• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Dacota Platinum 27 000 mAh -kannettavan varavirtalähde 59,9€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VAJP
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitoksia, tuli napattua.

Eiköhän tuolla hetken aikaa tarvittaessa jatka rog allyn peliaikaa taikka läppäriin työntää lisää virtaa.
 
Kun joku alkaa laskemaan tämän varaan, niin energia varauskapasiteetti tuossa on 99,9wh. Voi olla oleellista tietää kun mitoitetaan että mihin oikeasti riittää. Aika pienihän tuo lopulta on
100Wh kun on maksimi, mitä lentokoneeseen saa viedä ilman erillishyväksyntää, niin eiköhän sillä rajoituksella ole tämä pankki tehty
 
Kun joku alkaa laskemaan tämän varaan, niin energia varauskapasiteetti tuossa on 99,9wh. Voi olla oleellista tietää kun mitoitetaan että mihin oikeasti riittää. Aika pienihän tuo lopulta on
https://media.power-cdn.net/documents/manuals/4894526103262/4894526103262_2_manual_fi.pdf

Tuo ilmeisesti tuki läpilatausta (en tiedä tuleeko katkotta pihalla, jos miettii jotain UPSia tehdä), ja 100Wh riittää aika monen läppärin akun kerta puolitoista lataamiseen. Jos tuosta tuonverran oikeasti saa pihalle. taulutietokoneet ja puhelimet useampaankin kertaan.

Mutta siinä samaamieltä että virtapankeissa olisi se Wh info tärkeä, mAh yleensä vain joku kennojen nimilli sähkövaraus yhteensä. Se mitä energiaa saa pihalle jää vähän hämäräksi, ei sillä että noi Wh ilmoitukset olisi kovin tarkkoja, no kertoo ehkä sen mitä enempää ei ainakaan saa :-)
 
Tuo ilmeisesti tuki läpilatausta (en tiedä tuleeko katkotta pihalla, jos miettii jotain UPSia tehdä), ja 100Wh riittää aika monen läppärin akun kerta puolitoista lataamiseen. Jos tuosta tuonverran oikeasti saa pihalle. taulutietokoneet ja puhelimet useampaankin kertaan.

Mutta siinä samaamieltä että virtapankeissa olisi se Wh info tärkeä, mAh yleensä vain joku kennojen nimilli sähkövaraus yhteensä. Se mitä energiaa saa pihalle jää vähän hämäräksi, ei sillä että noi Wh ilmoitukset olisi kovin tarkkoja, no kertoo ehkä sen mitä enempää ei ainakaan saa :-)
Itse ajattelin ups korvikkeeksi palvelimelle ja varayhteyden modeemille sekä kytkimelle. Ei tuo kovin kauaa siinä kestäisi +jos varaus on aina 100% lienee powerbankon elinikä aika lyhyt, vaikka purkuja ei tulisikaan. Varmasti on tarkoitettuun tarkoitukseensa ihan soiva peli
 
Viimeksi muokattu:
Ei tämmöiset oikeen toimi UPS:ina kun ne käy sitten jatkuvasti kuumana.
 
Näissä varavirtalähteissä on aika keskinkertainen - suunnilleen 70% -hyötysuhde mitä nyt olen paria testivideota YouTubesta katsonut.

70% hyötysuhteella tarkoitan sitä, että akkuun sisään ladattua 100 Wh kohden ulos saa n. 70 Wh.
 
Mukana tulee kova musta vetoketjullinen kotelo. Jonka sisällä sitten vielä kovasta mustasta vaahtomuovista tehty muotoonleikattu suoja. Voi suojata jollain lailla kolhuilta. Ladatessa ei näytä jäljelläolevaa latausaikaa aikana, vain prosentit. Sentään näyttää, millä virralla ladataan. Näytti ladatessa vähän yli 99W. Valmiiksi oli latausta 80%. Eikä noussut lataus yli 99%:n yli (kuten Ankerilla) .... Sikäli kätevä tilaus, että voi valita noutopisteen ja maksu noudettaessa. Siis Power-myymälät. Jos ei hae 24h:n sisällä, niin tilaus raukeaa.
-- vähän kyselin ChatGPT:ltä (deep thinking) tietoja, niin sekin sanoi, että hyötyprosentti on luokkaa 70%. Lämpötilan kertoo myös.
 
Tämä on mielestäni parempi diili kuin se n. kuukauden vanha täältä tekniikkatarjousketjusta löytyvä Puuilon Denver-virtapankkitarjous.

Tilasin myös tämän lähinnä vanhan Lenovo-läppärin lataamista varten, tästä kun irtoaa hyvin riittävät 20V@5A.

Käytössä tällainen USB type-C Lenovo slim tip -adapteri.

1779898043800.png
 
Pitkään ollut isompi powerbank harkinnassa, niin nyt mietin sit, oisko tässä sopiva vehje. Ugreen 25000mAh ois 80e sen omassa kaupassa, merkkinä paljon tutumpi tuolla alalla ja ois tehojakin enemmän (200W). Tästä ei löydy netistä oikeastaan mitään tietoa, mikä lie latausteho sisään?


Koska joutuisin postitse tilaamaan, tulee tälle hinnaksi 65e, kun taasen Ugreen on ilmaset postit (yli 60e tilauksille) ja taitaa tulla ihan DHL kotiovelle asti. Onko sit 15e säästön arvoinen, kotelo tieteski on mukava tuollaiselle möhkäleelle.
 
Suht hintavahko tämä verrattuna 1,5 vuoden takaiseen Dakotan 20 000mAh (100W ulos) virtapankkiin, oli tuolloin 35€ Powerista. Täältä bongattuna. Hyvin on toiminut ja päivittäin käytössä.

Joskus tilttaa nollassa prosentissa niin että jää vilkuttamaan 00% lukua vaikka on latauksessa. Pitää hetken kuluttua irrottaa ja laittaa uudestaan lataukseen niin lähtee lataus toimimaan. Ei ole juurikaan haitannut tuo, kun lataus kestää kuitenkin jonkin aikaa.

 
Tämä on mielestäni parempi diili kuin se n. kuukauden vanha täältä tekniikkatarjousketjusta löytyvä Puuilon Denver-virtapankkitarjous.

Tilasin myös tämän lähinnä vanhan Lenovo-läppärin lataamista varten, tästä kun irtoaa hyvin riittävät 20V@5A.

Käytössä tällainen USB type-C Lenovo slim tip -adapteri.

1779898043800.png
Lataako tällä lenovon läppäriä, mutta hitaampaa, jos tähän syöttää vaikka 60W edestä tehoa usb-c -laturilla ?
 
Lataako tällä lenovon läppäriä, mutta hitaampaa, jos tähän syöttää vaikka 60W edestä tehoa usb-c -laturilla ?
Kyllä kunhan laturi lataa 20V jännitteellä.

Tuon tehoinen usb-c -laturin pitäisi olla jo PD 3.0 mukainen, jolloin sen pitäisi antaa 5, 9, 12, 15 tai 20 volttia ulos.

Tuo yo. kuvan adapteri pyytää 20V, ja jos laturi antaa 20V ulos, niin silloin toimii.

Katso vielä varmuudeksi läppärin omasta laturista, että se lataa 20V jännitteellä.
 
Pitkään ollut isompi powerbank harkinnassa, niin nyt mietin sit, oisko tässä sopiva vehje. Ugreen 25000mAh ois 80e sen omassa kaupassa, merkkinä paljon tutumpi tuolla alalla ja ois tehojakin enemmän (200W). Tästä ei löydy netistä oikeastaan mitään tietoa, mikä lie latausteho sisään?


Koska joutuisin postitse tilaamaan, tulee tälle hinnaksi 65e, kun taasen Ugreen on ilmaset postit (yli 60e tilauksille) ja taitaa tulla ihan DHL kotiovelle asti. Onko sit 15e säästön arvoinen, kotelo tieteski on mukava tuollaiselle möhkäleelle.
Tätäkö ei sitten saisi viedä lentokoneeseen, mutta tuota powerin pankkia saisi? Joillekin iso erotustekijä sekin.
 
Tätäkö ei sitten saisi viedä lentokoneeseen, mutta tuota powerin pankkia saisi? Joillekin iso erotustekijä sekin.

Ainakin itselleni on, jos ei saa koneeseen. Täällä myös edellisestä setistä se dakotan pienempi 35 euron vehje. Ei oo tähän mennessä siitä moitteen sanaa, eikä ole tilttaillutkaan.
 
Tätäkö ei sitten saisi viedä lentokoneeseen, mutta tuota powerin pankkia saisi? Joillekin iso erotustekijä sekin.
Kävin puolestasi lukemassa speksit.
Eli täysin käypä lentokoneeseen on tuo 'sinävihreä' myös.
"Kokonaiskapasiteetti
25000 mAh (90 Wh)"
 
Tätäkö ei sitten saisi viedä lentokoneeseen, mutta tuota powerin pankkia saisi? Joillekin iso erotustekijä sekin.
Kuten tuossa yllä olikin jo, niin saa viedä, eli mainittu 200W (wattia) on teho ja 90Wh (wattituntia) on kapasiteetti.
Kapasiteetin voi laskea ottamalla tuo 25000mAh -> 25Ah * nimelliskennojännite 3,7V -> 92,5Wh, eli pyöristetty spekseissä hieman alaspäin.
Nimelliskennojännite käytännössä kaikilla litium-akuilla on tuon 3,7V. Todellisuudessahan täyteen ladattuna ne on noin 4,1-4,2V.

Niin ja olihan se ihan tuossa Ugreenin tuotekuvauksessakin: "Lentoyhtiöiden hyväksymä 90 Wh:n kapasiteetti on ihanteellinen käsimatkatavaroihin ja pitää maailmanlaajuiset matkasi täynnä energiaa."
 
Nettisaldo tämän osilta nyt 0:ssa. Vielä löytyy muutamasta myymälästä:
1779943505318.png
 
Ei tämmöiset oikeen toimi UPS:ina kun ne käy sitten jatkuvasti kuumana.
Kuumanakäynti perustuu mihin ?

UPS tarpeita monenlaisia, ja akuttomien laitteiden kanssa näissä tyypillisin ongelma on virrankatkeilu, niin latuksen (230v)katkeilun yhteydessä , kun useamman kuorman kättelyiden kanssa.

Jos käy kohtuu kuormalla, saati pienellä kuormalla kuumana niin kuullostaa huonolta.

Näissä varavirtalähteissä on aika keskinkertainen - suunnilleen 70% -hyötysuhde mitä nyt olen paria testivideota YouTubesta katsonut.

70% hyötysuhteella tarkoitan sitä, että akkuun sisään ladattua 100 Wh kohden ulos saa n. 70 Wh.
Jos verkosta lataa niin hyötysuhteeseen ei kaadu, kunhan sieltä saa sen energian mitä mainostettu, eli tässä tapauksessa sen 100Wh.

Toki epäilen että luku on makismi mitä enenmpää ei ainakaan saa, ja se sitten hämärän peitossa että missä oloissa, ja millä pyynnöillä pääsisi lähelle
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 359
Viestejä
5 248 690
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom