Cocktailien tekeminen kotona

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
510
Olen muutaman viime vuoden ajan käynyt aika ahkerasti cocktail-baareissa (Another Doggy Joensuussa, Trillby & Chadwick sekä Chihuahua Julep Helsingissä ovat tutuimpia ja parhaiksi havaittuja), ja aina välillä lähemmäs 15 euron juomia maksaessa tulee mieleen, että voisihan näitä kotonakin tehdä. Yhden viskipullon verran viskisoureja olen nyt kotona sekoitellut suht hyvällä menestyksellä, mutta olisi kiva laajentaa kotibaarin valikoimaa muutamaa muutakin helpohkoa juomaa ajatellen.

Kunnolliset välineet pitäisi kuitenkin hankkia ensin, nykyinen shaker on aika pilipalimallia ja hankala avata kun pinta on kostea ja jääpalat tehneet sisälle alipaineen. Myös kunnollinen sitruspuristin pitäisi ostaa.
Mistä kotimaisesta tai muualta EU:n alueelta lähettävästä kaupasta kannattaisi lähteä välineitä etsimään?

ps. yllätyin hieman kun en löytänyt aiempaa ketjua aiheesta, tai sitten en vaan osannut selata ja hakea tarpeeksi.
 
Liittynyt
16.02.2023
Viestejä
26
Olen muutaman viime vuoden ajan käynyt aika ahkerasti cocktail-baareissa (Another Doggy Joensuussa, Trillby & Chadwick sekä Chihuahua Julep Helsingissä ovat tutuimpia ja parhaiksi havaittuja), ja aina välillä lähemmäs 15 euron juomia maksaessa tulee mieleen, että voisihan näitä kotonakin tehdä. Yhden viskipullon verran viskisoureja olen nyt kotona sekoitellut suht hyvällä menestyksellä, mutta olisi kiva laajentaa kotibaarin valikoimaa muutamaa muutakin helpohkoa juomaa ajatellen.

Kunnolliset välineet pitäisi kuitenkin hankkia ensin, nykyinen shaker on aika pilipalimallia ja hankala avata kun pinta on kostea ja jääpalat tehneet sisälle alipaineen. Myös kunnollinen sitruspuristin pitäisi ostaa.
Mistä kotimaisesta tai muualta EU:n alueelta lähettävästä kaupasta kannattaisi lähteä välineitä etsimään?

ps. yllätyin hieman kun en löytänyt aiempaa ketjua aiheesta, tai sitten en vaan osannut selata ja hakea tarpeeksi.
Google esim. Baaritarvikkeet., ravintolatarvikkeet
 
Liittynyt
04.10.2023
Viestejä
22


Tuolta katselemaan, laaja valikoima. Löytyy varmasti kaikki mitä tarvitset kotibaariin. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hcc

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
510
Jep, hyvältä näyttää.
Käsishakerin kun kopsautat varovasti pöydän reunaan niin aukea.
Täytyy kokeilla. Nykyinen on tuollainen 3-osainen, jonka yläosa on niin pieni ettei siitä märkänä saa otetta millään. Pitää tuollainen 2-osainen varmaan ostaa.
Tuolla Pamarkilla näkyi olevan myös sen hintaista sitruspuristinta, että sietää olla laadukas. Täytynee tilata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 881
Täytyy kokeilla. Nykyinen on tuollainen 3-osainen, jonka yläosa on niin pieni ettei siitä märkänä saa otetta millään. Pitää tuollainen 2-osainen varmaan ostaa.
Tuolla Pamarkilla näkyi olevan myös sen hintaista sitruspuristinta, että sietää olla laadukas. Täytynee tilata.
Ite olen todennut että esim sitruspuristin kotikäytössä voi olla sellainen "mummonmökki" -mallinen eli ei järin kaunis, ei järin kätevä eikä kallis mutta tekee sen minkä sen pitää tehdäkin, eli itselläni on joku ehkä 4e täysin manuaalinen ja ruma muovirämmäle mutta ei sitä kukaan näe kun itsekseni joskus illan ratoksi jonkun juoman teen. Tietty jos haluaa vieraiden nähden tehdä jotain drinkkejä niin tuo ei ole niin optimaalinen mutta privaattikäyttöön erittäin toimiva ratkaisu.

Samoin mittakipot on itsellä jotain random muovimittoja jotka on maksaneet ehkä euron per setti mutta ajavat asiansa. Toki taas jos haluaa vieraiden edessä tehdä asioita niin ei välttämättä optimaalisin ratkaisu.

Oma tyyli ei ehkä sovi kaikille mutta itse kun välillä yksikseni jotain drinkkejä kyhäilen kun emäntä on esim sukuloimassa landella, nuo ovat toimineet varsin hienosti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
249 033
Viestejä
4 349 666
Jäsenet
72 303
Uusin jäsen
Stekkode

Hinta.fi

Ylös Bottom