Olikin päivittynyt softa 1.43 > 1.44.
Thx
@kaleva eli nyt käytössä vieläkin suurempi bufferi, 1Gb, kertoo enemmän totuuksia.
Vetäsin 3 kertaa ja kaikki oli 0.1ns sisään eli voidaan jo lopullisesti työntää se pelkästään "luku-viiveitä" lukeva Aida64 latenssi testi suohon.
Sain 60.8ns kolmen kerran parhaaksi:
Se että joku jännite heittää minimaalisen vähän, esim. 1.500V ja 1.515V on vain lukemien sattumaa. Senkin varmaan softa lukee 1krt/s, no, saat tarkemman lukeman jos laitat että luetaan lukema esim. 10x/s eli 0.1s välein.
Ei kummiskaan kannata pelikäytössä koska voi aiheuttaa stutterointia jos antureita luetaan liian usein, koska Windows.
Edit.
@Flez Sama sunkin VSOCin kanssa, emon bios kertoo totuuden ja siihen sun on luotettava. Eli mitä sanoo emo kun olet bioksessa, on totuus.
VSOCilla ei ole LLC:tä eli että se droppaisi kuorman mukaan jännitettä kuten CPU eli se on koko ajan vakio kuten VDD, VDDG ja VDDP.
Sun viive vrt. mun kireisiin, meillä sama 6000MT/s on täysin asetuksien mukainen. Tuon +15% voit saavuttaa kirraamalla muistit tappiin kuten mulla (60+ns) on verrattuna sun 6000MT/s keskitason (70+ns) asetukset.
Kyllä mä tietäisin mitä muistiesi kanssa tekisin jos ne olisi mun koneessa, ei paljoa vaatisi että pääsisit ~65ns luokkaan.
Ja jos tikkusi on Hynixiä, niin päälle 60ns pääsisit kohtuullisin kustannuksin. Loput on vain asetuksia ja testiä pari päivää että ovat vakaat... Vedät kummiskin tikkujasi vielä baby-jännitteillä...