Corsair K63 Compact -pelinäppäimistö, verkkokauppa.com

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6
Ostin otsikon mukaisen näppäimistön verkkokauppa.comista.

Näppäimistön a kirjaimen sisältä murtui muovi ja se irtosi. Itse näppäimistön muuten ehjä. Siirsin varovasti å kirjaimen siihen a:n tilalle jonka jälkeen toimi aivan normaalisti.

Näppäimen sisällä huokoista muovia ja sieltä yhdestä nurkasta pala pois niin ei pysy paikallaan.

Otin yhteyttä verkkokauppaan ja sieltä ilmoitettiin että mekaaniset viat eivät kuulu takuuseen.

Koska laite oli kohtuulisen uusi (muutama kuukausi) ja tietysti takuunalainen niin kirjoitin tuotepalautteen. Aika fiksusti kerroin että laite ei kestänyt ja mekaaniset viat eivät kuulu takuuseen. Tämän palautteen siksi koska verkkokauppa mainostaa "Yksittäisellä painikkeella 50 miljoonan painalluksen elinkaari".

Kävin tänään huvikseni katsomassa näitä palautteita ja ensimmäistä kertaa minun palautetta ei oltu julkistettu.

Tyydyin jo kohtalooni, mutta nyt aloin miettimään että onko tuo sittenkin takuunalainen vika kun ei palautettakaan saa antaa. Ainakaan mainintaa siitä että takuuta ei ole.

Onko muilla kokemuksia, onko takuunalainen vika?
 
Itseltäni hajosi K65-mallista vajaan puolen vuoden aikana noin 10 näppäinhattua. Jimm's vaihtoi näppiksen ongelmitta uuteen, eli takuuseen meni.
 
Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan. En usko että "mekaaniset viat eivät kuulu takuuseen" menee läpi. Verkkokaupalla on virhevastuu eikä sitä voi välttää tuollaisilla epämääräisillä lausahduksilla.

Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa :

>Virheen arviointiin vaikuttavat myös tiedot, jotka on annettu tavaran markkinoinnissa tai muuten ennen kaupantekoa. Tavarassa on virhe, jos se ei vastaa niitä tietoja sen ominaisuuksista tai käytöstä, jotka myyjä, aiempi myyntiporras tai joku muu on myyjän lukuun antanut.

Markkinoinnissa on kerrottu että painike kestää 50 miljoonaa painallusta. Ei kestänyt joten selkeä virhe tuotteessa.

Kuluttajaneuvonta
 
Outoa.. Juuri viikko sitten lähetin Verkkikseen oman Logitech G810 näppiksen samasta syystä. Näppäinhatusta oli katkennut kiinnitysjalkoja ja jalat olivat juuttuneet näppäimeen. Viestiä tuli tänään, että rahat on hyvitetty eli pitäisi tulla tilille parin päivän päästä.

Kysyin ensin asiakaspalvelusta mitä teen vian suhteen ja käskivät lähettää takuuhuoltoon ja niin tein.
 
Vai niin.

Laitan uuden viestin että vaihtaavat tuon näppäimistön.

Vähän jo ihmettelin että mitä se takuu on näppäimistössä jos se ei koske näppäintä.

Täytyykin tarkastaa onko sitä minun palautetta tullut esille ja jos ei ole tullut niin tehdään uusi sitten.

Kiitokset vastaajille.
 
Jos ei verkkokaupan kanssa asiat hoidu niin kannattaa ainakin kokeilla Corsairille suoraan RMA tekemistä jos Englanti yhtään taipuu. Mutta mitä tulee itse verkkokaupan tapaan menetellä takuu asioissa niin kannattaa miettiä ostaako kyseisestä puljusta enää mitään jatkossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 696
Viestejä
4 544 307
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom