Corsair iCUE H150i 360mm Elite Capellix XT meluisa systeemi

Millä ja miten eliminoin Corsair iCUE H150i 360mm Elite Capellix XT:n aiheuttaman melun?
Jos joku väittää em. systeemiä hiljaiseksi, niin se on hevon kukkua. Entinen AMD tuuletin
(pilipali) oli hiljaisempi. Kertokaa, miten eliminoin Corsair iCUE H150i 360mm Elite Capellix
XT:n hiljaiseksi? Sitä kun ei jaksa alvariinsa kuunnella pitkin päivää, kun esim. editoi videoita
tai työn alla on muita projekteja. Hermot siinä menee ja kohta menee pillereitä pilvin pimein.

Meni hermot, lauloi joskus suomalainen yhtye The First. Se on koko jutun päätepiste, mutta
kun hermot eivät ole vielä menneet, niin kohta se on lähellä, jos ei tuulettimien meteliä saa
eliminoitua hiljaisemmaksi.

System:
Operating system : Windows 10
Motherboard: TUF Gaming X570-Plus
Processor: AMD Ryzen 9 5900 X 12-core
Cooler: Corsair iCUE H150i 360mm Elite Capellix XT
RAM: 64 GB
Graphics Card: AMD Radeon RX 6700 XT
Näyttö: ASUS VG289Q1A

UGH! Olen puhunut!

Sovellus nimeltä fan control ratkaisee ongelmasi, voi säätää sekä pumpun nopeutta että tuulettimien antamiesi parametrien mukaan. Myös Corsairin omalla iCuella pitäisi onnistua.

Härkönen

Team H2O
Onhan se äänekäs jos tuulettimet ramppaa jatkuvasti prossun lämpöjen mukaan, iCuesta luulisi saavan ohjattua vedenlämmön mukaan tai jos ei pysty, niin sitten teet itse loivan fan curve ja säädät tuulettimien ramp up timeä isommaksi, etteivät jatkuvasti sahaa ylös/alas.

Sovellus nimeltä fan control ratkaisee ongelmasi, voi säätää sekä pumpun nopeutta että tuulettimien antamiesi parametrien mukaan. Myös Corsairin omalla iCuella pitäisi onnistua.
Voisitko kertoa miten ja millä ohjelmalla tuo tehdään?

Kuinka alas tuulettimien nopeudet kannattaa pudottaa. Oheisessa kuvassa sain ne pudotettua alle 1000 RPM. Myös meteli pieneni.
Tietenkin se voi nousta, kun joku suuri prosessi lähtee päälle ja nostaa nopeuden ylös. Mielenkiintoista nähdä, mitä silloin tapahtuu.
Sanon suoraan, että nämä jutut kuuluvat minun elintilani ns. ollako vai ei piiriin. Olen sen tiedon varassa, mitä joku toinen (jolla on
kokemusta) minulle kertoo. Jos tuossa kuvassa olevat säädöt ovat vinksallaan, niin kaikki oikea informaatio oikeista sääsdöistä on
tervetullutta.
unknown_2023.08.16-09.19.png

Kuinka alas tuulettimien nopeudet kannattaa pudottaa. Oheisessa kuvassa sain ne pudotettua alle 1000 RPM. Myös meteli pieneni.
Tietenkin se voi nousta, kun joku suuri prosessi lähtee päälle ja nostaa nopeuden ylös. Mielenkiintoista nähdä, mitä silloin tapahtuu.
Sanon suoraan, että nämä jutut kuuluvat minun elintilani ns. ollako vai ei piiriin. Olen sen tiedon varassa, mitä joku toinen (jolla on
kokemusta) minulle kertoo. Jos tuossa kuvassa olevat säädöt ovat vinksallaan, niin kaikki oikea informaatio oikeista sääsdöistä on
tervetullutta.
1000-1200rpm on 120mm tuulettimilla täydessä rasituksessa OK mutta ei todellakaan idlessä. Idlessä kierrosnopeuset mielellään niin alas kuin pystyy ilman että tuulettimet sammuu.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
225 153
Jäsenet
68 041
Uusin jäsen
Ipsuli

Hinta.fi

Ylös Bottom