• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Deltaco e-Charge 230V 3,7kW 16A sähköauton latausasema 99€ kärkkäinen

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 610
Tuote: deltaco e-charge 230v 3.7kw 16A latausasema
Tarjoushinta
: 99€
Normaalihinta: 299€
Kauppa: kärkkäinen
Voimassa: 14.5.2024
Linkki:Deltaco e-Charge 230V 3,7kW 16A sähköauton latausasema | Karkkainen.com verkkokauppa
Promokoodi:

Kommentti tarjouksesta:
Edullinen kiinteästi asennettava 1-vaiheinen latausasema. Mukana ei tule type2/type2 kaapelia eli se täytyy olla omasta takaa, vaatii myös sähkärin asentamaan.
 
Tällänen lähti tilaukseen. Katotaan millanen laite Hybridin lataukseen on. Piti laittaa superschuko autotallin kulmaan kun tulee ladattua kerran kaksi viikossa kotona autoa niin tuli aika hyvään saumaan tää tarjous. Saa nähä miten tää toimii.
 
Onnistuu, jos virrankatkaisija on 16a ja ei ole muita pistorasioita samassa virrankatkaisijassa/sulakkeessa, koska 3,7kw ottaa jo maksimin.
 
Tällänen lähti tilaukseen. Katotaan millanen laite Hybridin lataukseen on. Piti laittaa superschuko autotallin kulmaan kun tulee ladattua kerran kaksi viikossa kotona autoa niin tuli aika hyvään saumaan tää tarjous. Saa nähä miten tää toimii.
Hidashan to on kuin helvetti, mutta jos on vain yksi auto jota ladataan niin varmaan toimii jotain tasolla. Itse ajelen noin 60% sähköllä niin ei tulisi mieleenkään muu kuin 3-vaihe kun tuntuu jo nytkin että saa vaihdella liian usein hybridin ja täyssähkön välillä laturia.
 
Hidashan to on kuin helvetti, mutta jos on vain yksi auto jota ladataan niin varmaan toimii jotain tasolla. Itse ajelen noin 60% sähköllä niin ei tulisi mieleenkään muu kuin 3-vaihe kun tuntuu jo nytkin että saa vaihdella liian usein hybridin ja täyssähkön välillä laturia.
Hitaus ei onneks oo ongelma ku Passatin hybridi ei ota ku 3.6 kw maksimissaan. Silläkin 3 tunnissa akku täynnä. Mut en kyl tollasta täyssähkäriin kyl itekkää ottas. Tänää tuli paketti nii pääsee viikonloppuna asentaa ja testailee. Jos ei kuulu palautetta niin talo on palanut :D
 
Hitaus ei onneks oo ongelma ku Passatin hybridi ei ota ku 3.6 kw maksimissaan. Silläkin 3 tunnissa akku täynnä. Mut en kyl tollasta täyssähkäriin kyl itekkää ottas. Tänää tuli paketti nii pääsee viikonloppuna asentaa ja testailee. Jos ei kuulu palautetta niin talo on palanut :D
”Ite tein ja säästin!” :rofl::psmoke:
 
Aika rimpulalta näyttää. Lieköhän säästön arvoinen verrattuna volkkarin 169e sis johto asemaan.
 
Aika rimpulalta näyttää. Lieköhän säästön arvoinen verrattuna volkkarin 169e sis johto asemaan.

Jos tuosta elli asemasta puhut niin 169€ malli on loppu. Eikä tää nyt imo mitenkään erityisen rimpula ole, jopa päinvastoin. Parempi myös esim taloyhtiöön kun ei ole pakko asentaa kiinteästi vaan onnistuu esim pistokkeen asentaminen. Mulle kans irrotettavasta kaapelista plussaa. Toki tässä ei mitään wifejä tai appeja ole jos sellasia kaipaa ja toisaalta tää on puolet ton kalliimman ellin hinnasta ja jokaiselta varmaan löytyy muutenkin type2 kaapeli
 
Jos tuosta elli asemasta puhut niin 169€ malli on loppu. Eikä tää nyt imo mitenkään erityisen rimpula ole, jopa päinvastoin. Parempi myös esim taloyhtiöön kun ei ole pakko asentaa kiinteästi vaan onnistuu esim pistokkeen asentaminen. Mulle kans irrotettavasta kaapelista plussaa. Toki tässä ei mitään wifejä tai appeja ole jos sellasia kaipaa ja toisaalta tää on puolet ton kalliimman ellin hinnasta ja jokaiselta varmaan löytyy muutenkin type2 kaapeli
Kyllä ainakin VW 169e mallin sain ostoskoriin. Mulle ainakin kiinteä kaapeli on selvä plus. Ja evcc ym ohjausmahdollisuudet. Ja tietty kolmivaihelataus, jos siirtyy kovempiin aineisiin.
 
Joo ei tää kyllä mikään rimpula ole. Hyvin pelaa kotikäytössä. Ei tuohon hintaan kyllä ole saatavilla mitään noin näppärää asemaa. Piuha illalla kiinni ja painaa napista ja lähtee lataamaan. Kolmivaiheiset on sitten aivan eri homma. Niihin on turha lähteä edes vertailemaan. Kyllä tuo volkkarin oman pistokelaturin voittaa sata nolla.
 
Ei tässä mennyt kuin 4kk mutta nyt asennettu. Tietääkö joku jos tämän saa asetettua jotenkin että olisi aina 16A kun laite käynnistyy?
 
Kyllä ainakin VW 169e mallin sain ostoskoriin. Mulle ainakin kiinteä kaapeli on selvä plus. Ja evcc ym ohjausmahdollisuudet. Ja tietty kolmivaihelataus, jos siirtyy kovempiin aineisiin.
Oliko mikä kauppa? Voisi laittaa tilaten

Edit. Olikin vähän vanha postaus
 
Viimeksi muokattu:
Nyt aloituksen tuotteesta tiukempi tarjous
59,70€
Säästä70%
Norm. 199,00 €
Tarjous voimassa 31.10.2024 asti

Tosin "Saatavilla vain verkkokaupasta, ei kuulu myymälöiden valikoimiin"
" Loppu verkkokaupasta"
 
Ei tässä mennyt kuin 4kk mutta nyt asennettu. Tietääkö joku jos tämän saa asetettua jotenkin että olisi aina 16A kun laite käynnistyy?
Minulla ainakin se asetus millä on viimeksi ladannut niin pysyy laturissa. Itsellä tuo laturi on asennettu 25A sulakkeen taakse niin en tiedä on tällä jotain vaikutusta asiaan. Itse lataan yleensä 8 A yön yli niin ei vanhan talon piuhat liikaa rasitu. 16 A vaan jos pitää "nopeasti ladata".
 
Minulla ainakin se asetus millä on viimeksi ladannut niin pysyy laturissa. Itsellä tuo laturi on asennettu 25A sulakkeen taakse niin en tiedä on tällä jotain vaikutusta asiaan. Itse lataan yleensä 8 A yön yli niin ei vanhan talon piuhat liikaa rasitu. 16 A vaan jos pitää "nopeasti ladata".
Asetus pysyy muuten mutta jos esim sähköt menee niin silloin palautuu oletukseksi 6A. Olisi ollut kiva saada se pysymään mitä oli ennen sitä..
 
Pahoittelen tyhmää kysymystä: jos vertaa tätä suko-pistokkeeseen kytkettävään perus latuskaapeliin jossa esim. ampeerien säätö ja suojaukset, niin mikä hyöty tällaisesta 1-vaiheisesta latausasemasta käytännössä on? Itsellä plugari johon harkitsen latusratkaisua kun suko-kaapeli ei tullut auton mukana. Tarkoitus olisi ladata rivitalon autokatoksessa, jossa tällä hetkellä jatkuvassa virrassa pistokkeet. Kukaan ei käytä niitä nykyisin, käsittääkseni 16A. Entä mitä tällaisen asennus vaatii, onko sähkärille iso työmäärä?
 
Pahoittelen tyhmää kysymystä: jos vertaa tätä suko-pistokkeeseen kytkettävään perus latuskaapeliin jossa esim. ampeerien säätö ja suojaukset, niin mikä hyöty tällaisesta 1-vaiheisesta latausasemasta käytännössä on? Itsellä plugari johon harkitsen latusratkaisua kun suko-kaapeli ei tullut auton mukana. Tarkoitus olisi ladata rivitalon autokatoksessa, jossa tällä hetkellä jatkuvassa virrassa pistokkeet. Kukaan ei käytä niitä nykyisin, käsittääkseni 16A. Entä mitä tällaisen asennus vaatii, onko sähkärille iso työmäärä?

No ainakin nyt se että sitä suko pistoketta ei ole tarkoitettu jatkuvaan 16A kuormaan eli se pistoke tulisi todnäk vaihtaa vähintään supersukoksi ja samalla vaivalla ton varmaan sähkäri asentaa kiinteesti. Toki sit sitä pistoketta ei voi käyttää mihinkään muuhun. Mulla oli ns. Caravan pistoke omassa katoksessa kun edellinen asukas oli sellaisen asennuttanut teslaansa varten. Käytin tän oman deltaconi sähköliikkeessä missä laittoivat tohon johdon nokkaan, mikä yleensä asennetaan kiinteästi, vastaavan pistokkeen niin nyt tää on tällänen semi-kiinteä kai sitten. Hyvin on toiminut.
 
Ok, hyvä pointti! Onko tällainen yhtään nopeampi kuin suko-pistokkeeseen kytkettävä jossa tehoa joutuu rajoittamaan esim 8 tai 10 ampeeriin?
 
No on tietenkin jos sukosta otat 8A ja tästä 16A?
Edelleen pahoittelen tyhmiä kysymyksiä, tämä menee ohi oman osaamisalueeni. Halusin siis koittaa hahmottaa mahdollisen hankinnan järkevyyttä. Auton laturin teho on ymmärtääkseni 7,4kw ja akun kapasiteetti 12,4kwh.
 
Edelleen pahoittelen tyhmiä kysymyksiä, tämä menee ohi oman osaamisalueeni. Halusin siis koittaa hahmottaa mahdollisen hankinnan järkevyyttä. Auton laturin teho on ymmärtääkseni 7,4kw ja akun kapasiteetti 12,4kwh.
Siis haluat kiinteä latausaseman, yksivaiheisen, hiljan kysyin että toimiiko nuo halppiksen yhdellä vaiheella, muistaakseni kukaan ei vastannut. Mutta markkinoilla on yksivaiheisia latausasemia, eli kyllä se sähkäriltä onnistuu.

Taloyhtiön (katoksen) tapauksessa myös sen taloyhtiön kanssa asia sovittava, ja vielä sitten se kulutuksen mittaus jos on taloyhtiön sähköistä.
 
Edelleen pahoittelen tyhmiä kysymyksiä, tämä menee ohi oman osaamisalueeni. Halusin siis koittaa hahmottaa mahdollisen hankinnan järkevyyttä. Auton laturin teho on ymmärtääkseni 7,4kw ja akun kapasiteetti 12,4kwh.

Eli hybridi? 16A laturilla lataat 3.7kw teholla eli tunnissa akkuun tupsahtaa 3.7kwh. (toki jotain jännitehäviötä tapahtuu mutta ei liene oleellista) 12.4kwh akku tulee siis täyteen n. 3h 20min. 7.4kw laturilla eli 32A sulakkeella tai kolmivaiheella jotain 10A pukkaa saman määrän puolessa ajassa ja vastaavasti 8A latausaika tuplaantuu. Itse lataan täyssähköä 16A 3.7kw teholla eikä ainakaan omaa menoa ole juurikaan haitannut, ehkä ihan yks kaks kertaa toivonut että ois nopeempi laturi mutta arkiajot rullaa ilman ongelmia tollakin latausteholla, harvoin akku täysin tyhjänä ja yöllä ehtii ladata seuraavan päivän ajot. Emmä nyt ehkä hybridin lataukseen mitään mega-laturia hankkis ja varmaan se suko laturikin ajaa asiansa kunhan hoidat sen pistokkeen turvalliseksi ettei se ole joku ysärillä asennettu löystynyt ja valmiiksi hapettunut josta yrität vetää 16A läpi jatkuvalla syötöllä.
 
Kyllä, plugari kyseessä. Pyysin sähköliikkeestä asennustarjouksen.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko tässä Deltacon laitteessa ominaisuutta, jolla voi seurata energian kulutusta?
 
Oliko tässä Deltacon laitteessa ominaisuutta, jolla voi seurata energian kulutusta?

Näytöstä näkyy käynnissä olevan latauksen kulutus sekä kokonaiskulutus. Toi käynnissä olevan latauksen kulutus vaan häipyy heti kun laturin irrottaa autosta. Kokonaiskulutuksesta ei ole tietoa että milloin tai miten nollaantuu, mulla nyt näyttää jotain 5000kw viime toukokuusta lähtien. Ehkä sen jostain sais nollattua jos yrittäs mutta en ole kokenut tarvetta
 
Miten tämmöisen asennus ja käyttö, toimiiko 16A virralla? Mainittu vain 1-vaihe 32A
 
Miten tämmöisen asennus ja käyttö, toimiiko 16A virralla? Mainittu vain 1-vaihe 32A
Normaaleissa kotioloissa ei yleensä 32A onnistu yksivaiheisella kytkemällä. No joku 25A ehkä voisi mennä kuormantasauksella. Jos haluat tuon 7,4KW latauksen, niin yleensä on sellainen laturi, johon menee sisään 2 tai 3 vaihetta ja ulos tulee 1 vaihe. Toki tällaiset laturit lienee kalliimpia.

Pääsulake toki vaikuttaa olennaisesti eli esim 25A, 35A tai 50A.
 
Viimeksi muokattu:
Normaaleissa kotioloissa ei yleensä 32A onnistu yksivaiheisella kytkemällä. No joku 25A ehkä voisi mennä kuormantasauksella. Jos haluat tuon 7,4KW latauksen, niin yleensä on sellainen laturi, johon menee sisään 2 tai 3 vaihetta ja ulos tulee 1 vaihe. Toki tällaiset laturit lienee kalliimpia.

Pääsulake toki vaikuttaa olennaisesti eli esim 25A, 35A tai 50A.
Käsittääkseni pääsulake on kiinteistössä tuo normaali 25A. Saako tuon 3,7KW lataukseen asennettua, tai vaikka vähän pienimpäänkin kun lataustehoa pystyy säätämään alk. 6A? Laite olisi saatavissa tosi edullisesti, mutta en nyt ihan ymmärrä näitä teknisiä asioita riittävän hyvin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 309
Viestejä
4 784 543
Jäsenet
77 743
Uusin jäsen
Koikk3li

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom