Das Keyboard järjestää Ultimate Typing Championship -kirjoitusnopeuskilpailun

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 530


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
Kirjoitusnopeustestit ovat monille tuttua kauraa niin oman elämän puolelta, kuin io-techin näppäimistöjen arvosteluvideoistakin. Nyt kaikilla on mahdollisuus osoittaa nopeutensa kansainvälisesti ja lähteä kisaamaan nopeimman näpyttelijän tittelistä.

Das Keyboardin pitämä Ultimate Typing Championship on ollut tähän asti vain yhdysvaltalaisille suunnattu kilpailu, mutta koronaviruksen myötä koko kilpailu on siirretty nyt toteutettavaksi verkossa TyprX.com-sivustolla maailmanlaajuisena kilpailuna. Rekisteröinti tapahtumaan on avoinna nyt ja karsinnat pidetään 3. – 9. elokuuta. Twitchissä livenä striimattava varsinainen loppukilpailu pidetään 22. elokuuta.

Kilpailuun voi osallistua kuka tahansa täysikäinen tai yli 13-vuotias huoltajan suostumuksella. Karsinnoissa saa käyttää itse valitsemaansa näppäimistöä ja maailmanlaajuisesti 25 nopeinta kirjoittajaa etenevät loppukilpailuun. Loppukilpailuun päässeet saavat järjestäjältä Das Keyboard 4 Professional -näppäimistön, jota on käytettävä itse loppukilpailussa.

Loppukilpailussa on tarjolla palkintoja yhteensä yli 10 000 dollarin edestä. Voittajalle on luvassa maineen ja kunnian lisäksi 5000 dollaria, GMK:n näppäimistö ja näppäinhatut sekä rajoitetun painoksen Das Keyboard Cherry MX -näppäinhatut sekä Das Keyboardin vuosipäivien kunniaksi julkaistu kynä. Myös sijoille 2 – 10 on luvassa palkintoja ja kaikki loppukilpailuun päässeet saavat luonnollisesti pitää Das Keyboard 4 Professional -näppäimistönsä.

Mikäli uskot, että näppäilynopeutesi riittää haastamaan maailman huiput, käy rekisteröitymässä kilpailuun rohkeasti. Hallitseva mestari Sean Wrona naputti tauluun 163 sanaa minuutissa Long-form English text -testissä, sekä 124 sanaa minuutissa Long-form, non-standard English text -testissä.

Lähde: Das Keyboard, Ultimate Typing Championship

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
239
Kylmiltään tuli 92 wpm kun testasin jossain englannin kirjoitustestissä. Kyllähän sitä tuli aikoinaan hakattua Typing of the Dead:iä ihan sikana kilpaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Veikkaan, että kärkeen menisi heittämällä kirjoitustulkit, ketkä ammatikseen tulkkaavat puhujien puheet semmoisella vauhdilla, että ei tavanomainen näppäimistöjen hakkaaja pysy perässä. Kokemusta on, kun aikoinaan tarvitsin kirjoitustulkkia opinnoissani.

EDIT: Katselin TyprX:n kärkinimiä ja 11 tuntia sitten joku nimimerkki Vielle paukautti 184,8 sanaa 100% tarkkuudella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Olisi mielenkiintoista tietää millä tässä online-formaatissa pidetään huijarit loitolla. TypeRacer.comistakin löytyy reilusti noita 200-400 WPM tuloksia joiden rehellisyyttä voi hieman kyseenalaistaa.

Hienoa tietysti että mukaan pääsee matalalla kynnyksellä. Edellä mainitussa TypeRacerissa on näköjään itse tullut 2015 hakattua 141 WPM tulos yhteen kisaan. Keskiarvo tosin 110 millä tuskin tässä pitkälle pääsee, mutta pitänee kokeilla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Olisi mielenkiintoista tietää millä tässä online-formaatissa pidetään huijarit loitolla. TypeRacer.comistakin löytyy reilusti noita 200-400 WPM tuloksia joiden rehellisyyttä voi hieman kyseenalaistaa.

Hienoa tietysti että mukaan pääsee matalalla kynnyksellä. Edellä mainitussa TypeRacerissa on näköjään itse tullut 2015 hakattua 141 WPM tulos yhteen kisaan. Keskiarvo tosin 110 millä tuskin tässä pitkälle pääsee, mutta pitänee kokeilla.
Sitä minäkin mietin, että onkohan nämä mahdollista huijata onlinessä? Webbikamera käyttöön ja siihen vaan näpyttelyyn, ei jäisi epäilystä.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
Mikäs se olisi hyvä ilmainen nettipalvelu 10-sormijärjestelmän parantamiseen ? se kun aikoinaan on jäänyt vähän puutteelliseksi..
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Olisi mielenkiintoista tietää millä tässä online-formaatissa pidetään huijarit loitolla. TypeRacer.comistakin löytyy reilusti noita 200-400 WPM tuloksia joiden rehellisyyttä voi hieman kyseenalaistaa.

Hienoa tietysti että mukaan pääsee matalalla kynnyksellä. Edellä mainitussa TypeRacerissa on näköjään itse tullut 2015 hakattua 141 WPM tulos yhteen kisaan. Keskiarvo tosin 110 millä tuskin tässä pitkälle pääsee, mutta pitänee kokeilla.
Olisi komia nähdä se huijari sitten tuolla.
"Live Championship Twitch Broadcast"
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
489
Suomea olen näpytellyt jossain testissä 143 wpm / reilu 700kpm, mutta vaikka englantia sujuvasti puhunkin, luulen että sitä on kirjoittanut niin harvoin ettei testissä pärjäisi...
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Nopeudet on kyllä aika huimia. Kuulemma itse olen nopea kirjoittaja, otin suomeksi muutaman vedon kylmiltään niin keskiarvo aika tarkka 100, englanti pudotti keskiarvon ~90 seudulle. Pitää ottaa huomioon että tämä on eka kerta kun edes kokeilin moista testiä elämässäni, annan kunnian ammattilaisille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Nyt käynnistynyt tuo karsinta, kärkitulos kepeä 200 WPM ja top 25 pääseminenkin vaatisi 155 WPM. Ja nämä tulokset ovat tosiaan keskiarvoja 30 tekstistä. Ei tuossa tavan kuolevaisella ole jakoja kuten vähän etukäteen arvelin...
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 530

Kilpailun voitti lopulta "chak" eli Anthony E. Parhaimmassa erässä nopeus 205.8 sanaa minuutissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 597
Viestejä
4 195 970
Jäsenet
70 753
Uusin jäsen
1lallu

Hinta.fi

Ylös Bottom