Corsairin Vengeance DDR5-muisteissa käytetään nyt myös kiinalaisen CXMT:n piirejä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
25 255
Muistikriisi on ajanut jo useita valmistajia ainakin miettimään kiinalaisvalmistajien piirien hyödyntämistä hintapaineiden keskellä.
corsair-vengeance-ddr5-cxmt-splash-20260526.jpg

Tekoälybuumi on nostanut erilaisten muistien hinnat taivaisiin ja esimerkiksi kuluttajamuistien hinnat ovat nousseet lyhyessä ajassa jopa satoja prosentteja. Tunnelin päässä olevaa valoakaan ei ole saatu vielä sytytettyä millään tasolla vakuuttavasti lupaamaan parempaa huomista.

Olemme aiemmin uutisoineet useiden länsimaistenkin valmistajien alkaneen katselemaan aidan yli Kiinaan vehreämmän ruohon toivossa. Ainakin Corsair on jo kyllästynyt pelkkään katseluun, sillä yhtiön Vengeance-muisteista on löytynyt nyt ChangXin Technologiesin eli CXMT:n piirejä.


Viestipalvelu X:ssä nimimerkkiä wxnod käyttävä henkilö on julkaissut palveluissa kuvia kiinalaisen CXMT:n DDR5-piireillä varustettujen Corsair Vengeance -muistien HWiNFO- ja CPU-Z-tiedoista sekä tietenkin itse muisteista. Ulkoisesti muistit näyttävät täysin samoilta, kuin tutumpien muistivalmistajien piireillä varustetut.

Wxnodin löytämät CXMT:n piireillä varustetut muistit toimivat DDR5-6000 nopeudella ja niiden kapasiteetti on 16 Gt per kampa. Muistien ajoitukset ovat 36-44-44-96 ja ne tukevat sekä AMD:n EXPO- että Intelin XMP-muistiprofiileja. Näidenkään ominaisuuksien osalta ei ole siis eroa tutummilla piireillä varustettuihin muisteihin.

Toistaiseksi ei ole tiedossa, mistä maasta CXMT:n muisteilla varustetut Corsairit on tarkemmin löytynyt. Kuvankaappauksissa näkyy sovellusten kiinankieliset versiot, joten on mahdollista tai jopa todennäköistä, että muistitt on myös ostettu Kiinasta. Aika näyttää, rajaako Corsair CXMT:n piireillä varustetut muistit Kiinan markkinoille vai saapuvatko ne myös länsimarkkinoille.

Lähde: WCCFTech
 
Sama lyhytnäköinen ajattelumaailma jatkuu mitä monella muullakin alalla eli Venäjän ja Iranin tilanteista ei olla opittu mitään. Tällä menolla muutaman vuoden päästä länsimaisia muistinvalmistajia ajautuu taloudellisiin vaikeuksiin kun Kiinalaiset valtaa markkinaa. Surillista ettei länsimaiden yritykset opi mitään. Kannattaisi katsella miten toisilla aloilla on käynyt kun on toimittu samalla tavalla.
 
Sama lyhytnäköinen ajattelumaailma jatkuu mitä monella muullakin alalla eli Venäjän ja Iranin tilanteista ei olla opittu mitään. Tällä menolla muutaman vuoden päästä länsimaisia muistinvalmistajia ajautuu taloudellisiin vaikeuksiin kun Kiinalaiset valtaa markkinaa. Surillista ettei länsimaiden yritykset opi mitään. Kannattaisi katsella miten toisilla aloilla on käynyt kun on toimittu samalla tavalla.
Euroopassa ei vain tunnu ihmiset tajuavan, että me emme valitettavasti voi boikotoida valtioita, joilla on luonnonvarojen lotossa tapahtuneet voitot ja ketkä ovat teknologiassa edellä monopolimaisissa asemissa.
Eli valitettavasti joudumme hankkimaan piirimme, öljymme, kaasumme jne muualta kuin euroopasta nyt ja tulevaisuudessa.
Boikotoimalla x tahoa aiheutamme itsellemme vain riippuvuuksia toisiin tahoihin lisää ja talousongelmia.
 
Euroopassa ei vain tunnu ihmiset tajuavan, että me emme valitettavasti voi boikotoida valtioita, joilla on luonnonvarojen lotossa tapahtuneet voitot ja ketkä ovat teknologiassa edellä monopolimaisissa asemissa.
Eli valitettavasti joudumme hankkimaan piirimme, öljymme, kaasumme jne muualta kuin euroopasta nyt ja tulevaisuudessa.
Boikotoimalla x tahoa aiheutamme itsellemme vain riippuvuuksia toisiin tahoihin lisää ja talousongelmia.
Yksikään euroopan ulkopuolinen valmistaja ei valmista huippupiirejään ilman eurooppalaisia tuotteita.

100% maailman kehittyneimmistä massavalmistettavista piireistä valmistetaan eurooppalaisen ASML:n vehkeillä. Esim. Yhtä ainutta Nvidian huippupiiriä ei ilman noita tehdä…

Että riippuvuudet ovat kyllä ihan molemminpuolisia.
 
Yksikään euroopan ulkopuolinen valmistaja ei valmista huippupiirejään ilman eurooppalaisia tuotteita.

100% maailman kehittyneimmistä massavalmistettavista piireistä valmistetaan eurooppalaisen ASML:n vehkeillä. Esim. Yhtä ainutta Nvidian huippupiiriä ei ilman noita tehdä…

Että riippuvuudet ovat kyllä ihan molemminpuolisia.
ASML on tärkein yritys koko Euroopassa jolla voitaisiin repiä kilpailukykyetua muihin maanosiin. ASML Kärkituotteet pitäisi myydä ensin Eurooppalaisille valmistajille ja vasta sen jälkeen esim. 5 vuoden viiveellä muille. Näin saataisiin siirrettyä kehittyneempien tuotteiden valmistus Eurooppaan.
 
Yksikään euroopan ulkopuolinen valmistaja ei valmista huippupiirejään ilman eurooppalaisia tuotteita.

100% maailman kehittyneimmistä massavalmistettavista piireistä valmistetaan eurooppalaisen ASML:n vehkeillä. Esim. Yhtä ainutta Nvidian huippupiiriä ei ilman noita tehdä…

Että riippuvuudet ovat kyllä ihan molemminpuolisia.
Tätähän kiina juuri on kopioimassa/reverse engineer. Ensimmäiset näyttikset tulivat ulos jo.
 
Toivottavasti tulevat laajemin myntiin ja latenssien suhteen micron piirien tasolla.
Voisivat helposti ottaa kuluttajapuolen markkinat haltuun jos hinta on tuntuvasti alhaisempi mutta riski on että muistivalmistajat nostavat hintoja.
 
Toivottavasti tulevat laajemin myntiin ja latenssien suhteen micron piirien tasolla.
Voisivat helposti ottaa kuluttajapuolen markkinat haltuun jos hinta on tuntuvasti alhaisempi mutta riski on että muistivalmistajat nostavat hintoja.
Miksi niiden corsair brändillä pitäisi tulla?

Temusta/aliexpressistä vaan random-brändillisiä kiinamuisteja jos sellaisia haluaa ja kovaa ajoa…
 
Miksi niiden corsair brändillä pitäisi tulla?

Temusta/aliexpressistä vaan random-brändillisiä kiinamuisteja jos sellaisia haluaa ja kovaa ajoa…
No oletettavasti jos ne tulee corsair brandillä, niin ne ovat laadukkaita ja luotettavia sekä takuun omaavia eikä mitään random temua.
 
Ei se corsair merkki tarvi olla mutta joku mitä saa suomesta ostettu perus nettikaupoista ei temusta tai alibaba.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 792
Viestejä
5 233 250
Jäsenet
83 389
Uusin jäsen
lime3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom