Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 311
Mulla on taas noita Alphacoolin sulullisia 3/8 pikaliittimiä jokunen varmaan 10kpl ja yksikään ei ole vuotanut kummastakaan rungosta.

Jos teillä on vesi-imurointiin kykenevä imuri niin sillä on näppärä ja nopeaa tyhjentää kierto (varsinkin jos nesteitä ei tarvitse ottaa talteen).
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Hinnat aika korkealla noissa aliexpressin blokeissa tällä hetkellä. Verot kun laskee päälle, niin ei taida edes halvemmaksi enää tulla. Sen lisäksi tällä hetkellä on todella huono hetki tilata kiinasta yhtään mitään, koska kiinalainen uusivuosi. Saattaa kestää todella pitkään ennen kuin paketti liikahtaa mihinkään.

Muuten ok, mutta pari huomiota: Pumpusta ei mitään kokemusta, enkä itse suosittele käyttämään kuin D5/DDC-pumppuja. Tuo varmasti ajaa asiansa, mutta ihan paperilla ominaisuuksia verrattaessa D5 on noin 6x tehokkaampi kuin tuo SPC. SPC:n maksimi toimintalämpötila 50c kun D5:ssa 60c. Tästä taas päästään siihen, että vain yksi kappale 360mm radiaattoreita saattaa olla kyllä melko kovilla 3080/5600X kanssa. En usko, että tuosta ainakaan hiljaista saa.

Kolmantena asiana: Itse laittaisin myös tyhjennysventtiilin heti kättelyssä. Se helpottaa tulevaisuudessa loopin kanssa touhuamista kun sen saa mukavasti jostain tyhjennettyä. Rahallinen panostus ei ole kummoinen:
1kpl EK-Waterblocks EK-AF Ball Valve (10mm) suljinventtiili, suora, G1/4, nikkeli - 16,90€
1kpl EK-Waterblocks EK-AF Extender jatkoliitin, 6mm, 2 x G1/4" uros, musta - 3,70€
1kpl EK-Waterblocks EK-PLUG, G1/4 kierretulppa, hopea - 2,90€

Ja tuo paketti vaikka näytönohjaimen blokin ylimääräiseen porttiin. Vaihtoehtoisesti 1kpl t-haara johonkin väliin ja sulkuventtiili tuohon kiinni.
Kannattaisko mun sitten tilata yks 360mm kenno lisää jostain? Laitoin noi sun suosittelemat jutut jimmsiltä tilaukseen. No johan alkoi harmittamaan tuo ostos jos tuo pumppu on huono :(

Kannattaako toista 360mm radia katsoa käytettynä täältä bbs:ältä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Kannattaisko mun sitten tilata yks 360mm kenno lisää jostain? Laitoin noi sun suosittelemat jutut jimmsiltä tilaukseen. No johan alkoi harmittamaan tuo ostos jos tuo pumppu on huono :(

Kannattaako toista 360mm radia katsoa käytettynä täältä bbs:ältä?
Joo, kannattaa. Mulla oli aikoinaan 5900x + 3080 kolmella 360 radilla jäähtymässä. Ne oli toki aika ohuita kaikki ja yks oli x-flow (eli vesi menee aika haipakkaa sen läpi = ei kerkee jäähtyä) ja ehkä ilmavirran kanssakin jotain kädetystä omalta osalta, mut ei totakaan kovin hiljaseks saanut jos halus pitää veden lämpötilat kurissa.

3080 kuitenkin lykkii +300w lämpökuormaa nii ei oo kyllä toivoakaan et yks 360mm radi pitäis viileenä tai hiljasena koko systeemiä.

Käytettynä voi kans ettiä, pääsee halvemmalla.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Joo, kannattaa. Mulla oli aikoinaan 5900x + 3080 kolmella 360 radilla jäähtymässä. Ne oli toki aika ohuita kaikki ja yks oli x-flow (eli vesi menee aika haipakkaa sen läpi = ei kerkee jäähtyä) ja ehkä ilmavirran kanssakin jotain kädetystä omalta osalta, mut ei totakaan kovin hiljaseks saanut jos halus pitää veden lämpötilat kurissa.

3080 kuitenkin lykkii +300w lämpökuormaa nii ei oo kyllä toivoakaan et yks 360mm radi pitäis viileenä tai hiljasena koko systeemiä.

Käytettynä voi kans ettiä, pääsee halvemmalla.
Oon ihan uunona että millasta radia katson?


Tällä myyjällä olis tämmönen radi:
EK-CoolStream Rad PE 360 (38mm) 60€/kpl

Olisko wörtti tohon mun systeemiin?

Edit: Jos toi mun pumppu rupeaa ahdistamaan niin sen varmaan myös vaihtaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 311
Alphacoolin omasta kaupasta löytyy myös b-grade osasto josta saa palautettuja radeja halvemmalla. Tuli juuri tilattua st30 280mm, saa nähdä mitä tulee. St30 360mm on
30e pintaan +alvi ja postikulut
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
Alphacoolin omasta kaupasta löytyy myös b-grade osasto josta saa palautettuja radeja halvemmalla. Tuli juuri tilattua st30 280mm, saa nähdä mitä tulee. St30 360mm on
30e pintaan +alvi ja postikulut
Mjuuh, aquatuningin/alphacoolin kaupan b-stock radit tosiaan on ihan käypiä vaihtoehtoja jos on jo aikeissa ostaa radit käytettynä.
Vähän elämää nähneitä ne radit on mutta toimivuudessa (saatika hinnassa) ei ole valittamista.

ps. Aquatuning ja Alphacool pitävät päämajaansa samassa rakennuksessa/varastossa, joten aikalailla aivan sama kumpaa kauppaa käyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Mjuuh, aquatuningin/alphacoolin kaupan b-stock radit tosiaan on ihan käypiä vaihtoehtoja jos on jo aikeissa ostaa radit käytettynä.
Vähän elämää nähneitä ne radit on mutta toimivuudessa (saatika hinnassa) ei ole valittamista.

ps. Aquatuning ja Alphacool pitävät päämajaansa samassa rakennuksessa/varastossa, joten aikalailla aivan sama kumpaa kauppaa käyttää.

Tämmönen löytyis. Ostanko pois?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655

Tämmönen löytyis. Ostanko pois?
Omissa 2x 240mm ja 1x 120mm B-stock radeissa ei ole mitään valittamista. Kannattaa tosin huomioida että nuo ovat vanhan malliston radeja, eli ST30 240mm radin pohjassa ei ole ilmaustulppaa yms.

Yhden 240mm radin 6900XT loopin hinnaksi tuli ~140€ kun gpu-blokin sai EK:n alennuksesta ja muut osat otti Aquatuningin B-stock laarista lukuunottamatta DC-LT 2 pumppua. Komerosta löytyisi vielä 60€ maksanut Eisbaer XT45 120mm setti jonka voisi liittää looppiin, mutta antaa prosessorin mennä ilmalla nyt jonkin aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Vielä palatakseni tohon kitin pumppuu jonka tilasin. Jos se nyt josssin kohtaa rupee vituttamaam niin on varmaan vaihdettavissa? Sori ku kyselen näin tyhmiä täällä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
Vielä palatakseni tohon kitin pumppuu jonka tilasin. Jos se nyt josssin kohtaa rupee vituttamaam niin on varmaan vaihdettavissa? Sori ku kyselen näin tyhmiä täällä.
Se "kitti" on vaan kokoelma hyllystä löytyviä erillisiä yksittäiskomponentteja.

Nestesäiliöön ei taida sopia muut kuin SPC pumput joten sekä pumppu että nestesäiliö menee vaihtoon jos paremman pumpun haluaa vaihtaa settiin.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 311
Mennään sitten ihan päätyyn asti ja tuli sitten tilattua EK Velocity2 tuon Eisblock XPX:n (mikä tuli tuon Eisbaerin mukana) tilalle.
Säiliö pitäisi vielä löytyä, jotain Aquatube tyylistä mutta ilman plexikantta.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Uskallanko tolla SPC 160 pumpulla ja 2x 360mm pyörittää tota mun 3080+5600x setuppia? Mietin että pitääkö mun nyt peruuttaa toi tilaus.... Olis mahdollista kyllä saada D5 nopeastikin mutta mitä mä tolla SPC 160 sitten teen....
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Uskallanko tolla SPC 160 pumpulla ja 2x 360mm pyörittää tota mun 3080+5600x setuppia? Mietin että pitääkö mun nyt peruuttaa toi tilaus.... Olis mahdollista kyllä saada D5 nopeastikin mutta mitä mä tolla SPC 160 sitten teen....
"It can effectively be compared to a Laing D5 at ~3500 RPM"
"I dare say the EK-XRES 140 SPC PWM Classic RGB is plenty for the vast majority of end users, and the price point helps drive for the recommendation as well."
Miksei uskaltaisi? Jos näyttää jostain syystä ettei riitä niin sitten vaihtaa D5:n.
E: tuossa kuva sivulta:
1643467544735.png

Eli ei lähellekään yhtä tehokas kuin D5, mutta artikkelista saa sen kuvan että on kuitenkin riittävän tehokas.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 951
Saako nykyään oikein muuta letkua kuin läpinäkyvää tai mustaa 16/10 koossa? Primochillin lrt:t olleet käytössä varmaan joku 8 vuotta mutta tuntuu ettei paljoa enää löydy myynnistä.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Phanteksin t30 näyttäisi olevan
Kyllä Phanteksin T30. Yki syy miksi Corsairin 5000D vaihtui O11D Evoon oli se että Corsairiin ei ilman hirveetä säätöä saanut muuta kuin 30mm radit ja 25mm tuulettimet. Nyt on käytössä 30mm tuulettime ja 45mm Radit. Todella hiljainen ja hyvä kokoonpano. Mulla 10700K @ 5.1 allcore ja rtx3080 @ 2100.
Tuulettimet tasaisella 950 kierroksella ja pumppu 60%. Veden lämpötilat liikkuu kovassa kuormituksessa 33 tienoilla. Vielä kun Mesh etupaneeli tulee, niin setti on valmis. Tuo lasi nostaa lämmöt ylös, kun kaikki radit on exhaustina. Ohessa kuva valmiista koneesta. Nuo ledit sivuradit tuulettimilla on Halos -Luxit btw.

valmis evo.jpg
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 458
Saako nykyään oikein muuta letkua kuin läpinäkyvää tai mustaa 16/10 koossa? Primochillin lrt:t olleet käytössä varmaan joku 8 vuotta mutta tuntuu ettei paljoa enää löydy myynnistä.
Ainakaan ei mun mielestä vajaa vuosi sitten osunut silmään, koska silloin oli mullakin vielä Loop letkuilla. Toki nykyään kovilla putkilla mennään..
 
Liittynyt
28.06.2018
Viestejä
44
Oiskos toimiva ratkaisu vedenlämpöjen mittaamiseen loopissa, jos laittas analogisen, esim vesivaraajissa käytettävän mittarin säiliön päälläolevasta 1/4 aukosta sisään säiliöön.

Mallia tämmönen:
prod14244_online.jpg

Toki tarttee löytää tyylikkäämpi malli eka, mut mites idea tasolla? onko huono kohta mitata veden lämpöä?

Tulis komian teollinen lookki :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Oiskos toimiva ratkaisu vedenlämpöjen mittaamiseen loopissa, jos laittas analogisen, esim vesivaraajissa käytettävän mittarin säiliön päälläolevasta 1/4 aukosta sisään säiliöön.

Mallia tämmönen:


Toki tarttee löytää tyylikkäämpi malli eka, mut mites idea tasolla? onko huono kohta mitata veden lämpöä?

Tulis komian teollinen lookki :smoke:
En ehkä itse jättäisi säiliön kantta auki. Sitä kautta pääsee tarpeettomasti nestettä haihtumaan, ja toisaalta sitten myös veteen enemmän ties mitä potentiaalisesti vedessä kasvavaa möhnää. Voihan sen tietty toki vetää umpeenkin jollain tiivisteellä tuon kanssa, mutta haitannee jatkossa täyttämistä. Yleensä veden lämpöä myös halutaan käyttää tuulettimien ohjaamiseen, mikä ei tuolla luonnollisesti onnistu. Ja sitten viimeisenä, nuo ihan oikeat looppiin asennettavat mittarit on sen verran halpoja, että tässä ei taida edes säästää mitään. :D Sinällään sillä mittauskohdalla ei nyt ole käytännön väliä sen itse lukeman tarkkuuden kannalta, mutta muut käytännön aspektit tekee tuosta hieman kömpelön ratkaisun.
 

skl

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
576
En ehkä itse jättäisi säiliön kantta auki. Sitä kautta pääsee tarpeettomasti nestettä haihtumaan, ja toisaalta sitten myös veteen enemmän ties mitä potentiaalisesti vedessä kasvavaa möhnää. Yleensä veden lämpöä myös halutaan käyttää tuulettimien ohjaamiseen, mikä ei tuolla luonnollisesti onnistu. Ja sitten viimeisenä, nuo ihan oikeat looppiin asennettavat mittarit on sen verran halpoja, että tässä ei taida edes säästää mitään. :D
Onhan tuossa kierre, saa tiiviiksi. Jos ulkonäköä hakee niin voihan tuommoisen laittaa, kaveriksi sitten se anturi johonkin millä ne tuulettimet ohjaa.
 
Liittynyt
28.06.2018
Viestejä
44
Näin arvelinkin, välillä oon kuullu sanottavan, että ois hyvä olla lämmönmittaus heti viimeisen jäähdytettävän osan jälkeen loopissa.
Rupeenpa ettimään siistiä mittaria.

Kansihan ei jää auki, mulla on EK:n D5 säiliö pumppu yhdistelmä, missä kannessa 1/4" kierre, niin sais siihen upotettua.

Säästöäkään en hae, vaan ulkonäköä, kun on tämmönen testbench nyt käytössä ja automiehenä nautin analogisista mittareista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Onhan tuossa kierre, saa tiiviiksi. Jos ulkonäköä hakee niin voihan tuommoisen laittaa, kaveriksi sitten se anturi johonkin millä ne tuulettimet ohjaa.
Kappas joo, hyvällä tuurilla jopa suoraan oikean kokoinenkin. Mutta tosiaan en ehkä itse tuota loopin lämpötilamittausta jättäisi tuon varaan.
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Näin arvelinkin, välillä oon kuullu sanottavan, että ois hyvä olla lämmönmittaus heti viimeisen jäähdytettävän osan jälkeen loopissa.
Rupeenpa ettimään siistiä mittaria.

Kansihan ei jää auki, mulla on EK:n D5 säiliö pumppu yhdistelmä, missä kannessa 1/4" kierre, niin sais siihen upotettua.

Säästöäkään en hae, vaan ulkonäköä, kun on tämmönen testbench nyt käytössä ja automiehenä nautin analogisista mittareista.
Mulla oli joskus koemielessä yksi anturi ennen pumppua, pumpun jälkeen 360x60 jäähdytin ja heti perään 240x45 jäähdytin ja sitten toinen lämpöanturi.
Lämpöero "parhaimmillaan" 0.5 astetta, ja välillä toki myös niinpäin että inlet oli viileempi ku outlet :lol:

Olkonäöllisesti tuommonen olisi kyllä komia :tup:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Mulla oli joskus koemielessä yksi anturi ennen pumppua, pumpun jälkeen 360x60 jäähdytin ja heti perään 240x45 jäähdytin ja sitten toinen lämpöanturi.
Lämpöero "parhaimmillaan" 0.5 astetta, ja välillä toki myös niinpäin että inlet oli viileempi ku outlet :lol:

Olkonäöllisesti tuommonen olisi kyllä komia :tup:
Näissä mennään siihen, että ptc-vastuksella tehtävät mittaukset ovat toleranssiltaan tuota luokkaa.
Tärkeintä kuitenkin on, että virhe on aina staattinen ja ei vaikuta tuulettimien ohjaukseen.
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Näissä mennään siihen, että ptc-vastuksella tehtävät mittaukset ovat toleranssiltaan tuota luokkaa.
Tärkeintä kuitenkin on, että virhe on aina staattinen ja ei vaikuta tuulettimien ohjaukseen.
Joo, toi oli tiedossa silloin kun tuota testasin.
Nykyään vain yksi anturi mittaamassa ja aquasuiten käppyrät sillalailla aseteltu että anturin heitot ei vaikuta sen ihmeemmin :tup:
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Niin ja loskahauteessa saa nollapisteen hyvin kohalleen jos softa sen sallii, eikä se sit 25-35 asteen kohalla pajoo heitä.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 311
Tuommoisissa kattilamittareissa sattuu vaan olemaan dn15 (1/2") kierre, siis anturitasku on tuo dn15. Mittari on taas tuon anturitaskun sisällä ja siinä ei ole mitään kierteitä.

Tuli Alphacoolilta se B-laadun jäähdytin, jos tussilla ei olisi sotkettu lähtöjä niin voisi luulla ihan käyttämättömäksi.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Mahtuuko 60mm paksut radit vai tarviiko olla slim malliset?
Alas ja ylös maksimissaan 87,5 mm ja sivuun maksimipaksuus on 83mm. Kaikki siis samaan aikaan. Eli 60mm mahtuu normipaksuisten tuulettimien kanssa.
Mulla on EK:n 360 PE:t joten tuo Phanteksi menee hienosti. Kolmella radilla ei kyllä paksumpaa tarvitsekkaan.
On ihan toisen luokan kotelo rakentaa vesijäädytystä kuin aiemmat Fractalin Define ja tuo Corsairin 5000D.
 
Viimeksi muokattu:

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Akryyliputkikamoja jos alkais pikku hiljaa keräillä seuraavaa päivitysta varten, oisko tuo keskimmäinen 14mm paksuus ok vai onko 16mm näyttävämpi mutta hankalampi käsitellä? 14mm taitaa olla suosituin koko?
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Akryyliputkikamoja jos alkais pikku hiljaa keräillä seuraavaa päivitysta varten, oisko tuo keskimmäinen 14mm paksuus ok vai onko 16mm näyttävämpi mutta hankalampi käsitellä? 14mm taitaa olla suosituin koko?
Itse pelannut vain 14mm putkilla. Vasta nyt viimeiseen buildiin vaihdoin petg:n akryyliin ja kyllä kannatti. Putket kestää selkeästi paremmin käsittelyä naarmuuntumatta ja ilmeisesti loopissakan lämpö ei pääse sitä vääntelemään. Hankalampihan tuota oli saada poikki kuin petg:tä, mutta kunnon sahalla sekään ei ole mikään ongelma. 14 millinenkin akryyliputki on niin jäykkää jo että tuskin siinä niin hirveää eroa on käsitelltävyydessä. Taitaa isoin ero olla se että hetken kauemmin menee kuumentaessa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Itse pelannut vain 14mm putkilla. Vasta nyt viimeiseen buildiin vaihdoin petg:n akryyliin ja kyllä kannatti. Putket kestää selkeästi paremmin käsittelyä naarmuuntumatta ja ilmeisesti loopissakan lämpö ei pääse sitä vääntelemään. Hankalampihan tuota oli saada poikki kuin petg:tä, mutta kunnon sahalla sekään ei ole mikään ongelma. 14 millinenkin akryyliputki on niin jäykkää jo että tuskin siinä niin hirveää eroa on käsitelltävyydessä. Taitaa isoin ero olla se että hetken kauemmin menee kuumentaessa.
Okei, eli 14mm akryyli olis klassinen valinta. Tosiaan tuohon 16mm ei taida mitään hyötyä olla. Hankalasti saannilla tota 14mm versiota, paitsi jotain sika-kallista valmiiksi 90 kulmassa olevaa pakkausta.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Kannattaa tilata formulamodista. Tulee rahteineen ja tulleineenkin halvemmaksi. Ja saatavuus on hyvä.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Kannattaa tilata formulamodista. Tulee rahteineen ja tulleineenkin halvemmaksi. Ja saatavuus on hyvä.
Bykski kamaa, tuskin se EKWB akryyliputki ole sen kaksisempaa. Taidampa laittaa noita nipullisen tulemaan valmiiksi :thumbsup:
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Kannattaa tilata formulamodista. Tulee rahteineen ja tulleineenkin halvemmaksi. Ja saatavuus on hyvä.
18 x 0,5m akryylia 14mm koossa tulossa, eli noin 8m kerkee harjoitella että riittää vielä siihen tulevaan looppiin :x3: Reunojen pyöristäjä ja pari taivutusmuottia samalla, eivät olleet hinnalla pilattuja. Et satu muistamaan oliko missä kategoriassa tullausnumero tällasille?
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Akryyli on akryyliä. Tuskinpa se mitenkään eroaa. Ei EKWB:kään niitä putkia itse tee.
18 x 0,5m akryylia 14mm koossa tulossa, eli noin 8m kerkee harjoitella että riittää vielä siihen tulevaan looppiin :x3: Reunojen pyöristäjä ja pari taivutusmuottia samalla, eivät olleet hinnalla pilattuja. Et satu muistamaan oliko missä kategoriassa tullausnumero tällasille?
Kannattaa maksaa alvit etukäteen sinne formulamodiin, niin tulee tullista suoraan läpi.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Akryyli on akryyliä. Tuskinpa se mitenkään eroaa. Ei EKWB:kään niitä putkia itse tee.

Kannattaa maksaa alvit etukäteen sinne formulamodiin, niin tulee tullista suoraan läpi.
No katos vaan, enpä hoksannut, meni jo PayPal maksu.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Akryyli on akryyliä. Tuskinpa se mitenkään eroaa. Ei EKWB:kään niitä putkia itse tee.
18 x 0,5m akryylia 14mm koossa tulossa, eli noin 8m kerkee harjoitella että riittää vielä siihen tulevaan looppiin :x3: Reunojen pyöristäjä ja pari taivutusmuottia samalla, eivät olleet hinnalla pilattuja. Et satu muistamaan oliko missä kategoriassa tullausnumero tällasille?
Kannattaa maksaa alvit etukäteen sinne formulamodiin, niin tulee tullista suoraan läpi.
No katos vaan, enpä hoksannut, meni jo PayPal maksu.
Se maksetaankin erikseen. Lulkaiseppa sivuilta ohje. Maksat Alvin määrän ja laita infoksi minkä tilauksen alvit maksat.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Akryyli on akryyliä. Tuskinpa se mitenkään eroaa. Ei EKWB:kään niitä putkia itse tee.

Kannattaa maksaa alvit etukäteen sinne formulamodiin, niin tulee tullista suoraan läpi.

Se maksetaankin erikseen. Lulkaiseppa sivuilta ohje. Maksat Alvin määrän ja laita infoksi minkä tilauksen alvit maksat.
Joo siellähän se, 24% mukaan kamojen hinnasta ja tilausnumero infokenttään. Kiitti vinkistä :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 054
Kiinalainen versio tuuletinsäätimestä saapui. Phobyan anturi sopi hyvin, eroa kiinalaiseen mittarin noin 3 C, en tiedä kumpi lähempänä totuutta. Simppelin mutta toimivan oloinen vehje. Mahdolliset säädöt:
  • Tuulettimen nopeus ennen lämpötilan alarajaa, % PWM
  • Lämpötilan alaraja, tähän lämpöön asti tuuletin käy edellä asetetulla kiinteällä nopeudella
  • Lämpötilan yläraja, alarajasta tähän ylärajaan tulee ilmeisesti lineaarinen käyrä niin että 100 % PWM signaali tulee tämän ylärajan kohdalla.
  • Hälytys ylärajasta
  • Jostain pitäisi saada 2. kanava pois mutta en keksinyt miten.
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
169
Moro! Osaisko joku auttaa ku laitan rtx 2080S msi gaming X trio:n vesille. Että tuleeko noihin tyynyt ja kuinka vahvat?
Riippuu varmaan siitä kenen tekemä blokki sulla on tulossa. Blokin valmistajalta kyllä pitäis löytyä manuaali missä on noi tyynyjen paksuudet jne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 540
Viestejä
4 190 181
Jäsenet
70 765
Uusin jäsen
Railsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom