Close to The Sun (PC,PS4,XBOX ONE)

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Viime viikolla julkaistiin pienen Storm in a Teacup -studion tekemä Close to The Sun. Peli on tunnelmallinen 1st person "kauhu"seikkailupeli. Pelissä ei ole mitään aseistusta/taisteulua ja on lähempänä Walking Simulator tyyppistä peliä.

Pelissä ei ole kovin paljon suoranaista toimintaa ja se rajoittuu muutamiin pakenemiskohtauksiin. Muutoin pelaaminen koostuu reittien/esineiden etsimisestä, pienten puzzlejen selvittämisestä ja pelimaailmaan uppoutumisesta erilaisia kirjeitä ym. lukemalla ja tallenteita kuuntelemalla.
Pelissä on myös paljon dialogia, joka koostuu suurimmaksi osaksi "radion" välityksellä käytävistä keskusteluista. Ääninäyttely on suht hyvää tasoa, ainskin omaan korvaan.

Taustatarinasta sen verran, että se sijoittuu vaihtoehtoiseen menneisyyteen, jossa Nikolai Tesla on rakentanut valtavan kokoisen valtamerialuksen (Helios), jonne hän on kerännyt maailman lahjakkaimpia tiedemiehiä tekemään läpimurtoja tieteessä. pelissä pelataan Rose Archerina, joka saapuu Heliokselle saatuaan kirjeen/kutsun Helioksella tutkijana työskentelevältä Ada siskoltaan. Äkkiä käy ilmi, että kaikki ei ole Helioksella kunnossa. Ada on pulassa ja Rosen täytyy etsiä ja auttaa häntä.

Teknisesti peli on todella upea ilmestys. Materiaalit näyttävät aidoille ja pelin BioShock henkinen maailma on täynnä upeita yksityiskohtia. Valaistus on upean tunnelmallista ja metalli-/marmoripinnat heijastavat ympäristöä näyttävästi ja realistisesti. Tekninen toteutus ontuu hieman suorituskyvyn osalta, sillä pelissä on alueita, joissa FPS laskee selvästi tiettyyn suuntaan katsoessa, vaikka CPU/GPU käyttö ei ole lähelläkään 100%. Suurimmaksi osaksi ollaan kuitenkin selvästi yli 60 FPS:n lukemissa 3440*1440 resolla, 6xAA:lla ja parhailla kuvanlaatuasetuksilla. Onneksi tämän tyyppisessä pelissä nuo hetkittäiset FPS dropti eivät niin hirveästi haittaa.

Itse olen pelannut peliä nyt noin 4h ja olen käsittääkseni noin puolen välin tienoilla. Olen kyllä tutkinut ja kolunnut joka nurkan, joten pelin pystyy juoksemaan läpi varmasti jo 5-6 tunnissa, joten mistään massiivisen pitkästä pelistä ei ole kyse. Itse olen tykännyt tähän asti pelistä todella paljon. Pelissä on upea tunnelma ja Helioksen salaisuuksia selvittää mielellään. Välillä peli onnistuu jopa säikäyttämään, mutta varsinainen kauhupeli tämä ei mielestäni ole, vaikka tunnelma toki painostava onkin.

Itse sanoisin että on semmoinen 7-8/10 arvosana olisi aika jees.

PS: Peli on sitten Epic Store exclusiivi.

Close To The Sun - Storm In a Teacup

 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 028
Viestejä
4 210 627
Jäsenet
71 005
Uusin jäsen
Seppochu

Hinta.fi

Ylös Bottom