Terve
Empä ainakaan huomannut corebootille sun muille avoimen lähdekoodin uefitoteutuksille omaa ketjua, joten luodaas sellainen tänne, modet siirtäköön, jos tämä on epäsopiva alue. Olin itse käsityksessä, että COrebootin laitteistotuki on melko vanhaa, mutta näyttäisipä tuo heidän tiedotteidensa perusteella tukevan nykyään ainakin intelin uudempia cometlake sukupolven prosessoreja. Kuinka vaikea tuo olisi asentaa uudempiin läppäreihin, löytyisikö jostain listaa tuetuista koneista. Tässä tuo uutinen
Myynnissä näyttäisi olevan myös läppäreitä valmiiksi corebootattuna, ovatko firmat tehneet siis omaa kehitystään saadakseen corebootin toimimaan, vai ovatko nuo bulkkiläppäreitä johon isketty vain coreboot, esimerkkejä tässä
Onko jengillä corebootista, tai librebootista kokemuksia, kuulisin niitä mielelläni ja muutakin keskustelua toki vastaavista toteutuksista, librebootin laitteistotuki on todella vanhaa, taitaa tukea lähinnä lenovo x200 ja t400 läppäreitä
Empä ainakaan huomannut corebootille sun muille avoimen lähdekoodin uefitoteutuksille omaa ketjua, joten luodaas sellainen tänne, modet siirtäköön, jos tämä on epäsopiva alue. Olin itse käsityksessä, että COrebootin laitteistotuki on melko vanhaa, mutta näyttäisipä tuo heidän tiedotteidensa perusteella tukevan nykyään ainakin intelin uudempia cometlake sukupolven prosessoreja. Kuinka vaikea tuo olisi asentaa uudempiin läppäreihin, löytyisikö jostain listaa tuetuista koneista. Tässä tuo uutinen
Announcing coreboot release 4.19
coreboot 4.19 release The 4.19 release was completed on the 16th of January 2023. Since the last release, the coreboot project has merged over 1600 commits from over 150 authors. Of those authors, around 25 were first-time committers to the coreboot project. As always, we are very grateful to all
blogs.coreboot.org
NitroPC 1
shop.nitrokey.com
Laptop with Dasharo coreboot firmware
Experience enhanced performance, security, and control with coreboot open-source firmware on your NovaCustom custom laptop. Learn more now.
configurelaptop.eu