csm --> uefi tilaan

Vaihdoin näytönohjaimen ja sain tämmösen virheilmoituksen. Koitin laittaa uefi only tilaan, mutten päässy enää windowsiin. Miten nämä asetuksen tulisi olla? mulla ei oo minkäänlaista käryä näistä.

20260703_182919.jpg

20260703_184948.jpg

Sulla on varmaan levy mbr, muuta se gpt:ksi komennolla mbr2gpt (muistaakseni). Sitten bioksesta laitat csm disabled ja boot uefi.

Seuraavat komennot legacy bios päällä. Jos siis on kyse siitä, että on MBR. Sen jälkeen biosista UEFI käyttöön.

Koodi:
mbr2gpt /validate /allowFullOS

mbr2gpt /convert /allowFullOS

Toisaalta tuollahan näyttäisi olevan CSM enabled. Vaihda siihen disabled. Se voi riittää.

Vanha näytönohjain kiinni ja noilla ohjeilla voit katsoa onko levy MBR vai GPT ja muuttaa levyn GPTksi, itse tein muunnoksen tämän ohjeen mukaan ja hyvin on toiminut.
Muunnoksen jälkeen muistaakseni kaikkiin kuvasi 4 kohtaa valitse UEFI only.
Uusi näytönohjain ei enää tue vanhaa Legacy BIOS (CSM) käynnistystapaa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=cuuOWEWGZIQ

Viimeksi muokattu:
Vanha näytönohjain kiinni ja noilla ohjeilla voit katsoa onko levy MBR vai GPT ja muuttaa levyn GPTksi, itse tein muunnoksen tämän ohjeen mukaan ja hyvin on toiminut.
Muunnoksen jälkeen muistaakseni kaikkiin kuvasi 4 kohtaa valitse UEFI only.
Uusi näytönohjain ei enää tue vanhaa Legacy BIOS (CSM) käynnistystapaa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=cuuOWEWGZIQ

Vaihdoin gpt:ksi noilla videon ohjeilla ja biosista laitoin csm pois päältä. Ei tullut enää käynnistäessä tuota herjaa eli taisi onnistua kiitos paljon!

Statistiikka

Viestiketjuista
312 860
Jäsenet
84 388
Uusin jäsen
RetKiKimppa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom