- Liittynyt
- 24.11.2019
- Viestejä
- 312
Kuvittelisin rankasti rampauttavan kybernetiikkaominaisuuksien käyttöä, jos olisi moninpeli.
Tulossa kaikkiin cdpr-peleihin tulevaisuudessa. Ei perinteistä moninpeliä kuten cod, gta online, jne. vaan 'online elementtejä jotka parantaa yksin pelaavan kokemusta'. Mitä se sitten tarkottaneekaan, mutta oletan kyseessä olevan jotain trial runien tyylisiä aikakilpailuja missioneissa, reaaliajassa päivittyviä score boardeja pelimaailmaan ihmisille kilpailtavaks yksin pelatessa, ja tietysti melko varmana mahdollisuus napata kaveri mukaan vaikeaan tehtävään, jne.![]()
"
Cyberpunk 2077 julkaistiin joulukuussa 2020, ja ajatuksena oli julkaista moninpeliosuus myöhemmin. CD Projekt Redin aika on kuitenkin kulunut pelin korjailuun, joten oli ehkä aikakin kuopata haaveet moninpeliosuudesta. Asiasta kertoi CD Projekt Redin Philipp Webber.
Voi kuitenkin olla, että tulevaisuuden jatko-osissa se moninpeli on mukana.
"Fixing Cyberpunk 2077 after launch meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, 'Okay, what's the important part? Yeah, we will make that part really good. What is changing is our long-term approach to online, and by this we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't want to go overboard or lose our single-player DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities"
Kaupunkihan on järjettömän kokonen. 32-64 pelaajaa jos tuonne heitettäs niin voisit piilotella valitsemassas paikassa eikä kukaan löytäs koskaan. Ja sitten sinne muodostus ne muutamat 'hotspotit' joihin kaikki kerääntys poksuttelemaan koko muun maailman ammottaessa tyhjänäHyvä vaan niin. Tuo kaupunki on ihan liian pieni mihinkään moninpeliin
Käsittääkseni tulee. Se on yksi syy, miksi tuo lisäri tulee vain PC:lle PS5:lle ja xbox series konsoleille.Tulikos tähän lisäriin mukaan jo se "police&npc ai overhaul"? Vai onko sellaista tulossakaan?
Edelleen kyllä huvittavaa että gtav tuli jopa ps3:lle ja siinä moiset hommat toimii ihan hyvin. Rockstar tosin tietty harjotelleet roskaraudan hyötykäyttöä pienen ikuisuuden ja varmaan osanneet valita paljon tehokkaampia tapoja toteuttaa joitain asioita.Käsittääkseni tulee. Se on yksi syy, miksi tuo lisäri tulee vain PC:lle PS5:lle ja xbox series konsoleille.
Kyllä ne pitäisi säilyä. Itse vaan tykkäsin tehdä kaikki sivutehtävät aina samantien ja päätarinaa myöhemmäksi.Level 8 hahmo menossa ja sellanen kysymys säilyykö noi sivutehtävät tuolla jos etenee päätehtäviä? Vai pitäiskö ensin yrittää tehdä sivutehtävät pois?
En ole pelannu läpi, mutta peli ilmoittaa kun tulee "point of no return" ovi vastaan main questissa. Jätin siihen kohti pääjuonen ja oon tehny sivutehtäviä sun muuta kun niistä on monia kymmeniä tehtävälistassa ja lisää tulee kokoajan.Level 8 hahmo menossa ja sellanen kysymys säilyykö noi sivutehtävät tuolla jos etenee päätehtäviä? Vai pitäiskö ensin yrittää tehdä sivutehtävät pois?
Minulle ainoa merkityksellinen asia tuossa erossa on se, että esim. common-tason aseita purkaessa ei saa epic-komponentteja jne.Kertokaas tämmöiselle vanhalle jarrulle, että mitä hyötyä on esim. jonkun aseen harvinaisuudesta? Aika alussa tässä ja tuntuu, että aseiden statsit on arvottu niin, että vahingossakaan ei saa mitään merkittävää parannusta, vaan aina todella minimaalinen ero edeltäjään. Sitten on näitä uncommon, rare jne aseita joiden ainoa ero on tuo värikoodi. Meneekö mulla nyt jotain ohi?
Helvetin hyvä kysymys...Varmaan ainoo toi että saa enemmän palikoita hajottaessa ja jotain henkistä hyvinvointia että on harvinaisempaa shittiä päällä.Kertokaas tämmöiselle vanhalle jarrulle, että mitä hyötyä on esim. jonkun aseen harvinaisuudesta? Aika alussa tässä ja tuntuu, että aseiden statsit on arvottu niin, että vahingossakaan ei saa mitään merkittävää parannusta, vaan aina todella minimaalinen ero edeltäjään. Sitten on näitä uncommon, rare jne aseita joiden ainoa ero on tuo värikoodi. Meneekö mulla nyt jotain ohi?
No niin. Alkaa jo näyttää nuo lätäköiden heijastukset sille, kun pitääkin. Ne olikin liian sumeita vesilätäkköiden heijastuksiksi, mikä pisti heti märällä kelillä silmään. Milloinkohan tuo overdrive tulee saataville?
Joku löysi RT Overdrive trailerin paikat ja vertasi niitä 1.61 version maksimiasetuksiin.
Onhan tuossa paikoitellen eroa aika paljonkin.. varsinkin heijastusten kanssa.![]()
Outfit käytössä? Valitse inventariossa outfitin kohdalla unequip.Peli oli tauolla siihen saakka että sain kunnollisen näytönohjaimen, mutta nyt iski joko kumma bugi tai sitten en vaan osaa.
Jos vaihdan V:lle vaatteita, niin hahmon statsit kyllä vaihtuu, mutta ulkoasu ei. Ei vaikka riisuisin ja myisin ne päällä olevat vaatekappaleet ja pukisin päälle ihan mitä tahansa muuta, niin kuvassa näkyy edelleen vaan ne vanhat kledjut. Mitä nyt en tajua?
Tuota "uuttaa" ominaisuutta on kai tarkoitus käyttää siten että voi valita suosikki ulkoasun/vaatteensa, jonka jälkeen ulkonäkö ei muutu kun pukee parempaa kampetta niskaan. Ihan hyvä ominaisuus, että saa tehtyä ukkelista tai akkelista tyylikkään, mutta silti voi pitää armorin maksimissa.Peli oli tauolla siihen saakka että sain kunnollisen näytönohjaimen, mutta nyt iski joko kumma bugi tai sitten en vaan osaa.
Jos vaihdan V:lle vaatteita, niin hahmon statsit kyllä vaihtuu, mutta ulkoasu ei. Ei vaikka riisuisin ja myisin ne päällä olevat vaatekappaleet ja pukisin päälle ihan mitä tahansa muuta, niin kuvassa näkyy edelleen vaan ne vanhat kledjut. Mitä nyt en tajua?
Thanks - tämä ratkaisi ongelmani.Outfit käytössä? Valitse inventariossa outfitin kohdalla unequip.
Tuo RT heijastus on ihan pahuksen luonnottoman näköinen eli kumpikaan niistä ei näytä luonnollisilta.No niin. Alkaa jo näyttää nuo lätäköiden heijastukset sille, kun pitääkin. Ne olikin liian sumeita vesilätäkköiden heijastuksiksi, mikä pisti heti märällä kelillä silmään. Milloinkohan tuo overdrive tulee saataville?
Noista postaamistasi valokuvistahan sen virheellisyyden RT:llä näkee: valokuvissa on selviä vääristymiä heijastuksessa ja tuossa videon pääkuvassa se heijastus on kuin tasaisesta peilistä eli pahuksen luonnottoman näköinen. Ilman RT:tä se on taas niin sumea, että siitä ei näe kunnolla onko siinä vääristymää vai ei.Jaa, missä mielessä? Kyllä se imitioi aika hyvin oikeita heijastuksia imo.
![]()
![]()
Tietysti jos ei silmään miellytä niin jättää ne normi RT asetukselle ja ottaa vain ne extra bounce lighting asetukset käyttöön.
Ei tietääkseni. Tulee joskus tulevaisuudessa pätsinä. Kevät, kesä, syksy... kukaan ei tiedä.Siis onko tässä jo DLSS 3 tuki? En sitä valikoista löytänyt mut esim. Iotechin 4080 testissä oli testattu DLSS 2 vs 3?
No ehkä ei täydellinen mutta ihan riittävän hyvä. Ja taitaa olla muutenkin vielä WIP että katellaan julkkarissa miltä näyttää.Noista postaamistasi valokuvistahan sen virheellisyyden RT:llä näkee: valokuvissa on selviä vääristymiä heijastuksessa ja tuossa videon pääkuvassa se heijastus on kuin tasaisesta peilistä eli pahuksen luonnottoman näköinen. Ilman RT:tä se on taas niin sumea, että siitä ei näe kunnolla onko siinä vääristymää vai ei.
Ja tämäkö on sitten parempi vaihtoehto... Tuon liiallisen sumeuden huomaa välittömästi ilman asiaa ajattelemattakin.Noista postaamistasi valokuvistahan sen virheellisyyden RT:llä näkee: valokuvissa on selviä vääristymiä heijastuksessa ja tuossa videon pääkuvassa se heijastus on kuin tasaisesta peilistä eli pahuksen luonnottoman näköinen. Ilman RT:tä se on taas niin sumea, että siitä ei näe kunnolla onko siinä vääristymää vai ei.
Se vääristymien puute on paljon selkeämpi liikkeessä, mutta muuten toki samaa mieltä.Jonkun vääristymien puutteen (mitkä riippuu oikekastikin veden pinnan liikkeestä) huomaa sitten, kun pysähtyy ja alkaa syynäämään ajatuksella niitä heijastuksia.
Sen huomaa paljon helpommin. Ja jos suoraan sanotaan, niin sen veden täydellinen liikkumattomuus on paljon epätodennäköisempi kuin se, että siinä on hiukan liikettä.Ja tämäkö on sitten parempi vaihtoehto... Tuon liiallisen sumeuden huomaa välittömästi ilman asiaa ajattelemattakin.
Jonkun vääristymien puutteen (mitkä riippuu oikekastikin veden pinnan liikkeestä) huomaa sitten, kun pysähtyy ja alkaa syynäämään ajatuksella niitä heijastuksia.
DLSS 3 on tuettu vain Ada Lovelace -arkkitehtuuriin perustuvilla GeForce RTX 40 -sarjan näytönohjaimilla.Siis onko tässä jo DLSS 3 tuki? En sitä valikoista löytänyt mut esim. Iotechin 4080 testissä oli testattu DLSS 2 vs 3?
Juu, sellanen mulla on.DLSS 3 on tuettu vain Ada Lovelace -arkkitehtuuriin perustuvilla GeForce RTX 40 -sarjan näytönohjaimilla.
Pitänee kysyä Sampsalta miten sen sitten saa käyttöön kerta he ovat siinä onnistuneet.Juu, sellanen mulla on.
Pitäs kaivaa tuohon liittyvä uutinen, mutta pilvitallennus on tällä hetkellä pois käytöstä jonkun päivitystestailujen vuoksi. Oletettavasti tuosta johtuen ei osaa hakea pilvestä sun tallennuksia ja jos ei paikallisia ole, niin on kyllä ikävä tilanne. Muistelen, että palauttavat pilvitallennustoiminnon myöhemmin, mutta en muista mikä siinä oli aikamääre.Pitkästä aikaa käynnistin pelin, ja kaikki tallennukset olivat hävinneet. Nyt jo melkein vituttaa, eihän tuolla montaa sataa tuntia ollutkaan pelattuna.
PS5 siis alustana.
Jotain viestiä siellä näkyi pilvitallennuksesta ja päivityksestä, jaksaneeko ees päivittää vai heittäskö kuikkaan koko pelin.
Pelissä on semmonen hieno bugi, että kaikki asetusten muutokset ei näy/toimi oikein ennen kuin koko pelin resettaa. Jos moisen operaationkin jälkeen on suttua, niin laita ihmeessä kuvakin. Dlss ja fsr pitäis antaa ulos käytännössä identtisen kuvan.Mulla toimii 3080 rtx näyttiksellä FSR ja DLSS samalla fps, mutta DLSS näyttää qualityllä todella sumealta perunagrafiikoilta. FSR näyttää taas todella hyvältä ja kun laittaa terävyyden täysille. En kyllä muutenkaan ymmärrä tätä peliä, kun laittaa grafiikat tappiin ilman rtx tai sen kanssa ja ilman DLSS ja FSR, niin peli näyttää aivan perunalta ja sumeelta. FSR korjaa mulla pelin paljon tarkemmaksi ja vähemmän sumeiseksi samalla lisäämällä fps. OutoaLuin kyllä foorumeilta, että tässä pelissä on jotain häikkää tuon blurryn kanssa.
Eipä ole skaalausta. Kokeilin yli 100 kertaa eri asetuksia monia tunteja.Ei ole. Sulla on dynaaminen skaalaus päällä tjsp.
Pitänee testata. Netti on pullollaan samantyylistä ongelmaa mistä mainitsin. Tuntuu että peli vääntää vaan kaiken aivan pikselimössöksi ja minecraft tyyliseksi kun laittaa maximi grafiikka-asetukset.Pelissä on semmonen hieno bugi, että kaikki asetusten muutokset ei näy/toimi oikein ennen kuin koko pelin resettaa. Jos moisen operaationkin jälkeen on suttua, niin laita ihmeessä kuvakin. Dlss ja fsr pitäis antaa ulos käytännössä identtisen kuvan.
TAA ei ole päällä ollenkaan, jos dlss2 tai fsr2 on päällä. Dlss/fsr siis korvaavat TAA:n täysin.Eipä ole skaalausta. Kokeilin yli 100 kertaa eri asetuksia monia tunteja.
Pitänee testata. Netti on pullollaan samantyylistä ongelmaa mistä mainitsin. Tuntuu että peli vääntää vaan kaiken aivan pikselimössöksi ja minecraft tyyliseksi kun laittaa maximi grafiikka-asetukset.
Tosiaan kun laitan FSR päälle ja sharpening täysille niin sain todella crispyn kuvan. Ei sinäällää haittaa kun fps nousee roimasti ja saa tarkemman kuvanRedditissä on satoja postauksia tästä ja moni oli sitä mieltä että TAA/FXAA mikä tuossa nyt sitte onka jotenkin kusee tuon kuvan tms. Otin aivan kaikki DLSS ja FSR, dynamic scaling ja ray tracing, motion blur, depth field yms pois ja laitoin muut perus asetukset täysille yksi kerrallaan ja tulos on blurrynen pikselimössö. FSR kun laittaa päälle ja sharpening täysille, niin se korjaa tuon kuvan.
Witcher 3 kyllä tuon TAA kanssa sama juttu, siellä sen saa vain pois, ja ongelma korjaantuu.
Voishan sitä laittaa kuviakin, mut en tiedä näkyykö niistä tarpeeksi hyvin.