Corsair Crystal 460X

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
117
Onkos kukaan onnistunu saamaan käsiinsä vielä kyseistä koteloa?

Ilmeisesti maahantuojalla isoja ongelmia saada tätä tuotetta.. tässä nyt on 1,5kk jo odoteltu ja koko ajan vain siirtyy eteenpäin toimitus ARVIO.. :|

E: Tarkemmin nyt asiaa tutkiskellessa, ei noita taida olla vielä missään muuallakaan.. ilmeisesti Corsairilla jotain ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
845
Onkos kukaan onnistunu saamaan käsiinsä vielä kyseistä koteloa?

Ilmeisesti maahantuojalla isoja ongelmia saada tätä tuotetta.. tässä nyt on 1,5kk jo odoteltu ja koko ajan vain siirtyy eteenpäin toimitus ARVIO.. :|

E: Tarkemmin nyt asiaa tutkiskellessa, ei noita taida olla vielä missään muuallakaan.. ilmeisesti Corsairilla jotain ongelmia.
Moi,

Joko olet kotelon saanut? Mistä tilasit? Oma on tulossa systeman kautta ja 6.12 lähti rahti Saksasta heille päin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
420
itse tilasin verkiksestä 570X:n ja taidan tovin joutua odottelemaan. varovainen arvio about kuukausi. :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
420
Voi olla juu. Eikös noi vasta julkaistu?
näin taisi olla. ja olin itseasiassa miettimässä juurikin 469X koppaan kun osui silmiin 570X. tehdään nyt sellanen ledi helvetti kone että tuntuu :D
muistit led ja emo + näyttis rgb hässäköillä niin pitäähän koppakin saada sisustukseen sopivaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
845
näin taisi olla. ja olin itseasiassa miettimässä juurikin 469X koppaan kun osui silmiin 570X. tehdään nyt sellanen ledi helvetti kone että tuntuu :D
muistit led ja emo + näyttis rgb hässäköillä niin pitäähän koppakin saada sisustukseen sopivaksi.
Hah :lol:
Kait sulla on RGB hiirimatto myös? :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
117
Itse luovuin toivosta ton kotelon suhteen ja tilasin Phanteksin Enthoo Evolv Tempered Glass -kopan, ja olen kyllä tyytyväinen! Muutenkin alko tuntumaan tuo Corsair aika rimpulalta ku tarkemmin tutki. Melko työn takana oli tuo Phanteksiki saada.

E: Ja tosiaan melkein 2 kuukautta maltoin odotella tuota Corsairia, ja aina vaan siirty toimitusaika....
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
420
Itse luovuin toivosta ton kotelon suhteen ja tilasin Phanteksin Enthoo Evolv Tempered Glass -kopan, ja olen kyllä tyytyväinen! Muutenkin alko tuntumaan tuo Corsair aika rimpulalta ku tarkemmin tutki. Melko työn takana oli tuo Phanteksiki saada.

E: Ja tosiaan melkein 2 kuukautta maltoin odotella tuota Corsairia, ja aina vaan siirty toimitusaika....
tiedän tunteen :( itsellä ei ole mitään pakottavaa tarvetta edes vaihtaa koteloa, mutta kun ja jos ton 570X:n saan niin tähän vanhaan corsun T600 koppaan saa kasattua jonkun hilan vitkuttimen. ollu matkan varrella 5 vai 6 eri corsairin koteloa ja tykänny kovasti. noissa RX koteloissa kiinnostaa juurikin lasi kyljet, eipä ole aikasemmissa ollut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
845
Itse luovuin toivosta ton kotelon suhteen ja tilasin Phanteksin Enthoo Evolv Tempered Glass -kopan, ja olen kyllä tyytyväinen! Muutenkin alko tuntumaan tuo Corsair aika rimpulalta ku tarkemmin tutki. Melko työn takana oli tuo Phanteksiki saada.

E: Ja tosiaan melkein 2 kuukautta maltoin odotella tuota Corsairia, ja aina vaan siirty toimitusaika....
Mikä sai sinut siihen tulokseen että Corsair on rimpula? Ihan mielenkiinnosta kun itse varmaan saan tällä viikolla kopan niin tietää kiinnittää huomiota.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
117
Jossain videossa vaan rakenne vaikutti jotenkin ohuelta ja "nitkuvalta", Phanteks vakuutti enemmän jykevyydellään.. tosin se kyllä tuntuu sitten painossa aika kivasti, vaikka onkin pienempi kuin edellinen Fractal Design XL niin silti tuo tuntuu aivan järkyttävän painavalta kun lasit on paikallaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
117
IMG_20161212_161034.jpg

Tuossa vielä kuva, vaikka onkin Corsairin ketju.. Hyvin kerää pölyä tuo lasi suodattimista huolimatta. Tuulettimet on Noctuan mallia lukuunottamatta tuota takana olevaa mustaa Phanteksin omaa. Sekin on harkinnassa vaihtaa.. Ja poweri menee seuraavana vaihtoon, punaset piuhat.. SSD tuohon "näytille" vielä jne. :) En tiedä mistä tämmönen innostus tuli, mutta ensimmäinen "akvaario" on tämä itselle.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Corsairilla on tosiaan jonkinlaisia saatavuusongelmia näiden kanssa. Myöskään testikappaletta ei ole toistaiseksi saatu. Olisi alkuvuodesta tarkoitus testata io-techissä tämä parin muun lasikylkisen mallin kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
420
nyt näyttää verkkiksen tilanne mun 960evo:n ja 570x kopan kanssa, että olisivat vuoden vaihteessa hyllyssä. 960evo:a odotellut marraskuun alkupuolelta :( onneksi tilanne se, että molemmat "hupi" ostoksia ja aikaa odotella vaikka kevääseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
845
Corsairilla on tosiaan jonkinlaisia saatavuusongelmia näiden kanssa. Myöskään testikappaletta ei ole toistaiseksi saatu. Olisi alkuvuodesta tarkoitus testata io-techissä tämä parin muun lasikylkisen mallin kanssa.
Eilen hain oman 460x:n postista. Tuossa oli samalla tullut systemastoreen yksi kappale hyllyyn. Täytyy sanoa että olen kyllä tyytyväinen ja odotus kannatti. Tosin tuossa tuli pieni fiba kun kuvittelin että kotelossa olisi tuulettimille pyörimisnopeuden säätö mutta onkin vain valoefektien nopeudensäätö :facepalm:
Täytyy laitella vielä kotelotuulettimet emolevyn paikkoihin jotta saa säädettyä nopeutta.
Kattoon heilahti kivasti kaveriksi Corsair H100i V2.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
75
Jaahas. Äsken lähti omakin uusi 460X Jimmsiltä postiin. Ilmeisesti nuo 240 radit menee kattoon kunhan on matalaprofiiliset muistit emossa? Itselläni on Arctic Coolingin 240 AIO, mutta eiköhän tuo toimi vaikka olis pelkät push tuulettimet käytössä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
420
570X.n kanssa näyttää heikolta. verkkiksestä saatavilla helmikuun puolella. tosin ne välillä yllättää että voi loppupelissä tulla millon vaan. näin kävi aikoinaan FuryX:n kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
845
Jaahas. Äsken lähti omakin uusi 460X Jimmsiltä postiin. Ilmeisesti nuo 240 radit menee kattoon kunhan on matalaprofiiliset muistit emossa? Itselläni on Arctic Coolingin 240 AIO, mutta eiköhän tuo toimi vaikka olis pelkät push tuulettimet käytössä.
Mulla meni Corsair H100i v2 kattoon ja hyperx fury kammat kiinni. Tyytyväinen oon, tosin toiset tuulettimet vois olla aika jees tuolle radille.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
75
Mulla meni Corsair H100i v2 kattoon ja hyperx fury kammat kiinni. Tyytyväinen oon, tosin toiset tuulettimet vois olla aika jees tuolle radille.
Joo mullakin on nuo HyperX muistit. Ostit myös pari kappaletta lisää noita corsairin tuulettimia mitä tossa kopassa on jo vakiona. Kattoo nyt millainen tuosta tulee kun pääsee viikon päästä laittamaan nippuun :)
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
42
Itse tilasin verkkokaupasta 570X:n samana päivänä kun se heille tuli valikoimiin. Sain omani välipäivinä ja tuolla se odottelee Kaby Lake osia postista. Taisi olla yksittäiskappale minkä saivat.

Itse kotelo on rungoltaan melko ohut mutta ei mikään rimpula, samaa tasoa kuin nykyinen Define S. Lasien kanssa aika painava ja tukeva kapistus. Enthoo Evolvia itsekin eka harkitsin, mutta päädyin Corsairiin vielä paremman osien(ja valojen :lol:) näkyvyyden takia. Kovalevykelkat on aika rimpuloita muovisia, mutta muuten laatu vaikuttaa hyvältä. Viikonloppuna toivon mukaan pääsen Kaby Lakea asentamaan vesille.;)
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Huomennahan tätä ois tarkotus asentaa. Ensivaikutelma on aika heppoinen. Ihan hemmetin ohutta peltiä, mutta eipähän tän hintaluokan kotelossa kovin kallista premiumia voi olettaa olevankaan. Lisäksi kylkipelti 'rämisee' kun koteloa vähän yhdestä kulmasta ravistaa. Runko joustaa, kun ottaa lasikyljen irti. Sellanen kahden pennin kiinanihme, mutta ikkunat toki näyttää hyvältä!

130e maksoin tästä 'punaisen tuulettimen' versiosta, ja samaan pakettiin tuli kuusi corsairin ML-tuuletinta. Tuulettimet maksoi enemmän kuin kotelo, joten.. noh, kunhan läjässä pysyy ja näyttää hyvältä niin mulle riittää :D



Ja mitä olin arvosteluita katsonut, niin kaikissa oli moitittu tuota katon pölyfiltteriä liian tiiviiksi. Jotkut, kuten hardware-canucks, oli testannu että ilman sitä kattoon asennettu radi käy monta astetta viileämpänä.

Otin filtterin irti, laitoin n. 5cm päähän kasvoista ja puhalsin. Tunsin poskilla selvästi, miten ilmavirta kimposi takaisinpäin filsusta. Se on niin tiheä ettei siitä meinaa edes nähdä läpi. Puhkuin uudestaan ja kokeilin toisella kädellä tuntuuko kääntöpuolella ilmavirta; heikosti.

Eli katon pölyfiltteri on ihan hemmetin liian tiivis, ei käyttökelpoinen. Kannattaa ostaa tämä:



https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...-design-define-r5-3-vent-top-polysuodin-musta

Toi on reilunkokoinen pala, tuosta voi leikata tähän täydellisesti sopivan. Tämän kotelon mukana tulleen pölyfilsun kehikon saa irti, se on heikolla liimalla kiinni. Se vaan tohon demsiflexin filsuun kehykseksi ja avot: kattotuuletus parani ainakin yhdeksän tuhatta prosentia!

 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Noniin se ois kone asennettu.

460X on ihan OK rakentaa. Kaapeleille on läpivientejä riittävästi, mikään ei hajonnu käsiin ja kumireunukset pysy läpivienneissä paikallaan. Melko huteran tuntuinen kuitenkin, olisin toivonut vähän paksumpaa peltiä.

"takapuolen" SSD-kelkka on ihan fiasko. En saanut omia levyjä sopimaan kelkkaan kun sata ja virtajohdot oli kiinni; ottivat johdot kiinni takaseinään. Päädyin poistamaan koko härvelin, ja teippasin kakspuoleisella teipillä asemat kiinni.

Normaaleja kovalevyjä ei ole, joten HDD-räkki sai lähteä.

Tässä hintaluokassa löytyy kyllä monta paljon parempaakin koteloa, mutta onhan tämä lasiseinineen kovin nätti. Tässäpä oma 'ensiotos' kun vielä koekäytän tuulettimia ym.

Varsinainen paikka laitteelle on pöydällä. Täytyy kyllä sanoa että noi ML tuulettimet on parhaat mitä olen käyttänyt. Pirun hiljaisia ja kierrosalue on todella laaja.



 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
845
Noniin se ois kone asennettu.

460X on ihan OK rakentaa. Kaapeleille on läpivientejä riittävästi, mikään ei hajonnu käsiin ja kumireunukset pysy läpivienneissä paikallaan. Melko huteran tuntuinen kuitenkin, olisin toivonut vähän paksumpaa peltiä.

"takapuolen" SSD-kelkka on ihan fiasko. En saanut omia levyjä sopimaan kelkkaan kun sata ja virtajohdot oli kiinni; ottivat johdot kiinni takaseinään. Päädyin poistamaan koko härvelin, ja teippasin kakspuoleisella teipillä asemat kiinni.

Normaaleja kovalevyjä ei ole, joten HDD-räkki sai lähteä.

Tässä hintaluokassa löytyy kyllä monta paljon parempaakin koteloa, mutta onhan tämä lasiseinineen kovin nätti. Tässäpä oma 'ensiotos' kun vielä koekäytän tuulettimia ym.

Varsinainen paikka laitteelle on pöydällä. Täytyy kyllä sanoa että noi ML tuulettimet on parhaat mitä olen käyttänyt. Pirun hiljaisia ja kierrosalue on todella laaja.



Moten sulla on nuo etuseinän flektit asennettu? Puhaltaako kotelosta ulos vai imee koteloon?
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
4790K, 4.8Ghz, IBT:ssä ylimmillään joku 85'C tuulettimet täysillä. Pelatessa tuulettimet n. 1000rpm ja CPU lämmöt 60'C. Idlessä eli työpöydällä tuulettimet n. 380rpm ja lämmöt n. 30'C


Jäähynä alphacoolin eisbaer.

*edit*

Prossu on korkattu ja liquid ultraa core-ihs välissä, gelid GC extreme IHS-Eisbaer välissä.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Dodiin eli mun 460X rakennusprojekti on valmis, sain ledit asennettua:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
845
Onkos tuohon kotelon päälle mitään parempaa ratkaisua olemassa tuon suhteellisen tiiviin alkuperäisen tilalle?
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 909
Nyt pari viikkoa x-version kanssa menty.Omalla kohdalla huomiot:
-Hinta/laatu kouluarvosana 7.
-Pölysuodattimet turhan "tiukat" kuten tuossa yllä jo mainitaankin.
-Kovalevypaikat huonosti sijoitettu.
-Ahdas vesijäähy kamppeiden kanssa.Ei pitkät näytönohjaimet sovi jos etujäähy+tuulettimet paikoillaan.Varsinkin push-pull.
-Kaapelitila.Vaikka modulaarinen poweri niin ahdasta on.
Vie vähän tilaa pöydältä ja jos ottaisi eden vähän mallia tuosta @Kapteeni_kuolio ledi-showsta niin eiköhän tuon kanssa pärjäile.
Vanhat kunnon valourut ohjaamaan ledejä?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 729
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom