Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
45
Toimitusajoista pieni rakentava kritiikki. Tilasin maanantaina klo 9.16 yhden ainoan tuulettimen teiltä (jota piti olla varastossa) enkä ole vieläkään saanut infoa, että tilaus olisi lähtenyt. Laitoin asiakaspalveluun myös sähköpostia aiheesta, tosin vasta tänä aamuna. Oletin, että tilauksen saisi alle 3 vuorokaudessa liikkeelle :)
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Joo, tosiaan nordic-leiskalla on näppis hakusessa. Ja kannattaa samalla tilata muutama niillä MX speed -kytkimillä. Niissä ei ole kuulemma merkittävästi eroa tuntumassa punaisiin verrattuna, mutta saatavuus on parempi.

Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile Cherry MX Red, Nordic: CH-9109017-ND
Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile Cherry MX Speed, Nordic: CH-9109018-ND

Jälkimmäistä sanotaan näköjään myös Rapidfireksi, ilmeisesti koska MX Speed -kytkimen aktivointimatka on hieman punaista lyhyempi.
Näitä lähti tulemaan pari meidän omaan varastoon eli jo huomenna saatavissa meiltä :)
Laitoin hintaakin vähän alemmaksi. Corsairissa on pelituotteissa pientä hintahaastetta meillä, kunnes kipuamme heidän partnereiksi :)
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 520
Näitä lähti tulemaan pari meidän omaan varastoon eli jo huomenna saatavissa meiltä :)
Laitoin hintaakin vähän alemmaksi. Corsairissa on pelituotteissa pientä hintahaastetta meillä, kunnes kipuamme heidän partnereiksi :)
Ok. Kannattaa laittaa vielä se "Low profile" mukaan otsikkoon/tuotetietoihin, kun noita samoja näppiksiä on olemassa myös normaalikokoisilla kytkimillä.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Toimitusajoista pieni rakentava kritiikki. Tilasin maanantaina klo 9.16 yhden ainoan tuulettimen teiltä (jota piti olla varastossa) enkä ole vieläkään saanut infoa, että tilaus olisi lähtenyt. Laitoin asiakaspalveluun myös sähköpostia aiheesta, tosin vasta tänä aamuna. Oletin, että tilauksen saisi alle 3 vuorokaudessa liikkeelle :)
Selvitetään, laitoinkin sinulle viestiä. Kaikki toimitukset jotka omasta varastosta lähtee eikä toimitu viimeistään seuraavana arkipäivänä on kyllä epäonnistumisia. Itsekään en haluaisi odottaa tuotetta niin kauaa. Toivottavasti ei ole kyseessä saldo virhe, koska niitä meillä nyt on hieman ollut. Meillä on varastologiikassa nyt uudessa verkkokaupassa virhe jota korjataan parhaillaan.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
1 483
Tuli tuossa verkkokauppaa selaillessa mieleen, että tuo ostoskorin sisällön lähetys sähköpostiosoitteeseen olisi erittäin pätevä ominaisuus. Erittäin kätevä kun suosittelee esim tutulle osia niin lähettää tuolla sähköposti lähetyksellä suoraan lista osista mitä suosittelee ja myös helppo ottaa itselle muistiin sähköpostiin joku lista osista jos tarve.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
218
Hmm.. :hmm:



Näköjään tällä tuotteella on kaksi eri enaria ja eri tukuilla noinkin eri hinta vielä. Eli normaalisti osaamme valita oikean tukkurin kun on sama enari, mutta tässä pieni erikoistapaus.
1617386050365.png

hinta.fikin tunnistaa kaksi enaria!

Poistin kalliimman verkkokaupasta. Kiitos huomiosta!
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Nyt tarjouksessa laadukas ja nopea muisti yhtä nopealla toimituksella :)
Linkissä taitaapi näkyä normaalihinta, mutta nyt tarjouksessa 144,90!
Näillä kelpaa pelailla :)
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
3 124
Nyt tarjouksessa laadukas ja nopea muisti yhtä nopealla toimituksella :)
Linkissä taitaapi näkyä normaalihinta, mutta nyt tarjouksessa 144,90!
Näillä kelpaa pelailla :)
Pistäkää tarkemmat latenssit sivulle (16-16-16-36) näkyvästi tuotteen kuvaukseen ja otsikkoon, sekä mainostakaa otsikossa ja tuotteen kuvauksessa että ovat b-die muisteja. muuten jää muistit hyllylle, kun ihmiset ajattelee että vastaavat saa paljon halvemmalla


Linkki valmistajan sivulle ei olisi myöskään pahitteeksi


Muuten teillä on samat muistit kahteen kertaan listattuna


 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Pistäkää tarkemmat latenssit sivulle (16-16-16-36) näkyvästi tuotteen kuvaukseen ja otsikkoon, sekä mainostakaa otsikossa ja tuotteen kuvauksessa että ovat b-die muisteja. muuten jää muistit hyllylle, kun ihmiset ajattelee että vastaavat saa paljon halvemmalla


Linkki valmistajan sivulle ei olisi myöskään pahitteeksi


Muuten teillä on samat muistit kahteen kertaan listattuna


Kiitoksia taas :)

Eli korjasin tuotenimeä ja siten linkkiä, sekä lisäsin tuotetietoihin näkyvämmälle latenssit.

Näköjään taas löytyi tuote, joka omistaa kaksi enaria... päädyimme käyttämään tuotteina erottavana tietona enaria, koska emme halunneet tuotteita, joilla ei ole enaria vaan vain valmistajan tuotetunnus, mutta täytynee tehdä lisätarkistus, eli tuotekoodi ja enari molemmat tarkistaa.

Linkki valmistajan sivuille on myös hyvä idea. Pitääpä selvittää saisiko ne tuotetietojen mukana, koska geneerinen yleinen valmistajan sivu ei ole hyvä vaan juuri tuo tuotteen oma sivu :)
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
7
Nice! Sähköposteja tuli kolme, joista gmail oli sortannut sen oleellisimman muualle :^)
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Kiitos Timo taas avusta, ja ainakaan minun tietääkseni Timo ei edes ole meillä töissä :)

Nyt nämä kuulokkeet hinnoiteltu uudelleen ja tavaraa paljon varastossa! Edulliset ja toimivat :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Kova on tahti päällä ja aika monet tuotteet ihan kilpailukykyisiäkin suomen markkinoilla. Pidätte samaa meininkiä päällä niin eiköhän täältä foorumien kautta vuoda jonkun verran uutta asiakasvirtaa teille. Omat viimeisest muistikuvat ennen kuin foorumille tulitte oli jostain 10 vuoden takaa kun liikkeestänne kävin jonkun koneen hakemassa tutulle

Huvittavasti tilaus jonka laitoin nyt lauantaina sisään käsiteltiin ja lähetettiin 20 minuutin sisään tilauksesta. Ja kerrankin itsellä ei olisi ollut mikään kiire kun oma 3000-sarjalainen tuskin saapuu näillä näppäimillä :x3: Anyways jos homma jatkuu samanlaisena niin myöhemmin voisi tilata niitä "kiire" tuotteitakin. Sen verta pettynyt kuinka jimssillä paketit lakkasi liikkumasta omistajanvaihdoksen jälkeen eikä tuota ongelmaa ole taidettu vieläkään saada korjattua. Kannattaa muistaa että se toimitusnopeus on oikeastaan ainoita asioita millä suomalainen firma voi kilpailla vaikka niitä ulkomaiden halvempia hintoja vastaan (no okei, takuuhommat ja aspa myös mutta..)

Uusi verkkokauppa on myös ihan jees. Nuo filtterioptiot osittain vähän toimineet niin ja näin mitä täälläkin on puhuttu, mutta etteköhän nuo saa palautteen avulla viilattua kuntoon. Huomattavasti mukavempaa kun suuresta tuotekirjosta voi suhteellisen tarkasti filtteröidä mitä haluaa eikä tarvi sivukaupalla käydä tuotteita läpi tai vaihtoehtoisesti tietää etukäteen tarkkaa mallinimeä mitä on hakemassa. Varsinkin nyt kun varastosaldot on mitä on
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
251
Oon yrittänyt sivuiltanne etsiä näyttötelinettä, jossa olisi usb-hubi jalustassa, kiinnittyisi pöytään ja yhdelle monitorille, löytyykö sellaista? Telineeseen tulisi AOC Q27G2U/BK, mutta lienee standari tosin en tiedä onko näyttö 75 mm vai 100 mm jaolla reiät.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Onko tälle vuodelle tullut MSI RTX 3080 ventus 3x 10g OC kortteja?
Näitä kortteja ei ikävä kyllä ole tullut. MSI:ltä olemme saaneet 3070 ja 3090 sarjan kortteja. Määrät ovat olleet selvästi pienempiä kuin Asuksen toimitukset. Tämä on tosi iso pettymyt luonnollisesti sekä meidän asiakkaille, että meille :(
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
1 483
Käyttöliittymään vielä yksi korjaus ehdotus. Ainakin itsellä tekee joka kategoriassa näin:

Menen vaikka SSD levyihin, sitten valitsen että näytetään varastossa olevat vasemmasta yläkulmasta valitsemalla "kyllä". Tämän jälkeen kaikki näyttää hyvältä eli oikeat levyt näkyy. Tämän jälkeen vaihdan sorttausta niin että "Hinta, nouseva".

Tämän jälkeen tuo "vain varastossa olevat kyllä" unohtuu. Se on mukamas edelleen valittuna, mutta silti näkyy kaikki yli 500ssd:tä. Tämä korjaantuu kun painaa "vain varastossa olevat" kyllä kohtaa kerran, tämä poistaa sen valinnan ja sitten painaa vielä uudelleen että valitsee sen uudestaan, niin sitten taas järjestää kaiken niinkun halusin.

Muistaakseni jos on monia valintoja tuolta vasemmasta kulmasta tehty esim tuo vain varastossa ja vaikka vaan 1TB levyt, niin homma monimutkaistuu lisää ja ne kaikki pitää käydä kerran klikkailemassa pois ja takaisin päälle jos muuttaa tuota sorttausta (esim "hinta, nouseva" tai "hinta, laskeva").

-------------------------------------------------------------

Tulipa toinenkin bugi esille kun jatkoin SSD kahlausta:

Eli ensimmäisenä teen tuon edellä mainitun proseduurin että saan nuo ssd järjestettyä kuten haluan:
kuva1.png

Sitten painan tosta kuvasta tuota WD Blue 500gt kovalevyä, käyn katsomassa sen tietoja sitten tulen selaimen "takaisin" painikkeella takaisin, niin näkymä onkin tämän kuvan kaltainen eli iso osa noista WD edellä näkyneistä ssd:stä on poistunut näkyvistä. Eikä ne enää muuten tule näkyviin kun taas poistamalla nuo vasemmalle olevat ehdot eli kuvissa nyt vaan tuo Varastossa kyllä valinta ja valitsemalla se takaisin niin sitten näkyy taas kaikki levyt.

kuva2.png

edit: Tämän viimeisen kuvan "load more product" ei myöskään tuo niitä puuttuvia näkyviin.
 
Viimeksi muokattu:

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Käyttöliittymään vielä yksi korjaus ehdotus. Ainakin itsellä tekee joka kategoriassa näin:

Menen vaikka SSD levyihin, sitten valitsen että näytetään varastossa olevat vasemmasta yläkulmasta valitsemalla "kyllä". Tämän jälkeen kaikki näyttää hyvältä eli oikeat levyt näkyy. Tämän jälkeen vaihdan sorttausta niin että "Hinta, nouseva".

Tämän jälkeen tuo "vain varastossa olevat kyllä" unohtuu. Se on mukamas edelleen valittuna, mutta silti näkyy kaikki yli 500ssd:tä. Tämä korjaantuu kun painaa "vain varastossa olevat" kyllä kohtaa kerran, tämä poistaa sen valinnan ja sitten painaa vielä uudelleen että valitsee sen uudestaan, niin sitten taas järjestää kaiken niinkun halusin.

Muistaakseni jos on monia valintoja tuolta vasemmasta kulmasta tehty esim tuo vain varastossa ja vaikka vaan 1TB levyt, niin homma monimutkaistuu lisää ja ne kaikki pitää käydä kerran klikkailemassa pois ja takaisin päälle jos muuttaa tuota sorttausta (esim "hinta, nouseva" tai "hinta, laskeva").

-------------------------------------------------------------

Tulipa toinenkin bugi esille kun jatkoin SSD kahlausta:

Eli ensimmäisenä teen tuon edellä mainitun proseduurin että saan nuo ssd järjestettyä kuten haluan:


Sitten painan tosta kuvasta tuota WD Blue 500gt kovalevyä, käyn katsomassa sen tietoja sitten tulen selaimen "takaisin" painikkeella takaisin, niin näkymä onkin tämän kuvan kaltainen eli iso osa noista WD edellä näkyneistä ssd:stä on poistunut näkyvistä. Eikä ne enää muuten tule näkyviin kun taas poistamalla nuo vasemmalle olevat ehdot eli kuvissa nyt vaan tuo Varastossa kyllä valinta ja valitsemalla se takaisin niin sitten näkyy taas kaikki levyt.



edit: Tämän viimeisen kuvan "load more product" ei myöskään tuo niitä puuttuvia näkyviin.
Nyt meillä on jo hieman ruuhkaa näiden korjaustoimenpiteiden osalta, mutta vaikka heti muutosta ei tule, niin näitä ei unohdeta!
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
5
Hei milloin voi olettaa, että tilaus lähtee liikkeelle jos varastossa on tavaraa ? Tilasin 3.4 tuota muistia joka oli tarjouksessa ja ei ole vieläkään vissiin lähtenyt liikkeelle ?
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Hei milloin voi olettaa, että tilaus lähtee liikkeelle jos varastossa on tavaraa ? Tilasin 3.4 tuota muistia joka oli tarjouksessa ja ei ole vieläkään vissiin lähtenyt liikkeelle ?
Normaalisti olisi lähtenyt jo eilen. Laitoimme rakentavaa palautetta Schenkerille, joka jätti eilen tulematta hakemaan aikamoisen vuoren tavaraa. Koko pääsiäisen tilaukset ehdimme pakata ja nyt ne seisoo täällä meillä :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
137
Pientä kehitettävää olisi ainakin Fractalin koteloiden tiedoissa.

1617780480148.png


Sano nyt sitten näistäkin mitä eroa näissä on, paitsi kahden euron hinta. Edes tuotekortilla ei ole mitään, mikä erottaisi nämä toisistaan. Vain EAN-koodia googlettamalla selviää, että toinen on vaaleammalla lasilla, toinen tummemmalla, joka toki näkyy tuotekuvassa jos sitä osaa katsoa. Samaa esiintyy myös muissa Fractalin koteloissa, tämä nyt esimerkkinä.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Oon yrittänyt sivuiltanne etsiä näyttötelinettä, jossa olisi usb-hubi jalustassa, kiinnittyisi pöytään ja yhdelle monitorille, löytyykö sellaista? Telineeseen tulisi AOC Q27G2U/BK, mutta lienee standari tosin en tiedä onko näyttö 75 mm vai 100 mm jaolla reiät.
Nyt on kyllä vaikea pähkinä. Meiltä ei taida nyt tämmöistä löytyä.
Jospa vinkkaisin nyt kilpailijoille:
Tuossa on Proshopilla sen verta hyvä hinta, että meillä se olisi pari euroa tuota kalliimpi, jos tuon hommaan meille.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Pientä kehitettävää olisi ainakin Fractalin koteloiden tiedoissa.



Sano nyt sitten näistäkin mitä eroa näissä on, paitsi kahden euron hinta. Edes tuotekortilla ei ole mitään, mikä erottaisi nämä toisistaan. Vain EAN-koodia googlettamalla selviää, että toinen on vaaleammalla lasilla, toinen tummemmalla, joka toki näkyy tuotekuvassa jos sitä osaa katsoa. Samaa esiintyy myös muissa Fractalin koteloissa, tämä nyt esimerkkinä.
Laitettu tästä viestiä katalogin tuottajalle. Tosiaan dataa tulee paljon myös ulkopuoliselta katalogilta. Näitä aiomme myös enemmän itse muokata ja korjata, niinkuin nyt myös näihin lisään tiedon ikkunan sävystä. Nousi muuten rajusti nyt parin päivän sisään Fractalin lähes kaikkien koppien hinnat. Hinnat tuntuvat olevan yllättävän kovassa nousussa kautta linjan.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
168
Onko vielä tämän viikon Ryzen 5600x lastia tullut?
Ei ainakaan lähetysilmoitusta ole vielä kuulunut ja pitäisi kuulemma riittää tänne yksi tämän viikon erästä.
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
251
Nyt on kyllä vaikea pähkinä. Meiltä ei taida nyt tämmöistä löytyä.
Jospa vinkkaisin nyt kilpailijoille:
Tuossa on Proshopilla sen verta hyvä hinta, että meillä se olisi pari euroa tuota kalliimpi, jos tuon hommaan meille.
Kuinka paljon on "pari euro"? En aina hae sitä halvinta hintaa.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
507
Olen muutamia tuotteita ihan randomilla katsonu, mutta myyntikojun sivuilta en koskaan ole nähnyt minkäänmoista mainintaa sanasta takuu. Ctrl+f etsiessä sanaa takuu löytyy 1 ainoa takuut linkki joka ei liity mitenkään mihinkään tuotteeseen sivun alhaalla.

Puuttuuko se tieto oikeasti vai enkö vain löydä ?
Esim tästä
En millään löydä takuusta mitään tietoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 086
Olen muutamia tuotteita ihan randomilla katsonu, mutta myyntikojun sivuilta en koskaan ole nähnyt minkäänmoista mainintaa sanasta takuu. Ctrl+f etsiessä sanaa takuu löytyy 1 ainoa takuut linkki joka ei liity mitenkään mihinkään tuotteeseen sivun alhaalla.

Puuttuuko se tieto oikeasti vai enkö vain löydä ?
Esim tästä
En millään löydä takuusta mitään tietoa.
Huomasin itsekkin tämän kun selailin eri tuotteita läpi niin missään ei ole mainintaa takuusta tai sen pituudesta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
3 047
Olen muutamia tuotteita ihan randomilla katsonu, mutta myyntikojun sivuilta en koskaan ole nähnyt minkäänmoista mainintaa sanasta takuu. Ctrl+f etsiessä sanaa takuu löytyy 1 ainoa takuut linkki joka ei liity mitenkään mihinkään tuotteeseen sivun alhaalla.

Puuttuuko se tieto oikeasti vai enkö vain löydä ?
Esim tästä
En millään löydä takuusta mitään tietoa.
Takuu on se mitä valmistaja/maahantuoja myöntää. Vähintään vuosi ja osalla toki pidempi. Ihan selvästi takuuehdoissa lukee asiasta. Eipä muissakaan paikoissa jokaisen tuotteen kohdalla asiaa ole aina mainittuna tai sitten voi olla ihan väärän pituinen.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Onko vielä tämän viikon Ryzen 5600x lastia tullut?
Ei ainakaan lähetysilmoitusta ole vielä kuulunut ja pitäisi kuulemma riittää tänne yksi tämän viikon erästä.
Nämä tilaukset on käsitelty suunnilleen viestisi laittamisen aikoihin. Minusta kaikki tilaukset, joissa ei ollut muita tuotteita estämässä lähetystä, on saatu pakattua eilen ja lähtevät tänään. Eivät ihan ehtineet eilisen lähtevään kuormaan. Saitko lähetysilmoituksen?
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
72
Takuu on se mitä valmistaja/maahantuoja myöntää. Vähintään vuosi ja osalla toki pidempi. Ihan selvästi takuuehdoissa lukee asiasta. Eipä muissakaan paikoissa jokaisen tuotteen kohdalla asiaa ole aina mainittuna tai sitten voi olla ihan väärän pituinen.
Alkaa mennä vähän off-topiciksi, mitä tulee Datatroniciin, mutta tässä mennään sen verran paljon metsään, että on pakko korjata. Vastaus on kyllä, jos ostat tuotteesti valmistajalta tai maahantuojalta. Pitää muistaa, kuka oma sopimuskumppanisi on eli jos ostat tuotteen kaupalta X, niin kauppaa X ei mitkään kolmannen osapuolen lupaukset sido. Voidaan muotoilla myös niin, että jos tuotteella on valmistajalta kolmen vuoden takuu, niin toki se pätee siihen kauppaan X, mutta ei kaupan X tarvitse tätä etua automaattisesti tarjota kuluttajalle.


EU-säädökset ja lait jne. menevät kuitenkin kaiken sen yli, mitä se kauppa siellä sivuillaan kirjoittelee. Valitettavasti pahimmillaan asiasta voisi periaatteessa tapella oikeudessa, jos siitä on epäselvyyttä.

Jos nyt sitten se laite hajoaa, vaikka tuon parin vuoden jälkeen, eikä kauppa X ole sille muuta luvannut, mutta ns. maahantuojan tai valmistajan takuu olisi vielä mahdollisesti voimassa (näihinhän liittyy usein kaikenlaisia lisäehtoja ja rekisteröitymisiä sun muuta, varsinkin jos takuuajat ovat selkeästi pidemmät), niin ei myöskään kaupalla X ole mitään velvollisuutta tehdä asian eteen enempää. Toki kuluttaja voi kääntyä sitten sen maahantuojan ja valmistajan suuntaan. Pitää muistaa, että jokainen takuuasia vie kuitenkin huomattavan määrän aikaa kauppiaalta, joka ei suoranaisesti tuota mitään (toki tämä pitäisi olla huomioitu myyntihinnassa), mutta rajoittamalla vastuutaan voi kauppa vaikuttaa kustannuksiinsa. Toki voidaan sitten alkaa arvioimaan erilaisia imagollisia vaikutuksia jne.

Kai tämän voi kiteyttää siihen, että kannattaa katsoa mihin paperiin nimensä laittaa tai mitä on ostamassa. :)
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130

Onko mitään aavistusta milloin olisi saatavilla?

Onko mitään aavistusta milloin olisi saatavilla?
Tätä on heti saatavilla. Meillä on vieläkin hieman haastetta varastotietojen päivityksessä, mutta tätä on juuri saapunut varastoon. Eli tilausta vain sisään ja tavara lähtee tänään :)
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Kuinka paljon on "pari euro"? En aina hae sitä halvinta hintaa.
Tässä se tuote nyt olisi :) Eli hinta on 64,90. Tuon alle en pääse. Varmaankin nyt on parilla kilpailijalla parempi hankintakanava näille, mutta toisaalta meidän hankintakanavassa on heti saatavuus ja laitoinkin tilaukseen tuommoisen. Eli jos sen haluaa, saa sen meidän kautta n. 4 arkipäivässä.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
130
Alkaa mennä vähän off-topiciksi, mitä tulee Datatroniciin, mutta tässä mennään sen verran paljon metsään, että on pakko korjata. Vastaus on kyllä, jos ostat tuotteesti valmistajalta tai maahantuojalta. Pitää muistaa, kuka oma sopimuskumppanisi on eli jos ostat tuotteen kaupalta X, niin kauppaa X ei mitkään kolmannen osapuolen lupaukset sido. Voidaan muotoilla myös niin, että jos tuotteella on valmistajalta kolmen vuoden takuu, niin toki se pätee siihen kauppaan X, mutta ei kaupan X tarvitse tätä etua automaattisesti tarjota kuluttajalle.


EU-säädökset ja lait jne. menevät kuitenkin kaiken sen yli, mitä se kauppa siellä sivuillaan kirjoittelee. Valitettavasti pahimmillaan asiasta voisi periaatteessa tapella oikeudessa, jos siitä on epäselvyyttä.

Jos nyt sitten se laite hajoaa, vaikka tuon parin vuoden jälkeen, eikä kauppa X ole sille muuta luvannut, mutta ns. maahantuojan tai valmistajan takuu olisi vielä mahdollisesti voimassa (näihinhän liittyy usein kaikenlaisia lisäehtoja ja rekisteröitymisiä sun muuta, varsinkin jos takuuajat ovat selkeästi pidemmät), niin ei myöskään kaupalla X ole mitään velvollisuutta tehdä asian eteen enempää. Toki kuluttaja voi kääntyä sitten sen maahantuojan ja valmistajan suuntaan. Pitää muistaa, että jokainen takuuasia vie kuitenkin huomattavan määrän aikaa kauppiaalta, joka ei suoranaisesti tuota mitään (toki tämä pitäisi olla huomioitu myyntihinnassa), mutta rajoittamalla vastuutaan voi kauppa vaikuttaa kustannuksiinsa. Toki voidaan sitten alkaa arvioimaan erilaisia imagollisia vaikutuksia jne.

Kai tämän voi kiteyttää siihen, että kannattaa katsoa mihin paperiin nimensä laittaa tai mitä on ostamassa. :)
Tästähän syntyi laaja keskustelu.

Valmistajien tuotetietojen yhteydessä ei tosiaan valmistajilta juurikaan takuusta kauheasti puhuta ja olen nyt saanut käsityksen, että tässä on pitkälti syynä se, että takuut voivat olla eri pituisia eri maissa. Eli paikalliset käytänteet ja lait huomioiden valmistaja voi antaa eri pituisia takuita eri maissa myytäville tuotteille. Toki esim. nämä elinikätakuut ja vaikkapa 10 vuoden pitkät takuut ovat markkinoinnillisesti tärkeitä ja ne ovat usein samat. Eli tämä data takuista ei tule kovin helpolla.
Meillä on kuitenkin laaja lista takuutietoja itsellämme kirjattuna vuosien saatossa ja tässä pohdimme miten tätä tietoa saataisiin tuotua nyt verkkokauppaan mahdollisimman tehokkaasti.

Takuuasioiden hoito on kuitenkin aina todella tärkeää ja me hoidamme aina oman osuutemme oli valmistajan takuu kuinka pitkä tahansa. Olemme myös monta kertaa muistuttaneet valmistajia lainsäädännön 2 vuoden virhevastuusta, jos liian tiukasti vedotaan 1 vuoden takuuseen. Useinhan nämä takuutekstit ovat kirjoitettu tavalla, joka ei ole markkinoinnillista, mutta takuukeissien laadukas hoito on mitä parasta markkinointia kaikille kaupoille.


EDIT: Vielä pieni sitaatti virhevastuusta, tämä kannattaa kuluttajan aina muistaa:
Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuissa on kodinkoneiden, kuten pesukoneiden, televisioiden ja tietokoneiden osalta vakiintunut käytännöksi, että tavaran on kestettävä enemmän kuin kaksi vuotta. Kun tavara on ollut käytössä yli neljä vuotta, sen vioittumista ei yleensä pidetä virheenä. Kun vika on ilmennyt selvästi yli kahden vuoden jälkeen ja ennen neljän vuoden ikää, kuluttajan on yleensä osallistuttava korjauskuluihin.

Jos kodinkone vioittuu 2 – 4 vuoden välillä, sen mahdollinen virheellisyys joudutaan arvioimaan tapauskohtaisesti. Arviointikriteerejä ovat tällöin mm. tavarasta annetut markkinointitiedot, se, mikä tavara on kyseessä ja mikä on ollut sen hinta, vian luonne ja merkitys, tavaran käyttötapa ja määrä sekä vian ilmenemisajankohta 2 – 4 vuoden välillä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
125 043
Viestejä
2 444 853
Jäsenet
49 073
Uusin jäsen
Antero10

Hinta.fi

Ylös Bottom