Crystaldiskinfo ja crystaldiskmark ja malwaret?

Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 259
Olin asentamassa noita koneeseen kun huomasin että ainakin Info-Version asentaa OpenCandyn ja mahdollisesti muutakin roskaa. Ainakin vuodelta 2013 löytyy paljonkin juttua siitä. Mikä mahtaa olla noiden softien tilanne nykyään, tuleeko edelleen haitallista roskaa mukana? Ja koskeeko sekä infoa että markkia?

Crystal Disk Info and Open Candy
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 945
Riippuu tietysti siitä, mistä sen lataa.
Sen omalta sivulta mieluummin, ei ole koskaan varotellut kylkiäisistä. Ohjelma on turvallinen.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Riippuu tietysti siitä, mistä sen lataa.
Sen omalta sivulta mieluummin, ei ole koskaan varotellut kylkiäisistä. Ohjelma on turvallinen.
Kyllä tuon installer alkoi tarjoamaan kylkiäisiä jo 10v sitten jos ei ymmärtänyt ruksia niitä pois asennusvaiheessa. Tuskin on muuttunut mihinkään, koska lahjoituksilla ja mainoksilla pyörivä projekti.

Standalone sen sijaan ei ole koskaan sisältänyt mitään mainosohjelmia jota itse suosin aina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 945
Kyllä tuon installer alkoi tarjoamaan kylkiäisiä jo 10v sitten jos ei ymmärtänyt ruksia niitä pois asennusvaiheessa. Tuskin on muuttunut mihinkään, koska lahjoituksilla ja mainoksilla pyörivä projekti.
Niin kauan, kun tuota olen käyttänyt, se ei ole tarjonnut mitään kylkiäisiä, eikä tarjoa tänä päivänäkään niitä. Mainitaan nyt, että käyttäjäkokemukseni siitä yltää myös yli 10v:n
päähän.
Ohjelman asennuksessa ei ole yhtään ruksattavaa kohtaa, jolla asennusta olisi mahdollista muokata tai jättää sitä jotain pois.
Kannattaa tutustua asiaan ennen, kun siitä kommenttejaan alkaa jakaa.

Noita muita versioita siitä en ole käyttänyt kuin Standard Edition versiota tuolta sivulta, muista en tiedä, en usko niidenkään haittaohjelmasisältöön.

Laita tänne linkki, jossa se niitä haittoja tarjoaa, koska suoraan sen kotisivulta sitä versiota ei löydy.

Eri asia on epämääräiset ohjelmien ilmaisjakelijat, joiden pitää myös elää. Saadakseen jostain ilmaisjakelulle korvausta, lisäävät erilaisia lisiä installeriin, mitkä tuovat lataajalle paskaa ja jakelijalle rahaa.
Siksi ladattavat ohjelmat tulisikin aina ladata niiden omilta kotisivuiltaan, koska niille ei ole järkevää, eikä varaa ottaa ohjelmalleen haittaohjelmien jakelijan riskiä, ellei ole suoraan haittaohjelmilla toimintaansa pyörittävä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Niin kauan, kun tuota olen käyttänyt, se ei ole tarjonnut mitään kylkiäisiä, eikä tarjoa tänä päivänäkään niitä. Mainitaan nyt, että käyttäjäkokemukseni siitä yltää myös yli 10v:n
päähän.
Ohjelman asennuksessa ei ole yhtään ruksattavaa kohtaa, jolla asennusta olisi mahdollista muokata tai jättää sitä jotain pois.
Kannattaa tutustua asiaan ennen, kun siitä kommenttejaan alkaa jakaa.

Noita muita versioita siitä en ole käyttänyt kuin Standard Edition versiota tuolta sivulta, muista en tiedä, en usko niidenkään haittaohjelmasisältöön.
Sama kokemus täälläkin.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Niin kauan, kun tuota olen käyttänyt, se ei ole tarjonnut mitään kylkiäisiä, eikä tarjoa tänä päivänäkään niitä. Mainitaan nyt, että käyttäjäkokemukseni siitä yltää myös yli 10v:n
päähän.
Ohjelman asennuksessa ei ole yhtään ruksattavaa kohtaa, jolla asennusta olisi mahdollista muokata tai jättää sitä jotain pois.
Kannattaa tutustua asiaan ennen, kun siitä kommenttejaan alkaa jakaa.

Noita muita versioita siitä en ole käyttänyt kuin Standard Edition versiota tuolta sivulta, muista en tiedä, en usko niidenkään haittaohjelmasisältöön.

Laita tänne linkki, jossa se niitä haittoja tarjoaa, koska suoraan sen kotisivulta sitä versiota ei löydy.
Olen tutustunut asiaan ja käyttänyt aina virallista sivuilta latauksiin. Nykytilanteesta en tosiaan tiennyt, mutta näköjään 2016 ovat poistaneet opencandyn installereistaan.

[2016/02/10] Removed Ads (OpenCandy) from Installers of CrystalDiskInfo & CrystalDiskMark.

Ei enempää osaltani.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 259
Olen tutustunut asiaan ja käyttänyt aina virallista sivuilta latauksiin. Nykytilanteesta en tosiaan tiennyt, mutta näköjään 2016 ovat poistaneet opencandyn installereistaan.

[2016/02/10] Removed Ads (OpenCandy) from Installers of CrystalDiskInfo & CrystalDiskMark.

Ei enempää osaltani.
Tuohan näyttäisi hyvältä, mutta mistä löysit sen? Ohjelmien historiassa ei mainita.


 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 259
Riippuu tietysti siitä, mistä sen lataa.
Sen omalta sivulta mieluummin, ei ole koskaan varotellut kylkiäisistä. Ohjelma on turvallinen.
Luitko tuon linkin jonka alkuun laitoin? Mitä ilmeisimmin sen kylkiäisenä on ainakin aiemmin tullut muutakin. Esim. CNETin arvosteluissa myös monta yhtä tähteä. Mutta erikoista se että nuo ovat sieltä 7-8 vuoden takaa. Ilmeisesti ovat muuttaneet jotain.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Tuohan näyttäisi hyvältä, mutta mistä löysit sen? Ohjelmien historiassa ei mainita.


Eiköhän sen ole kehittäjä halunnut poistaa kokonaan changelogeista kun lähti edes mukaan tuohon opencandy villitykseen joka riivasi monia ilmaissoftia aikoinaan. Nykyään kuitenkin softa on paljon suositumpi mitä 2010-luvun alussa ja saattaisi monelta jäädä lataamatta jos olisi mitään viitteitä, että edes sisältänyt mainostauhkaa. Useammassa paikassa oli vanhoista changelogeista pätkiä, mutta tuon otin murosta kun muistelin, että sielläkin aikoinaan oli keskustelua tästä.

Ja jopa Guru3D on aikoinaan infonnut näin "We offer the portable version for download, this one does NOT have the OpenCandy installer. " joten täysin selvää ja omakohtaista kokemustani myös, että installeri sisälsi opencandyä vähintään noi vuodet 2013-2016. Itse muistelin, että kauemminkin, mutta nähtävästi ei ihan 10v silti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 945
Crystal Disk Infon historia ei tunne tuota haittaohjelman poistoa.
Siis tämä:
[2016/02/10] Removed Ads (OpenCandy) from Installers of CrystalDiskInfo & CrystalDiskMark.
Ehkä viestin laittaja antaa tuosta linkin tänne, niin voidaan todeta, että se on ohjelman tekijän taholta viestitetty. Muuten se on todennäköisesti jonkun muun jakelija laittamia lisiä.

Kuten jo aikaisemmin sanoin noita haittaohjelmia yleensä saa, jos ei lataa ohjelmia viralliselta sivulta.

Edit: Voitko antaa linkin tuosta?
Edit: Liian paljon sotketaan ohjelmien virallisia ja epävirallisia latauksia, jotka menee helposti ohjelman viaksi.
Tuo oli siis Guru3D (ei virallinen jakelija ohjelmalle) viesti, eikä Crystal Disk Infon viesti, se selittää aika paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Crystal Disk Infon historia ei tunne tuota haittaohjelman poistoa.
Siis tämä:

Ehkä viestin laittaja antaa tuosta linkin tänne, niin voidaan todeta, että se on ohjelman tekijän taholta viestitetty. Muuten se on todennäköisesti jonkun muun jakelija laittamia lisiä.

Kuten jo aikaisemmin sanoin noita haittaohjelmia yleensä saa, jos ei lataa ohjelmia viralliselta sivulta.

Edit: Voitko antaa linkin tuosta?
Edit: Liian paljon sotketaan ohjelmien virallisia ja epävirallisia latauksia, jotka menee helposti ohjelman viaksi.
Tuo oli siis Guru3D (ei virallinen jakelija ohjelmalle) viesti, eikä Crystal Disk Infon viesti, se selittää aika paljon.
Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä, että Crystal Dev Worldin eli kehittäjän sivuilla oleva versio sisälsi aikoinaan OpenCandy adwarea installerissaan :facepalm: laita vaikka viestiä heille suoraan ja kysy. Aivan sama minulle.

Jopa muron lisäksi muiltakin suomifoorumeilta löytyy juttua:
1612116436004.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 945
Kuten sanoin, en ole koskaan näiden vuosien aika tuohon törmännyt. Ihme kyllä, Malwarebytes on noiden suhteen varsin tehokas jo ohjelman latauksessa realiaikainen suojaus tekee stopin .
Pysyvän lisenssin siihen olen hankkinut 5.4.2014 ja se on ollut aktiivisena siitä lähtien koko ajan.

Olen käyttänyt myös ADWCleneria parin-kolmen kuukauden välein. Eikä kumpikaan ohjelma ole hälytellyt OpenCandystä.
Norton ei sitä havainnut, vaikka virusohjelmilta menee paljon muutakin lävitse.

Mutta sovitaan, että olen väärässä, koska tätä on turha jatkaa.
Olen ilmeisesti ruksinut pois, en kyllä muista sitä.

Edit: Kysyjä varmaan sai vahvistuksen, ettei siinä ole sitä ainakaan enää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 259
Joo, tämä oli hyvä juttu selvittää, ja hyvä kun selkis. Samalla hyvä esimerkki siitä että noiden erilaisten "tähtien takaa" voi löytyä hyvä selitys sille että jossain vaiheessa softassa ollut ongelmaa vaikei olisi enää.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
71
Mitä olen menettänyt, kun en ole koskaan asentanut kumpaakaan ohjelmaa? Standalone paketti, jonka purku haluttuun paikkaan. CDI:n Toiminto-valikosta Käynnistä Windowsin käynnistyksen yhteydessä, jolloin lähtee automaattisesti käyntiin. CDM:n pikakuvakkeen voi halutessaan tehdä itse. Sitä ei varmaan muut kuin testejä työkseen tekevät ajele päivittäin, joten vaatiiko edes pikakuvaketta.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
612
Liittyen tähän ketjuun:

Olen käyttänyt tätä softaa muutamia vuosia liittyen Chia plottailuun, eli jokusen kerran on tullut imuteltua tuonne farmin koneisiin ja käytettyä.

Arvelin katsoa miltä mediacenterin SSD näyttää. Kyseisen sivuston avatessa isolla resoluutiolla, kuten itse mediacenterillä 4k telkun kanssa ei softan omaa latausikkunaa löytynyt vaan onnistuin asentamaan samalta sivulta "driver support" softan joka on ensimmäisenä esillä, asensinkin kun luulin chrystal diskiksi (joo en katsonut ollenkaan mitä tein..).

Softan avauduttua yllätyin :rofl: ja :kippis:

Kyllähän se oikeakin ladattava tiedosto samalta sivulta löytyy, mutta olisiko alkuperäinen postaaja onnistunut tekemään saman tempun kuin minä? :hmm:
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
612
Juuri tuolta linkin kotisivuilta, siinä oli juuri sen näköinen mainosbanneri että menin katsomaan (en siis katsonut lainkaan :rofl:) itse ohjelman latausnapiksi.

Nyt on kännyllä erinäköinen banneri:
Screenshot_20230705-145001.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 945
Lataa tietokoneella antamastani linkistä, sillä varmaan käytätkin sitä ohjelmaa.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
612
Lataa tietokoneella antamastani linkistä, sillä varmaan käytätkin sitä ohjelmaa.
Latasin juurikin linkistäsi ketjun alkupuolelta, kyseisellä sivulla on mainosbanneri jota klikkasin vahingossa koska se näytti niin kovasti itse softan latausnapilta :)

e. hauskaahan tästä tekee se että olin juuri päivittänyt mediacenterin, ajanut puhtaan windowsin, päivittänyt sen loppuun, asentanut selaimet, hiiret, ym. kilkkeet mutta adblockeria ei ollut tullut asennettua. Oli nyt onneksi virustorjunnat jo asennettu eikä tuo väärä softakaan taida olla edes malwarea, mutta oli ensimmäinen "ylimääräinen" minkä uuteen koneeseen ylipäätään asensin. Joten hyvin suoritettu :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
612
Tuo kännykän kuva on linkistäsi, vastaavassa kohdassa oli eri banneri. Mutta enivei, kun kukaan asentaa tätä softaa älkää mokatko kuten minä ja arvelin olisiko toisenkin kirjoittajan ongelma johtunut vastaavasta virheestä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 945
Minulla se näyttää tällaiselta:
Crystal disk info.png
Edit: Edge selaimella, samoin Chromella.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
On siellä mainosbannereita kun ottaa ad blockerit pois päältä. Jopa välillä ylimpänä sellainen missä on valheellisesti Download napin kuva.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 227
Viestejä
4 195 055
Jäsenet
70 875
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom