• Huom! TechBBS-foorumi on päivitetty uusimpaan Xenforo 2.1-versioon. Kyseessä oli iso päivitys, jonka seurauksena ulkoasu täytyy työstää kokonaan uudelleen, lisäosat päivittää ja toiminallisuuksia säätää. Päivityksen jälkeinen työ ja viilailu jatkuu kulisseissa ja palautetta voi antaa palautealueella, kiitos.

Cyberpunk 2077 (09/20)

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 435
Hauska kyllä lukea Redditistä, ku porukka vihaisena, kun tullut lomapäivät asetettua vanhan julkaisun mukaan ja ny enään ei voi muuttaa, että hukkaan menee :D
Joillekin vähän liian tärkeä asia joku peli, tottakai ymmärrän että työssä käyvänä ei aikaa ole niin paljoa, mutta joku raja sentään pitäisi olla.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
60
Näin pitkä aika viimeistelyyn ei kuitenkaan ole pelkästään mitään bugikorjausta, kyllä siinä taustalla on joku suljettu beta josta tullut huonoa palautetta jostakin, kenties isommastakin asiasta, jota nyt pyritään parantamaan. Joka toki hyvä että eivät julkaise huonossa tilassa.
"AK: Hello, Adam Kiciński. There’s technical bugfixing and polishing, but as we’ve said – we have the game. It’s playable; the whole game. It’s been like that for a couple of months. But it’s fairly complex – there are just some glitches, but we’re not talking about some fundamental mechanisms, but with the level of complexity, polishing is just a complex task. It’s about the number of things we have to take care of rather than some fundamental problem"
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
238
Näin pitkä aika viimeistelyyn ei kuitenkaan ole pelkästään mitään bugikorjausta, kyllä siinä taustalla on joku suljettu beta josta tullut huonoa palautetta jostakin, kenties isommastakin asiasta, jota nyt pyritään parantamaan. Joka toki hyvä että eivät julkaise huonossa tilassa.
Pelikehityksen loppuaika on aina bugien korjausta ja viimeistelyä. Mitään suurta ei muutamassa kuukaudessa voida muuttaa, mutta pienempiä muutoksia toki voidaan tehdä. Pienet muutokset pelimekaniikkoihin yms. ovat nimenomaan osa pelin viimeistelyä.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
594
Pelikehityksen loppuaika on aina bugien korjausta ja viimeistelyä. Mitään suurta ei muutamassa kuukaudessa voida muuttaa, mutta pienempiä muutoksia toki voidaan tehdä. Pienet muutokset pelimekaniikkoihin yms. ovat nimenomaan osa pelin viimeistelyä.
Ei ole kysymys muutamasta kuukaudesta, peli on ollut tuota päätöstä tehdyssä tilassa joskus joulukuussa, ja siirsivät pelin syyskuulle. Siinä on siis vielä 8kk aikaa, sillä nykyaikana pienempien bugien korjausta tehdään fyysisen painamisen jälkeenkin. Peligrafiikkoja ja valaistusta fiksataan pari kk ennen julkaisua, jolloin heinäkuun lopulle on armeija graafikkojakin vielä töissä, eikä niitä pidetä suinkaan tyhjänpanttina "valmista" peliä viimeistellessä. Mitään peliä ei noin kauaa viimeistellä että jotain siinä on taustalla mitä eivät kerro. Valmishan se toki on voinut olla kuten sanovat mutta ei välttämättä kaikilta puolin tarpeeksi hyvä. Tosin eipä näillä ole niin väliä että mitä siellä tekevät ja mitä kertovat ulospäin, kunhan lopputulos on hyvä.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
238
Ei ole kysymys muutamasta kuukaudesta, peli on ollut tuota päätöstä tehdyssä tilassa joskus joulukuussa, ja siirsivät pelin syyskuulle. Siinä on siis vielä 8kk aikaa, sillä nykyaikana pienempien bugien korjausta tehdään fyysisen painamisen jälkeenkin. Peligrafiikkoja ja valaistusta fiksataan pari kk ennen julkaisua, jolloin heinäkuun lopulle on armeija graafikkojakin vielä töissä, eikä niitä pidetä suinkaan tyhjänpanttina "valmista" peliä viimeistellessä. Mitään peliä ei noin kauaa viimeistellä että jotain siinä on taustalla mitä eivät kerro. Valmishan se toki on voinut olla kuten sanovat mutta ei välttämättä kaikilta puolin tarpeeksi hyvä. Tosin eipä näillä ole niin väliä että mitä siellä tekevät ja mitä kertovat ulospäin, kunhan lopputulos on hyvä.
On kyse muutamasta lisäkuukaudesta. Oli jo aiemmin arvioitu, että viimeistely veisi huhtikuulle asti, mutta nyt on ehkä huomattu, että viimeistely ottaa enemmän aikaa ja on samalla huomattu, että joitain asioita täytyy muuttaa. Jos kyse olisi suurista asioista, niin julkaisua ei tänä vuonna tapahtuisi.

Bugikorjausta tehdään pelikehityksen alusta loppuun, mutta pelkästään sitä tehdään vain ihan lopussa. Muutoin viimeiset kuukaudet tehdään kokonaisvaltaista viimeistelyä, joka sisältää paljon muutakin kuin bugien korjausta.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
594
On kyse muutamasta lisäkuukaudesta. Oli jo aiemmin arvioitu, että viimeistely veisi huhtikuulle asti, mutta nyt on ehkä huomattu, että viimeistely ottaa enemmän aikaa ja on samalla huomattu, että joitain asioita täytyy muuttaa. Jos kyse olisi suurista asioista, niin julkaisua ei tänä vuonna tapahtuisi.

Bugikorjausta tehdään pelikehityksen alusta loppuun, mutta pelkästään sitä tehdään vain ihan lopussa. Muutoin viimeiset kuukaudet tehdään kokonaisvaltaista viimeistelyä, joka sisältää paljon muutakin kuin bugien korjausta.
Ei nyt mitään koko systeemin uusillepanoa tai valtavan suuria asioita, mutta esimerkiksi jos betassa on sanottu että kaupungissa on liian vähän tehtävää tai viholliset toistavat itseään, niin tuossa ajassa saa valmiiseen maailmaan lisättyä vaikka 50 kevyempää miniquestia lisää ja parit tönöt ja uudet sisätilagraffat sinne ja tänne, variaatioita vihollisiin eri haarniskoilla, asetyypeillä jne. nin pysyy koko tiimi töissään samalla kun ohjelmoijat keskittyvät itse bugien hiontaan. Kun se pohja on valmis niin ei se sisällöntuotto ole AAA-peleissä niin aikaanvievää kuitenkaan. 8kk ei ole "ihan lopussa". Mutta kuten sanoin, ihan sama se on että mitä kertovat tekevänsä ja kauanko menee, kunhan tekevät hyvän. :)
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
238
8kk ei ole "ihan lopussa".
Enkä väittänytkään että olisi, vaan nimenomaan pointtini oli, että pelkkää bugikorjausta tehdään ihan viimeisinä viikkoina.

Mutta samoilla linjoillahan me tässä ollaan, niin turha sen enempää jauhaa.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
238
Ota huomioon että kesällä ei voi julkaista peliä koska ihmisillä lomat, se oli joko erittäin lyhyt viivästys missä ei kerkeä tehdä paljon tai hyppää kesän yli.
Tämä on hyvä pointti. Käytännössä viimeinen ajankohta isoille julkaisuille on kesäkuun alku, mutta jos siihen ei ehditä, niin sitten täytyy mennä pari kuukautta eteenpäin elokuulle asti.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
594
Tripla A firmoilla ei kesälomia ennen isoa julkaisua pidetä, noiden loma on todennäköisemmin 70h/vk töitä kuin lomailua. Tosin voihan olla että tuolla Puolassa saavat pidettyäkin, vaikka muualla ei moista tapaa olekaan.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
238
Tripla A firmoilla ei kesälomia ennen isoa julkaisua pidetä, noiden loma on todennäköisemmin 70h/vk töitä kuin lomailua. Tosin voihan olla että tuolla Puolassa saavat pidettyäkin, vaikka muualla ei moista tapaa olekaan.
Kyse ei olekaan pelifirmojen työntekijöiden lomista, vaan siitä milloin pelit myyvät hyvin. Kesäaikaan ihmisillä on tapana tehdä vapaa-ajallaan muita asioita, jolloin pelimyynti kärsii. Ei ole sattumaa, että isoja julkaisuja hyvin harvoin nähdään kesällä.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
594
Kyse ei olekaan pelifirmojen työntekijöiden lomista, vaan siitä milloin pelit myyvät hyvin. Kesäaikaan ihmisillä on tapana tehdä vapaa-ajallaan muita asioita, jolloin pelimyynti kärsii. Ei ole sattumaa, että isoja julkaisuja hyvin harvoin nähdään kesällä.
Äh, aivan totta juu.
 

Juha Kokkonen

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 020
Palataas sieltä pelifirmojen kesälomista aiheeseen, ennen kuin karkaa pahemmin...:)
 

Juha Kokkonen

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 020
Tässä nyt kuitenkin pysyttiin aiheessa aika tiukasti, kun kaikki sanottu liittyi aiheena olevan pelin julkaisuaikatauluun. Jos siihen liittyy yleisiä pelijulkaisuihin vaikuttavia seikkoja, niin eikö niistä saa silloin puhua?
Kunhan liittyy aiheeseen, niin saa jatkaa :tup:
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
799
Jos siihen liittyy yleisiä pelijulkaisuihin vaikuttavia seikkoja, niin eikö niistä saa silloin puhua?
Kunhan et muodosta omia näkökulmia tai hahmottele tuotetta niin voit aivan vapaasti kommentoida vaikka jo kertaalleen aiemmin käydyn metakeskustelun voimin. Parempi tietysti resetoida keskustelu aina kahden viestin jäljiltä, sillä mitäpä näistä keskustelemaan, kun ilman keskusteluakin on selvää, että joka ainoa käänne tai juonne pelituotannossa on vain ja ainoastaan pelaajan hyväksi. Viivästys, pidentynyt ylityöjakso, ominaisuuksien katoaminen, grafiikan karsiminen... all good everything.

Moninpelin kaukaisuudesta tai siitä että sitä ei olisi suunniteltu jo pitempään olisin hieman eri mieltä, jos sallitaan, kun Puolan valtion pelinkehitysrahoitusta on jo vähintään vuodesta 2016 nautittu CD Projekt Redin toimesta muun muassa koodisanoilla city-creation, seamless multiplayer, cinematic feel sekä animation excellence. GTA Onlinen huippumenestys tuskin on saanut pörssifirmaa ainakaan hillitsemään suuntaamista moninpelipuolelle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 730
Moninpelin kaukaisuudesta tai siitä että sitä ei olisi suunniteltu jo pitempään olisin hieman eri mieltä, jos sallitaan, kun Puolan valtion pelinkehitysrahoitusta on jo vähintään vuodesta 2016 nautittu CD Projekt Redin toimesta muun muassa koodisanoilla city-creation, seamless multiplayer, cinematic feel sekä animation excellence. GTA Onlinen huippumenestys tuskin on saanut pörssifirmaa ainakaan hillitsemään suuntaamista moninpelipuolelle.
Sinähän näet tässä vain pahaa, sori vain mutta kyllä mekin CDPR "fanit" tiedostettaan sekin fatka että ilman tuloja nämä pelit eivät pyöri.

Se kuinka noi asiat tuo esille niin CDPR on paljon edellä muita yhtiötä.
CDPR tarjosi omianisuuksia ilmaiseksi mitkä pahimassa tapauksessa muilla olsiivat voineet maksaa.

CDPR on kerran käynyt pelaajia vastaan mutta siihen paskamyrksyyn tuskin on lähtemässä toisten, toisin kuin muut yhtiöt niin siellä tiedostettiin väärä oma toiminta.
(Witcher 2 piratismi ceissi)

Toki CDPR ei ole täydellinen yhtiö, varmasti siinä puuttensa missä muissakin mutta näin pelaajana parhaimmasta päästä jos verrattaan Activision, Bethesda, Ubisoft, Konami ja EA mutta äkkiä tuolle listalle joutuu kuten Bethesda sai kokea.

Joten jos CP2077 yksinepeliin alkaa mikromaksuja ja muita nykyajan pelialan pahimpia vihollisia tulemaan niin äkkiä teet pelaajista itselesi vihollisia ja niin montaa hittisarjaa CDPR:llä ei ole että voisivat vielä alkaa sylkemään pelaajien kasvoille.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
594
CDPR on tosin Witcher 2 ajoista kasvanut firmana niin paljon, että niillä on kulut aivan eri luokkaa kuin silloin, ja tuloja pitää tulla moninkertaisesti. Mutta eiköhän niillä ole W3:sta vielä hyvin pesämunaa jäljellä. Cyberpunkin jälkeen tosin tarvitsevat nopeammin rahaa mitä Cyberpunkin aikataulu oli, ja siihen tuo moninpeli voi tulla tarpeen.

Onko se moninpeli muuten samassa pelissä muka, kuvittelin että se on ihan erillinen peli eikä ollenkaan sama tuote, vaikka samaan maailmaan sijoittuvatkin?
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
60
CDPR on kerran käynyt pelaajia vastaan mutta siihen paskamyrksyyn tuskin on lähtemässä toisten, toisin kuin muut yhtiöt niin siellä tiedostettiin väärä oma toiminta.
(Witcher 2 piratismi ceissi)
Eikö tämä ollut täysin pelin julkaisijan hommia minkä cdpr pysäytti mahdollisimman nopeasti?

CDPR moninpelit niiden PR puheiden takia ei voi ikinä olla yhtä tuottavia kuin Rockstar/EA/activisionin.
Jokin malli missä peli maksaa 30€ (60€ rajoittaisi pelaajamääriä liikaa) + kosmeetikat varmaan toimis. Mutta ne loottiboksi miljardit jää pois.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 632
CDPR on tosin Witcher 2 ajoista kasvanut firmana niin paljon, että niillä on kulut aivan eri luokkaa kuin silloin, ja tuloja pitää tulla moninkertaisesti. Mutta eiköhän niillä ole W3:sta vielä hyvin pesämunaa jäljellä. Cyberpunkin jälkeen tosin tarvitsevat nopeammin rahaa mitä Cyberpunkin aikataulu oli, ja siihen tuo moninpeli voi tulla tarpeen.

Onko se moninpeli muuten samassa pelissä muka, kuvittelin että se on ihan erillinen peli eikä ollenkaan sama tuote, vaikka samaan maailmaan sijoittuvatkin?
Ainakin käyttivät termiä "myöhemmässä päivityksessä" kunhan saavat yksinpelidelsut alta pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 730
Eikö tämä ollut täysin pelin julkaisijan hommia minkä cdpr pysäytti mahdollisimman nopeasti?

CDPR moninpelit niiden PR puheiden takia ei voi ikinä olla yhtä tuottavia kuin Rockstar/EA/activisionin.
Jokin malli missä peli maksaa 30€ (60€ rajoittaisi pelaajamääriä liikaa) + kosmeetikat varmaan toimis. Mutta ne loottiboksi miljardit jää pois.
Sen muistan että siellä tekijä joukoissa joku uhkasi että lähtevät piraattien perään ja tuostahan se paskamyrksy nousi ja sittemin CDPR on linjaansa muuttanut.

Itseäni ei niin kiinnosta monipeli tästä vaikka varmasti tulen silti kokeilemaan sitä mutta jos se 22 vuodelle menee niin aikamoisen tempun saavat CDPR tehdä että jos aikovat pitää pelaajien mielenkiinnon sinne saakka.
Toki tuota edesauttaa voisi se että lykkäävät vain isoja DLC sopivasti tietyn väliajoin ja sitten monipelin julkaisu lähestyessä taas markkinointi koneisto käyntiin.

CP2077 Goty edition+multiplayer cash 500k only 60€
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 140
Asiaton käytös
Eiköhän tässä ole vain haukattu liian iso pala, hyvä että vähän edes lykkäsivät julkaisua niin ei tule ihan niin buginen peli ulos. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että julkaisua olisi pitänyt lykätä lisää: Cyberpunk 2077 Delay Won't Reduce Crunch, As Long Hours Still Planned
Tässä taas yksi kaveri, joka on suorastaan innoissaan siitä että peli myöhästyy. "Ei minua haittaa, nyt pelissä ei ole bugeja" ... huoh ... anna minun kaikki kestää.

Jos lähtökohtaisesti kyse on kuitekin pelin viimeistelystä, eli varmistetaan pelin olevan valmis julkaisuun, niin miksi myöhästyminen ei olisi hyvä asia? Olisiko parempi vaihtoehto julkaista buginen ja viimeistelemätön peli?

Nykypäivänä julkaistaan bugisia tekeleitä todella usein.
Ja tässä toinen samanlainen kaveri. Tämähän on lähes juhlapäivä. Yes! kyperpunkki myöhästyy, nyt siinä ei ole lainkaan bugeja. Ei haittaa yhtään. Montas päivää se myöhästyy? Ja tuleeko sittenkään, vai korjataanko taas bugeja. Huoh...

Näin pitkä aika viimeistelyyn ei kuitenkaan ole pelkästään mitään bugikorjausta, kyllä siinä taustalla on joku suljettu beta josta tullut huonoa palautetta jostakin, kenties isommastakin asiasta, jota nyt pyritään parantamaan. Joka toki hyvä että eivät julkaise huonossa tilassa.
Naulan kantaan niin että kilahtaa. Bugikorjauksiin voisi mennä kuukausi koko tiimin voimin. Nyt täytyy olla suuremmista haasteista kyse. Enkä ihmettelisi jos myöhästyy jälleen :/

Hauska kyllä lukea Redditistä, ku porukka vihaisena, kun tullut lomapäivät asetettua vanhan julkaisun mukaan ja ny enään ei voi muuttaa, että hukkaan menee :D
Joillekin vähän liian tärkeä asia joku peli, tottakai ymmärrän että työssä käyvänä ei aikaa ole niin paljoa, mutta joku raja sentään pitäisi olla.
Joku peli? Olen itse pelannut yli 30-vuotta. Pelit ovat itselleni aina olleet vakava harrastus, kuten elokuvien keräily, legojen rakentelu. Minulla on uskokaa tai älkää, elämää myös kilpeni ulkopuolella.

Pelit on todella kova juttu. Kyperpunkki edustaa sen absoluuttista kärkeä, jotain mitä ei ole koskaan ennen luotu. Näin ainakin haluan ajatella. Tähän kun lisää suuren rakkauteni scifiä kohtaan, ai että. Ja vielä kyberpunkkia, tuota scifin yhtä alalajia. Halkean.

Ainakin käyttivät termiä "myöhemmässä päivityksessä" kunhan saavat yksinpelidelsut alta pois.
Hyvä pointti. En ole muistanut tässä kaikessa raivossani että esim. DOOM Eternal myöhästyi kuukauksilla, vaikka olivat jo luvanneet 2 erillistä DLC-pakettia. Markkinointi hehkuttaa, koodarit raatavat itku kurkussa ja pomot saavat kovimmat korvaukset.

Kun vain koodarit tajuisivat joukkovoimansa.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
146
Joku peli? Olen itse pelannut yli 30-vuotta. Pelit ovat itselleni aina olleet vakava harrastus, kuten elokuvien keräily, legojen rakentelu. Minulla on uskokaa tai älkää, elämää myös kilpeni ulkopuolella.

Pelit on todella kova juttu. Kyperpunkki edustaa sen absoluuttista kärkeä, jotain mitä ei ole koskaan ennen luotu. Näin ainakin haluan ajatella. Tähän kun lisää suuren rakkauteni scifiä kohtaan, ai että. Ja vielä kyberpunkkia, tuota scifin yhtä alalajia. Halkean.
Miten julkaisematon peli voi edustaa yhtään mitään? Jotenkin semmonen fiilis, että joku tippuu melko kovaa maanpinnalle, riippumatta siitä minkälainen peli sieltä lopulta tulee..
Itsekin odotan innolla julkaisua (ennakkotilauskin tehty jo n.6kk sitten), mutta en näe mitään järkeä lähteä hypettämään/odottamaan "jumalpeliä" ja rakentelemaan erilaisia fantasioita pääni sisällä, johon yksikään peli ei voi realistisesti vastata. Pettymystä itselleen tuolla vain petaa..
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 140
Tähän voi vastata lainauksella: "Tässä taas yksi kaveri, joka on suorastaan innoissaan siitä että peli myöhästyy."
no juu.

antaa asian nyt olla. Haluaisin jatkossa puhua asiallisesti kyperpunkista, mutta aina joku pahoittaa mielensä. Jopa siitä että olen niin innoissani peleistä. Ei kuulemma ole luonnollista.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 140
Miten julkaisematon peli voi edustaa yhtään mitään? Jotenkin semmonen fiilis, että joku tippuu melko kovaa maanpinnalle, riippumatta siitä minkälainen peli sieltä lopulta tulee..
Itsekin odotan innolla julkaisua (ennakkotilauskin tehty jo n.6kk sitten), mutta en näe mitään järkeä lähteä hypettämään/odottamaan "jumalpeliä" ja rakentelemaan erilaisia fantasioita pääni sisällä, johon yksikään peli ei voi realistisesti vastata. Pettymystä itselleen tuolla vain petaa..
no siis olen pitkään toivonut sellaista peliä, joka ihan muuttaisi pelialaa. Nostaisi kaikkien tulevien (vastaavien) pelien tasoa.

näen kyperpunkissa lähes loputtoman potentiaalin. Vaikea uskoa että kyse olisi vihtori 3mesta scifi ulkoasulla. Haluan uskoa johonkin paljon suurempaan.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 632
Vaikea uskoa että kyse olisi vihtori 3mesta scifi ulkoasulla. Haluan uskoa johonkin paljon suurempaan.
Itse uskon siihen että kyseessä on tarinapeli jossa on yhdistelty muutamia eri pelityylejä kuten perinteisemmissä ropeissa ja esim systemshokeissa ja vanhemmissa jedipeleissä.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
146
no siis olen pitkään toivonut sellaista peliä, joka ihan muuttaisi pelialaa. Nostaisi kaikkien tulevien (vastaavien) pelien tasoa.

näen kyperpunkissa lähes loputtoman potentiaalin. Vaikea uskoa että kyse olisi vihtori 3mesta scifi ulkoasulla. Haluan uskoa johonkin paljon suurempaan.
Missä tahansa julkaisemattomassa pelissä on "loputon potentiaali", siihen asti kunnes se julkaistaan. Itse odotan CDPR:n aiemman toiminnan perusteella erittäin hyvää ja mukaansatempaavaa peliä ilman nykypäivän rahastuksia, muu sen päälle on vaan boonusta.
Toki jokainen saa uskoa mun puolesta ihan mihin lystää, mutta turha sitten jälkikäteen valittaa, kun mikään peli ei niihin omassa päässä rakennettuihin pilvilinnoihin kohoakaan (vinkki; ihmisen mielikuvitus noin yleisellä tasolla kykenee aika paljon monimutkaisempiin fantasioihin, kuin teknisesti nykypäivänä on mahdollista päästä).

Edit. Jaa, taitaa taas hetken joutua odottelemaan vastausta tähän. :lol:
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 632
Mitä ihmettä :eek:
Onhan tässä käynyt ilmi että välillä tahtoo homma lähteä ns laakalentoon, mutta ois kyllä hauska tietää mistä lippu banaanisaarille leimattiin :confused:
tuossahan se 5 viestiä ylempänä on
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
353
tuossahan se 5 viestiä ylempänä on
Niinpäs onkin, varoitus napsahtanut. Ei kait tuosta bannivasara voi heilua? Noh, oli miten oli.

Väkisin on tämän pelin osalta toiveet korkealla. Itse toivon yhtä isoa elämystä kuin mitä firman edellinen eepos tarjosi - siihen tosin tarvinnee parannella edellisestä. Jollain tapaa reaktiivisempi ja elävämpi pelimaailma olisi hienoa. Ei tarvi olla realistinen simulaatio korttelista, joka mahdollistaa monenlaisia tapahtumakulkuja, vähempikin riittäisi.
 
Viimeksi muokattu:

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 632
Niinpäs onkin, varoitus napsahtanut. Ei kait tuosta bannivasara voi heilua? Noh, oli miten oli.

Väkisin on tämän pelin osalta toiveet korkealla. Itse toivon yhtä isoa elämystä kuin mitä firman edellinen eepos tarjosi - siihen tosin tarvinnee parallella edellisestä. Jollain tapaa reaktiivisempi ja elävämpi pelimaailma olisi hienoa. Ei tarvi olla realistinen simulaatio korttelista, joka mahdollistaa monenlaisia tapahtumakulkuja, vähempikin riittäisi.
Foorumin säännöissä on että kun saat X määrän varoituksia tietyssä ajassa niin tulee aina piteneviä banneja. kun kärsit yhden ne vanhat ei lähe pois jolloin olet "ehollisessa" seuraavan kuukauden/puoltoista. Silloin jokaisesta varoituksesta tulee bannia ja aina pidempi aika. Jossain tuolla Ohjeita/FAQ sisällä tuo tieto on.
Vasta jos saat jonku 2kk tms bannin niin pääset alottaan puhtaalta pöydältä kun ne varotukset lasketaan viimisen 2kk ajalta.
Numerot saattaa heittää kun en jaksa tarkistaa.

Siis tarinallisesti ja ympäristöllisesti odotan itsekkin hyvää peliä ja olen jo vanha niin en jaksa ensinnäkään luottaa julkaisupäiviin (paitsi urheilupelien vuosipäivityksissä) enkä tarkemmin odota niitä joten ei haittaa jos ne elää. Olen vain iloinen kun joku peli mitä odotan julkaistaan. Pelaan myös pelit normaalilla/helpolla kun haluan yleisesti päästä tarinan loppuun enkä hakata päätä seinään kymmentä tuntia ja sitten luovuttaa.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
747
En usko että tästä pelistä tulee erityisen vaikea. Witcher 3:ssa oli taistelusysteemi, jonka opettelussa meni hetki, mutta sitten kun se oli hanskassa niin vaikeinkin taso oli aika läpsyttelyä. Toki tilanne voi olla nyt eri kun on FPS-mekaniikat, mutta kun otetaan huomioon että peli julkaistaan myös konsoleille ja mukana on jotain aimbot-aseita ampumataidottomille, kukaan tuskin jää pitkäksi aikaa jumiin.

Itse odotan Cyberpunkista parasta peliä, jota olen koskaan pelannut. Tosin siihen riittäisi jo scifiversio Witcher 3:sta.
 

klasunen

Haluamani titteli on asiaton
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
75
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 790
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
Miten niin? Mietipä teknologiaa 57 vuotta takaperin. Elettiin 60-lukua.

- ensimmäinen kotivideokonsoli keksittiin
- ensimmäinen tietokoneen hiiri keksittiin
- ensimmäinen halogeenilamppu keksittiin

Aika iso harppaus on tehty teknologiassa 57 vuodessa ja nyt jos mietitään tästä 57 vuotta eteenpäin niin kyllä mä miellän että toi CP:n maailma voi olla täysin mahdollinen. :cigar2:
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
146
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
No, Cyberpunk 2013 julkastiin vuonna 1988 (sijoittui 25 vuoden päähän siis), Cyberpunk 2020 vuonna 1990 (30 vuoden päähän) ja mikäli tämä nyt saadaan tänä vuonna pihalle, niin onhan tuo 57 vuoden väli varsin runsaskätinen noihin P&P-versioiden näkemyksiin verrattuna. :)
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
238
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
Itseasiassa tämän hetkisiin tietoihin perustuen uskaltaisin väittää, että 2577 olisi aivan liian pitkä väli. 57 vuotta vaikuttaa hyvinkin realistiselta, sillä siinä ajassa kehitystä ehtii kuitenkin tapahtua mielettömiä määriä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 056
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
Jos nyt miettii vaikka ihan puhelimen kehitystä niin vuonna 1985 oltiin tälläisessä:

1963 (eli se 57v sitten) esiteltiin tälläinen uutuus puhelimien saralla:

Eli maailman ensimmäinen painonapein toimiva puhelin julkaistiin asiakkaille Pensylvaniassa (Western Electric model 1500).
Jos nyt vertaa esim. tähän:

Sanoisin että 57 vuodessa on kehitystä tullut aika paljon. Samaa voi sanoa tietokoneista jne.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
201
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
Kyseessä kuitenki Scifi -genre, jossa nyt ei olekaan tavoitteena realismi. Vähän kuin valittaisi että Star Warsit epärealistisia, koska ne alkaa "A long time ago, in a galaxy far, far away..." sloganilla :D

Offtopicina vielä pitää sanoa se, että ihmiset on aina veikannut väärin sen tekniikan alan missä mennään eteen päin. 60-luvulla ennustettiin että tänäpäivänä lennetään Marsiin, mutta jos olisi sanonut että lähetellään taskutietokoneista kuvia ja videoita reaaliajassa toiselle puolelle maapalloa, olisi varmaan naurettu päin naamaa.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
580
Huomautus. Tarpeetonta provosointia.
Taasko profettaa Testudo joutui tauolle? Harmi kun miehen jutuissa on hupiarvoa:D

Myöhästyminen ei päässyt yllättämään, niin massiivinen paketti tulossa.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
238
Kyseessä kuitenki Scifi -genre, jossa nyt ei olekaan tavoitteena realismi.
Muutoin olen kyllä viestistäsi samaa mieltä, mutta tästä en. Scifi ei genrenä todellakaan tarkoita sitä, että ei pyrittäisi realistisuuteen. Toki kun puhutaan tulevaisuudesta, niin voi vain arvailla miten asiat kehittyvät, mutta siitä huolimatta voidaan pyrkiä arvioimaan tulevaisuutta realistisesti. Toki aina ei näin scifin kanssa ole, mutta usein on.

Cyberpunk pyrkii mielestäni olemaan varsin realistinen ja se yrittää nähdä miltä vuonna 2077 saattaisi maailma näyttää. Toki tässä voidaan mennä pahasti pieleen, kun tulevaisuuden ennustaminen on kovin vaikeaa, mutta kovin utopistiselta tuo Cyberpunkin maailma ei mielestäni vaikuta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
63
Itse toivon enemmän sitä että tuota ropelluspuolta ei oo vesitetty aivan täysin vaan tekisi kunniaa tuota 2020 tabletoppia kohtaan.
Tietty myös toivoisin että tehtävät voisi suorittaa monella eri tapaa, eikä olis aina vaan jotain tiettyä "oikeaa" tapaa suorittaa tehtäviä.

Esim. Deus Ex: Mankind divided oli mun mielestä vähän turhan simppeli noiden augmentaatioiden osalta.

Se että Pondsmith on mukana tuossa herättää kyllä jonkinlaista toivoa siitä, että ei ainakaan ihan metsään oltais menossa :)
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
799
Taasko profettaa Testudo joutui tauolle? Harmi kun miehen jutuissa on hupiarvoa:D
En laskisi sitä arvoa nyt yksin omaan viihteeksi, kun tällainen suurpeliprojekti on aika keskeinen määrittelemään pelien keskustelukulttuuria alueella, joka yrittänee peliforumina toimia. Hiljattaiset puhdistukset ainakin onnistuvat havainnollistamaan keskustellaanko täällä edes peleistä, jos jokainen valtavirran myötäilystä erkaneva keskustelunavaus ammutaan alas ohella nyt jo jokaisen puhdasoppisuudesta poikkeavan keskusteluyrityksen alkumetreille heitetyillä huomautuksilla ja varoituksilla. Aiemminhan dystopiaketjussamme keskustelua valvoivat ja estivät lähinnä peruskäyttäjistä mielipidepoliisiksi itsensä ylentäneet etuajo-oikeuksineen.

Kai tänne nyt vähintään useampi Cyberpunk2077-juonteinen keskustelu mahtuu rinnakkain ilman että se kenenkään uskonrauhaa loukkaa. Huomattavasti vaarallisempaa on nähdäkseni typistää ketjun narratiivit pelkästään suotuisiksi, kun nimen omaan se kyseenalaistava argumentti tai vastakkaisuus tarjoaa ylipäätään aihetta keskusteluun. Reddit on tässä suhteessa ehkä tuudittanut pelikeskustelua entisestään siihen että fanien ja muiden tykkääjien ääni vaatii peittämään turhan moniäänisyyden siinä vaiheessa, kun totuudet lyödään pöytään. Tarvitseeko Cyberpunk 2077:n odotus olla niin harrasta ettei siihen pöytään mahdu enää edes pilkattavaksi.

Vaihtoehtoisesti avoin keskustelu Cyberpunk 2077:sta toisi esiin kenties niitä uusia näkökulmia ja kyseenalaistaisi totuuksia, joita herkästi vaalitaan muun muassa pelin julkaisun viivästyttämisen vaikutuksista. Tai jouduttaisi vähintään evoluutiota herkästi ryhmäytyvästä ihmisapinasta eteenpäin, mikä ei välttämättä tule olemaan Cyberpunk-vuoden 2020 keskeisimpiä teemoja, jos ennakkosensuuri jatkuu sillä verukkeella, että ihmiset lähtökohtaisesti pitävät tämän pörssifirman tuotteista. Minä mukaan lukien. En tosin kaikilta osin, mistä itseään puolustamaan pystyvä peli kenties ajan myötä rankaisee ihan itse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 730
Tietty myös toivoisin että tehtävät voisi suorittaa monella eri tapaa, eikä olis aina vaan jotain tiettyä "oikeaa" tapaa suorittaa tehtäviä.
Sanoneet että pelin voi läpäistä ilman tappamista mutta toivon mukaan tuo koskee ainoastaan ng+ koska aika liian helpolta kuulostaa peli jos jo ekalla kierroksella saat kehitettyä hahmosta ylijumalan stealth/puhumiseen.

Lienee tässäkin on kolme tapaa suorittaa tehtävät= lethal, non-lethal(talk, stealth) ja hakkerointi.

Deus Exihän pääsi vasta ng+ kunnolla lentoonsa kun alkoi mahdollisuuksia tulla suorittaa tehtäviä eritavalla kun oli valmiiksi kykypuuta trimmattu+sai kehitettyä lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 790
Kyllähän Deus Exitkin pystyi läpäisemään tappamatta ketään, ei kai tuo ny mitenkään hankala skenaario ole toteuttaa.
Puhuminen/sniikkailu/tainnuttaminen/harhauttaminen, noilla nyt pääsee varmasti jo aika pitkälle.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 568
Kyl ainakin itellä nimenomaan ekat pelikerrat on sitä "non-lethalia" kun se on silloin vielä etes jotensakin haastavaa, jossain NG+ se nyt on ihan lapsenleikkiä, koska melkeen aina kaikki non-lethal vaihtoehdot näissä peleissä in instakill, joten kyseessä on vaan hiipimisestä.

Ja koin kyl, et molemmissa uusissa Deus Exissä ja siinä alkuperäisessä jos peliä pelas huolella läpi niin pelin lopussa oli niitä "mihin mää nyt laitan nämäki kokemuspisteet/augmentaatiot" ja sit ottaa jonku "uiminen" tai muuta yhtä hauskaa.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
60
Kyllähän Deus Exitkin pystyi läpäisemään tappamatta ketään, ei kai tuo ny mitenkään hankala skenaario ole toteuttaa.
Puhuminen/sniikkailu/tainnuttaminen/harhauttaminen, noilla nyt pääsee varmasti jo aika pitkälle.
Arvaisin että ongelmia tulee tarinankerron puolesta, hahmo joka eläessään aiheuttaisi ongelmia pelaajalle pitää hoitaa pois tarinasta jotenkin. Jos pelaaja jättää hahmon henkiin sitten sen npc kaveri tappaa sen, tai se pidätetään jne.
Non-lethal on pelimäinen konsepti mikä olis pitänyt jättää pois ja antaa kirjoitus tiimille enemmän vapauksia.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
462
Toivon, että cyberavaruus hakkerointi jutut on toteutettu hienosti tossa Cyberpunk 2077:ssa. Deus Ex hakkerointi oli aika barebone tyylistä. Mitä olen jotain pelivideota katsonut tuohon cyberavaruuteen ja sen käyttämiseen on panostettua C 2077 ihan eri tavalla tietty mekaniikojen toimivuudesta ei voi tietää ennen kuin peli julkaistaan.

Olisi siistiä jos lisäisivät tuohon peliin kaikkia coolia kuten hakkeroit reaaliajassa vastustajan cyber kädet jolloin ne ohjautuvat omistajansa kaulalle ja omistaja kuristaa itse itsensä hengiltä. Samalla kun käsien omistaja huutaa kauhuissaan kun hän ei enää voi hallita omia käsiään kun ne repivät hänen kurkkuaan. Tai hakkeroit cyberjalat ja omista juoksee tahtomattaan alas jyrkänteeltä voimatta hallita jalkojaan enää. :darra::beye::vihellys:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjuja
80 103
Viestejä
1 637 668
Jäsenet
36 160
Uusin jäsen
KOJOLT

Hinta.fi

Ylös Bottom