Company of heroes 3

Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 589
Mainos paukahti että kolmosesta alpha versio ulkona.



Pitää relicin sivuille steam linkittää.

Uskaltaako steamia tuonne linkittää?
 
Jopas, tulipahan puskista! :woot:
Melkeinpä pakko-ostos..



Miksi sinne pitäs Steam linkittää?

Tuosta vielä gameplay traileria:


Alphan saa ilmeisesti ladattavaksi vain linkittämällä steamin ? Steamissa alpha sivu ohjasi relicille, joka ohjasi linkittämään steamin - sitten saisi alphan ?
 
Alphan saa ilmeisesti ladattavaksi vain linkittämällä steamin ? Steamissa alpha sivu ohjasi relicille, joka ohjasi linkittämään steamin - sitten saisi alphan ?

Kyllä.
Pre-alpha previewin Steam sivulta:
"Sign up to CoH-Development by clicking the the image above.
Create a Relic Account, or sign in if you already have one to access our CoH-Development site.
You can redeem the Pre-Alpha Preview on this site by linking your Steam account."


Eli täältä.
 
Aa, no sit pitää linkittää. Ei noissa mitää riskiä ole, onhan tuota Steam accoa linkitelty paljon muuallekin. 2FA pitää huolen ettei se joudu vääriin käsiin.
 
Edelleen häiritsee sama asia kuin aikasemmissa, realismin puute.

Kukaan jalkaväki ei mene torilla 5-10m päähän tankista ja ole vastustajan kanssa avoimessa maastossa muutaman metirin etäisyydellä toisistaan

Graafisesti hieno ja tankit ym näyttää aidoilta ja taistelut hyviltä mutta tuo kaikki samalla torilla ampumassa toisiaan :facepalm:
 

Liitteet

  • Company of Heroes3.JPG
    Company of Heroes3.JPG
    128,3 KB · Luettu: 400
Edelleen häiritsee sama asia kuin aikasemmissa, realismin puute.

Kukaan jalkaväki ei mene torilla 5-10m päähän tankista ja ole vastustajan kanssa avoimessa maastossa muutaman metirin etäisyydellä toisistaan

Graafisesti hieno ja tankit ym näyttää aidoilta ja taistelut hyviltä mutta tuo kaikki samalla torilla ampumassa toisiaan :facepalm:
Eipä tuo nyt ole häirinnyt kun pelaa, se on ihan hauska toteuttaa kaikenlaista taktista liikehdintää jolloin voi heikommalla yksiköllä saada voiton taistelusta paperillla vahvempaa vihollista vastaan. Tuollainen tilannehan menee niin että ne tankit pakottaa sen jalkaväen joko vetäytymään tai kuolemaan, eli ihan realistisesti se menee lopulta.

Viihdyttävämpänä pidän CoH-tyyliä, kun se toinen vaihtoehto on sitten wargamen tyylinen "kamera satojen metrien korkeudessa ja excel-kuvakkeet taistelee kartalla".
 
Ohhoh, ykköstä tuli aikoinaan mätettyä ihan urakalla. Kakkonen sitten jäi muiden pelien ja kehnohkojen arvosteluiden takia pääosin väliin. IGN previkassa todettiin, että paluu takaisin ykkösen tyyppiseen enemmän jalkaväkipainotteiseen sotaan kuulostaa hyvältä. Moninpeli kiinnostaa.
 
Eipä tuo nyt ole häirinnyt kun pelaa, se on ihan hauska toteuttaa kaikenlaista taktista liikehdintää jolloin voi heikommalla yksiköllä saada voiton taistelusta paperillla vahvempaa vihollista vastaan. Tuollainen tilannehan menee niin että ne tankit pakottaa sen jalkaväen joko vetäytymään tai kuolemaan, eli ihan realistisesti se menee lopulta.

Viihdyttävämpänä pidän CoH-tyyliä, kun se toinen vaihtoehto on sitten wargamen tyylinen "kamera satojen metrien korkeudessa ja excel-kuvakkeet taistelee kartalla".

Tykkään enemmän Men of War tyylistä (ikä vain painaa jo pahasti tuota sarjaa), siinä kun pitää oikeasti miettiä miten joukkoja siirrellä kun yksi kk pesäke vetää puoli joukkuetta hetkessä matalaksi, saatikka jos kyseessä on vielä tankki. Tuohon kun lyö kylkeen pari modia mitkä lisää vielä realismia niin Saksalaisten 88mm syö kaiken sen eteen syötetyn ja tankeilla on ihan turha yrittää edetä, vaan se pitää saada tuhottua muulla keinoin...
 
Tykkään enemmän Men of War tyylistä (ikä vain painaa jo pahasti tuota sarjaa), siinä kun pitää oikeasti miettiä miten joukkoja siirrellä kun yksi kk pesäke vetää puoli joukkuetta hetkessä matalaksi, saatikka jos kyseessä on vielä tankki.
No ei tuossa COH2:ssa pysty joukkoja miten hyvänsä siirtelemään. KK pinnaa ukot maihin ja ainakin AI:n joukkoja suosii noppa niin paljon, että käsikranaatti / krh kranaatti päälle ja squadi lähtee kerrasta. Sama tankkien kanssa, ei se jalkaväkiryhmä kauaa avoimessa juokse jos tankki vastassa. Ei nuo realistisia ole, mutta katselin / pelasin paljon mieluummin kuin vaikka SC2, koska COH:ssa on enemmän aikaa reagoida kentän tapahtumiin. COH2 pelattiin sen verran paljon, että itselle iski ähky, varsinkin AI:n noppa alkoi välillä ottaa päähän ihan urakalla, mutta jollain se vaikeus piti luoda. AI saa enemmän resuja, parempi noppa räjähteillä ja taitaa nähdä koko kentän.

Pitäähän tuota koittaa. Toki pitäisi joskus pelata se COH2 + lisäri kampanjat loppuun :)
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuohon Company of Heroesiin saatavilla modeja?

Men of Warssa se steamin workshop on kyllä timanttia, sieltä löytyy sitten ihan mitä vain modia jolla saa todella hienoja taisteluita ja kartat on hyvin tehtyjä, vanilla pelinä todella tylsä mutta tuo lisämateriaali tekee sen pelin sitten.
 
COH2:een löytyy ainakin paljon communityn tekemiä mappeja. COH1:sta en ole pelannut. COH2 on nyt Steamissa 1€ ja välillä tainnut saada lisäreillä tai ilman puoli ilmaiseksi tai jopa ilmaiseksi. Mutta se minun COH2 off topicista :)
 
se toinen vaihtoehto on sitten wargamen tyylinen "kamera satojen metrien korkeudessa ja excel-kuvakkeet taistelee kartalla".

Se toinen vaihtoehto on tällä hetkellä, kylläkin "Call to Arms: Gates of Hell Ostfront". Yksittäinen sotilas merkitsee vähän enemmän, kun vastassa on puoli armeijaa. Ja itsellä esim. massiiviset 8 hemmoa...
 
Onko tuossa pre alphassa moninpeliä/skirmishiä?

Mp alpha tulee myöhemmin. skirmish löytyy mutta hyvin rajoitettu, kampanja vaikuttaa suurelta alphaksi, itsellä kaatui bugiin ja pitäisi aloittaa alusta. Sanoisin että tämä alpha on perinteinen Demo mitä joskus muinoin vielä julkaistiin ennen Ea aikakautta.
 
Tänään tuli testattua, tutoriaalin eka taistelu ja samantien peli kaatui. Saa nähdä milloin jaksan seuraavan kerran testata. Toki tämä on vielä pre-alpha nimikkeellä liikenteessä.
 
Onko tuohon Company of Heroesiin saatavilla modeja?

Men of Warssa se steamin workshop on kyllä timanttia, sieltä löytyy sitten ihan mitä vain modia jolla saa todella hienoja taisteluita ja kartat on hyvin tehtyjä, vanilla pelinä todella tylsä mutta tuo lisämateriaali tekee sen pelin sitten.
COH1 löytyy esim. Blizkrieg mod, joka on eräänlainen realismimodi ja hyvä sellainen. Tullut sitä aikoinaan parin kaverin kanssa onlinessa mätettyä.
 
Hyvin toimi. Pelasin kamppanjan läpi ja vain yhtä vihollista hyökätessä strategisessa kartassa jäivät ukot miettimään ikuisesti, mutta kun latasin ja hyökkäsin erikulmasta nii sit toimi.
Ei ainuttakaan kaatumista. Toki tietenkin graafisia bugeja, mutta eipä niillä mitään merkitystä tässä vaiheessa kehitystä.

Kiva toi strateginen kartta, kun voi pommittaa vihuja paskaksi. Siinä stronk tytön ulinat historiallisesta kohteesta hetkauta, kun päätin pommittaa viimeisen valloitettavan kohteen huonoon happeen. Sitten se olikin äärimmäisen helppo taktisessa kartassa, kun en ehtinyt edes tankkia puskea pihalle, kun jo voitin.

Sopivan pitkä toi kamppanja, ehkä hitusen pitempi voisi olla, kun alko saamaan levelä kunnolla, niin jo kartta lopussa. En vallannut joka paikkaa tosin.

Tein myös sen kysely jutun kamppanja peluun jälkeen. Suosittelen muitakin tekemään kamppanjan jälkeen. Helppoja 1-5 tähti juttuja lähinnä. Lopussa teksti kenttä mahdollisuus. Toki jos ei peli toimi tai ei päässyt kunnolla pelaamaan kaikilla komentajilla, niin ei sit kannata tehä.
 
Eka CoH on kyl yks oman pelihistorian pelatuimmista moninpeleistä ja yks semmosista peleistä mistä haluais edelleen saada ne samat kiksit ku sillon joskus, se vaan on pelattu yksinpelinäkin joku kymmenen kertaa läpi ja moninpeliä se monta sataa tuntia. Kakkonen ei sit jotenki ollenkaa iskenyt, en oikee tiiä mikä siinä oli, toki verrattain myöhään sitä muutenki pääsin pelaamaan. Kyllähän tämä kiinnostaa, mutta voi olla, että aika on ajanut ohi omien refleksien ja moninpelissä on luvassa lähinnä turpasaunaa. Sillon ykkösessähän oli paljon tätä metapeluuta, eli oli aina joku voittava juttu joka päivityksessä ja pitkään hakivat sitä tasapainoa.

Tuo "gameplay trailer" ei kyl säväyttänyt. Ihmeen hidastetut ammukset. Toivottavasti saatais molemminpuoliset kampanjat niinku OFssa.
 
Tuo "gameplay trailer" ei kyl säväyttänyt. Ihmeen hidastetut ammukset. Toivottavasti saatais molemminpuoliset kampanjat niinku OFssa.
Trailerissa on tarkoituksella hidastettu ammuksia syystä x, tuosta oli kommentti jossain.
 
Isolla kartalla mukavaa napsuttelua mutta itse taktisessa osassa en voittanut yhtään matsia, paitsi sen lentokentän valtauksen alun tutoriaalissa? :facepalm:

Pusken ukkoa teltasta ulos minkä ehdin ja vihollinen vain jyrää yli.

Itse en saa edes tankkeja kun vihollisella jo monta tankkia millä tulevat sitten tukikohtaan ja matsi loppuu siihen...

No isolla kartalla sitten pommitan laivastolla tms paskaksi ja jatkan etenemistä, mutta vaikuttaa kyllä vähän idioottimaiselta systeemiltä. Kumminkin rts pelejä kymmeniä tuhansia tunteja pelanneena luulen tietäväni miten pitäisi pelata?

Ja edelleen se että vihollinen vain kävelee siihen mun ukkojen keskelle vaikka olisi konekivääriä ja vaikka mitä ja napsii mun ukot pois, on realistisuus niin kaukana että en varmasti tule ostamaan jos tuollaiseksi jää.

Viimeiseen paikkaan en edes pääse kun peli kaatuu jatkuvasti kun aloitan hyökkäyksen...
 
CoH nyt ei sinällään ole ollut mitenkää erityisen realistinen, enemmän semmosta kivi-sakset-paperi meininkiä. Asiat on toki tehokkaita, mut ei aina ihan loogisesti. Kaikenmaailman kykyjä yms. joilla voi väistää ja estää vahinkoa ja sitten erikoiskykyjä jotka tekee kohtuuttomasti/kohtuuttoman vähän vahinkoa.
 
Isolla kartalla mukavaa napsuttelua mutta itse taktisessa osassa en voittanut yhtään matsia, paitsi sen lentokentän valtauksen alun tutoriaalissa? :facepalm:

Pusken ukkoa teltasta ulos minkä ehdin ja vihollinen vain jyrää yli.

Itse en saa edes tankkeja kun vihollisella jo monta tankkia millä tulevat sitten tukikohtaan ja matsi loppuu siihen...

No isolla kartalla sitten pommitan laivastolla tms paskaksi ja jatkan etenemistä, mutta vaikuttaa kyllä vähän idioottimaiselta systeemiltä. Kumminkin rts pelejä kymmeniä tuhansia tunteja pelanneena luulen tietäväni miten pitäisi pelata?

Ja edelleen se että vihollinen vain kävelee siihen mun ukkojen keskelle vaikka olisi konekivääriä ja vaikka mitä ja napsii mun ukot pois, on realistisuus niin kaukana että en varmasti tule ostamaan jos tuollaiseksi jää.

Viimeiseen paikkaan en edes pääse kun peli kaatuu jatkuvasti kun aloitan hyökkäyksen...

Kyllähän se valmis peli varmasti on eri juttu kuin pre alpha mikälie. Ite latasin ja käynnistin tuon, mutta sitten päädyinkin odottamaan valmista peliä.
 
Aivan mahtava uutinen! Kaksi ensimmäistä ovat omalla kaikkien aikojen suosikkipelit-listalla. Mukavaa "arcade" RTS:ää. Tämä täytyy hankkia heti kun ilmestyy :)
 
Mitä tuota kymmenisen RTS tehtävää testasin, niin (vähemmän yllättäen) aika samaa kuin COH2. Joo, on tässä toki eri factiot, eri kykyjä ja pari uutta juttua (talon vyörytys, ukot kiipeää mikroamatta esteet, pakevalle joukolle voi laittaa upgraden tekeytymään...), mutta tuli melkein DLC fiilis. Valmiina tuotteena en toki tätä arvioinut ja pre-alpha pelasi itselläni varsin mallikkaasti ja se ison kartan naputtelu ja toimintakin oli nopeasti suht selvillä. Toisen lentokentän valtauksen RTS bugiin loppui pelaaminen ennen lomareissua ja nyt on tullut parit patchit joten voisi pelata pre-alphan loppuun. COHin leipähän on tuo RTS ja se tosiaan aika lailla samaa ja nähtyä. Itse en ole ihan varma vielä meneekö hankintaan, koska COH2 ähkystä ei ole pitkän tauonkaan jälkeen päässyt yli.
 
Tämä nyt ennakkotilattavissa, julkaisu 17.11 kuluvaa vuotta.

 
Tässä myös kun linkittää Steam tilin niin pääsee pelaamaan ton yhden tehtävän nyt

 
Tämä nyt ennakkotilattavissa, julkaisu 17.11 kuluvaa vuotta.


Ja tämä julkaisupäivähän tuli ja meni eikä kukaan huomannu että julkaisu siirtyi muutamalla kuukaudella. :D
Nyt on ainakin Steamissa sitten julkaisupäivä, eli 23.2.2023
Multiplayer playtest menossa 16.1 saakka jonne voi hakea vielä.

 
Mitä tuota kymmenisen RTS tehtävää testasin, niin (vähemmän yllättäen) aika samaa kuin COH2. Joo, on tässä toki eri factiot, eri kykyjä ja pari uutta juttua (talon vyörytys, ukot kiipeää mikroamatta esteet, pakevalle joukolle voi laittaa upgraden tekeytymään...), mutta tuli melkein DLC fiilis. Valmiina tuotteena en toki tätä arvioinut ja pre-alpha pelasi itselläni varsin mallikkaasti ja se ison kartan naputtelu ja toimintakin oli nopeasti suht selvillä. Toisen lentokentän valtauksen RTS bugiin loppui pelaaminen ennen lomareissua ja nyt on tullut parit patchit joten voisi pelata pre-alphan loppuun. COHin leipähän on tuo RTS ja se tosiaan aika lailla samaa ja nähtyä. Itse en ole ihan varma vielä meneekö hankintaan, koska COH2 ähkystä ei ole pitkän tauonkaan jälkeen päässyt yli.
Niin jos firma tekee CoH3n niin miten sitä tarkalleen ottaen pitäisi muuttaa? Kyse nyt on kuitenkin toisen maailmansodan RTS.

Minä nyt en ihan keksi mitä tuossa pitäisi uudistaa?

Paremmat graffat on tulossa, uusia yksiköitä ja mappeja. Mitä tuosta nyt enää muutat?
Pätee useampaan peliin kyllä nykyään.

edit. Jos pelin tyyppi on se mitä se on niin aika hankala tuosta on ruveta fps:ää tekemään.
 
Julkaisupäivä on lopultakin ylihuomenna. Jokunen arvostelu on jo ulkona ja vaatii ilmeisesti pari päivitystä, että on täysin kunnossa.
 
Noh, aika tuoreessa muistissa on miten helvetin rikki CoH oli julkkarissa. Sehän oli käytännössä täysin pelikelvoton pitkään julkaisunsa jälkeen.
Onneksi on ilmaiskoodi peliin niin pääsee testailemaan. :kahvi:
 
7h vissiin pitää odotella että amd lunastuksen saa aktiiviseksi, entiä jos von hyppääs vähä aikaa.
 
Steamissa saanu mixed revikoita tämä, ei vissii yltänyt ihan ykkösen tasolle?
Onko joku jo pelannu että mikä tässä on se ongelma? Ite pääsee vasta loppuviikosta kokeilemaan.
 
En ole itse vielä pelannut mutta mitä revikoita ja kommentteja lukee niin ilmeisesti teknisesti aika raakileena tullut pihalle, kuten myös aikaisemmat CoHit.
 
Jokusen sadan tunnin kasuaali-Company of Heroes pelaajana tämä kolmonen on vähän hassu tapaus. En keksi tästä oikein mitään vikaa, mutta en toisaalta keksi myöskään oikein syitä miksi tämä on olemassa. Mitään oikein uutta tämä ei tunnu tarjoavan vaan samat karkit uudessa pussissa. Käyttöliittymä on vähän keskeneräisen oloinen mutta kyllä sen kanssa pärjää. Hiukan karun näköinen mutta varsin riittävä siltäkin osin. Yksinpelikampanjoita en ole vielä kokeillut, ne tulee varmasti pelattua läpi kuten aina.

Vähän sama fiilis tästä jää kuin Age of Empires nelosesta. Samat pelit tehtiin jo 15-20 vuotta sitten vähintään samalla laadulla mutta kyllä näitä uudempiakin pelaa ihan mieluusti.
 
Täysin keskeneräisenä työnnetty pihalle. Joka paikka täynnä placeholdereita kakkosesta ja UI on aivan hirveä. En suosittele kyllä kenenkään ostavan tätä tuohon 60€ hintaan. Pelin mekaniikoissa ei sinällään ole mitään vikaa, mutta keskeneräisyys ja kiire näkyy kaikessa.
 
Vanhaa tuttua CoHhiahan tämä on. Graafisesti otettu joo vähän takapakkia ja kamera on liian lähellä + tuo UI on kamala, mutta hyvät lähtökohdat imo ja muutaman kuukauden ja pätsin päästä varmasti jo paljon parempi.
 
Camera Mod on pakollinen tuon takia. Graafisuuteen voisi sanoa että väätään hanikat kaakkoon... Tosin AA taitaa blurrata ja itse en sitä käytä.
 
Ei lupaa hyvää COH 3:n tulevaisuudelle.

Relic Entertainment and Sega Europe announced today that layoffs have hit the studio, impacting 121 jobs.

In a statement posted on Twitter, Relic notes that the layoffs are happening because of “external factors” that are “challenging our industry more than ever,” likely referencing the world economy.

“Relic and Sega remain fully committed to supporting and investing in our titles, including the recently released Company of Heroes 3,” the statement reads. “We’re confident that following this necessary restructuring, Relic will be in a position of strength to continue delivering outstanding experiences to players all over the world.”


 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom