Corsair julkaisi ensimmäisen tietokoneensa, ITX-kokoluokan Onen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452



Corsair tuli alun perin tunnetuksi etenkin muistivalmistajana. Sittemmin yhtiö on laajentanut toimintaansa muun muassa virtalähteisiin, koteloihin, näppäimistöihin ja muihin oheislaitteisiin. Nyt yhtiö on tehnyt jälleen uuden aluevaltauksen julkaisemalla ensimmäisen tietokoneensa, Corsair Onen.

Corsair One on ITX-kokoluokan tehopakkaus, jonka sisään on ahdettu markkinoiden nopeimpia komponentteja. Saataville tulee sekä perus- että Pro-versiot, jotka erottaa toisistaan Pro-version astetta tehokkaammista komponenteista ja suuremmasta tallennustilasta. Molempien mallien käyttöjärjestelmäksi on valittu Windows 10:n Home-versio.



Perusversion sisältä löytyy Intelin Core i7-7700 -prosessori, MSI:n valmistama Z270-piirisarjaan perustuva ITX-emolevy, 16 Gt DDR4-2400 muistia ja NVIDIAn GeForce GTX 1070 -näytönohjain. Prosessoria jäähdytetään suljetulla nestekierrolla. Lisäksi perusversioon kuuluu 240 gigatavun SSD-asema ja SFX-kokoluokan 400 watin 80 Plus Gold -sertifioitu virtalähde.

Pro-versiossa prosessori on päivitetty Core i7-7700K-malliksi ja näytönohjain GeForce GTX 1080:ksi. Pro-versiossa jäähdytetään prosessorin lisäksi myös näytönohjain suljetulla nestekierrolla. Emolevy, muistit ja virtalähde ovat Pro-versiossa identtiset, mutta tallennustila on kaksinkertaistettu, eli tietokoneesta löytyy 480 Gt:n SSD-asema ja 2 Tt:n kiintolevy.



Molempien mallien I/O-paneelista löytyy PS/2liitin näppäimistölle tai hiirelle, yhteensä kuusi USB-liitäntää (1x USB 3.1 Gen 2 Type-C, 3x USB 3.1 Type-A, 2x USB 2.0), ääniliitännät, yksi HDMI- ja kaksi DisplayPort-liitäntää, verkkoliitäntä sekä antennipaikat WiFi 802.11ac -verkolle. Lisäksi etupaneelista löytyy yksi HDMI-liitäntä ja USB 3.1 -liitäntä.

Corsair Onen kotelon ulkomitat ovat 200 x 176 x 380 mm ja tilavuus viistettyjen kulmien myötä noin 12 litraa. Perusversion veroton suositushinta on 1799,99 dollaria ja Pro-version 2199,99 dollaria. Corsairin verkkokaupan yksinoikeutena on saatavilla lisäksi 960 Gt:n SSD-asemalla varustettu kiintolevytön Pro-versio 2299,99 dollarin hintaan. Niin ikään Corsairin verkkokaupan yksinoikeudeksi on jäämässä myöhemmin julkaistava GeForce GTX 1080 Ti -näytönohjaimella ja 960 Gt:n SSD-asemalla varustettu versio, jonka veroton suositushinta on 2599,99 dollaria.

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
Tuntuu että m-itx osastolla tapahtuu. En vaan ymmärrä miksi kukaan ei tee näistä valmiskoneista pelkistetyn tyylikkäitä.
 

Fileguru

toaster blacksmith
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
113
Joo, avaruus/transformers-muoti näyttää olevan vieläkin menossa. Mutta muuten on kyllä hyvin mielenkiintoinen valmiskoneeksi. Komponentit ovat kyllä kovaa tasoa (melu myös?) tuon kokoluokan laitteeksi. Jotenkin pieneltä kuulostaa tuo 400W poweri ja vielä gold luokassa surraa?

Itse en koskaan tule valmiskonetta ostamaan, mutta jos kaveri "budjetista riippumatta" vaatisi kaupasta valmiin mahdollisimman pienen tehokoneen pelaamiseen niin suosittelisin kyllä tätä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Omasta mielestäni ihan hieno, ja pieni on kaunista, ja tehoista ei ole tingitty. :)

Itselläkin on ollut Alienwaren m-itx kone (x51), ja netin valmiskone-vihasta huolimatta, olen ollut -erittäin- tyytyväinen vehkeeseen (jota vähän itse tuunailin lisää), vaikka sitä ennen ja sen jälkeen olen koneita itsekin kasannut. En vieläkään ole nähnyt yhtään koppaa tämän paketti Alienwaren lisäksi, johon saisi samat tehot JA bluray soittimen samaan pieneen 9cm korkeuteen TV-hyllyyn.

Tällaisenkin Corsair Onenkin olisin voinut harkita ostavani, mutta tein nyt itse ja säästin. Suomen hinnoilla nämä voi olla aika kalliita. Itx-love. ;3
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Näyttää kyllä aika hyvältä ja hinnatkin ovat ihan kohtuulliset huomioiden paketin sisällön.
 

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Komponentit ovat kyllä kovaa tasoa (melu myös?) tuon kokoluokan laitteeksi...

Tuossa pro värkissä on kaksi tuuletinta.. yksi imuroi tolpan nokassa ja toinen näyttiksen muisteilla. Edes LTT ei valittanut metelistä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Näyttää kyllä aika hyvältä ja hinnatkin ovat ihan kohtuulliset huomioiden paketin sisällön.
Rohkenen esittää eriävän mielipiteen. Tron-ledit on niin 2010, ja hinta on aivan naurettava.

Perusversion $1800 hintalappu kääntyy suomilisineen ja veroineen johonkin 2300-2400€ paikkeille. Mitä tähän hintaan kuuluu? 400€ prosessori, 150€ emolevy, reilu 100€ muistit, 650€ näytönohjain, 100€ SSD, 100€ virtalähde = reilu 1500€.

Loput 800-900€ sitten koostuu kotelosta, prosessorijäähdytyksestä ja siitä että kone on valmiiksi suunniteltu ja kasattu... Custom pakettiin saa hyvän kopan satasella, riittävän jäähyn alle 30€:lla ja kasauksen 80€:lla. Ja tietenkin custom pakettia on paljon helpompi päivittää ja takuut ovat pidempiä ja komponenttikohtaisia. (Corsair Onen takuu on 2 vuotta. Odottaisin tällä hinnalla 5 vuoden takuuta, Corsair nyt kuitenkin tarjoaa pitkiä takuita isossa osassa tuotteitaan noin muuten.)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Rohkenen esittää eriävän mielipiteen. Tron-ledit on niin 2010, ja hinta on aivan naurettava.

Perusversion $1800 hintalappu kääntyy suomilisineen ja veroineen johonkin 2300-2400€ paikkeille. Mitä tähän hintaan kuuluu? 400€ prosessori, 150€ emolevy, reilu 100€ muistit, 650€ näytönohjain, 100€ SSD, 100€ virtalähde = reilu 1500€.

Loput 800-900€ sitten koostuu kotelosta, prosessorijäähdytyksestä ja siitä että kone on valmiiksi suunniteltu ja kasattu... Custom pakettiin saa hyvän kopan satasella, riittävän jäähyn alle 30€:lla ja kasauksen 80€:lla. Ja tietenkin custom pakettia on paljon helpompi päivittää ja takuut ovat pidempiä ja komponenttikohtaisia. (Corsair Onen takuu on 2 vuotta. Odottaisin tällä hinnalla 5 vuoden takuuta, Corsair nyt kuitenkin tarjoaa pitkiä takuita isossa osassa tuotteitaan noin muuten.)
Nojaa. Näkökulmakysymyksiä. Tietty jos osaa ja tykkää tehdä itse, pääsee halvemmalla.

Tuohon sinun 1500€ kyllä lisättäisiin reilu 100€ custom kopasta, lähes 300€ vesijäähyistä, 100€ Windowsista, 150€ tjms Windowsin asennuksesta ja koneen kasaamisesta, eli yht. 2150€, ihan osista koottuun koneeseenkin. Ja kuten sanoit, takuu on silloin vain niillä osilla, ja vastuu yhteensopivuudesta on niiden valitsijalla, joka ei pakettikoneen perusostajaa paljon houkuttele.

Toi custom paketin helpompi päivitettävyys kanssa on sellainen elitistiklisee, että ette nyt sitä enää jaksaisi...yhtä lailla se koppa aukeaa ruuvarilla ja osat menee kiinni, vaikka olis mikä Gigantin osamaksukone vs. Oma kasaama.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
@WaspPike mitä mä juuri luin...

Nojaa. Näkökulmakysymyksiä. Tietty jos osaa ja tykkää tehdä itse, pääsee halvemmalla.
Siis jos Jimms tai joku täällä palstalla suunnittelee paketin puolestasi ilmaiseksi ja Jimms kasaa sen 80 eurolla, pääsee halvemmalla. Ei tarvitse itse osata eikä tykätä tehdä mitään.

Tuohon sinun 1500€ kyllä lisättäisiin reilu 100€ custom kopasta, lähes 300€ vesijäähyistä, 100€ Windowsista, 150€ tjms Windowsin asennuksesta ja koneen kasaamisesta, eli yht. 2150€, ihan osista koottuun koneeseenkin.
Tuossahan minä ne lisäsin kun sanoin että "Loput 800-900€ sitten koostuu..."

Windows on ilmainen softa, ei siitä tarvitse maksaa. Enkä puhu piratismista vaan ihan siitä että sen voi ladata ja asentaa ilmaisesti Microsoftin sivuilta, aktivointi on ihan vapaaehtoista. Jos haluaa aktivoida niin lisenssejä löytyy kympillä tuolta myyntipalstalta.

Windowsin asennus maksaa pari kymppiä, ei 150 euroa, ja se on pelkkää next-napin painamista joten ei siitä kannata maksaa edes paria kymppiä.

Ja kuten sanoit, takuu on silloin vain niillä osilla, ja vastuu yhteensopivuudesta on niiden valitsijalla, joka ei pakettikoneen perusostajaa paljon houkuttele.
Mitenniin "vain"? Juuri niillä osillahan sen takuun pitääkin olla. Mitä hyötyä siitä on että kun joku yksi osa hajoaa pitää koko kone lähettää takuuhuoltoon? Paljon kätevämpää yhden osan hajotessa lähettää se yksi osa takuuhuoltoon jolloin voi asentaa hajonneen tilalle uuden tuotteen käytännössä parin päivän odotuksella.

Eikä tuosta 2 vuoden takuusta oikeasti mitään hyötyä ole, osat ei kuitenkaan reistaile siinä ajassa. Esimerkiksi pelkkä virtalähteen 10 vuoden takuu on paljon hyödyllisempi kuin koko koneen 2 vuoden takuu.

Vastuu yhteensopivuudesta on Jimmsin tai vastaavan liikkeen kasaajilla. Ei sitä konetta voi kasata ja testata toimivaksi jos osat eivät ole yhteensopivia.

Toi custom paketin helpompi päivitettävyys kanssa on sellainen elitistiklisee, että ette nyt sitä enää jaksaisi...yhtä lailla se koppa aukeaa ruuvarilla ja osat menee kiinni, vaikka olis mikä Gigantin osamaksukone vs. Oma kasaama.
Elitistiklisee! Oletkos ihan tosissasi... Musta tuntuu että mua vähän juksataan nyt.

Mitään tekemistä elitismin kanssa. Elitisti katsoo "Corsair" brändiä ja ajattelee että ostanpa tuon, niin mulla on sitten paras kone. Käytännönläheinen ihminen ostaa halvemman koneen jossa yhtä hyvä tai parempi laatu ja suorituskyky.

Päivitettävyys ei ole pelkästään sitä että avaa kopan ja päivittää. Huomaan ettet ole oikeasti asiaan perehtynyt, puhut vain mitä mieleen juolahtaa. Onko oikeasti mielestäsi niin, että 400 watin SFX-virtalähteellä varustettu ahdas ITX kotelo on helposti päivitettävä? Jos on, niin kuulut Corsairin markkinointitiimin ideaaliin kohderyhmään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 073
Vesijäähyjen toteutus näyttää mielenkiintoiselta. Mutuillen näyttää kovasti siltä, että vastaavan kokoisilla ilmajäähyillä olisi päässyt parempaan lopputulokseen.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
442
Tuosta näyttiksen vesijäähdytyksestä olisi kiva saada lisää tietoa/kuvia
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Omasta mielestäni ihan hieno, ja pieni on kaunista, ja tehoista ei ole tingitty. :)

Itselläkin on ollut Alienwaren m-itx kone (x51), ja netin valmiskone-vihasta huolimatta, olen ollut -erittäin- tyytyväinen vehkeeseen (jota vähän itse tuunailin lisää), vaikka sitä ennen ja sen jälkeen olen koneita itsekin kasannut. En vieläkään ole nähnyt yhtään koppaa tämän paketti Alienwaren lisäksi, johon saisi samat tehot JA bluray soittimen samaan pieneen 9cm korkeuteen TV-hyllyyn.

Tällaisenkin Corsair Onenkin olisin voinut harkita ostavani, mutta tein nyt itse ja säästin. Suomen hinnoilla nämä voi olla aika kalliita. Itx-love. ;3
Onhan noin matalia koppia nykyään aika montakin mihin menee PCI-e riserillä täyskokoinen näyttis.

Esim silverstone RVZ02 tai ML08 on 87mm paksuja. Sisään menee slim DVD/BR asema jos sitä tarvii. 330mm täysikorkuinen näyttis menee myös. Milläs spekseissä tuo alienware on? No oli millä vaan niin tuohon koppaan saa samat ja lottoisin että halvemmalla.

Sitten jotain 10cm paksuja ja ilman optisen paikkaa on enemmänkin.
 

Fileguru

toaster blacksmith
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
113
@WaspPike mitä mä juuri luin...



Siis jos Jimms tai joku täällä palstalla suunnittelee paketin puolestasi ilmaiseksi ja Jimms kasaa sen 80 eurolla, pääsee halvemmalla. Ei tarvitse itse osata eikä tykätä tehdä mitään.



Tuossahan minä ne lisäsin kun sanoin että "Loput 800-900€ sitten koostuu..."

Windows on ilmainen softa, ei siitä tarvitse maksaa. Enkä puhu piratismista vaan ihan siitä että sen voi ladata ja asentaa ilmaisesti Microsoftin sivuilta, aktivointi on ihan vapaaehtoista. Jos haluaa aktivoida niin lisenssejä löytyy kympillä tuolta myyntipalstalta.

Windowsin asennus maksaa pari kymppiä, ei 150 euroa, ja se on pelkkää next-napin painamista joten ei siitä kannata maksaa edes paria kymppiä.



Mitenniin "vain"? Juuri niillä osillahan sen takuun pitääkin olla. Mitä hyötyä siitä on että kun joku yksi osa hajoaa pitää koko kone lähettää takuuhuoltoon? Paljon kätevämpää yhden osan hajotessa lähettää se yksi osa takuuhuoltoon jolloin voi asentaa hajonneen tilalle uuden tuotteen käytännössä parin päivän odotuksella.

Eikä tuosta 2 vuoden takuusta oikeasti mitään hyötyä ole, osat ei kuitenkaan reistaile siinä ajassa. Esimerkiksi pelkkä virtalähteen 10 vuoden takuu on paljon hyödyllisempi kuin koko koneen 2 vuoden takuu.

Vastuu yhteensopivuudesta on Jimmsin tai vastaavan liikkeen kasaajilla. Ei sitä konetta voi kasata ja testata toimivaksi jos osat eivät ole yhteensopivia.



Elitistiklisee! Oletkos ihan tosissasi... Musta tuntuu että mua vähän juksataan nyt.

Mitään tekemistä elitismin kanssa. Elitisti katsoo "Corsair" brändiä ja ajattelee että ostanpa tuon, niin mulla on sitten paras kone. Käytännönläheinen ihminen ostaa halvemman koneen jossa yhtä hyvä tai parempi laatu ja suorituskyky.

Päivitettävyys ei ole pelkästään sitä että avaa kopan ja päivittää. Huomaan ettet ole oikeasti asiaan perehtynyt, puhut vain mitä mieleen juolahtaa. Onko oikeasti mielestäsi niin, että 400 watin SFX-virtalähteellä varustettu ahdas ITX kotelo on helposti päivitettävä? Jos on, niin kuulut Corsairin markkinointitiimin ideaaliin kohderyhmään.
Kannattaa nyt muistaa että kyseessä oleva tuote ei todellakaan ole suunnattu harrastajalle, joka suunnittelee ja kokoaa itse koneen tuijottaessa jokaisen komponentin ja hinnat erikseen mahdollisimman hyvän hinta/laatu/teho-suhteen saavuttamiseksi.

Tämä tuote on selvästikin suunnattu kuluttajalle, joka haluaa ostaa nyt heti (ei odotella osien tuloa ja kaveria joka sen kerkiää kasailemaan ja asentelemaan) hyvin pienen ja erittäin tehokkaan pelikoneen takuulla, mitä voi käyttää heti paketista laittamalla piuhat kiinni.

Mitä laitteen hintaan tulee, en pidä erittäin kalliina tuotteena ominaisuuksiin nähden. Tottakai itse tekemällä saa tehtyä edullisemmin ja juuri sellaisen kun itse haluaa. Siihen kuluu paljon aikaa ja vaivannäköä (myöskin osista lukeminen ja suunnittelu kuuluvat aikaan ja vaivaan, ei pelkkä koneen kokoaminen), ei oma tekelettä voi juuri missään asiassa verrata kaupallisen tuotteen hintaan suoraan.

Itse tein ja hitsasin viime kesänä 10mm vahvasta rosterista sellaisen "ikuisen" grillin, joka on erilainen kaupallisiin grilleihin nähden ja noin 100x laadukkaampi sekä kestävämpi. Maksoi mulle kymppejä + noin 35h työtä. Kyseisen vekottimen jos olisin kaupallistanut ja tehnyt siitä tuotteen olisi sen alvillinen hinta ollut kaupan hyllyllä karkeasti laskettuna päälle 850€. Sama asia kun tein alumiinisen työpöydän. Myöskin toiset säästää ja ostavat käytetyn auton jonka korjaavat tarvittaessa itse tarvike varaosilla samalla kun toiset ostavat liikkeestä uuden mersun joilla molemmilla ajetaan sama määrä kilometrejä vain eri hinnalla. Ja niin edelleen.

Jos teet samanlaisen kuin tuo tuote, joudut tosiaan näkemään aika paljon vaivaa custom kotelon suunnittelussa ja valmistamisessa, vesijäähdytyksen kanssa ja niin edelleen. Ja kaupallisessa tuotteessa mikä on valmis, se vaiva näkyy siinä hinnassa.

Tämän lisäksi Corsair on yritys, joka työllistää paljon ihmisiä joille maksetaan palkkaa ja jonka tarkoitus on tehdä tämän päälle vielä voittoa. Itse tekemällä yrität säästää, mikä on eri asia.

Hinta on näkökulmasta riippuen suhteellinen asia. Köyhälle kaikki on kallista, varakkaalle se voi olla kynnys ja rikas ostaa juuri sen mitä haluaa.

Mutta edelleen, mielestäni mielenkiintoinen tuote ja tervetullut markkinoille.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Onhan noin matalia koppia nykyään aika montakin mihin menee PCI-e riserillä täyskokoinen näyttis.

Esim silverstone RVZ02 tai ML08 on 87mm paksuja. Sisään menee slim DVD/BR asema jos sitä tarvii. 330mm täysikorkuinen näyttis menee myös. Milläs spekseissä tuo alienware on? No oli millä vaan niin tuohon koppaan saa samat ja lottoisin että halvemmalla.

Sitten jotain 10cm paksuja ja ilman optisen paikkaa on enemmänkin.
Ai, noihin menee Bd? No hyvä että sellasiakin toki on. Ostin Alienwareni ulkomailla (halusin pienen koneen että sen saa Suomeen sitten myöhemmin mukaan) ja siellä se ei rehellisesti ollut osiansa kalliimpi, ainakin jos Windowsin oikeaan hintaan ostaa. 4770k, Gtx 760, 2tb 7200rpm kovo ja 256 gigan Samsung pro 850, 16gb ddr3, bluray soitin, Windows 7, Näppis ja hiiri. Maksoi silloin noin 1200€, mutta hinta ei ole vertailukelpoinen, koska alv oli vaan 5%. Myöhemmin vaihdoin Gtx 970:n näyttikseksi vailla ongelmia. Ja sen jälkeen kasasin oman itxäni alusta.

Anyway, pointti oli, että tällä sivustolla porukka tietenkin tykkää kasailla itse, muttei se kaikille mikään itsestäänselvä valinta ole. Ja hyvin tuo pieni pakettikone on kestänyt ja antanut tuunailuvaraakin. Tietty osien kokoja joutuu etukäteen miettimään, mutta niim joutuu omaakin kasatessa. Emolevyn vaihto noihin kaikista pienempiin taitaa olla se kaikista mahdottomin juttu, joten prossaksi kannattaa valita tehokas koska sitä on vaikein päivittää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Kannattaa nyt muistaa että kyseessä oleva tuote ei todellakaan ole suunnattu harrastajalle, joka suunnittelee ja kokoaa itse koneen tuijottaessa jokaisen komponentin ja hinnat erikseen mahdollisimman hyvän hinta/laatu/teho-suhteen saavuttamiseksi.

Tämä tuote on selvästikin suunnattu kuluttajalle, joka haluaa ostaa nyt heti (ei odotella osien tuloa ja kaveria joka sen kerkiää kasailemaan ja asentelemaan) hyvin pienen ja erittäin tehokkaan pelikoneen takuulla, mitä voi käyttää heti paketista laittamalla piuhat kiinni.

Mitä laitteen hintaan tulee, en pidä erittäin kalliina tuotteena ominaisuuksiin nähden. Tottakai itse tekemällä saa tehtyä edullisemmin ja juuri sellaisen kun itse haluaa. Siihen kuluu paljon aikaa ja vaivannäköä (myöskin osista lukeminen ja suunnittelu kuuluvat aikaan ja vaivaan, ei pelkkä koneen kokoaminen), ei oma tekelettä voi juuri missään asiassa verrata kaupallisen tuotteen hintaan suoraan.
Mielestäsi siis ainoat vaihtoehdot ovat
a) brändätty valmispaketti
b) itse suurella vaivalla suunniteltu ja itse tai kaverin kanssa rakennettu custom kone?

Ihan kuin yrittäisit vääristää faktoja tukemaan omaa näkökantaasi, tai et olisi vaivautunut lukemaan viestiä johon vastasit:

Siis jos Jimms tai joku täällä palstalla suunnittelee paketin puolestasi ilmaiseksi ja Jimms kasaa sen 80 eurolla, pääsee halvemmalla. Ei tarvitse itse osata eikä tykätä tehdä mitään.
Vahvensin relevantit osat. Eli tosiaan on kolmas vaihtoehto: tilaa custom kone vastaamaan omia tarpeitasi ja valmiiksi kasattuna. Itse ei tarvitse tietää komponenteista eikä hintalaatusuhteesta hölkäsen pöläystä.

Ainoa relevantti pointti jonka toit esille on custom koneeseen liittyvä odotusaika, joka varmasti monelle ostajalle on kompastuskivi. Mutta jos koneella ei ole kiire, niin argumentit valmiskasatun koneen puolesta loppuvat siihen.

Tämän lisäksi Corsair on yritys, joka työllistää paljon ihmisiä joille maksetaan palkkaa ja jonka tarkoitus on tehdä tämän päälle vielä voittoa. Itse tekemällä yrität säästää, mikä on eri asia.
Ostopäätökseen pitäisi vaikuttaa vain se, millaista vastinetta saa rahalleen. Corsairin kustannukset ja voitontavoittelu ovat irrelevantteja. Kukaan ei (toivottavasti) perustele ostoksiaan näin: "No, tämä oli kallis valmistaa joten se on hintansa arvoinen. Ja jos en ostaisi tätä, niin miten valmistaja muuten tekisi voittoa?"
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452
Koitin kasata vastaavan "perusversion" jimmssist ilman windowssia
Tosta voi napata vielä GPU-jäähyn pois, se kuuluu vain Pro-versioon, mutta tosta yli kaksi kertaa Corsairin kokoisesta kotelosta ei voi puhua edes samalla viikolla Onen kanssa, se nostanee hintaa kun koitat löytää kotelon johon saat noi osat sopimaan ja jonka tilavuus pysyy 12 litran tuntumassa
 

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Ihme äläkkä yhdestä koneesta? Niiku tuossa nalakin viestistä huomaa nii hinnassa ei kai ole mitään kummallista, jopa sanoisin että melko maltillisen hintainen valmis itx kokoonpano. Lisäksi Linuksen revikan perusteella tämä on kohtuu hiljainen ja vielä viileä kokoonpano.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Tosta voi napata vielä GPU-jäähyn pois, se kuuluu vain Pro-versioon, mutta tosta yli kaksi kertaa Corsairin kokoisesta kotelosta ei voi puhua edes samalla viikolla Onen kanssa, se nostanee hintaa kun koitat löytää kotelon johon saat noi osat sopimaan ja jonka tilavuus pysyy 12 litran tuntumassa
Hyvä huomio. Tuo GPU-vesijäähyn puute tuosta edullisemmasta mallista tekee paketista huomattavasti vähemmän kiinnostavan ainakin itselleni.

Harmi että Corsair on vähän sössinyt noiden SKU:iden kanssa tai ylipäätään siinä, että ei tarjoa BTO-vaihtoehtoja.

Tyyliin haluaisin 32GB muistilla, yhdellä SSD:llä ja pikkaisen hitaammalla GPU:lla, kunhan ne vesijäähyt ovat tuomassa hiljaisuutta jne.

edit:
PRKL, olin jo tilaamassa ONE PRO:ta corsaisin sivulla, siellä oli joku hinnottelukämmi ja pro oli tarjolla hintaan £1764 posteineen, ehdin jo laittamaan koriin ja syöttämään osoitteen, mutta sen jälkeen hinta korjattiin kohdilleen...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
362
Koitin kasata vastaavan "perusversion" jimmssist ilman windowssia
Heh, taas on pitänyt kiljua miten itse kasaamalla kaikki on halpaa... :)
Tuosta puuttuu luonnollisesti myös kasaus ja asennukset.
Mitä yleisesti tulee konepakettien hintaan; jos tuo 2500e koneesta tuntuu kalliilta, et ole kohderyhmää.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Heh, taas on pitänyt kiljua miten itse kasaamalla kaikki on halpaa... :)
Tuosta puuttuu luonnollisesti myös kasaus ja asennukset.
Mitä yleisesti tulee konepakettien hintaan; jos tuo 2500e koneesta tuntuu kalliilta, et ole kohderyhmää.
Joo, ja se Windows, näppis ja hiiri tietty. Iskee Windowsin, rojut, kasaamisen ja Windowsin asentamisen vielä samaan laskuun, niin menee reilusti yli 2000€, mutta lopputulos on geneerinen, tuplasti isompi setti, jossa jäähdytysvastuu, testaus, ja yhteensopivuus todellakin on osien valitsijalla, eikä kokoonpanijalla.

Koneiden kasaus on toki kivaa, ja sen mieluummin tekee itse vaikka ilmaiseksi saakin kun sen osaa (kuka ostaa valmiiksi kasattuja legoja?), mutta kyllä näillekin markkinarakonsa on, eikä ole mitään demoneja joita pitää kerta toisensa jälkeen kauhistella. Ja kyllä sen näyttiksen tosiaan vaihtaa aivan yhtä lailla itsekasaamaan kuin pakettikoneeseenkin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Koitin kasata vastaavan "perusversion" jimmssist ilman windowssia
Heh, taas on pitänyt kiljua miten itse kasaamalla kaikki on halpaa... :)
Tuosta puuttuu luonnollisesti myös kasaus ja asennukset.
Mitä yleisesti tulee konepakettien hintaan; jos tuo 2500e koneesta tuntuu kalliilta, et ole kohderyhmää.
Kasaus = 80€. Asennus = ei kannata maksaa jälleenmyyjälle. Windows itsessään maksaa 0-10€ ja asentaminen on next-napin painamista, vähän sama kuin asentaisi jonkun pelin DVD:ltä.

Se, tuntuuko 2500€ kalliilta koneesta riippuu ihan siitä mistä se hinta koostuu. Jos vastaavat speksit saa liikkeessä kasattuun custom koneen paljon halvemmalla niin tottakai se 2500€ vaikuttaa kalliilta? Sehän on vain järkevää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Heh, taas on pitänyt kiljua miten itse kasaamalla kaikki on halpaa... :)
Tuosta puuttuu luonnollisesti myös kasaus ja asennukset.
Mitä yleisesti tulee konepakettien hintaan; jos tuo 2500e koneesta tuntuu kalliilta, et ole kohderyhmää.
Joo, ja se Windows, näppis ja hiiri tietty. Iskee Windowsin, rojut, kasaamisen ja Windowsin asentamisen vielä samaan laskuun, niin menee reilusti yli 2000€, mutta lopputulos on geneerinen, tuplasti isompi setti, jossa jäähdytysvastuu, testaus, ja yhteensopivuus todellakin on osien valitsijalla, eikä kokoonpanijalla.

Koneiden kasaus on toki kivaa, ja sen mieluummin tekee itse vaikka ilmaiseksi saakin kun sen osaa (kuka ostaa valmiiksi kasattuja legoja?), mutta kyllä näillekin markkinarakonsa on, eikä ole mitään demoneja joita pitää kerta toisensa jälkeen kauhistella. Ja kyllä sen näyttiksen tosiaan vaihtaa aivan yhtä lailla itsekasaamaan kuin pakettikoneeseenkin.
Nähdäkseni Corsair Onen mukana ei tule näppistä ja hiirtä.

Ihmisille on myyty ajatus siitä, että Windowsin asentaminen on palvelu josta maksetaan. Maksaisitko jälleenmyyjälle siitä että asentaa kaikki softat ja pelitkin puolestasi? Windowsin asentaminen on ihan yhtä vaivatonta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Windows 0-10e, Asennus = ei kannata maksaa jälleenmyyjälle? :bored: Niille jotka tietää, kyllä joo, mutta mitä sitten? Edelleenkään, pakettikoneet ei ole tehty niitä varten, jotka haluaa tehdä asiat itse ja löytää juttuja. Onko se niin mahdoton ymmärtää, ettei kaikki maailmassa ole koneenkasaajia, ja erilaisia palveluita on eri käyttäjiä varten, olkoot kyseessä Windowsin asentaminen tai ranskalaisten paistaminen? Jos vedetään viivalle nuo samat palvelut, eli osat, kasaaminen, softa, testaus, ja vakuu, ei nuo valmiskoneet todellakaan ole niin kalliita kun jotkut antaa ymmärtää.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Ihmisille on myyty ajatus siitä, että Windowsin asentaminen on palvelu josta maksetaan. Maksaisitko jälleenmyyjälle siitä että asentaa kaikki softat ja pelitkin puolestasi? Windowsin asentaminen on ihan yhtä vaivatonta.
No en todellakaan, emme puhu minusta vaan muista. Itse tykkään koneen kasauksesta ja softien asennuksesta, mieluummin vaikka maksaisin siitä, että saan tehdä sen itse. Mutta näillekin on käyttäjänsä, siinä missä ranskisten paistajille, auton korjaajille, ja valmismatkojen matkaoppaillekin. Vaikka tietyt ihmiset osaisivatkin tehdä sen tietyn oman osaamisen itsekin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
57
Kasaus = 80€. Asennus = ei kannata maksaa jälleenmyyjälle. Windows itsessään maksaa 0-10€ ja asentaminen on next-napin painamista, vähän sama kuin asentaisi jonkun pelin DVD:ltä.

Se, tuntuuko 2500€ kalliilta koneesta riippuu ihan siitä mistä se hinta koostuu. Jos vastaavat speksit saa liikkeessä kasattuun custom koneen paljon halvemmalla niin tottakai se 2500€ vaikuttaa kalliilta? Sehän on vain järkevää.
Itsellä Ncace M1 kotelo (12.6l) joka silloin joskus maksoi 250e tulleineen about. Isot kotelot on aika ysäriä. Saat nykyään kaks näyttis itx-emoonki.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
No en todellakaan, emme puhu minusta vaan muista.
Tämä pointtisi koski niitä muita:

"Joo, ja se Windows, näppis ja hiiri tietty. Iskee Windowsin, rojut, kasaamisen ja Windowsin asentamisen vielä samaan laskuun, niin menee reilusti yli 2000€"

Kuvittele olevasi henkilö joka on ostamassa tällaista liikkeessä kasattua konetta. Maksaisitko silloin jälleenmyyjälle siitä että asentaa kaikki softat ja pelitkin puolestasi? Jos et, niin olisitko sitten valmis myös lataamaan ja asentamaan Windowsin itse?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Tämä pointtisi koski niitä muita:

"Joo, ja se Windows, näppis ja hiiri tietty. Iskee Windowsin, rojut, kasaamisen ja Windowsin asentamisen vielä samaan laskuun, niin menee reilusti yli 2000€"

Kuvittele olevasi henkilö joka on ostamassa tällaista liikkeessä kasattua konetta. Maksaisitko silloin jälleenmyyjälle siitä että asentaa kaikki softat ja pelitkin puolestasi? Jos et, niin olisitko sitten valmis myös lataamaan ja asentamaan Windowsin itse?
En minä maksaisi, mutta on olemassa myös ihmisiä, jotka haluavat koneen (pienen sellaisen) kotiinsa niin, että kun painaa power-nappia, se käynnistyy kuin iPhone, ja on käytännössä yhtä nopea kuin taidokkaasti tehty customi parhaista markkinoilla olevista osista, ja pyörittää pelejä kaikki tapissa, ja he voivat maksaa tästä varmuudesta ja yksinkertaisuudesta, sekä kokoonpanon yleisestä laadusta (verrattuna halpis läppis täynnä paskasoftia) sen pari sataa ylimääräistä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
@WaspPike Eli siis jos olisit sellainen ihminen joka maksaa varmuudesta ja yksinkeratisuudesta, niin maksaisitko jälleenmyyjälle siitä että asentaa käyttiksen lisäksi myös pelit ja muut softat puolestasi? :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Itsellä Ncace M1 kotelo (12.6l) joka silloin joskus maksoi 250e tulleineen about.
OK. En ihan hiffaa miksi osoitit tämän viestin minulle? :)

Isot kotelot on aika ysäriä.
Objektiivisesti ne eivät ole ysäriä vaan ihan tätä vuosikymmentä. ATX kotelot erikseen hankittuina menevät edelleen kokoluokista ylivoimaisesti parhaiten kaupaksi, ks. esim Jimms ostetuimmat kotelot. Myydyin mATX kotelo sijalla 12 (Fractal Design Define Mini C), ja myydyin ITX kotelo vasta sijalla 80 (LC-Power Case-1500Bmi).
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
@WaspPike Eli siis jos olisit sellainen ihminen joka maksaa varmuudesta ja yksinkeratisuudesta, niin maksaisitko jälleenmyyjälle siitä että asentaa käyttiksen lisäksi myös pelit ja muut softat puolestasi? :)
Älä minua nyt tähän vedä, en minä Windowsin asennuksesta maksaisi euroakaan.
Palvelu sille kuitenkin nyt on olemassa niin tässä Corsairin pakettikoneessa, tuhansissa muissakin pakettikoneissa, ja suomalaisessa komponenttikaupassakin:

Jimm's Microsoft Windows käyttöjärjestelmän ja ajureiden asennus (tietokoneen oston yhteydessä) - 35,00€

"Käyttöjärjestelmän asennus uuden tietokoneen kokoonpanon yhteydessä. Edellyttää käyttöjärjestelmän ostoa."
Eli aika kalliiksi tulee ilman mitään Corsair brändiäkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Koitin kasata vastaavan "perusversion" jimmssist ilman windowssia
Tuossa on yksi vesijäähy ja bracketti liikaa, mutta yksi kiintolevy liian vähän kun verrataan tuohon halvimpaan settiin. Samaten muistit ovat 2133MHz kun Onessa on 2400MHz muistit, mutta käytännössä tulisi otettua varmaan jotkut 3200:Set tjsp.

One maksaa 2075eur veroineen Brittien Corsair kauppapaikassa, mutta tuo on 20% ALV:lla oleva hinta.

Älä minua nyt tähän vedä, en minä Windowsin asennuksesta maksaisi euroakaan.
Palvelu sille kuitenkin nyt on olemassa niin tässä Corsairin pakettikoneessa, tuhansissa muissakin pakettikoneissa, ja suomalaisessa komponenttikaupassakin:

Jimm's Microsoft Windows käyttöjärjestelmän ja ajureiden asennus (tietokoneen oston yhteydessä) - 35,00€
Ja samalla Windowssista pitää maksaa Jimmsin hinta, n. 120 tai 130e?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Älä minua nyt tähän vedä, en minä Windowsin asennuksesta maksaisi euroakaan.
En minä sinusta puhunutkaan, vaan hypoteettisesta henkilöstä joka maksaisi jälleenmyyjälle Windowsin asennuksesta, eli sellaisesta jota juuri viestissä #31 kuvailit.

Varmasti osaat kuvitella olevasi joku muu henkilö, ja sitten kuvitella että mitä tekisit jos olisit tämä muu henkilö. Eikös? Kuka vaan osaa.

Eli jos kuvittelet olevasi henkilö joka maksaa Windowsin asennuksesta liikkeessä, niin olisitko valmis maksamaan myös pelien ja softien lataamisesta ja asentamisesta? Tähän ei pitäisi olla kovin vaikea vastata "Kyllä olisin" tai "En olisi". Jos vastaus on "En olisi", niin millä perusteella et vastaavasti olisi valmis lataamaan ja asentamaan Windowsia itse?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Kokeilin itsekin tuosta kalliimmasta vaihtoehdosta tehdä edes vähän vastaavan valmiin paketin:


219,00 €
219,00 €

MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC, mITX -emolevy
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

395,00 €
395,00 €
Intel Kaby Lake i7-7700K, LGA1151, 4.2GHz, 8MB, Boxed
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

149,00 €
149,00 €

Kingston 16GB(2x8GB) HyperX Fury DDR4 2666 MHz, CL15
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

102,00 €
102,00 €

Corsair 450W SF450 SFX-virtalähde, 80 PLUS Gold
Toimitusaika-arvio: 2-4 työpäivää

869,00 €
869,00 €
EVGA GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition -näytönohjain, 11GB GDDR5X + pelikuponki
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

309,90 €
309,90 €
Sandisk 960GB Ultra II SSD -levy, 2.5", SATA III, 550/500MB/s
Toimitusaika-arvio: 5-10 työpäivää

99,90 €
99,90 €

Silverstone SST-ML08B-H Milo, Mini-ITX kotelo kantokahvalla, musta
Toimitusaika-arvio: 10-15 työpäivää

95,00 €
95,00 €
Corsair Hydro H60, vesijäähdytysjärjestelmä prosessorille, LGA115x/1366/2011, AMD AM2/AM3/FM1/AM4
Toimitusaika-arvio: 3-7 työpäivää

99,90 €
99,90 €
ID-Cooling ICEKIMO 240VGA -vesijäähdytysjärjestelmä näytönohjaimelle, musta
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

129,00 €
129,00 €
Microsoft Windows 10 Home, 64-bit, OEM, suomenkielinen
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

79,00 €
79,00 €
Jimm's Tietokoneen kokoonpano ja testaus
Toimitusaika-arvio: Tilauksesta 1-4vk

35,00 €
35,00 €

Jimm's Microsoft Windows käyttöjärjestelmän ja ajureiden asennus (tietokoneen oston yhteydessä)
Toimitusaika-arvio: Tilauksesta 1-4vk
Tuotteiden toimitusaika-arvio: Tilauksesta 1-4vk
Yhteensä (ALV 0%): 2 082,01 €

ALV (24%): 499,69 €

Yhteensä: 2 581,70 €


Eli 2 581,70 € , ei nyt niiiiiiiiin halpaa, jos haluaa samantehoisen koneen "avaimet käteen"-periaatteella? Ja takuu koskee tosiaan vaan komponenttejä, se että komponentit ei toimi keskenään yhtä hyvin ja jäähdytys yms. ei natsaakaan, on valkkaajan vastuulla.
Edit: ja tuostakin hinnasta puuttu näköjään tavaraa, kopassa on Corsair ML-140 tuulettimet, hiiri ja näppis, joista niistäkin tulee se lähemmäs satanen lisää. Sanotaan yht. 2660 euroa, ja siitäkin saattaa jotain puuttua, ja gpu jäähy varmaan paskempi mitä tuossa.

Ylipäätään tästä koneesta valittaminen on mielestäni vähän dorkaa, sillä kyseessä on kuitenkin melko selvästi harvinaisen laadukkaasti tehty pienikoppainen tuote, eikä mikään perus-marketti PC, jota myydään "Laadukas Nvidia!"-iskulausein törkeään ylihintaan ja alitehoin (just joku 950ti näyttis ja 6400-prossu, hintaa tonni) .
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Eli 2 581,70 € , ei nyt niiiiiiiiin halpaa, jos haluaa samantehoisen koneen "avaimet käteen"-periaatteella?
Ei muka ole halpaa... Kyllähän tuossakin säästää jo noin puoli tuhatta euroa verrattuna Corsair Pro-version verolliseen Suomi-hintaan, vaikka on törsätty rahaa kaikenlaiseen tarpeettomaan.

Ja takuu koskee tosiaan vaan komponenttejä, se että komponentit ei toimi keskenään yhtä hyvin ja jäähdytys yms. ei natsaakaan, on valkkaajan vastuulla.
Että takuu koskee yksittäisiä komponentteja on hyvä asia, totesin tämän jo aiemmin. Joten voisit lakata käyttämästä sitä argumenttina Corsairin puolesta.

Komponentin yhteensopivuus ja toimivuus tulee testattua koneen kasaamisen yhteydessä - on väärin sanoa että se olisi pelkästään valkkaajan vastuulla. Toisekseen, en ymmärrä miksi tämä vastuu komponenttien toimivuudesta pitää edes tuoda esille. Loppukäyttäjälle pitäisi olla aivan sama, onko komponenttien valitsija Corsair vaiko joku asiantunteva custom-koneiden kasaaja, kummassakin tapauksessa kone toimii hyvin.

Ylipäätään tästä koneesta valittaminen on mielestäni vähän dorkaa, sillä kyseessä on kuitenkin melko selvästi harvinaisen laadukkaasti tehty pienikoppainen tuote, eikä mikään perus-marketti PC, jota myydään "Laadukas Nvidia!"-iskulausein törkeään ylihintaan ja alitehoin (just joku 950ti näyttis ja 6400-prossu, hintaa tonni) .
Mikä ihmeen 950 Ti?

Se että marketti-PC on surkea ja ylihintainen on argumentti marketti-PC:tä vastaan, eikä argumentti Corsairin puolesta. Nämä eivät ole ainoat kaksi vaihtoehtoa.
 

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Tämä ei ole pelikone, sitä ei ole suunnattu pc harrastajille ja se myydään valmiina yhdessä pakettissa.
Luulempa että Corsair yrittää haistella osuvansa "tavallisen kansan" VR markkinoille tehokkaalla, hiljaisella ja järkevän näkoisellä kokoonpanolla.

Ja kun tavallinen Jari 45v Nurmijärveltä ajaa Verkkokauppaan. Hakemaan VR lasit ja sille koneen niin 99% varmuudella ulos tullaan kahden paketin kanssa. Siksi tämä kone on todella paikallaan.

Ostaahan porukka MacBookkejakin. Kai niissä sitä "jotain" on vaikka rauta onkin melko premiumhintaista?
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 026
Ei varmasti keskiverto täällä roikkuva maksaisikaan Windowsin asentamisesta senttiäkään, mutta kun itsekkin tuttaville olen windowseja (m)asennellu ja paljon. Kaikki ei osaa sitä autoakaan korjata, kaikkia ei edes kiinnosta. Sama noitten käyttisten kanssa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452
Tämä ei ole pelikone, sitä ei ole suunnattu pc harrastajille ja se myydään valmiina yhdessä pakettissa.
Luulempa että Corsair yrittää haistella osuvansa "tavallisen kansan" VR markkinoille tehokkaalla, hiljaisella ja järkevän näkoisellä kokoonpanolla.

Ja kun tavallinen Jari 45v Nurmijärveltä ajaa Verkkokauppaan. Hakemaan VR lasit ja sille koneen niin 99% varmuudella ulos tullaan kahden paketin kanssa. Siksi tämä kone on todella paikallaan.
Ja mitäs niillä VR-koneilla kuluttajat tekee muuta kuin pelaa? Kyllä ne pelikoneita ovat ne VR-koneetkin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
362
Nähdäkseni Corsair Onen mukana ei tule näppistä ja hiirtä.

Ihmisille on myyty ajatus siitä, että Windowsin asentaminen on palvelu josta maksetaan. Maksaisitko jälleenmyyjälle siitä että asentaa kaikki softat ja pelitkin puolestasi? Windowsin asentaminen on ihan yhtä vaivatonta.
Win10:n asennus noin kk takaperin:
Win10 tikulle (jo tähän tyssää normi käyttäjän osaaminen)
Buuttaus tikulta
Oikean levyn valinta ja alustus (normikäyttäjälle levyt 0 ja 1 ei sano yhtään mitään)
Asennuksen teko advanced tilassa (next-next-next miehet hyväksyy kaikki "minua saa vakoilla asetukset")
Winukassa ei toimi verkkokortin ajurit. Toisella koneella valmistajan sivuille, josta ajurit tikulle.
Emo-ja näyttisvalmistajan sivuilta uusimpien ajurien haku ja asennus. Sisältää hyvin paljon paketteja, joista perus käyttäjä ei ymmärrä yhtään mitään. Toisaalta peruskäyttäjä ei myöskään tiedä mikä on ajuri ja mihin niitä tarvitaan...

Suoraan sanottuna mun on hyvin vaikea päästä sinun kanssa samalle aallonpituudelle :)
Paskoja koneita on kaupat täynnä ja haluan itse valita jokaisen asennuksessa tehtävän valinnan jne, mutta se ei tee tuosta Corsairin paketista yhtään huonompaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Win10:n asennus noin kk takaperin:
Win10 tikulle (jo tähän tyssää normi käyttäjän osaaminen)
Mitenniin...? Tuoltahan sen saa ladattua tikulle yhtä helposti kuin esim. lataa Steamin ja asentaa sieltä pelin. Kyllä normikäyttäjä tämän osaa tehdä 100% varmasti.

Buuttaus tikulta
Tapahtuu automaattisesti kun kone käynnistyy tikun ollessa kiinni, kun ei ole muutakaan mihin bootata.

Oikean levyn valinta ja alustus (normikäyttäjälle levyt 0 ja 1 ei sano yhtään mitään)
Uudessa pelikoneessa ei tarvitse olla kuin pelkkä SSD-levy, eli ei tarvitse valita mitään.

Asennuksen teko advanced tilassa (next-next-next miehet hyväksyy kaikki "minua saa vakoilla asetukset")
Next-next-next tyyliin se asennus tehdään siellä liikkeessäkin, tai suoraan joltain imagelta ja sitten vaan aktivoidaan. Ehkä maksamisessa olisi jotain järkeä jos liike konfiguroisi yksityisyydensuoja-asetukset samalla puolestasi?

Winukassa ei toimi verkkokortin ajurit. Toisella koneella valmistajan sivuille, josta ajurit tikulle.

Emo-ja näyttisvalmistajan sivuilta uusimpien ajurien haku ja asennus. Sisältää hyvin paljon paketteja, joista perus käyttäjä ei ymmärrä yhtään mitään. Toisaalta peruskäyttäjä ei myöskään tiedä mikä on ajuri ja mihin niitä tarvitaan...
Nojoo, tämä on ihan hyvä pointti. Ajurit on kätevin ladata ennen asennusta samalle tikulle kuin mihin Windows ladattiin, mutta onnistuu kyllä jälkikäteenkin. Jos ei onnistu niin tässä on hyvä hetki opetella, kuitenkin PC:stä kysymys oli valmispaketti tai ei, ja PC:n omistamiseen liittyy tiettyjä taitoja joita joka tapauksessa kannattaa opetella, toisin kuin esim pelikonsolin omistamiseen.

Enpä tiedä kuuluuko näytönohjaimen ajurien asentaminen esimerkiksi Jimmsin 35 euron Windows-asennuspalveluun, vai pelkästään emolevyn ajurien asennus.

Suoraan sanottuna mun on hyvin vaikea päästä sinun kanssa samalle aallonpituudelle :)
Paskoja koneita on kaupat täynnä ja haluan itse valita jokaisen asennuksessa tehtävän valinnan jne, mutta se ei tee tuosta Corsairin paketista yhtään huonompaa.
Juu, argumenttini ei nyt ollut että koska Windowsista ja sen asentamisesta ei kannata maksaa liikkeelle, niin Corsair on huono ostos. Argumentti on vain että Windowsista ja sen asentamisesta ei kannata maksaa liikkeelle.

Corsair on huono ostos (huom. ei huono tuote) ihan puhtaasti hintalaatusuhteessa mitattuna, koska vastaavilla spekseillä varustetun koneen saa puoli tuhatta euroa halvemmalla kasattuna ja Windowsilla asennettuna. En pane vastaan jos joku haluaa silti ostaa Corsair Onen, sen kun ostaa vaan - tuote kuitenkin on laadukas ja suorituskykyinen ja varmasti joidenkin mielestä nättikin. Mutta hintalaatusuhde on silti surkea. Aston Martinissa on huono hintalaatusuhde, mutta kyllä itellekin kelpaisi ajella Astonilla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Corsair on kuitenkin noissa pakettikoneissa oikea Ferrari, jolla voi toki olla brändilisähintaa, mutta on myös potkua. Verrattuna lahoihin Ladoihin jota myydään "halvalla" mutta silti ylihinnalla. Applen hinnoituksiin verrattuna tuolla Corsairilla saa sentään aidosti hyvän ja erittäin tehokkaan tuotteen, eikä makseta pelkästä brändistä.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Hardwarecanucksilla testattu tuubissa tuo kampe


... Niin ja tuota koppaa ei sitten avata ellet takuuta halua menettää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Ei tuosta kilpailukykyistä saa sitten millään. Tietysti ok, jos välttämättä haluaa maksaa enemmän Corsairin Gaming-kotelosta ja tehottomammasta raudasta.


Windos ja kasaus 200€:a joten jää rahaa vielä vesijäähyillekin, jos moisiin haluaa tuhlata.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 508
Viestejä
4 164 621
Jäsenet
70 418
Uusin jäsen
NKoo

Hinta.fi

Ylös Bottom