Cyberpunk 2077

Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
312
Kuvittelisin rankasti rampauttavan kybernetiikkaominaisuuksien käyttöä, jos olisi moninpeli.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
360

"
Cyberpunk 2077 julkaistiin joulukuussa 2020, ja ajatuksena oli julkaista moninpeliosuus myöhemmin. CD Projekt Redin aika on kuitenkin kulunut pelin korjailuun, joten oli ehkä aikakin kuopata haaveet moninpeliosuudesta. Asiasta kertoi CD Projekt Redin Philipp Webber.

Voi kuitenkin olla, että tulevaisuuden jatko-osissa se moninpeli on mukana.

"Fixing Cyberpunk 2077 after launch meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, 'Okay, what's the important part? Yeah, we will make that part really good. What is changing is our long-term approach to online, and by this we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't want to go overboard or lose our single-player DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities"
Tulossa kaikkiin cdpr-peleihin tulevaisuudessa. Ei perinteistä moninpeliä kuten cod, gta online, jne. vaan 'online elementtejä jotka parantaa yksin pelaavan kokemusta'. Mitä se sitten tarkottaneekaan, mutta oletan kyseessä olevan jotain trial runien tyylisiä aikakilpailuja missioneissa, reaaliajassa päivittyviä score boardeja pelimaailmaan ihmisille kilpailtavaks yksin pelatessa, ja tietysti melko varmana mahdollisuus napata kaveri mukaan vaikeaan tehtävään, jne.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
360
Hyvä vaan niin. Tuo kaupunki on ihan liian pieni mihinkään moninpeliin
Kaupunkihan on järjettömän kokonen. 32-64 pelaajaa jos tuonne heitettäs niin voisit piilotella valitsemassas paikassa eikä kukaan löytäs koskaan. Ja sitten sinne muodostus ne muutamat 'hotspotit' joihin kaikki kerääntys poksuttelemaan koko muun maailman ammottaessa tyhjänä :D

Maailma on vaan moninpeliä ajatellen kovin yksiulotteinen. Pelaajat haluaa vertikaalista ulottuvuutta, mutta ilman modeja CPssä liikutaan vahvasti maanpintaa pitkin ja murto-osa korkeista rakennuksista on hyödynnetty käytettäviks.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
908
CDPR jatkaa julkkiksen naama markkinoinnilla.
En tiedä onko niin hyvä asia immersion kannalta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
918
Ulahdus. Ostoon menee ihan suorilta, minne voin antaa rahani.
CPn umpisurkean launchin jälkeen olin kyllä varma että siihen ei enää laiteta paukkuja, tämä uusi sisältö kyllä ilahduttaa suuresti. Peli oli niin upea (PCllä) raakileenakin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
235
Tulikos tähän lisäriin mukaan jo se "police&npc ai overhaul"? Vai onko sellaista tulossakaan?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
7 045
Käsittääkseni tulee. Se on yksi syy, miksi tuo lisäri tulee vain PC:lle PS5:lle ja xbox series konsoleille.
Edelleen kyllä huvittavaa että gtav tuli jopa ps3:lle ja siinä moiset hommat toimii ihan hyvin. Rockstar tosin tietty harjotelleet roskaraudan hyötykäyttöä pienen ikuisuuden ja varmaan osanneet valita paljon tehokkaampia tapoja toteuttaa joitain asioita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 148
Kyllä minä sanoisin että kyllä se tekijöiden laiskuutta/taitomuutta on kuin pelkkää tehoa.
Kun PS2 aikana onnistui jopa nuo asiat.

Eihän Witchereissäkään tuo osasto mitenkään päässyt loistamaan, vartijat olivat aina lähes overkillejä mutta silloin focus olikin eri asioissa kuin seurata npc hahmoja mutta cp77 kohdalla oli eriasia ja tämäkin ehkä yllätti tekijät kuten muukin asia.

En nytten muista oliko Witcehr 3 yhtään muuta satunaista ratsastajaa kaupunkiin mutta jos Geralt olisi tukkinut tien niiltä Roachin kanssa niin olisivatko osaneet kiertää esteen, epäilen.

Nytten olen modailut Skyrimin NPC hahmojen AI:ta parempaan kuosiin vaikka ne eivät näkyvästi tee dramaattisia muutoksia mutta se tuo paljon paremman immersion kuin että niillä olisi sama vuorokausi rytmi päivästä päivään, kiva huomata joskus kauppias jossain Tavarnessa lukemassa kirjaa kuin että istuisi päivästä päivään saman tiskin takana.

Toki nämä jäävät kaikilta selalisilta pelaajilta huomaamatta ketkä vain juoksevat eri paikkoihin mutta itse tykkään jäädä fiilistelemään johonkin puiston penkille ja katsella maisemia ja hahmoja.

Night City oli todella kiehtova paikka jäädä fiilistelee ja ihmttelemään eri alueita(ulkoisesti) puhelin vain piippasi lähes koko aika, toivoisin että sen voisi laittaa mutelle seuraavassa lisäosassa.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 771
Meni tämä läpi. Oli hieno kokemus! Suurempia bugeja ei onneksi tullut vastaan. Oikeastaan yllättävän vähän näin laajaksi open world peliksi. Lisäksi pyöri yllättävän hyvin 1440p resolla 5700 XT:llä, varsinkin kun FSR:n laittoi päälle. Ja hienon näköinen oli! 101 tuntia tähän meni, tein aikalailla kaiken minkä keksin. Vähän enemmän tutorial tyyppisiä vinkkejä olisin kaivannut, muutamia asioita oli pakko katsoa googlesta kun en keksinyt pelin sisällä miten joku asia toimii.
Hard vaikeustasolla pelasin. Alussa oli liian vaikea, mutta kyllä se siitä puolen välin tienoilla helpotti. Tosin minun alkuperäinen kranaatti-insinööri ei ehkä ollut paras valinta taisteluihin :D
Paljon menettää jos sivutehtävät jättää tekemättä, aika helmiä seassa :) Myös easter eggejä löysin muutaman. Mad max oli aika nerokas!
Lopuista valitsin sillä hetkellä oikean tuntuisen, mutta ei se kovin onnelliseksi muodostunut. Mitä noita muita loppuja katsoin googlesta niin ei taida olla muutkaan :D Haikea olo jäi läpiinpeluun jälkeen. Aika hieno keksintö oli vastaajaviestit lopputekstien aikana.
Oli just passeli peli käydä pari NCPD questia selvittämässä silloin tällöin. Lisäosa tulee ostettua varmasti, on tuolla maailmalla vielä paljon annettavaa.
Lopuksi vielä kuva yhden onnistuneen tehtävän jälkeen!
photomode_08112022_222644.png

Adam Smasherin tapoin ilman muuta. Sainpa edes vähän kostettua Davidin ja Rebeccan puolesta :D Tosin ei tuolla tainnut olla mitään vaikutusta mihinkään, ainakaan mikään dialogi ei antanut niin ymmärtää.
 
Liittynyt
06.03.2018
Viestejä
89
Laitoin itse tämän nyt lataukseen Ps5:sella ja ajattelin ottaa ihan rauhassa ja tutkiskella maailmaa joka ei käsittääkseni kuitenkaan kauheen tehtävä rikas ole. Tarkoitus ei ole lähteä juonen kanssa kiirehtimään. Open-World peliksi harmillisen lyhyt, 100 tuntia ja kaikki tehty. Katsotaan kauanko saa itse rauhallisesti aikaa kulumaan.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 296
Pelasin julkaisun aikaan 70 tuntia level 30 asti, mutta peli jäi tauolle joululoman takia. Nyt palasin takaisin ja tämähän on erittäin hyvä peli! Oli iso virhe pitää taukoa kun en muista juuri yhtäkään hahmoa ja on tuskaa yrittää muistella kaikkia sivujuonia ja tapahtumia. Ilmeisesti päivitysten myötä myös skillit oli nollaantunu ja sain laittaa ne uudestaan, pistooli+haulikko+katana ukolla pelaan tällä kertaa ja jätän pelin pilaaja sniput kokonaan pois.

Onko Kerenzikov refleksibuusterin käynnistämiseen muuta keinoa kuin dodge+ampuminen? Se ei tunnu toimivan jokakerta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 198
Kertokaas tämmöiselle vanhalle jarrulle, että mitä hyötyä on esim. jonkun aseen harvinaisuudesta? Aika alussa tässä ja tuntuu, että aseiden statsit on arvottu niin, että vahingossakaan ei saa mitään merkittävää parannusta, vaan aina todella minimaalinen ero edeltäjään. Sitten on näitä uncommon, rare jne aseita joiden ainoa ero on tuo värikoodi. Meneekö mulla nyt jotain ohi?
 

Manager2k

Make ATK Great Again
RTX ON
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 584
Level 8 hahmo menossa ja sellanen kysymys säilyykö noi sivutehtävät tuolla jos etenee päätehtäviä? Vai pitäiskö ensin yrittää tehdä sivutehtävät pois?
 

Ketku-

Tukijäsen
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 303
Level 8 hahmo menossa ja sellanen kysymys säilyykö noi sivutehtävät tuolla jos etenee päätehtäviä? Vai pitäiskö ensin yrittää tehdä sivutehtävät pois?
Kyllä ne pitäisi säilyä. Itse vaan tykkäsin tehdä kaikki sivutehtävät aina samantien ja päätarinaa myöhemmäksi.

140h peliä takana.. :D Netflix anime sarjan jälkeen innostuin uudelleen ja tuli tehtyä David Martinez Sandevista build.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 296
Level 8 hahmo menossa ja sellanen kysymys säilyykö noi sivutehtävät tuolla jos etenee päätehtäviä? Vai pitäiskö ensin yrittää tehdä sivutehtävät pois?
En ole pelannu läpi, mutta peli ilmoittaa kun tulee "point of no return" ovi vastaan main questissa. Jätin siihen kohti pääjuonen ja oon tehny sivutehtäviä sun muuta kun niistä on monia kymmeniä tehtävälistassa ja lisää tulee kokoajan.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 373
Kertokaas tämmöiselle vanhalle jarrulle, että mitä hyötyä on esim. jonkun aseen harvinaisuudesta? Aika alussa tässä ja tuntuu, että aseiden statsit on arvottu niin, että vahingossakaan ei saa mitään merkittävää parannusta, vaan aina todella minimaalinen ero edeltäjään. Sitten on näitä uncommon, rare jne aseita joiden ainoa ero on tuo värikoodi. Meneekö mulla nyt jotain ohi?
Minulle ainoa merkityksellinen asia tuossa erossa on se, että esim. common-tason aseita purkaessa ei saa epic-komponentteja jne.
Tosin puran siitä huolimatta melkeinpä kaiken ja craftaan niistä lege pisloja (esim. A22B) jotka myyn.


e. Asiasta toiseen, törmäsin tällaiseen braindance-mainokseen retkilläni :think:

braindance.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
359
Kertokaas tämmöiselle vanhalle jarrulle, että mitä hyötyä on esim. jonkun aseen harvinaisuudesta? Aika alussa tässä ja tuntuu, että aseiden statsit on arvottu niin, että vahingossakaan ei saa mitään merkittävää parannusta, vaan aina todella minimaalinen ero edeltäjään. Sitten on näitä uncommon, rare jne aseita joiden ainoa ero on tuo värikoodi. Meneekö mulla nyt jotain ohi?
Helvetin hyvä kysymys...Varmaan ainoo toi että saa enemmän palikoita hajottaessa ja jotain henkistä hyvinvointia että on harvinaisempaa shittiä päällä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 838

Joku löysi RT Overdrive trailerin paikat ja vertasi niitä 1.61 version maksimiasetuksiin.

Onhan tuossa paikoitellen eroa aika paljonkin.. varsinkin heijastusten kanssa. :thumbsup:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 863

Joku löysi RT Overdrive trailerin paikat ja vertasi niitä 1.61 version maksimiasetuksiin.

Onhan tuossa paikoitellen eroa aika paljonkin.. varsinkin heijastusten kanssa. :thumbsup:
No niin. Alkaa jo näyttää nuo lätäköiden heijastukset sille, kun pitääkin. Ne olikin liian sumeita vesilätäkköiden heijastuksiksi, mikä pisti heti märällä kelillä silmään. Milloinkohan tuo overdrive tulee saataville?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 838
Ei mitään hajua.. Veikkaisin että samaan aikaan tulee lisärin kanssa. Ja se tulee sit joskus tänä vuonna, tiedä sitten milloin.

Mukava sinänsä että tulee toi Overdrive modi kun tämä on kumminkin viimeinen peli joka tulee käyttämään Red Engineä. Että saapahan pelimoottori hyvät läksiäiset tappiin vedettyjen RT ominaisuuksien kanssa. :cool:
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 127
Juuri kun vihdoin sain näytönohjaimen, joka mielestäni on riittävän tehokas tähän peliin RT päällä ja 1440p-resoluutiolla. Voi olla vähän raskaampi säteenseuranta tuon uuden päivityksen kanssa. Jos RTX 3070 olisi hajonnut vähän myöhemmin, niin olisi voinut saada ei niin järkyttävällä välirahalla RTX 4070 Ti:n tilalle. Mutta sitten olisi ollut jo prossu pullonkaulana ja tämä 3070 Ti oli lopulta ihan puoli-ilmainen. Pakko aloittaa tällä uusi läpipeluu, kun lisäri tulee. Ei tarvitse vain päättömästi ajella ympäri kaupunkia ja ihailla grafiikoita. Ja toivottavasti vihdoin tulee liikenteen, poliisin ja NPC-hahmojen tekoälylle isoja parannuksia :D

Tätä peliä on nyt tullut pelattua 1440p-resoluutiolla kolmella eri näytönohjaimella. Grafiikka-asetukset kaikilla Digital Foundryn ohjeistuksen mukaan sekoitus mediumia ja high:ta. Tavoitteena saada +60FPS kaikkialla.

RTX 3060 Ti: Ainoastaan RT Lighting päällä ja DLSS Balanced
RTX 3070: Ainoastaan RT Lighting päällä, mutta DLSS Quality
RTX 3070 Ti: RT Lighting ja RT heijastukset päällä, DLSS Quality

Ajattelin, että tarvitsee 3080:n noille asetuksille, mitkä nyt on käytössä, mutta 3070 Ti taipui siihen. Toki tämä on aika kova yksilö kellottumaan ja alivoltittumaan. Yllättävän iso ero tuli myös normaaliin 3070:een.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 088
Peli oli tauolla siihen saakka että sain kunnollisen näytönohjaimen, mutta nyt iski joko kumma bugi tai sitten en vaan osaa.

Jos vaihdan V:lle vaatteita, niin hahmon statsit kyllä vaihtuu, mutta ulkoasu ei. Ei vaikka riisuisin ja myisin ne päällä olevat vaatekappaleet ja pukisin päälle ihan mitä tahansa muuta, niin kuvassa näkyy edelleen vaan ne vanhat kledjut. Mitä nyt en tajua?
 
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
323
Peli oli tauolla siihen saakka että sain kunnollisen näytönohjaimen, mutta nyt iski joko kumma bugi tai sitten en vaan osaa.

Jos vaihdan V:lle vaatteita, niin hahmon statsit kyllä vaihtuu, mutta ulkoasu ei. Ei vaikka riisuisin ja myisin ne päällä olevat vaatekappaleet ja pukisin päälle ihan mitä tahansa muuta, niin kuvassa näkyy edelleen vaan ne vanhat kledjut. Mitä nyt en tajua?
Outfit käytössä? Valitse inventariossa outfitin kohdalla unequip.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 296
Peli oli tauolla siihen saakka että sain kunnollisen näytönohjaimen, mutta nyt iski joko kumma bugi tai sitten en vaan osaa.

Jos vaihdan V:lle vaatteita, niin hahmon statsit kyllä vaihtuu, mutta ulkoasu ei. Ei vaikka riisuisin ja myisin ne päällä olevat vaatekappaleet ja pukisin päälle ihan mitä tahansa muuta, niin kuvassa näkyy edelleen vaan ne vanhat kledjut. Mitä nyt en tajua?
Tuota "uuttaa" ominaisuutta on kai tarkoitus käyttää siten että voi valita suosikki ulkoasun/vaatteensa, jonka jälkeen ulkonäkö ei muutu kun pukee parempaa kampetta niskaan. Ihan hyvä ominaisuus, että saa tehtyä ukkelista tai akkelista tyylikkään, mutta silti voi pitää armorin maksimissa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 838
Junk In The Trunk - Wardrobe Access

Tossa hyvä modi että ei aina tarvii käydä asunnoissa vaihtamassa vaatetusta.





Asetukset tapissa, 3840x1620 (DLSS Q) ultrawide reso ja modeja myös yllin kyllin.. Tekstuurimodien kanssa VRAM käyttö paikoitellen ~20GB luokkaa 4090:llä. :p

Pakko kyllä sanoa että RT + HDR tekee tästä aivan tautisen hyvännäköisen pelin jo nyt. Ja vielä RT Overdrive pätsiä tulossa. o_O
 
Viimeksi muokattu:

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 235
No niin. Alkaa jo näyttää nuo lätäköiden heijastukset sille, kun pitääkin. Ne olikin liian sumeita vesilätäkköiden heijastuksiksi, mikä pisti heti märällä kelillä silmään. Milloinkohan tuo overdrive tulee saataville?
Tuo RT heijastus on ihan pahuksen luonnottoman näköinen eli kumpikaan niistä ei näytä luonnollisilta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 838
Jaa, missä mielessä? Kyllä se imitioi aika hyvin oikeita heijastuksia imo.





Tietysti jos ei silmään miellytä niin jättää ne normi RT asetukselle ja ottaa vain ne extra bounce lighting asetukset käyttöön.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 235
Jaa, missä mielessä? Kyllä se imitioi aika hyvin oikeita heijastuksia imo.





Tietysti jos ei silmään miellytä niin jättää ne normi RT asetukselle ja ottaa vain ne extra bounce lighting asetukset käyttöön.
Noista postaamistasi valokuvistahan sen virheellisyyden RT:llä näkee: valokuvissa on selviä vääristymiä heijastuksessa ja tuossa videon pääkuvassa se heijastus on kuin tasaisesta peilistä eli pahuksen luonnottoman näköinen. Ilman RT:tä se on taas niin sumea, että siitä ei näe kunnolla onko siinä vääristymää vai ei.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
156
Siis onko tässä jo DLSS 3 tuki? En sitä valikoista löytänyt mut esim. Iotechin 4080 testissä oli testattu DLSS 2 vs 3?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 838
Noista postaamistasi valokuvistahan sen virheellisyyden RT:llä näkee: valokuvissa on selviä vääristymiä heijastuksessa ja tuossa videon pääkuvassa se heijastus on kuin tasaisesta peilistä eli pahuksen luonnottoman näköinen. Ilman RT:tä se on taas niin sumea, että siitä ei näe kunnolla onko siinä vääristymää vai ei.
No ehkä ei täydellinen mutta ihan riittävän hyvä. Ja taitaa olla muutenkin vielä WIP että katellaan julkkarissa miltä näyttää.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 863
Noista postaamistasi valokuvistahan sen virheellisyyden RT:llä näkee: valokuvissa on selviä vääristymiä heijastuksessa ja tuossa videon pääkuvassa se heijastus on kuin tasaisesta peilistä eli pahuksen luonnottoman näköinen. Ilman RT:tä se on taas niin sumea, että siitä ei näe kunnolla onko siinä vääristymää vai ei.
Ja tämäkö on sitten parempi vaihtoehto... Tuon liiallisen sumeuden huomaa välittömästi ilman asiaa ajattelemattakin.

Jonkun vääristymien puutteen (mitkä riippuu oikekastikin veden pinnan liikkeestä) huomaa sitten, kun pysähtyy ja alkaa syynäämään ajatuksella niitä heijastuksia.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
7 045
Jonkun vääristymien puutteen (mitkä riippuu oikekastikin veden pinnan liikkeestä) huomaa sitten, kun pysähtyy ja alkaa syynäämään ajatuksella niitä heijastuksia.
Se vääristymien puute on paljon selkeämpi liikkeessä, mutta muuten toki samaa mieltä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 235
Ja tämäkö on sitten parempi vaihtoehto... Tuon liiallisen sumeuden huomaa välittömästi ilman asiaa ajattelemattakin.

Jonkun vääristymien puutteen (mitkä riippuu oikekastikin veden pinnan liikkeestä) huomaa sitten, kun pysähtyy ja alkaa syynäämään ajatuksella niitä heijastuksia.
Sen huomaa paljon helpommin. Ja jos suoraan sanotaan, niin sen veden täydellinen liikkumattomuus on paljon epätodennäköisempi kuin se, että siinä on hiukan liikettä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 838
Cyberin DLSS3 on tarjolla vaan lehdistölle tällä hetkellä. Varmaan virallinen julkaisu on samaan aikaan lisärin kanssa ja myös toi RT Overdrive mode julkaistaan varmaan samalla.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
58
Pitkästä aikaa käynnistin pelin, ja kaikki tallennukset olivat hävinneet. Nyt jo melkein vituttaa, eihän tuolla montaa sataa tuntia ollutkaan pelattuna.
PS5 siis alustana.
Jotain viestiä siellä näkyi pilvitallennuksesta ja päivityksestä, jaksaneeko ees päivittää vai heittäskö kuikkaan koko pelin.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
360
Pitkästä aikaa käynnistin pelin, ja kaikki tallennukset olivat hävinneet. Nyt jo melkein vituttaa, eihän tuolla montaa sataa tuntia ollutkaan pelattuna.
PS5 siis alustana.
Jotain viestiä siellä näkyi pilvitallennuksesta ja päivityksestä, jaksaneeko ees päivittää vai heittäskö kuikkaan koko pelin.
Pitäs kaivaa tuohon liittyvä uutinen, mutta pilvitallennus on tällä hetkellä pois käytöstä jonkun päivitystestailujen vuoksi. Oletettavasti tuosta johtuen ei osaa hakea pilvestä sun tallennuksia ja jos ei paikallisia ole, niin on kyllä ikävä tilanne. Muistelen, että palauttavat pilvitallennustoiminnon myöhemmin, mutta en muista mikä siinä oli aikamääre.

Edit. Uutinen löytyy ainakin Muropaketista, 12.12.2022 julkastuna. En muista oliko täällä linkit sinne sallittu, joten en laita. Löytyy myös CDPRn julkasu liittyen tuohon twitteristä,
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
202
Mulla toimii 3080 rtx näyttiksellä FSR ja DLSS samalla fps, mutta DLSS näyttää qualityllä todella sumealta perunagrafiikoilta. FSR näyttää taas todella hyvältä ja kun laittaa terävyyden täysille. En kyllä muutenkaan ymmärrä tätä peliä, kun laittaa grafiikat tappiin ilman rtx tai sen kanssa ja ilman DLSS ja FSR, niin peli näyttää aivan perunalta ja sumeelta. FSR korjaa mulla pelin paljon tarkemmaksi ja vähemmän sumeiseksi samalla lisäämällä fps. Outoa :D Luin kyllä foorumeilta, että tässä pelissä on jotain häikkää tuon blurryn kanssa.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
7 045
Mulla toimii 3080 rtx näyttiksellä FSR ja DLSS samalla fps, mutta DLSS näyttää qualityllä todella sumealta perunagrafiikoilta. FSR näyttää taas todella hyvältä ja kun laittaa terävyyden täysille. En kyllä muutenkaan ymmärrä tätä peliä, kun laittaa grafiikat tappiin ilman rtx tai sen kanssa ja ilman DLSS ja FSR, niin peli näyttää aivan perunalta ja sumeelta. FSR korjaa mulla pelin paljon tarkemmaksi ja vähemmän sumeiseksi samalla lisäämällä fps. Outoa :D Luin kyllä foorumeilta, että tässä pelissä on jotain häikkää tuon blurryn kanssa.
Pelissä on semmonen hieno bugi, että kaikki asetusten muutokset ei näy/toimi oikein ennen kuin koko pelin resettaa. Jos moisen operaationkin jälkeen on suttua, niin laita ihmeessä kuvakin. Dlss ja fsr pitäis antaa ulos käytännössä identtisen kuvan.
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
202
Ei ole. Sulla on dynaaminen skaalaus päällä tjsp.
Eipä ole skaalausta. Kokeilin yli 100 kertaa eri asetuksia monia tunteja.
Pelissä on semmonen hieno bugi, että kaikki asetusten muutokset ei näy/toimi oikein ennen kuin koko pelin resettaa. Jos moisen operaationkin jälkeen on suttua, niin laita ihmeessä kuvakin. Dlss ja fsr pitäis antaa ulos käytännössä identtisen kuvan.
Pitänee testata. Netti on pullollaan samantyylistä ongelmaa mistä mainitsin. Tuntuu että peli vääntää vaan kaiken aivan pikselimössöksi ja minecraft tyyliseksi kun laittaa maximi grafiikka-asetukset.

Tosiaan kun laitan FSR päälle ja sharpening täysille niin sain todella crispyn kuvan. Ei sinäällää haittaa kun fps nousee roimasti ja saa tarkemman kuvan :D Redditissä on satoja postauksia tästä ja moni oli sitä mieltä että TAA/FXAA mikä tuossa nyt sitte onka jotenkin kusee tuon kuvan tms. Otin aivan kaikki DLSS ja FSR, dynamic scaling ja ray tracing, motion blur, depth field yms pois ja laitoin muut perus asetukset täysille yksi kerrallaan ja tulos on blurrynen pikselimössö. FSR kun laittaa päälle ja sharpening täysille, niin se korjaa tuon kuvan.
Witcher 3 kyllä tuon TAA kanssa sama juttu, siellä sen saa vain pois, ja ongelma korjaantuu.

Voishan sitä laittaa kuviakin, mut en tiedä näkyykö niistä tarpeeksi hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
7 045
Eipä ole skaalausta. Kokeilin yli 100 kertaa eri asetuksia monia tunteja.

Pitänee testata. Netti on pullollaan samantyylistä ongelmaa mistä mainitsin. Tuntuu että peli vääntää vaan kaiken aivan pikselimössöksi ja minecraft tyyliseksi kun laittaa maximi grafiikka-asetukset.

Tosiaan kun laitan FSR päälle ja sharpening täysille niin sain todella crispyn kuvan. Ei sinäällää haittaa kun fps nousee roimasti ja saa tarkemman kuvan :D Redditissä on satoja postauksia tästä ja moni oli sitä mieltä että TAA/FXAA mikä tuossa nyt sitte onka jotenkin kusee tuon kuvan tms. Otin aivan kaikki DLSS ja FSR, dynamic scaling ja ray tracing, motion blur, depth field yms pois ja laitoin muut perus asetukset täysille yksi kerrallaan ja tulos on blurrynen pikselimössö. FSR kun laittaa päälle ja sharpening täysille, niin se korjaa tuon kuvan.
Witcher 3 kyllä tuon TAA kanssa sama juttu, siellä sen saa vain pois, ja ongelma korjaantuu.

Voishan sitä laittaa kuviakin, mut en tiedä näkyykö niistä tarpeeksi hyvin.
TAA ei ole päällä ollenkaan, jos dlss2 tai fsr2 on päällä. Dlss/fsr siis korvaavat TAA:n täysin.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
80
Hieman yli 24h pelattuna. Kiva peli ja tekemistä riittää kaikenlaiseen touhuun ja sekoiluun. Aika lailla pelaaminen on mennyt kaikenlaisia sivubisneksiä tehdessä sekä kantapään kautta opettelua, kuten esim. kannattaako vähäisellä kokemuksella mennä taistelemaan rosvojoukkoa / militech -joukkoa vastaan, joilla pääkallo logot scannerissa. Mutta pikkuhiljaa on saanut hahmoa upgreidattua ja varsinaista tarinaa pelattua eteenpäin. Mulla on pelissä kova tavoite hoitaa tilanteet "ninjana", mutta jostain syystä jokainen tilanne eskaloituu usein ennemmin tai myöhemmin tulitaisteluun. :D

Tällaisenaan toimii ja eiköhän Phantom Libertyn kohdalla tule laitettua ostohousut myöskin jalkaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
194 288
Viestejä
3 508 852
Jäsenet
62 476
Uusin jäsen
uddhfhfhhf

Hinta.fi

Ylös Bottom