Coldplay-liput ja yleisesti lippujen ostosta

Trokarit on kyllä ihmissaastaa, saisi viedä saunan taakse :mad:
Menin katsomaan Giants-Jets ja Rangers-Devils -pelit ja pakko ostaa trokarilta kun ne monta kuukautta etukäteen ostaa kaikki liput.

Ekassa lauseessa toteat trokarit ihmissaastaksi ja toisessa lauseessa kerrot että rahoitit juuri trokausta. Mistähän niitä trokareita niin paljon tuleekin. :confused:

Kauhea kohu näistä COldplayn lippusista on kyllä saatu, mielenkiintoinen ilmiö, itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa kyseinen bändi eikä muutenkaan mikään mitä pitää jonottaa tai F5 hakaten toivoa että celeroni päästää tilaamaan. Ei ole kiinnostanut oikeastaan koskaan ja nykyään ei varsinkaan kiinnosta. Mutta kai se pitää ymmärtää että me ihmiset ollaan erilaisia ja löytyy tosifaneja joille ehkä se jonottaminenkin on kokemus. Ja on se fanikulttuuri ehkä ihan tervettäkin moneen muuhun touhuun verrattuna, siinäpähän fanittavat.
 
Kauhea kohu näistä COldplayn lippusista on kyllä saatu, mielenkiintoinen ilmiö, itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa kyseinen bändi eikä muutenkaan mikään mitä pitää jonottaa tai F5 hakaten toivoa että celeroni päästää tilaamaan. Ei ole kiinnostanut oikeastaan koskaan ja nykyään ei varsinkaan kiinnosta.
Tämä on toden totta outo ilmiö. Olen pitänyt orkesteria aivan marginaalisena tuotteena tässä maassa ja pidän edelleen. Uskon, että enemmistö keikoille menijöistä on hädin tuskin kuullut bändistä. Harva osaa nimetä henkilöitä tai tunnistaisi kuvasta. Keskivertoa kovemmaksi tietäjäksi pääsee tunnistamalla yhden kolmesta kuulemastaan kappaleesta, ehkä jo mainitsemalla vähintään kolme viisua ja jonkun lätyn. Keikoilla nyt vaan kuuluu käydä ja vaikka parin päivän reissuna kaverin seurana ryypäten.
 
Kyllähän tuo Coldplay on soinut kautta aikain suomessakin radiossa eri kanavilla moneen otteeseen ja joskus aikaan aika tiuhaankin ja kun bändi on ollut kasassa 90-luvun loppupuolesta lähtien niin uskon että aika monella suomalaisella jonkinlainen suhde bändiin on. Siitä kertoo varmaan myös se että netissä luetun perusteella tuonne on menemässä niin nuorempi kuin vähän varttuneempi väestökin.
 
Suosiosta kertoo myös Spotifyn kuuntelumäärät. Bändin top 5 biiseillä kaikilla yli miljardi kuuntelukertaa, enimmillään 2,2 miljardia kertaa.
 
Kyllä Coldplay munkin käsittääkseni on aika iso bändi, ehkä voisi verrata Backstreet Boysiin jopa? Tuo mun kommentti oli enemmän henkilökohtainen, mulle siis kyseinen bändi ei merkitse mitään kuten ei BB myöskään.
Ja yleisemmin siis ei kiinnosta mikään mitä on jonotettava tosissaan. Mulla ei ole kiire minnekään.
 
Se on se show ja fiilis, mistä maksetaan. Itse kuuntelen enimmäkseen toisenlaista musiikkia, mutta onhan tuo varmaankin hieno kokemus:



Olisi kyllä kiva tietää että missä suhteessa lippuja myytyytiin (dynamic vs alelippu). Niitä kun oli samaan aikaan myynnissä, niin onnekkaat sai halvemmalla. Reilu kapitalistinen tapa olis myydä nuo sellaisella huutokaupalla, jossa hinta lähtee esim. 1000 eurosta ja laskee joka päivä esim. 5 eurolla.

Ihmettelen että YLE:llä ei ole vielä tullut yliopistoprofessorin tai tasa-arvovaltuutetun haastattelua, jossa vaaditaan valtiolta toimenpiteitä, koska Coldplayn konserttiin pääseminen kuuluu ihmisarvoiseen elämään.
 
Jos itse saisin suunnitella lipunmyyntijärjestelmän, se olisi todellakin money talks -tyylinen: isolla rahalla olisi ostettavissa jo myytyjä lippuja niin, että lipun aiemmin perushintaan ostanut köyhä tavis menettää lippunsa, eikä saa rahojaan takaisin. Eli lipun omisyajuus siirtyy vaan digitaalisesti rahaostajalle.
En oikein ymmärrä tarvetta trollata tyyliin jokaisessa mahdollisessa ketjussa. Trollaustahan tuokin on, jokainen tietää ettei menestyisi missään sivistyneessä maassa. Eikä ole edes vitsinä hauska.

Jotenkin hämmästyttää, että miten tänäpäivänä voi kasata sellaisen verkkopalvelun, joka ei kestä tuollaista kertamäärää käyttäjiä. Ovatko nuo latausmäärät vain niin suuria, ettei ihmisiä saada digitaalisesti jonoon?
En osallistunut tässä kohdassa mutta joskus joku vuosi sitten tutun puolesta metsästin liput yhteen tapahtumaan ja mietein aivan samaa. Itsellekin toisessa kohdassa oli ajatus mutta... Ja mitä on saatu aikaan? Ei mitään, täsmälleen sama pelleily jatkuu edelleen.
Tottakai se jonoon laittaminen vaatii kapasiteettia mutta kun sama perseily toistuu jatkuvasti, olisi sille perusteet. Enkä näe mitenkään mahdottomana saada muutama sata tuhatta käyttäjää jonoon. En usko meillä olevan ainoatakaan tapahtumaa koskaan, jossa jono olisi 500 tuhatta, kaikki jää alle.

En ole menossa eikä kiinnosta coldplay ja vähän ihmettelen miksi näin monia kiinnostaa? Eihän tuota kukaan koskaan muuten oikeasti kuuntele? Tai en tiedä ketään joka kuuntelisi, paitsi jos nyt radiosta sattuu tulemaan.
Aivan samat ajatukset itsellä ja mitä vähän mielenkiinnosta kyselin tuttavilta niin yksikään ei ollut millään tasolla kiinnostunut. Kohderyhmää kuitenkin selvästi on.

Mutta noin ylipäänsä ihmettelen näitä lippu juttuja, kun kysyntä on tuollainen niin miksi hintaa ei aseteta niin, että ei tarvitse jonottaa? Jos hinta olisi vaikka 1000€/lippu niin tuskin olisi tuollaista ryntäystä ja oikeasti paikalle haluavat pääsisivät.
Jos hinta on yläkantissa niin kiinnostusta ei ole ja takkiin tulee. Eli aivan selvä asia, miksi ei suoraan maksimiin. Mutta toisaalta dynaaminen hinnoittelu tällaisen hetkessä loppuun myydyn tapauksessa on sekin kaukana reilusta.

Ymmärrän kyllä, miksi dynaaamista hinnoittelua ollaan tuomassa enenevässä määrin mutta omasta mielestäni kiinteä hinta on ainoa oikea tapa. Järjestäjä määrittelee, millä hinnalla ja millaisen riskin myymättömistä ottaen voi jotain järjestää. Ja lippujen ostajat ostavat sen, mitä tarjolla on. Siinä se.
 
Onneksi näitä ei taida saada jälleenmyytyä, eiköhän nuossakin ole nimi lipussa, ja henkkarit ovella ?

Eipä ole missään tarkastettu nimettyjä lippuja keikoilla joissa olen ollut. Mietipä kuinka pitkään se prosessi kestäisi ja tarvittaisiin joku 100 järkkäriä pelkästään tuota hommaa varten. Aina on saanut jälleenmyytyä tarvittaessa.
 
Eipä ole missään tarkastettu nimettyjä lippuja keikoilla joissa olen ollut. Mietipä kuinka pitkään se prosessi kestäisi ja tarvittaisiin joku 100 järkkäriä pelkästään tuota hommaa varten. Aina on saanut jälleenmyytyä tarvittaessa.
Ainakin Rammsteinin olympiastadionkeikalla toukokuussa nuo tarkistettiin. Yksi järkkäri katsoi, että koko seurueen lipuissa on sama nimi, toinen tarkisti ostajan henkkarit.
 
En ole menossa eikä kiinnosta coldplay ja vähän ihmettelen miksi näin monia kiinnostaa? Eihän tuota kukaan koskaan muuten oikeasti kuuntele? Tai en tiedä ketään joka kuuntelisi, paitsi jos nyt radiosta sattuu tulemaan.

Kiinnostaa, koska muitakin kiinnostaa. Ihmiset on massasieluja.

Ihmettelen tuota kiroilua lippujen myynnistä, jos ostajia on enemmän kuin lippuja, niin ihan sama miten ne myydään, osa jää aina ilman. Ja nythän kaikille halukkaille oli lippuja, jos et halunnut tarpeeksi sitä 600e dynamic pricing -lippua, niin turhaan muille itket köyhyyttäsi/saituuttasi.

Tottakai se jonoon laittaminen vaatii kapasiteettia mutta kun sama perseily toistuu jatkuvasti, olisi sille perusteet. Enkä näe mitenkään mahdottomana saada muutama sata tuhatta käyttäjää jonoon. En usko meillä olevan ainoatakaan tapahtumaa koskaan, jossa jono olisi 500 tuhatta, kaikki jää alle.

ROI semmosen jonosysteemin rakentamisessa on nolla: yhtään lippua enempää ei myydä.
 
Viimeksi muokattu:
En osallistunut tässä kohdassa mutta joskus joku vuosi sitten tutun puolesta metsästin liput yhteen tapahtumaan ja mietein aivan samaa. Itsellekin toisessa kohdassa oli ajatus mutta... Ja mitä on saatu aikaan? Ei mitään, täsmälleen sama pelleily jatkuu edelleen.
Tottakai se jonoon laittaminen vaatii kapasiteettia mutta kun sama perseily toistuu jatkuvasti, olisi sille perusteet. Enkä näe mitenkään mahdottomana saada muutama sata tuhatta käyttäjää jonoon. En usko meillä olevan ainoatakaan tapahtumaa koskaan, jossa jono olisi 500 tuhatta, kaikki jää alle.
Huonosti toimiva nettisivu ja jonotus voivat olla myyntistrategia. Jos jollekkin on paljon kysyntää niin kannattaa tehdä surkea sivu joka kaatuilee jne ja laittaa vielä tuollainen random dynaaminen hinnoittelu. Kun joku halukas saa liput ostoskoriin niin hän ostaa ne miettimättä sekuntiakaan, että kannattaako tästä roskasta maksaa näin paljon koska on vaan pakko ja kiire kun muuten sivu kaatuu ja jäät ilman.
 
Huonosti toimiva nettisivu ja jonotus voivat olla myyntistrategia. Jos jollekkin on paljon kysyntää niin kannattaa tehdä surkea sivu joka kaatuilee jne ja laittaa vielä tuollainen random dynaaminen hinnoittelu. Kun joku halukas saa liput ostoskoriin niin hän ostaa ne miettimättä sekuntiakaan, että kannattaako tästä roskasta maksaa näin paljon koska on vaan pakko ja kiire kun muuten sivu kaatuu ja jäät ilman.
Omaan silmään on ainakin surkea sellainen mutta ehkä joku voi pitää hyvänä asiana suututtaa maksavat asiakkaat. Jos mahdollista, käyttävät jatkossa muita lipun välittäjiä, tosin eihän meillä liikaa tarjontaa ole niiden osalta.
Itselle taas riitti edellä maininnu kertajonottaminen. Sellaista esiintyjää ei olekkaan, että viitsisin leikkiä. Katson vaikka mielummin Ruotsin / Viron tarjonnan ja sen, toimiiko lippukauppa siellä.

Dynaamisesta hinnoittelusta on varmasti montaa mielipidettä mutta positiivista ei kyllä kuule. Ja muutoinkin tuo verkkokaupan toimimattomuus on herättänyt varsin paljon keskustelua. Positiivinen kyllä loistaa kaikessa poissaolollaan.
 
En oikein ymmärrä tarvetta trollata tyyliin jokaisessa mahdollisessa ketjussa. Trollaustahan tuokin on, jokainen tietää ettei menestyisi missään sivistyneessä maassa. Eikä ole edes vitsinä hauska.


En osallistunut tässä kohdassa mutta joskus joku vuosi sitten tutun puolesta metsästin liput yhteen tapahtumaan ja mietein aivan samaa. Itsellekin toisessa kohdassa oli ajatus mutta... Ja mitä on saatu aikaan? Ei mitään, täsmälleen sama pelleily jatkuu edelleen.
Tottakai se jonoon laittaminen vaatii kapasiteettia mutta kun sama perseily toistuu jatkuvasti, olisi sille perusteet. Enkä näe mitenkään mahdottomana saada muutama sata tuhatta käyttäjää jonoon. En usko meillä olevan ainoatakaan tapahtumaa koskaan, jossa jono olisi 500 tuhatta, kaikki jää alle.


Aivan samat ajatukset itsellä ja mitä vähän mielenkiinnosta kyselin tuttavilta niin yksikään ei ollut millään tasolla kiinnostunut. Kohderyhmää kuitenkin selvästi on.


Jos hinta on yläkantissa niin kiinnostusta ei ole ja takkiin tulee. Eli aivan selvä asia, miksi ei suoraan maksimiin. Mutta toisaalta dynaaminen hinnoittelu tällaisen hetkessä loppuun myydyn tapauksessa on sekin kaukana reilusta.

Ymmärrän kyllä, miksi dynaaamista hinnoittelua ollaan tuomassa enenevässä määrin mutta omasta mielestäni kiinteä hinta on ainoa oikea tapa. Järjestäjä määrittelee, millä hinnalla ja millaisen riskin myymättömistä ottaen voi jotain järjestää. Ja lippujen ostajat ostavat sen, mitä tarjolla on. Siinä se.

Maksaa ylimääräistä jos pitää lisätä serveriresursseja edes hetkeksi. Ja jos huomataan että tulikin turhaan lisättyä niin ai että, siinä saa varmaan controller sydänkohtauksen ja sysadmini potkut. :dead: Ja ehkä paskalla järjestelmällä meneminen on joku markkinointihypetysjuttu kanssa.
 
Vaimo halusi Cold Playn keikalle joten jonotettiin sitten eri laitteilla. Kännykän selaimella, kännykän lippu.fi apilla ja pöytäkoneella parilla selaimella. Kännykän selain oli yllättäen ainut missä jonotus eteni ja saatiin liput "kohtuulliseen" 170€ kpl hintaan. Itseä ei varsinaisesti kiinnosta koko bändi ja osaan yhden kappaleen nimetä. Riippumatta siitä mikä bändi siellä soittaa on soittajat aivan järkyttävän kaukana suurimmalta osalta paikoista joten moni väijyy silti ruutuja...
 
Täytyy kyllä ihailla tuota markkinointikoneistoa. Järkyttävälle määrälle ihmisiä on saatu luotua kunnon fomo-fiilikset.
 
Täytyy kyllä ihailla tuota markkinointikoneistoa. Järkyttävälle määrälle ihmisiä on saatu luotua kunnon fomo-fiilikset.
Voi olla koneistosta, mutta fomo on mielestäni vasta viimevuosina noussut ilmiö. Varmaan somekulttuuri aloittanut. Onhan kaikki kesän suosituimmat festarit myyty hyvinkin nopeasti loppuun vaikka hintoja nostetaan kunnolla vuosittain. Lippujen hinnat ihan järkyttäviä, mutta miksei olisi kun porukka kerran ostaa. Jostain syystä vaikka artistit ei noihin parane niin jengi ostaa silti koska 'fomo'. Ei nuo mielestäni aina ole noin ollut ja helppo oli aikoinaan ostaa liput pariakin päivää ennen. Coldplayn kanssa vähän sama eli ymmärrän miksi halutaan mennä kuuntelemaan kun kovanluokan maailmantähti ekaa kertaa Suomessa, mutta väitänpä että fomo on tässä monella suurin syy miksi lähteä hypeen mukaan. Se on sitten kiva kuvata kännykällä someen videota mistä ei saa mitään selvää ja kys videota ei tule koskaan katsomaan uudestaan ja näin osoittaa että minäkin olen täällä.
 
Kaipa tuonne ovat ihmiset lippuja reilusti hamstranneet ja niitäkin löytyy, jotka käyvät kahdella tai vaikka kaikilla keikoilla. Varsinaisille trokareille toivon käteen ns. mustaa pekkaa eli hintojen reilua laskua jälkimarkkinoilla. Ei pitäisi olla mahdotonta tuolla lippumäärällä Suomen kokoiseen maahan, vaikka toki konserteissa usein käydään ulkomaita myöten. Omakohtaisesti joka tapauksessa sain tavoittelemani kaksi lippua (kännykän kautta myös, pöytäkoneen kautta jono vaikutti ns. 'reilulta'), jotka tosin eivät tule omaan käyttöön vaan lahjaksi menevät.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 703
Viestejä
4 544 663
Jäsenet
74 832
Uusin jäsen
Make1234

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom