Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
190
Juuri myin kaikki ylimääräiset Pull puolen tuulettimet. Niin en mä niitä ala ostamaan enää, muutenkin ei ollut tarkoitus kasaa enää Looppia, kun idea oli jäädä ilmalle.. :D

Jos menevät jouluun mennessä kaupaksi noi radit niin sit jää tekemättä, muussa tapauksessa kasaan noilla 4x radilla ja Arctic Push tuuletin confilla. :)
Sanosin kyllä ite et 12900k virtarajat tapissa + 4090 on ööh, no ainakin aika kärkipäässä sen suhteen et kuinka virtasyöpön setupin saa just tällä hetkellä kasattua, et en kyllä 2x 360 radeilla lähtis sitä yrittämään, saa olla tuulettimissa jo turhan paljon kierroksia tai sit vesi käy turhankin lämpösenä. Toki onhan noi suht paksuja mut jos kotelona on 1000D ja pöydällä lojuu 2x XE480 ja 2x XE360 niin mä nään kirjaimellisesti 0 syytä miksei niitä kaikkia lapiois tohon vaatekaapin kokoseen hökötykseen ja pistelis menemään, jäähtyypähän ainaki.
No niin, kaikki käyttöön vaan jos samaan etkä esimerkiksi pienempään koppaan mainannut vaihtaa. Helpompi työskennelläki isommassa purkissa.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
No niin, kaikki käyttöön vaan jos samaan etkä esimerkiksi pienempään koppaan mainannut vaihtaa. Helpompi työskennelläki isommassa purkissa.
Joo, mielellään tossa kotelossa pysyn. Toki voi rakentaa myös pienempään koteloon 2x 360 radilla mutta vesi varmaan ampuu lähelle 38-40c niin se taas ei lämmitä mun mieltä ja siinä kohtaa pitäis olla Mo-Ra vaan kyljessä.

Toki olisi pienempi jossain mielessä "kätevämpi" mutta toi että on iso kotelo niin mukava laittaa sisälle tavaraa kun on tilaa ja ilma liikkuu hienosti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Joo, mielellään tossa kotelossa pysyn. Toki voi rakentaa myös pienempään koteloon 2x 360 radilla mutta vesi varmaan ampuu lähelle 38-40c niin se taas ei lämmitä mun mieltä ja siinä kohtaa pitäis olla Mo-Ra vaan kyljessä.

Toki olisi pienempi jossain mielessä "kätevämpi" mutta toi että on iso kotelo niin mukava laittaa sisälle tavaraa kun on tilaa ja ilma liikkuu hienosti.
No yks moran plussapuoli on kans se et se antaa aikalailla täydellisen vapauden sen kotelon valitsemiseen kun voit hävittää kopasta kaikki radit ja pumput jos siltä tuntuu. Ilman pitää toki silti liikkua kotelossa kun sinne se lämpö tulee, mut kunhan jotain tuulettimia on niin se on jo aika riittävä. Plussana sit kans se et ilmavirtaa ei tarvi miettiä ollenkaan sen suhteen ettei vahingossa puhaltele radeihin jo valmiiks lämmitettyä ilmaa.

Sit kans se et rassaushommat on aika paljon mukavempia kun toi mora on kiinni parilla pikaliittimellä, ne kun naksauttaa irti niin toi kotelo itessään on oikeasti aika kevyt kun siellä ei juurikaan mitään ole. Helppo liikutella ja pyöritellä, mikä oli itelle aika iso plussa ton entisen O11D XL:n jälkeen joka oli ladattuna kolmella 360mm radilla. Nesteet sisällä se oli jo aika painava vekotin ja suorastaan vitutti siirrellä sitä mihinkään, en edes haluu kuvitella miltä tollanen 30kg kuivapainolla varustettu 1000D tuntuu heti kun siellä on edes vähän mitään sisällä. Rassaukset yms varmaankin suoritetaan sit lattialla sellasessa tosi ergonomisessa asennossa missä selkään alkaa sattumaan noin 10min jälkeen :dead:

Toki moran miinuspuolena on sit se et no, konetta ei juurikaan mihinkään sit roudailla, etenkin jos on menny pulttaamaan sen moran johonkin pöytälevyn alle kuten ite. Toisaalta tää nyt ei oo ikinä itelle ongelma ollu, ei näitä vesivehkeitä muutenkaan oo suunniteltu kovin helposti siirrettäviks et mitään viikonloppulaneja ei näillä kyllä pidellä. Joku vois varmaan kanssa sanoa et on aika hölmöä ostaa ihan saatanan iso ulkonen radi ja sit parittaa sen jonkun ITX-kotelon kanssa joka on ehkä puolet moran koosta.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Joo, mielellään tossa kotelossa pysyn. Toki voi rakentaa myös pienempään koteloon 2x 360 radilla mutta vesi varmaan ampuu lähelle 38-40c niin se taas ei lämmitä mun mieltä ja siinä kohtaa pitäis olla Mo-Ra vaan kyljessä.

Toki olisi pienempi jossain mielessä "kätevämpi" mutta toi että on iso kotelo niin mukava laittaa sisälle tavaraa kun on tilaa ja ilma liikkuu hienosti.
Molempi parempi. Iso kotelo täynnä tuulettimia ja Mora ;)
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
190
Toki moran miinuspuolena on sit se et no, konetta ei juurikaan mihinkään sit roudailla, etenkin jos on menny pulttaamaan sen moran johonkin pöytälevyn alle kuten ite. Toisaalta tää nyt ei oo ikinä itelle ongelma ollu, ei näitä vesivehkeitä muutenkaan oo suunniteltu kovin helposti siirrettäviks et mitään viikonloppulaneja ei näillä kyllä pidellä. Joku vois varmaan kanssa sanoa et on aika hölmöä ostaa ihan saatanan iso ulkonen radi ja sit parittaa sen jonkun ITX-kotelon kanssa joka on ehkä puolet moran koosta.
Mulla on just tuo O11D XL kahdella 360 radilla paritettuna moran kanssa pikaliittimillä. Sen pystyy vielä joten kuten siirtämään ja käyttämään ilman moraa jos tarvii, mutta aina kun sitä siirtelee, niin toivoisi, että se olisi vähän pienempi ja kevyempi. :D

Seuraavassa päivityksessä vois melkee harkita, että pääsis eroon pohjaradista ja laittais näytönohjaimen vertikaalisesti. Sais näyttävyyttä taas vähän lisää. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 931
Koolancen QD3 pikaliittimistä hyvää kokemusta, mutta taitaa olla vaan 13/10 letkulle. QD4 ei ole ollut ihan yhtä varma, ei koskaan ole vuotanut mutta kun avannut niin on jäänyt samalla auki ja vähän lorahtanut vettä ulos. EK taitaa olla rebrändännyt Koolancen liittimet: EK-Pro CPU Quick Disconnect Kit

Näköjään valikoima on kaventunut nykyään aika huomattavasti. Tämmösiä laittelin ennen CPU+GPU blokkeihin yms ja sitten vastapari letkun päähän.

Tossa joku vanha kuva, valmiita 90 kulmiakin sai aikoinaan.

96n3tuA.jpeg
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
No yks moran plussapuoli on kans se et se antaa aikalailla täydellisen vapauden sen kotelon valitsemiseen kun voit hävittää kopasta kaikki radit ja pumput jos siltä tuntuu. Ilman pitää toki silti liikkua kotelossa kun sinne se lämpö tulee, mut kunhan jotain tuulettimia on niin se on jo aika riittävä. Plussana sit kans se et ilmavirtaa ei tarvi miettiä ollenkaan sen suhteen ettei vahingossa puhaltele radeihin jo valmiiks lämmitettyä ilmaa.

Sit kans se et rassaushommat on aika paljon mukavempia kun toi mora on kiinni parilla pikaliittimellä, ne kun naksauttaa irti niin toi kotelo itessään on oikeasti aika kevyt kun siellä ei juurikaan mitään ole. Helppo liikutella ja pyöritellä, mikä oli itelle aika iso plussa ton entisen O11D XL:n jälkeen joka oli ladattuna kolmella 360mm radilla. Nesteet sisällä se oli jo aika painava vekotin ja suorastaan vitutti siirrellä sitä mihinkään, en edes haluu kuvitella miltä tollanen 30kg kuivapainolla varustettu 1000D tuntuu heti kun siellä on edes vähän mitään sisällä. Rassaukset yms varmaankin suoritetaan sit lattialla sellasessa tosi ergonomisessa asennossa missä selkään alkaa sattumaan noin 10min jälkeen :dead:

Toki moran miinuspuolena on sit se et no, konetta ei juurikaan mihinkään sit roudailla, etenkin jos on menny pulttaamaan sen moran johonkin pöytälevyn alle kuten ite. Toisaalta tää nyt ei oo ikinä itelle ongelma ollu, ei näitä vesivehkeitä muutenkaan oo suunniteltu kovin helposti siirrettäviks et mitään viikonloppulaneja ei näillä kyllä pidellä. Joku vois varmaan kanssa sanoa et on aika hölmöä ostaa ihan saatanan iso ulkonen radi ja sit parittaa sen jonkun ITX-kotelon kanssa joka on ehkä puolet moran koosta.
Olet tässä asiassa kyllä oikeassa, painava tuo setti on kun oli täyteen ahdettuna Radeja ja muut rojut + n 3l vettä.. Joku 45-50kg varmaan aika lähellä todellisuutta.

Olen monta kertaa harkinnut tuota Mo-Ra itselleni myös, mutta olen vaan periaatteenmies siinä asiassa että kone on se yksi Möhkö, Kenkälaatikko, Matolaatikko yms mikä kotelo nyt onkaan kyseessä.

Sinne pitää saada kaikki mahtumaan mitä haluan, sillä mä aikoinaan ostin ton Corsair 1000D että siinä on tulevaisuuden kannalta mahdollista rakentaa järeä vesijäähdytys, eikä tarvitse varmaan IKINÄ vaihtaa enää koteloa mihinkään muuhun ja minkälainen tahansa kahden kilon siika näytönohjain mahtuu lähestulkoon miten vain koteloon.

Tälle harrastukselle ei olisi pitänyt vaan antaa sormea tai varsinkaan koko Custom Loop idealle aikoinaan, koska tuntuu että se vie koko käden mukanaan.. :D Varsinkin kun oli tarkoitus jäädä ilmajäähyn puolelle nyt kun tuli tuo Zotac 4090 (Laskin sen varaan että EK ei tekisi blokkia :D ), kaikki liittimet, pumppu, blokit yms on myyty pois. Nyt vaan nuo 4x isoa radia ei tunnu menevän kaupaksi ja on jäämässä näillä näkymin itselleni, niin turhaan laittaa niitä kaappiin vaan sitä kautta se ajatus heräsi että miksi en vaan laita omaan laitokseen takaisin? :D

Tein vähän valmiiksi osviittaa mitä about tarviin, 45/90 liittimiä on laskettu varmuudella ylimääräisiä ja palauttaa sitten mitkä jää tarpeettomaksi:
@latee77 @Potkukone @Jausou
Custom Loop.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 762

Tilatkaapas joku reipas tuollainen ja kertokaas sitten, miten hiljainen ja tehokas oli kun kierrossa mukana tehokas prossu ja näyttis. On käynyt mielessä kokeilla ja vertailla kun nykyisestä EK Supremacysta aika jättää, mutta AM4 on ollut liian pitkäikäinen ja AM5-kiinnityssarjakin on tullut myyntiin. Pumppu tuossa lienee DDC?
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 994

Tilatkaapas joku reipas tuollainen ja kertokaas sitten, miten hiljainen ja tehokas oli kun kierrossa mukana tehokas prossu ja näyttis. On käynyt mielessä kokeilla ja vertailla kun nykyisestä EK Supremacysta aika jättää, mutta AM4 on ollut liian pitkäikäinen ja AM5-kiinnityssarjakin on tullut myyntiin. Pumppu tuossa lienee DDC?
Taitaa olla sama pumppublokkiyksikkö kuin tässä?

 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
No yks moran plussapuoli on kans se et se antaa aikalailla täydellisen vapauden sen kotelon valitsemiseen kun voit hävittää kopasta kaikki radit ja pumput jos siltä tuntuu. Ilman pitää toki silti liikkua kotelossa kun sinne se lämpö tulee, mut kunhan jotain tuulettimia on niin se on jo aika riittävä. Plussana sit kans se et ilmavirtaa ei tarvi miettiä ollenkaan sen suhteen ettei vahingossa puhaltele radeihin jo valmiiks lämmitettyä ilmaa.

Sit kans se et rassaushommat on aika paljon mukavempia kun toi mora on kiinni parilla pikaliittimellä, ne kun naksauttaa irti niin toi kotelo itessään on oikeasti aika kevyt kun siellä ei juurikaan mitään ole. Helppo liikutella ja pyöritellä, mikä oli itelle aika iso plussa ton entisen O11D XL:n jälkeen joka oli ladattuna kolmella 360mm radilla. Nesteet sisällä se oli jo aika painava vekotin ja suorastaan vitutti siirrellä sitä mihinkään, en edes haluu kuvitella miltä tollanen 30kg kuivapainolla varustettu 1000D tuntuu heti kun siellä on edes vähän mitään sisällä. Rassaukset yms varmaankin suoritetaan sit lattialla sellasessa tosi ergonomisessa asennossa missä selkään alkaa sattumaan noin 10min jälkeen :dead:

Toki moran miinuspuolena on sit se et no, konetta ei juurikaan mihinkään sit roudailla, etenkin jos on menny pulttaamaan sen moran johonkin pöytälevyn alle kuten ite. Toisaalta tää nyt ei oo ikinä itelle ongelma ollu, ei näitä vesivehkeitä muutenkaan oo suunniteltu kovin helposti siirrettäviks et mitään viikonloppulaneja ei näillä kyllä pidellä. Joku vois varmaan kanssa sanoa et on aika hölmöä ostaa ihan saatanan iso ulkonen radi ja sit parittaa sen jonkun ITX-kotelon kanssa joka on ehkä puolet moran koosta.
Ite just vaihdoin thermaltaken level 20xt kotelon missä oli 2x 480mm radit + ulkonen radi -> torrent compactiin ja 2x ulkonen radi pikaliittimillä sen takia, että voi edes harkita lanittamista kaverilla. Kotelo paino valehtelematta 40kg-50kg täytenä. Nyt sa purettua kotelo/radi/radi kokoonpanoon ja on huomattavasti helpompi liikutella ja lämmötkin parani kahdella ulkosella radilla. Ja muijakin tykkää, kun ei tuo helvetillinen pömpeli oo enää himassa.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 291

Tilatkaapas joku reipas tuollainen ja kertokaas sitten, miten hiljainen ja tehokas oli kun kierrossa mukana tehokas prossu ja näyttis. On käynyt mielessä kokeilla ja vertailla kun nykyisestä EK Supremacysta aika jättää, mutta AM4 on ollut liian pitkäikäinen ja AM5-kiinnityssarjakin on tullut myyntiin. Pumppu tuossa lienee DDC?
Muistaakseni näitä on saanut Euroopastakin tilattua.
Itx-ketjussa näistä oli pari vuotta sitten kirjoittelua.

Ek:lla saman tyyppinen, mutta vain Intelin kannalle.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 833

Tilatkaapas joku reipas tuollainen ja kertokaas sitten, miten hiljainen ja tehokas oli kun kierrossa mukana tehokas prossu ja näyttis. On käynyt mielessä kokeilla ja vertailla kun nykyisestä EK Supremacysta aika jättää, mutta AM4 on ollut liian pitkäikäinen ja AM5-kiinnityssarjakin on tullut myyntiin. Pumppu tuossa lienee DDC?
Mulla on tuollainen ja jonkun aikaa oli aikoinaan (2020?) käytössä ITX-setissä CPU+GPU+240mm radi. Muistelen, että sai säädettyä hiljaiseksi. Voisin tuota pian™ taas mahdollisesti testailla, kun alkaa olemaan osat AM4 kakkoskoneeseen. Rauta siinä ei kyllä ole kovin tehokasta, mutta saa jotain osviittaa.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Näyttää siltä että 1000D koteloon ei tule enää Custom Loop.. :D 480 radit meni tänään kaupaksi.. Jäätävä todennäköisesti nyt tosissaan ilmajäähdytteinen kokoonpano.

2x XE360*60 jäljellä enää, toki voi ostaa Lian Li O11 XL ja työntää ne sinne ja ihailla korkeita vedenlämpöjä todennäköisesti. :D Luulen että nuo mun palikat varmaan keräisi sen vedenlämmön lähemmäs 37-40c?
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Näyttää siltä että 1000D koteloon ei tule enää Custom Loop.. :D 480 radit meni tänään kaupaksi.. Jäätävä todennäköisesti nyt tosissaan ilmajäähdytteinen kokoonpano.

2x XE360*60 jäljellä enää, toki voi ostaa Lian Li O11 XL ja työntää ne sinne ja ihailla korkeita vedenlämpöjä todennäköisesti. :D Luulen että nuo mun palikat varmaan keräisi sen vedenlämmön lähemmäs 37-40c?
Nyt voit ostaa Moran,
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 398
Näyttää siltä että 1000D koteloon ei tule enää Custom Loop.. :D 480 radit meni tänään kaupaksi.. Jäätävä todennäköisesti nyt tosissaan ilmajäähdytteinen kokoonpano.

2x XE360*60 jäljellä enää, toki voi ostaa Lian Li O11 XL ja työntää ne sinne ja ihailla korkeita vedenlämpöjä todennäköisesti. :D Luulen että nuo mun palikat varmaan keräisi sen vedenlämmön lähemmäs 37-40c?
Ei ole täällä samaa settiä kuin siellä, mut 11900k+3090ti 517w powerlimitillä, 360x60 & 360x30 radeilla ja hiljaisella tuuletin profiililla vedenlämpö max 36 luokkaa.

Niin kyllä noi 360x60 x2 voisi hyvin riittää?
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Näyttää siltä että 1000D koteloon ei tule enää Custom Loop.. :D 480 radit meni tänään kaupaksi.. Jäätävä todennäköisesti nyt tosissaan ilmajäähdytteinen kokoonpano.

2x XE360*60 jäljellä enää, toki voi ostaa Lian Li O11 XL ja työntää ne sinne ja ihailla korkeita vedenlämpöjä todennäköisesti. :D Luulen että nuo mun palikat varmaan keräisi sen vedenlämmön lähemmäs 37-40c?
Mulla on tuolla myynnissä kans pari 480mm radia. Katotaan joku hyvä pakettihinta näille;)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Näyttää siltä että 1000D koteloon ei tule enää Custom Loop.. :D 480 radit meni tänään kaupaksi.. Jäätävä todennäköisesti nyt tosissaan ilmajäähdytteinen kokoonpano.

2x XE360*60 jäljellä enää, toki voi ostaa Lian Li O11 XL ja työntää ne sinne ja ihailla korkeita vedenlämpöjä todennäköisesti. :D Luulen että nuo mun palikat varmaan keräisi sen vedenlämmön lähemmäs 37-40c?
Hyvin nuo pitäis piisailla. Mullakaan oo kun 3 x 360 ja ole veden lämmöt tuollasia edes reilun kilowatin kuormalla.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Ei ole täällä samaa settiä kuin siellä, mut 11900k+3090ti 517w powerlimitillä, 360x60 & 360x30 radeilla ja hiljaisella tuuletin profiililla vedenlämpö max 36 luokkaa.

Niin kyllä noi 360x60 x2 voisi hyvin riittää?
Joo kyllä ne varmaan riittäisi.

Tuo näytönohjain varmaan pitäisi laittaa tossa Lian Li O11 XL kotelossa Vertical asentoon, muuten ottaa se adapteri kaapeli lasiin kiinni todennäköisesti.

Joskus oli vuosi sitten vanha kokoonpano näin (60mm + 45mm radeilla) ja siinä oli tosi lähellä lasia piuhat. Eiköhän noi 2x 60mm radia mahtuisi..

IMG_20210921_185717.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 931
Mulla menee veden lämmöt helposti 40c ja ylikin Primessä ja pelatessa kun näyttis vielä lämmittää, tämä vielä kahdella erillisellä koneella ja täysin erilaisella loopilla, toinen on toki suoraan patterin vieressä mutta toinen ei, en tiedä onko kämpässä niin kuuma vai mitä. Molemmissa D5 pumput ja näitäkin vuosien varrella vaihdeltu. Toisaalta ei ole koskaan mitään leväongelmia ollut ja pääkone on seissyt tuossa paikassa nyt vuodesta 2015.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
190
Mulla menee veden lämmöt helposti 40c ja ylikin Primessä ja pelatessa kun näyttis vielä lämmittää, tämä vielä kahdella erillisellä koneella ja täysin erilaisella loopilla, toinen on toki suoraan patterin vieressä mutta toinen ei, en tiedä onko kämpässä niin kuuma vai mitä. Molemmissa D5 pumput ja näitäkin vuosien varrella vaihdeltu. Toisaalta ei ole koskaan mitään leväongelmia ollut ja pääkone on seissyt tuossa paikassa nyt vuodesta 2015.
Minkälaisella kokoonpanolla? 40 asteen lämmöt ei nyt vielä ole kovin hälyttäviä, mutta jos aikasemmin ollut paljon alhaisemmat lämmöt, niin silloin jossain on ongelma. Toimiihan pumput kunnolla, ettei vaan ole heikko virtaus?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 931
Minkälaisella kokoonpanolla? 40 asteen lämmöt ei nyt vielä ole kovin hälyttäviä, mutta jos aikasemmin ollut paljon alhaisemmat lämmöt, niin silloin jossain on ongelma. Toimiihan pumput kunnolla, ettei vaan ole heikko virtaus?
Toisessa 480+360+360 joka pönöttää patterin vieressä. Muutama pikaliitin loopissa. Toisessa 360mm eikä yhtään pikaliitintä. Eikä minusta ole kyllä koskaan lämmöt olleet varsinaisesti kovin alhaisetkaan :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
538
Onko pelkkä akkuvesi ihan pätevä neste vai pitäisikö siihen lisäillä jotain? Itseni tuntien ihan hirveän usein tuskin jaksan alkaa nesteitä vaihtelemaan, joten saisi kestää ainakin vuoden lähtökohtaisesti.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Onko pelkkä akkuvesi ihan pätevä neste vai pitäisikö siihen lisäillä jotain? Itseni tuntien ihan hirveän usein tuskin jaksan alkaa nesteitä vaihtelemaan, joten saisi kestää ainakin vuoden lähtökohtaisesti.
Jokin neste kannattaa lisätä akkuveteen estämään biologisen aineksen syntymistä. Kun itse täytän loopin akkuvedellä, niin lisään olen lisännyt EK:n tiivisteen: EK-Waterblocks EK-CryoFuel Clear -jäähdytysnestetiiviste, 100ml, kirkas - 8,90€
Tavara näyttää loppuneen nyt varastosta, mutta kyllä kai se looppi pari viikkoa mielestäni täysin puhtaalla akkuvedella pyörii helposti ilman mitään ongelmia. EK tosin omilla sivuillaan varoittaa että kasvua saattaa tulla jo melkein heti ja nuo nesteet eivät tapa levää vaan estävät sen kasvun alkamisen. This Is Why You Need Purpose-Made Coolants - ekwb.com
 
Viimeksi muokattu:

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 398
Onko pelkkä akkuvesi ihan pätevä neste vai pitäisikö siihen lisäillä jotain? Itseni tuntien ihan hirveän usein tuskin jaksan alkaa nesteitä vaihtelemaan, joten saisi kestää ainakin vuoden lähtökohtaisesti.
Parempi olis jotain lisäainetta laittaa sekaan.
Mul olis ylimääräisenä käytännössä täysi purkki Meyhems Biocide lisäainetta akkuvedelle, Lohjalta löytyy ja postikin kulkee?
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
637
Joo kyllä ne varmaan riittäisi.

Tuo näytönohjain varmaan pitäisi laittaa tossa Lian Li O11 XL kotelossa Vertical asentoon, muuten ottaa se adapteri kaapeli lasiin kiinni todennäköisesti.

Joskus oli vuosi sitten vanha kokoonpano näin (60mm + 45mm radeilla) ja siinä oli tosi lähellä lasia piuhat. Eiköhän noi 2x 60mm radia mahtuisi..

Mä voin tukea myymällä takas valtaosan liittimistä, ei ole itselle lopulta käyttöä noin monelle ;).
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Mä voin tukea myymällä takas valtaosan liittimistä, ei ole itselle lopulta käyttöä noin monelle ;).
Hahahha!! :D Kiitos tarjouksesta ja tuesta. Mä pidän vielä pääni..

1000D ei ainakaan enää Custom Loop tule. Joku uusi hyvä kotelo tulisi, Lian Li O11 XL yms mihin menee nuo 2x 360*60 radia.

Mä ostan sitten kaikki uutena liittimet yms jos nuo 2x 360mm radit on vielä ennen joulua jäljellä. Sitten palataan Custom Loop, jos kerkii menemään niin sitten pysytään toistaiseksi ilmalla. :p
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Hahahha!! :D Kiitos tarjouksesta ja tuesta. Mä pidän vielä pääni..

1000D ei ainakaan enää Custom Loop tule. Joku uusi hyvä kotelo tulisi, Lian Li O11 XL yms mihin menee nuo 2x 360*60 radia.

Mä ostan sitten kaikki uutena liittimet yms jos nuo 2x 360mm radit on vielä ennen joulua jäljellä. Sitten palataan Custom Loop, jos kerkii menemään niin sitten pysytään toistaiseksi ilmalla. :p
O11D Evoon menis 3 X 360 radit
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 994
O11D Evoon menis 3 X 360 radit
Ei optimaalisin ratkaisu: jos koteloon haluaa raikasta ilmaa, se tulisi pakosti jonkun radin läpi ja se lämmin ilma kiertäisi muiden radien läpi. Jos radit laittaa hönkimään samaan suuntaan, ei lämmin ilma joko poistu kunnolla tai kaikki radit puhaltaisi ulos.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 762
Mikä olisi kompaktein kotelo, johon menisi 420*60mm kenno ja yksi kiintolevy? On muutamia koteloita, joihin menisi 420mm eteen, mutta sitten ei mene enää 3.5" tai 2.5" asemia. Joihinkin koteloihin mahtuu kattoonohut 25mm kenno AIO-paketista, mutta paksumpi kenno letkulähdöillä tekee tiukkaa.
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
637
Onko kenelläkään joutilaana EK:n kirkasta cryofuelia ja/tai loopin puhdistusaineita? Tampere / lähialueet ja siten nostaisin.

Jimmsillä ei ole hyllyssä ja suoraan EK:lta tilasin 2 viikkoa sitten eivätkä saaneet vielä lähetettyä niin pistin viestin että pitäkää tunkkinne.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 994
Onko kenelläkään joutilaana EK:n kirkasta cryofuelia ja/tai loopin puhdistusaineita? Tampere / lähialueet ja siten nostaisin.

Jimmsillä ei ole hyllyssä ja suoraan EK:lta tilasin 2 viikkoa sitten eivätkä saaneet vielä lähetettyä niin pistin viestin että pitäkää tunkkinne.
Miedon happoliuoksen pystyy tekemään kotikonsteinkin ja käyttämään vaikka väliaikaisesti pelkkää akkuvettä. Itsellä tosin jo toista vuotta pelkkää akkuvettä loopissa ja kun viimeksi osia tutkailin kesällä, ei kiertoon ollut ilmestynyt yhtään mitään.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Ei optimaalisin ratkaisu: jos koteloon haluaa raikasta ilmaa, se tulisi pakosti jonkun radin läpi ja se lämmin ilma kiertäisi muiden radien läpi. Jos radit laittaa hönkimään samaan suuntaan, ei lämmin ilma joko poistu kunnolla tai kaikki radit puhaltaisi ulos.
Evoon saa mesh etupaneelin, jonka avulla ilma riittää helposti . Oli käytössä itsellä ennen ja nyt tyttären koneessa. Ilmaa tulee hyvin kyllä sisään. kaikki radien tuulettimet puhaltavat kotelosta ulos.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Onko kenelläkään joutilaana EK:n kirkasta cryofuelia ja/tai loopin puhdistusaineita? Tampere / lähialueet ja siten nostaisin.

Jimmsillä ei ole hyllyssä ja suoraan EK:lta tilasin 2 viikkoa sitten eivätkä saaneet vielä lähetettyä niin pistin viestin että pitäkää tunkkinne.
Akku vettä vaan kaupasta. Varsinkin jos lisäämisestä kyse ja voihan sitä jälkeenpäinkin kaataa ekn tiivistettä jos kokonaan pitää uusiksi täyttää. Itse tulee muutenkin käytettyä nykyään pelkäästään akkuvesi plus ekn tiiviste yhdistelmää sit jos vajausta niin lurautella akkuvettä lisää sitä mukaan kun tarvis.
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
637
Akkuvettä löytyy kyllä, mutta haluan harrastaa ja pyörittää kiepissä EK:n 2-vaiheisen puhdistusaineen ja jättää kiertoon kirkkaan cryofuelin.

Uima-allaskemikaalit löytyy myös, menen sitten hätätapauksessa clear poolilla joka sinällään on pitkälti samaa kamaa mutta hifistellen ajattelin tämänkin hoitaa.
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
637
Tulipa vastaan hyvä dokumentti kuparin reaktioista eri kemiallisten aineiden kanssa: https://www.kupari.com/wp-content/uploads/2022/05/faka-konsult_FI.pdf

Täälläkin joskus suositeltu Bilteman clear pool (ammoniumkloridi) on luokassa D, eli ei hyvä.

Uima-allaskemikaaleista Swim&Fun Klarpool olisi luokassa B (natriumvetysulfaatti), tuota löytyisi kotoa hyllystä.

Taidan kuitenkin olla järkevä, huuhtoa loopin kytkemällä sen vesijohdon jatkeeksi adapterein, huuhtoa kylmällä vedellä molempiin virtaussuuntiin ja sen jälkeen täyttää akkuvedellä niin että kiertoon ei jää yhtään ilmaa.

Kupari kun ei hapettomassa ympäristössä veden kanssa reagoi, eikä liioin hapettomassa ympäristössä kasva mikään.

Taidan myös jättää järjestelmään pienen paineen, tällöin käynnistyvä pumppu ei saa aikaan järjestelmässä alipainetta ja pääse vetämään kieppiin ilmaa.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Onko kellään kokemusta näistä Bykski:n CC-FWP-X-V3 pikaliittimistä? Vastustaakohan paljon virtausta?
Olin laittamassa, että tilaa vaikka ennemmin näitä jimmsistä nii saat samalla hinnalla ja nopeammin, mutta näköjään nostivat hintaa 6 eurolla sen jälkeen, kun tilasin yhden.

 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
51
Olin laittamassa, että tilaa vaikka ennemmin näitä jimmsistä nii saat samalla hinnalla ja nopeammin, mutta näköjään nostivat hintaa 6 eurolla sen jälkeen, kun tilasin yhden.

Onko muuten päteviä nuo? Hinta ihan kohtuullinen vaikka nousikin
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Onko muuten päteviä nuo? Hinta ihan kohtuullinen vaikka nousikin
Mulla on pari vuotta ollut 2 paria käytössä ja vaikka markkinoivat ettei vuoda yhtään, niin irrotuksessa, kyllä aina pari tippaa tippuu, mutta ei mitään vakavaa. Saa nähä onko nää edelleen yhtä ”hyviä”. Jos toimii samalla tapaan, kun nuo kaksi edellistä niin on mun mielestä ihan hyviä.

edit. Jimmsillä ei näitä ole varastossa ja lupailivat toimitusta 8.12, mutta on nyt ollut jo varmaan 3 päivää noudettavissa joten tuli paljon nopeammin mitä ennakoitiin. En sitten tiedä antaako hinnan korotus viitteitä toimitusvaikeiksista.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
51
Mulla on pari vuotta ollut 2 paria käytössä ja vaikka markkinoivat ettei vuoda yhtään, niin irrotuksessa, kyllä aina pari tippaa tippuu, mutta ei mitään vakavaa. Saa nähä onko nää edelleen yhtä ”hyviä”. Jos toimii samalla tapaan, kun nuo kaksi edellistä niin on mun mielestä ihan hyviä.

edit. Jimmsillä ei näitä ole varastossa ja lupailivat toimitusta 8.12, mutta on nyt ollut jo varmaan 3 päivää noudettavissa joten tuli paljon nopeammin mitä ennakoitiin. En sitten tiedä antaako hinnan korotus viitteitä toimitusvaikeiksista.
Kiitti tiedoista. Vastustaako paljon virtausta?
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Niin ne suunnitelmat muuttuvat, nyt lähtee Corsair 1000D myös myyntiin.
Polte on niin kova vedelle ja en näe vaan järkeä toistaiseksi ryhtyä siihen, 1000D olemassaolo kotona ei helpota yhtään sitä. Katsotaan jos keksin joskus tämän uuden kotelon kanssa esimerkiksi Mo-Ra ...

Kunhan uusi kotelo saapuu joskus kotiin ja hävettää sanoa, mutta uusi kotelo on kun kenkälaatikko.. :D Lian Li 011 Air Mini , pitäisi mahtua Vertical tai normaali asennossa näytönohjainkin.
Vertical jos laitan niin ei mahdu Noctua enää, niin sentakia mentävä normaali asennossa.. Täytyy varmaan tilata joku muu piuha käyttöön kun tuo Adapteri vaikka se sinne mahtuukin.

Video missä näkyy tuo Zotac sisällä molemmissa asennoissa:
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 833
Palautukseen välittömästi, ei ollut Noctuan perinteisellä värityksellä...
edit: vähän värikynää


Noctua meidän, joka olet Itävallassa
Pyhitetyt olkoon sinun värisi
Tulkoon sinun hiljaisuutesi...


Valitettavasti ruskeita HS-versioita oli vain 1kpl varastossa ja niissä ois ollut pidemmät PWM-piuhat. Näissä nysät, jotka yhdistyy nätisti MORA X-splitteriin (kuva).

e: HS-versiossa korkeammat maksimikierrokset (1200 vs 800) joiden avulla liki tuplattu staattinen paine ja ilmaakin liikuttaa 40% enemmän. Ei ehkä MO-RA3:ssa niin tärkeää, mutta Supernova 1260 luulisi noista hyötyvän :)
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 659
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom