dellin paskakone ei toimi

Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
26
hei! minulla on tuossa pöydällä dell optiplex 9020 ja siihen sitten menin laittamaan uuden virtalähteen sekä näytönohjaimen ja kone ei enään boottaa....
onko se dellin biosista kiinni vai mikä sitä vaivaa?
käyttöjärjestelmänä ubuntu, näyttis radeon hd 7770 ja virtalähde corsair 450w joka on noin 6v vanha
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 487
Kuuluisi varmaan ongelmat osioon, mutta oletko koittanut ottaa tuon Radeonin irti ja kokeilla pelkällä integroidulla näytönohjaimella, että selviäisi onko syypää näytönohjain vai virtalähde?
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
26
Kuuluisi varmaan ongelmat osioon, mutta oletko koittanut ottaa tuon Radeonin irti ja kokeilla pelkällä integroidulla näytönohjaimella, että selviäisi onko syypää näytönohjain vai virtalähde?
kone on noilla komponenteilla aivan tiiliskivi mutta kun radeonin ottaa pois ni kaikki on täysin normaalia
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
26
mulla on ollut ton biosin kanssa semmosta säätöä että huh huh välillä se toimii yleensä ei...
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 980
kone on noilla komponenteilla aivan tiiliskivi mutta kun radeonin ottaa pois ni kaikki on täysin normaalia
Eli virtalähteessä ei sitten ainakaan ongelmaa ole, jos toimii ilman näyttistä. Oletko kokeillut näyttistä toisessa koneessa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 487
Ongelmana mahdollisesti siis Radeonin virransyöttö, eli olet kytkenyt emolevyyn 4pin CPU kaapelin ja tällaisella adapterilla tuon emon päävirran?

Lisäksi tietysti näytönohjaimelle omat tarvittavat lisävirtakaapelinsa?

Tässä nyt joku video missä vastaavan koneen päivitys tehdään
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
26
Ongelmana mahdollisesti siis Radeonin virransyöttö, eli olet kytkenyt emolevyyn 4pin CPU kaapelin ja tällaisella adapterilla tuon emon päävirran?

Lisäksi tietysti näytönohjaimelle omat tarvittavat lisävirtakaapelinsa?

Tässä nyt joku video missä vastaavan koneen päivitys tehdään
asia on sillä tavoin että minulla on tuossa se adapteri välissä ja olen nytten kokeillut kaikkea mahdollista ja mikään ei auta.. radeoni toimi pääkoneessani mainiosti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 487
Kai tosiaan Radeon asennettuna sille on vedetty 6pin lisävirta?
Pystyisitkö esim. kuvaa koneen sisältä laittamaan, niin pystyisi ehkä hieman katsomaan onko kaikki johdotukset kunnossa.
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 061
onhan tuo 7770 tarpeeksi lyhyt ettei jää makaamaan esim muistien lukituksien päälle
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 699
Viestejä
4 238 237
Jäsenet
71 242
Uusin jäsen
Marmelooni

Hinta.fi

Ylös Bottom