Dell optiplex 7010 (sff) siirto sittenkin toiseen koteloon.

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
266
Töistä ostamassa kyseistä konetta, ideana oli laittaa gtx 1050ti, mut aivan hc hintaisia. Niin kävi mielessä survoa 2x 480gb ssd:t sisään (orkkis kovoteline ja cd asema nevadaan) 600w sfx poweri ja full gpu. Ainut mikä on epäselvää on pcie väylän virran riittävyys (50w), minulla on lisävirralla oleva pcie16-16 riseri & toivon että se antaa ns.puuttuvan lisävirran. Koneen saan perjantaina & vkl rakentaa perheellisen ajanpuitteissa.

Ps. Pahoittelut kirjoitus vierheistä ja pötköön kirjoituksesta. Tällä kertaa ajattelin ottaa paremmin dokua projektista, kuin edellisestä "muron puolella kai vielä build logi" en ole käynyt katsomassa onko jäljellä. Edit ei kuvat enään näy ja urlia en muroon mee vaihtaa, jos nappaa niin google kuvahaku "galtrac mitx" ni löytyy vanhasta prokkiksesta kuvia.
 
Viimeksi muokattu:

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Näköjään tuolla mallinimellä löytyy muutamaa eri form factoria:


Eipä kai tossa muuta kuin että jos on tommonen pienempi niin näyttiksen pitää luultavasti olla low profile mallinen. Ja toki sun pitää mitata että se SFX poweri mahtuu, noissa pienimmissä on varmaan joku proprietary. Onkohan emon virtaliitimet ihan standardit?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
266
Se on juurikin tuo sff malli (toiseksi pienin) ekana testaan powerin ja kortin että toimii, löytyy virta syöppö hd 5850 siihen ja 600w sfx poweri jimms b-stockista. Ja tarkoitus olikin modaa nuo kamat sisään, poweri tuohon kovo telineen tilalle "puhallus eteen päin" ja näyttis + pellin teko "vanhan powerin ja lp paikkojen tilalle". Halvalla ku saa koneen töistä, ni pitäähän se kokeilla. Kiire ois ja ei "selvinny tuskaisesti 2vk ilman konetta :dead:" kylki paneeliin tuun tekemään ilman oton näyttikselle fractalista jääneen suodattimen avulla. 4pin ja oliko 20 vai 24pin emon liittimet, työkaveri siirtänyt atx koppaan sovite kaapelilla (8pin to 4pin) ku sen powerissa ei ollut 4pin. Mut tänään se sano et varmaan antaa sen mulle:nb:. Jos kone toimii, niin oon emään f-sync näyttistä vailla (jäätävä hintasia myös käytettynä).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
873
Mielenkiintoinen projekti. Mikä prossu koneessa on? Mulla on vähän samantyylinen projekti mutta mennään minimibudjetilla. Uhrina on Dell optiplex 755 sff.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
266
Mielenkiintoinen projekti. Mikä prossu koneessa on? Mulla on vähän samantyylinen projekti mutta mennään minimibudjetilla. Uhrina on Dell optiplex 755 sff.
i5 3470 jos oikein muistan :D toi sun on just toi vmäinen mis slotit on nurinkurin.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Laitahan kuvia kun saat rojuja laitettua ;)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
266
Argh ei onnistu, siten miten ajattelin. Ei mee kansi kiinni jää noin 3,5-4mm vajaaks :wtf:. Pitänee siis keksiä jotain nohevaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
266
Projekti hieman muuttui,koska ei mahdu kunnolla kamat sisään.
Kamojen siirto fd 1100:n sisään.
Noh eipäs ollut helppo homma, netistä todella vähän infoa, jotenka ostin 2 konetta, toinen testi "jos jotain hajoaa" ihme tapahtu ja mitään ei hajonnut.
Kone toimii ilman biosin fan erroria/power button failurea/ I/O panel erroria.
Kolvailua ja useamman tunnin testailua "dell on ni isO V naama, ettei jaa pin layouttia.
Hermot meinasi mennä, mutta luonne ei antanut periksi.
Pitänee infoa vielä nettiin englanniksi, koska todella moni muukin on kytkentöjä etsinyt.

Ps. Toinen optiplex löytyy myynti osiossa, ja info valmiina jos haluaa budjetti koneen. "Myynnissä se toinen mitä en oo räpeltäny"
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
266
Noniih, tuli täältä hommattua r9 nano, katsotaan sulaako pcie väylä rasituksessa, butjetti koneeksi tulossa ihan passeli kunhan emo kestää ;). Pakko oli nano hommata, koska emon power pistoke tulee juuri tuohon pcie väylän taakse "ei mahdu pitkät kortit" & koska F-sync.
 
Liittynyt
14.03.2018
Viestejä
149
Moro, viime viikolla ko homman suorittaneena muutama kommentti. Mulla siis oli tuo isoin koppa (MT).

- Emon tuuletinliitännät ovat Dellin omia. Virtanappulan liitin on siellä oikeassa yläkulmassa. Vedin alkuperäisen johdon poikki ja kolvasin kopan kaapeliin kiinni.
- USB3-liitin jää näytönohjaimen alle, täytyy tilata sellanen ribbon-jatko.
- Sisäisten USB-liittimien vieressä on sellainen leveä liitin, siitä lähtee 2xUSB2.0 ja vieressä audioplugit (sisään ja ulos). Sain nämä audioplugit toimimaan mutta jostain syystä äänenlaatu kamala. Eli käytän emon takana olevia portteja.
- IO shield on ihan normaali, meni heittämällä Corsairin koppaan.
- Nuo samat fan yms errorit tulee ja pitää joka bootissa kuitata F1:llä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
266
Moro, viime viikolla ko homman suorittaneena muutama kommentti. Mulla siis oli tuo isoin koppa (MT).

- Emon tuuletinliitännät ovat Dellin omia. Virtanappulan liitin on siellä oikeassa yläkulmassa. Vedin alkuperäisen johdon poikki ja kolvasin kopan kaapeliin kiinni.
- USB3-liitin jää näytönohjaimen alle, täytyy tilata sellanen ribbon-jatko.
- Sisäisten USB-liittimien vieressä on sellainen leveä liitin, siitä lähtee 2xUSB2.0 ja vieressä audioplugit (sisään ja ulos). Sain nämä audioplugit toimimaan mutta jostain syystä äänenlaatu kamala. Eli käytän emon takana olevia portteja.
- IO shield on ihan normaali, meni heittämällä Corsairin koppaan.
- Nuo samat fan yms errorit tulee ja pitää joka bootissa kuitata F1:llä.
Mulla ei tuu erroria (ei tarvitse f1 painaa) fan errorin saan pois modaamalla ( norm, 4pin pwm niistä keskimmäiset ristiin) power button errorin saan linkittämällä sen yhden piuhan power bottoniin, en muista ulkoa olikohan pun, vihreeseen.
 
Liittynyt
14.03.2018
Viestejä
149
Ok, kiitos tiedosta! Pitääpä koittaa.
Mutta täytyykö se lämpötila-anturi kytkeä kumminkin kiinni?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
266
Hmm, en ole varma itsellä, ei ainakaan siitä valita, tosin en ole varma onko emossa kiinni se anturi. Olen lukenut että jossain se on front paneelissa / emolla, vaihtelee emon mukaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 489
Viestejä
4 164 022
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom