Corsair 850W RM850 ja kaapeleiden paikat

Liittynyt
23.11.2020
Viestejä
14
Morjes. Elikkä ostin kyseisen virtalähteen ja Asrokin 6800xt taichi näytönohjaimen jossa on 3x8 pinniset virtaliittimet. Laitanko kolmella eri johdolla vai pitäisikö noita splittereitä käyttää jotka on jokaisessa Pcie kaapelissa? Ja onko väliä mistä 8 pin slotista laitan cpu:hun ja mistä näyttikselle? Ohessa kuva mistä ne olen tällä hetkellä laittanut.
Sinisellä ympyröityihin slotteihin olen kytkenyt Gpu:n ja punaisella ympyröityyn CPU:n.
 

Liitteet

Liittynyt
20.12.2018
Viestejä
188
Tästä on porukka montaa eri mieltä, mutta itse laittasin kolmella eri johdolla jos vaan löytyy. Olen nimittäin joskus muinoin onnistunut sulattamaan liittimet virtalähteestä kun käytin 2x8pin ketjutettua johtoa.

Ja onko väliä mistä 8 pin slotista laitan cpu:hun ja mistä näyttikselle? Ohessa kuva mistä ne olen tällä hetkellä laittanut.
Sinisellä ympyröityihin slotteihin olen kytkenyt Gpu:n ja punaisella ympyröityyn CPU:n.
Corsairilla taitaa olla identtinen tuo pcie/cpu virtalähteeseen kytkettävä liitin joten tuon voi tietääkseni huoletta laittaa mihin vaan noista 4x4 sloteista. Siinä lukeekin ihan selvästi PCIe & CPU. :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 861
Kaikki ympyröidyt sopii pcie/cpu virraksi. Itse laittaisin kaikki erillisillä kaapeleilla. Eli yksi pcie liitin per portti korttiin.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
554
Tietääkseni speksien mukaan kaksi riittää, yksi ei (alle 300W). Kun kortissa on kolme liitintä niin käyttäjän on pakko laittaa vähintään kaksi kaapelia. Jos kolmas kaapeli on olemassa, niin turha sitä on hyllyyn jättää pölyttymään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 295
Viestejä
4 197 079
Jäsenet
70 887
Uusin jäsen
Veev1

Hinta.fi

Ylös Bottom