Dead Space Remake (PC, PS5 ja Xbox Series)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 097
Tehdään tälle oma ketjunsa joten kuten tuolla pelimaailmaa uutisia olikin niin tämä on saanut varmistuksen:



No grafiikka mikä varmasti tulee ottamaan isot askelleet mutta toivottovasti myös pelattavuus.
Aikoinani pelasin PS3 mukana tulleena mutta jostain syystä en syttynyt(liian pelottava?) ja sitten PC:llä yrittänyt muutaman kerran jatkaa mutta vieläkään ei sytytystä käynyt josko sitten remaken muodossa.

Vaikka en ollut ylimpiä sarjan ystäviä mutta lueskelin kuitenkin aina uutisia pelien tiimoilta ja jos oikein olen käsittänyt niin EA sotki kolmanen osan mikromaksuilla tai että ei ollut enään niin tekijöiden visioima peli enään?

Tämähän ei ole enään alkuperäisten tekijöiden peli koska EA antoi Visceral Gamesille niskalaukauksen noin nelisen vuotta sitten.

Tekkiläisten mielipiteitä sarjasta tai odotuksia tulevaa remakea kohtaan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 727
Pelimekaniikan ongelma ainakin PC:llä oli se että muut aseet kuin plasma cutter oli hyödyttömiä. Jopa medkitit oli hyödyttömiä koska hiirellä peli on niin helppo. Pelasinkin irse niin että möin aina kaiken kaman sitä mukaa kaupassa mitä kun tavaraa sai ja vaihdoin creditit power nodeihin. Eipä aikaakaan kun plasma cutter oli fully upgraded ja peli lastenleikkiä.

Jotain pitäisi keksiä tuohon että plasma cutter ei olisi niin ylivoimainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
867
Remake? Eikö se alkuperäinen ole vieläkin Ihan järjettömän hienon näköinen. Tuntuu että täysin hukkaan menee remake, mutta eikai tuolla väliäkään ole :D. Pitää pitkään miettiä jaksaako pelata uudelleen läpi.
Tossa just eka läpipeluuni Xbox360:lla menossa tuosta ykkösestä. On kyllä konsoliversiokin upea, vaikka rosoinen resoluutio näkyy mutta minusta se on osa kokemusta, resokin on sitä aikakautta mitä tämä peli edustaa. Aikamatka menneisyyden parhaimmistoon.

Ja siinähän se syy miksi remake, ne myy. Pelaajabase on kasvanut helvetisti vuodesta 2009 ja kun "rakennetaan maineikas tuote uusiks" niin kaikki tietää IPn maineen jo valmiiks mutta 70% ei oo alkuperästä pelannu, elikkä siis potentiaalinen ostajabase ois sellanen tuplat vrt alkuperäinen. Vähintään.

Numerot hatusta mutta ymmärrät mitä ajan takaa. Taloudellisesti lowrisk high reward tyyppisiä projekteja nämä jos ei oteta lukuun FF7:aa mikä on kunnianhimossaan aivan omassa universumissaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 357
Saako Originin vanhaa PC-käännöstä jotenkin pelattavan ohjaimella?

Yritin tossa jokin aika takaperin ottaa ykkösen uudelleen peluuseen, mutta mulla oli kaikenlaisia teknisiä ongelmia pelin kanssa. Jos Vsyncin otti pois, niin pelin "cutscenet" toimivat väärin, ihmiset puhuivat päällekäin ja jonkun oven taakse jäi jumiin eikä siitä päässyt läpi. Sitten oli myös jotain epilepsiavalojen välkyntää ja muita ongelmia. Sain tuon sitten jollain combolla toimimaan graafisesti oikein, cutscenet oikein ja 60fps, mutta sen jälkeen ongelmaksi jäi se, että ohjaimen tikulla tähdätessä vauhti oli 0 tai 100, mitään hienovaraisempaa liikettä ei voinut tehdä kun yli puolet tikusta oli pelkkää deadzonea joka ei reagoinut mihinkään. Tämä ainakin Xbone ohjaimella.

Hiirellä taisi olla nopeus lukittu tuohon framerateen, ja se oli sitten ihan tahmaisen hidas ja tuntui taistelevan vastaan jo ihan heti pelin päävalikossa.

Xbox 360 olen pelannut pelin pari kertaa läpi, itseasiassa ainoa puuttuva achievement taisi olla hardcore-vaikeustasolla läpäisy, joka oli ollut tarkoitukseni tuossa kun PCllä arvelin ensin nauttivani sulavasta 60 fps ruudunpäivityksestä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 097
Jos Capcomi ei olisi onnistunut niin hyvin Resident Evil 2 kanssa niin tuskin tätäkään olisi tullut ja ainahan näissä mainekkaissa pelisarjojen herättelyssä on vain yksi syy:

EA porsaat

Hyppy tuskin on yhtä iso kuin Ressa 2 OG->Remakeen mutta kuvittelisin että nykyajan laitteistolla saadaan kapeilla käytävillä tehtyä aika hienoa grafiikkaa.

Saako Originin vanhaa PC-käännöstä jotenkin pelattavan ohjaimella?
Itse olen pelanut muutaman kerran originin versiota ja eikä muistaakseni siinä ongelmia ollut toisin pelaan aina Vsynkin kanssa.

Pitäs ottaa uudestaan kokeiluun tuo ykkönen jos innostuisi eritavalla ja näin kävi minulla 2016 Doomin kanssa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 007
Pari kertaa tuli pelattua Xbox 360-versio läpi eri vaikeusasteilla aikoinaan ja kyllä on lämpimät muistot. Huikea tunnelma ja hieno äänimaailma jäi erityisesti mieleen. Remake menee hankintaan heti julkkaripäivänä (elleivät jostain syystä täysin sössi tätä). :tup:
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
384
Ei ole montaa vuotta, kun viimeeksi PC:llä tämän pelasin ja mielestäni jopa yllättävän hyvän näköinen edelleenkin etenkin valaistuksen osalta ikäänsä nähden. Äänimaailma kyllä rokkaa myös :tup: Menee kyllä varmaankin ostoslistalle.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
493
Pelimekaniikan ongelma ainakin PC:llä oli se että muut aseet kuin plasma cutter oli hyödyttömiä. Jopa medkitit oli hyödyttömiä koska hiirellä peli on niin helppo. Pelasinkin irse niin että möin aina kaiken kaman sitä mukaa kaupassa mitä kun tavaraa sai ja vaihdoin creditit power nodeihin. Eipä aikaakaan kun plasma cutter oli fully upgraded ja peli lastenleikkiä.

Jotain pitäisi keksiä tuohon että plasma cutter ei olisi niin ylivoimainen.
7D95AA58-7E1A-4F01-B64A-1CBFCBC76CCB.jpeg
Joo, Plasma Cutter on liian kova. Oli aivan loistava peli aikoinaan, jatko-osat jäi jostain syystä pelaamatta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 097

"
Alkuperäinen Dead Space saa uusintaversion, joka lainaa elementtejä myös kahdesta jatko-osasta. Uusintaversion parissa puurtava vanhempi tuottaja Philippe Ducharme on tähdentänyt, että mikromaksut eivät tee paluuta.

"We're looking at what can be taken and reinjected into the first game from a future standpoint --- We're also learning from mistakes such as microtransactions, which we will not have, for instance, in our game."

Uusitun Dead Spacen julkaisupäivä ei ole tiedossa, mutta on siis ainakin tulossa.

"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 348
Remake? Eikö se alkuperäinen ole vieläkin Ihan järjettömän hienon näköinen. Tuntuu että täysin hukkaan menee remake, mutta eikai tuolla väliäkään ole :D. Pitää pitkään miettiä jaksaako pelata uudelleen läpi.
Itsekin kun tuon joskus noin 10 vuotta sitten pelasin, niin oli kyllä mielestäni omalle ajalleen erittäin hyvännäköinen peli PC:llä. Ja kun vielä olettaa EA:n laiskuuden (ehkä jotain alkuperäisiä too high quality textuureita lyödään peliin muutamia lisää + pari valaistusefektiä ja se on sitten siinä remake valmis), niin en kyllä näe mitään syytä tästä innostua. Korkeintaan konsolimaisen kankeaa ohjausta voisi kyllä parantaa, mutta siinäkin on taas tuolla ylempänä mainittu ongelma, että huippuhyvällä PC:n hiiritähtäyksellä pelistä voisi tulla liiankin helppo. Joka tapauksessa en kyllä näe oikein mitään tarvetta tälle remakelle.

Hiirellä taisi olla nopeus lukittu tuohon framerateen, ja se oli sitten ihan tahmaisen hidas ja tuntui taistelevan vastaan jo ihan heti pelin päävalikossa.
Itsekin muistan siis juuri nuo ongelmat hiiriohjauksen kanssa, jota en koskaan onnistunut saamaan sellaiseksi että ohjaus olisi tuntunut PC-peliltä jonkun konsoliohjain porttauksen sijaan. Ja tuon osalta hermot olivatkin välillä kireällä, kun tähtäys oli mitä sattuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 381
Itsekin kun tuon joskus noin 10 vuotta sitten pelasin, niin oli kyllä mielestäni omalle ajalleen erittäin hyvännäköinen peli PC:llä. Ja kun vielä olettaa EA:n laiskuuden (ehkä jotain alkuperäisiä too high quality textuureita lyödään peliin muutamia lisää + pari valaistusefektiä ja se on sitten siinä remake valmis), niin en kyllä näe mitään syytä tästä innostua. Korkeintaan konsolimaisen kankeaa ohjausta voisi kyllä parantaa, mutta siinäkin on taas tuolla ylempänä mainittu ongelma, että huippuhyvällä PC:n hiiritähtäyksellä pelistä voisi tulla liiankin helppo. Joka tapauksessa en kyllä näe oikein mitään tarvetta tälle remakelle.



Itsekin muistan siis juuri nuo ongelmat hiiriohjauksen kanssa, jota en koskaan onnistunut saamaan sellaiseksi että ohjaus olisi tuntunut PC-peliltä jonkun konsoliohjain porttauksen sijaan. Ja tuon osalta hermot olivatkin välillä kireällä, kun tähtäys oli mitä sattuu.
Tässä taisi auttaa vsyncin poisto, se taas tosin rikkoi pelin fysiikat niin että ainakin yhdessä kohtaa jää jumiin oven taakse ja peli ei etene.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 961
Muutama tässä ketjussa nyt ilmeisesti ei tiedä remaken ja remasterin eroa.

Toivotaan että tästä tulee hyvä kun tekevät uudestaan, eivätkä vain heitä tarkempia tekstuureita päälle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 097
Yleensä remake määritelmä menee siten että juoni voidaan pitää samana mutta muuten tehdään peli uusiksi.
Resident Evil 2-3, Final Fantasy VIIR, Ducktales,

Mutta Dead Space kohdalla puhuttaan ihka aidosta remakesta kun se tehdään ihan Frostbite enginellä, en tiedä mikä se vanha engine oli.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 727
Yleensä remasterissa on sama engine ja samat assetit mutta ne on uudelleen masteroitu eli mahdollistettu esim korkeammat resoluutiot kautta linjan.

Remakessa tehdään peli uusiksi uudella enginellä ja kokonaan uusilla asseteilla, kuten nyt tässä dead spacen tapauksessa.

Hyvä muistisääntö filmiteollisuudesta: remaster on yleensä leffan uudelleen skannaus korkeammalla resoluutiolla filmistä. Uudelleen filmatisointi eli remake on kokonaan elokuvan tekeminen uusiksi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
178
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
178
Ei peli kyllä mitään remakea tartte, mutta silti odotellen innolla tätä. Lisää Dead Spacea kelpaa aina.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 097


"Vuoden 2008 kauhuhitin alusta alkaen uudelleen rakentava Dead Space on saanut julkaisupäivän. PlayStation 5:lle, Xbox Seriesille ja pc:lle suuntaava uusioversio julkaistaan EA:n mukaan 27. tammikuuta 2023.

– Emme malta odottaa, että sekä uudet että vanhat pelaajat pääsevät näkemään, kuinka olemme kehittäneet alkuperäistä kokemusta tehdäksemme uusioversiosta yhtä vaikuttavan nykyistä sukupolvea varten, pelin vanhempi tuottaja Phillippe Ducharme kertoo.

EA:n Motive-studion kehittämä peli saa syntynsä Frostbite-moottorilla ja seuraa jälleen kerran tähtialus USG Ishimurassa ongelmiin ajautuvan insinööri Isaac Clarken selviytymisyrityksiä mystisiä necromorph-hirviöitä vastaan.

Tuorein silmäys uusioversioprojektiin saatiin nyt torstaina uudella verkkolähetyksellä, jossa Motive-kehittäjät käyvät läpi pelin taidepuolen, hahmomallien ja visuaalisten efektien luomista. Tarjolla on muun muassa jonkin verran varhaisia pelikuvanäytteitä.

Lähetys on katsottavissa kokonaisuudessaan alta.


"
 

DädiFinn

Слава Україно!
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 121
Remake? Eikö se alkuperäinen ole vieläkin Ihan järjettömän hienon näköinen. Tuntuu että täysin hukkaan menee remake, mutta eikai tuolla väliäkään ole :D. Pitää pitkään miettiä jaksaako pelata uudelleen läpi.
Peli on sen verran vanha ettei ainakaan mun PC:llä toiminu ku kokeilin pari vuotta sitten. Uusille konsoleille ei taida saada ainakaan storesta? Hyvä päätös IMO tuoda tämä taas isoille massoille helposti saatavaksi ja pelattavaksi. Aikaa mennyt kuitenkin sen verran paljon jo.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 097

EA Motive has confirmed its upcoming Dead Space PS5 remake won't contain a single load screen — unless you die to the Necromorphs. The original PS3 title came quite close to achieving this, with the camera firmly planted just behind Isaac Clarke's right shoulder for almost the entire time. However, control was taken away between chapters because of load screens. That won't happen on PS5 with a single, uninterrupted camera shot.

It means Dead Space follows in the footsteps of God of War, which committed to a single shot for the entire duration of the game. God of War Ragnarok will also do the same in November. An EA blog post notes this single shot now allows you to freely explore the USG Ishimura, going wherever you like and backtracking for items you might have missed. "It’s now a completely unbroken experience," said senior producer Philippe Ducharme.

Elsewhere in the article, Durcharme talks about "honouring the legacy" of the first game by staying true to its core foundations, but then adding some neat enhancements on top. There'll be new content, more lore to uncover, and the obvious graphical improvements.

The goal was to make you feel like you’re experiencing Dead Space again for the first time, if you were already a fan of the game. But we also have the chance to give people who never played it the opportunity to have the definitive Dead Space experience, with a game that plays, that looks, that sounds like a modern game." The Dead Space remake launches for PS5 — there's no PS4 version — on 27th January 2023."
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
178
Tämä peli tuntuu minunkin päässä aina modernilta, mutta herranjestas onhan siitä aikaa :D Kai tämä ihan odotettu Remake on ja tulee tarpeeseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
690
Ei se ole Dead Space, jossei siinä ole yhtä kankeat kontrollit kuin alkuperäisessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 715
Edellisestä läpipeluusta noin 10 vuotta aikaa, liian tuoreessa muistissa edelleen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 282
Tämä voisi periaatteessa kiinnostaa. Muistelen, että tuo alkuperäinen Dead Space oli peli, joka sai innostumaan pitkästä aikaa pelaamaamisesta jonkun vuoden tauon jälkeen. Tunnelma oli ainakin ahdistava eli hyvä.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 029
Tämä voisi periaatteessa kiinnostaa. Muistelen, että tuo alkuperäinen Dead Space oli peli, joka sai innostumaan pitkästä aikaa pelaamaamisesta jonkun vuoden tauon jälkeen. Tunnelma oli ainakin ahdistava eli hyvä.
Alkuperäistä Dead Spacea rakastavien kannattaa vilkasta tulevan The Callisto Protocol

Kyseessä on alkuperäisten DS-tekijöiden uusi ja pian ilmestyvä peli.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 685
Dead Space 1 on ehkä pelottavin peli, mitä itse ikinä pelannut. Välillä oli tilanteita, että ei vaan pystynyt/halunnut mennä johonkin huoneeseen tai paikkaan, ku pelotti niin saakelisti. Minkäön muun pelin kohdalla ei ole samanlaisia tai yhtä voimakkaita reaktioita tullut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 282
Tällaiset muistikuvat on itsellänikin. Pitäisi kyllä pelata uudestaan, kun muistaakseni hyllystä löytyy jollekin konsolille. Doomin (2016) tosin aloitin vasta pari iltaa sitten taas uudemman kerran, niin ehkä se ensin.
 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
287
Ymmärrän kyllä, että tämä on ihan täysiverinen remake, mutta olisipa silti mukava saada hieman halvemmalla päivityshinnalla, kun sen alkuperäisen version jo omistaa.

No, pakko-ostos joka tapauksessa, Dead Spacesta on sen verran hienot muistot. Itse odottelen kuitenkin sopivaa alennusta
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 029
Joku teki vertailuvideon alkuperäisestä vs. remake:

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 097


Se uusiksi tehtävä Dead Space Remake julkaistaan 27. tammikuuta 2023 uuden polven Playstationille ja Xboxeille PC:tä unohtamatta. Odotetusti hyvältä näyttävä peli vaatii muskeleilla pullistelevan PC:n, ja nyt vaateet on saatu tietää.

Ja näillä sitten mennään.

VÄHINTÄÄN:


  • Vaatii 64-bittisen suorittimen ja käyttöjärjestelmän
  • Käyttöjärjestelmä: Window 10 64-bit +
  • Suoritin: Ryzen 5 2600x, Core i5 8600
  • Muisti: 16 GB RAM
  • Grafiikka: AMD RX 5700, GTX 1070
  • DirectX: Versio 12
  • Verkko: Laajakaistayhteys
  • Tallennus: 50 GB kiintolevytilaa


SUOSITUS:


  • Vaatii 64-bittisen suorittimen ja käyttöjärjestelmän
  • Käyttöjärjestelmä: Window 10 64-bit +
  • Suoritin: Ryzen 5 5600X,Core i5 11600K
  • Muisti: 16 GB RAM
  • Grafiikka: Radeon RX 6700 XT, Geforce RTX 2070
  • DirectX: Versio 12
  • Verkko: Laajakaistayhteys
  • Tallennus: 50 GB kiintolevytilaa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
185 850
Viestejä
3 384 728
Jäsenet
60 661
Uusin jäsen
mike_yella

Hinta.fi

Ylös Bottom