Chrome kettuilee

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702


Tälläistä ilmoitusta on pukannut nyt vuoden tai jotain. Alkujaan ongelma ilmestyi kun chrome ei suostunut käynnistymään, ja sitten säätelin jotain mitä en todellakaan muista enää. Saa tuon varmaan pois jos muuttaa ilmoitukset niin että kaikki kaikki sallitaan kysymättä, no ei ehkä hyvä valinta.

Voisi toki poistaa ja asentaa uudestaan, mutta siinä menisi kirjanmerkit ja muut säädöt, tallennetut salasanat jne. joten ei sekään nappaa.

Mikä tässä nyt on ongelma?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Chromen asetuksissa on lopussa kohta "Asetusten palauttaminen". Tuosta voit palauttaa kaikki asetukset alkuperäisiksi.
Uudelleen asennus ei tuota korjaa, koska asetukset säilyvät ohjelman poistossakin rekisterissä, joten palauttaminen lie paras vaihtoehto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Chromen asetuksissa on lopussa kohta "Asetusten palauttaminen". Tuosta voit palauttaa kaikki asetukset alkuperäisiksi.
Uudelleen asennus ei tuota korjaa, koska asetukset säilyvät ohjelman poistossakin rekisterissä, joten palauttaminen lie paras vaihtoehto.
Niinpä näkyy nyt kun etsin. Lähtee näköjään välilehdet ja lisäosat, jos klikkaan sitä "tyhjennä" vaihtoehtoa.
Eipä siinä, nyt tiedän mitä tehdä. Mulla on noita välilehtiä yms. auki melko paljon, joten valmistaudun henkisesti tyhjennykseen ja siihen että raplaan nuo kaikki taas paikoilleen.

Juu juu, tiedetään että melkoista suorittamista ATK foorumilla taas jälleen. Mutta mistä näitä kaikkia tietää ellei kysy..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Kysyminen on yksi foorumin tarkoituksia, ei normaalikäyttäjä kaikkea noita voi tietää.
Kirjanmerkit voi kopioda toiselle selaimelle, josta kopioi ne sitten takaisin jos ne häviää tuossa operaatiossa.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Kirjanmerkit, asetukset, salasanat yms saa myös talteen, kun kirjautuu Chromeen Google tunnuksella. Toki voi tehdä vaikka uuden tunnuksen sitä varten jos ei ennestään ole, tai ei halua vanhaa tunnusta käyttää Chromen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Kirjanmerkit, asetukset, salasanat yms saa myös talteen, kun kirjautuu Chromeen Google tunnuksella. Toki voi tehdä vaikka uuden tunnuksen sitä varten jos ei ennestään ole, tai ei halua vanhaa tunnusta käyttää Chromen kanssa.
Eikös tuo vie asetukset myös, jotka tässä tapauksessa pitäisi nollata.
En muista, onko jossakin valintoja, missä määritetllään mitä tietoja tilille tallennetaan.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Eikös tuo vie asetukset myös, jotka tässä tapauksessa pitäisi nollata.
En muista, onko jossakin valintoja, missä määritetllään mitä tietoja tilille tallennetaan.
Vie Chromen asetukset, mutta ei kait se käyttöjärjestelmän asetuksia vie. Luulisin että tuo kyseinen vika johtuu käyttöjärjestelmästä, jossa on jotain säädetty, niin UAC kysyy lupia. Ei kait siihen UAC:n toimintaan Chromen asetuksista pysty vaikuttamaan?

Näin luulen, en tiedä, koska en Windowsia käytä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Tässähän on kyse Chromen asetusten palauttamisesta, niin eiköhän kaikki vaikuta kaikkeen, koska chromen asetukset tuo tallentaa.
Kysyjä voisi antaa palautteen, miten asetusten palauttaminen vaikutti asiaan ja auttoiko se.

Toisinaan Googlelta tulee noita Popuppeja, mitä eka viestissa on, kun se asentelee joitain vakoilukikkareitaan, mutta ei noita kovin usein tule.
Olen yleensä tuon jälkeen käyttänyt AdwCleaneria, joka löytää sen heti ja poistaa.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Joo ja tosiaan jos haluaa Chromen synkronointia käyttää kirjanmerkkien, välilehtien yms tallentamiseen, niin voihan sen laittaa ettei asetuksia tallenneta. Synkronoinnin asetuksista voi valita mitä tallennetaan.
Kuvakaappaus 2017-06-17 11-06-53.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Kysyjä voisi antaa palautteen, miten asetusten palauttaminen vaikutti asiaan ja auttoiko se.
Vielä en oo tehnyt mitään asian eteen. Pitää kerätä hermot ensin kasaan - jos nyt jotain menee pieleen niin alkaa vituttamaan.
Katsoin nuo yllä olevat synkat ja ne olenkin joskus näköjään ruksinut, näkymä on eri mutta sisältö sama.

Kunhan mä tässä motivoidun asiaan niin kerron sitten miten kävi. Toki jos tulee vielä ideoita, niin saa toimittaa:)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Kysyjä voisi antaa palautteen, miten asetusten palauttaminen vaikutti asiaan ja auttoiko se.
Nyt kun tästä on jo vähän aikaa, niin vihdoin ja viimein palautin asetukset.

Olen kai itse poistanut tuon alkuperäisilmoituksen, tai sitten kadonnut jonnekin. no sillä ei väliä:



Sama ilmoitus tulee edelleen, välilehdet, kirjanmerkit yms. säilyivät. Ainoa mikä hävisi oli chromen teema ja senhän saa takaisin. Muuten ongelma on edelleen päällä. Pieni haittahan tuo tuo tietenkin on, mutta haitta se on pienikin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Nostetaas vähän, hävisi myös pari laajennusta, jotka onneksi muistin. Onkelma jatkuu edelleen:comp:

Enkä edelleenkään viitsisi poistaa selainta ja asentaa uudestaan, kun siinä menisi samalla kaikki.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Mitä yrität avata kun tuo tulee? Oletko kokeillut kokonaan ilman laajennuksia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Mitä yrität avata kun tuo tulee? Oletko kokeillut kokonaan ilman laajennuksia?
Ihan selainta vaan. Yllä olevilla oheilla yritin palauttaa chromea. Ns. ylimääräisiä mulla oli tässä vain adblock, eräs taustateema, back to back, ja ehkä jotain mitä en edes muista.

Mutta ne hävisivät ja sama ilmoitus tuli uudestaan.
Ja kone on putsittu ja kaiken pitäisi olla ajan tasalla, paitsi että jossain mättää vieläkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Oletko katsonut, mitä näyttää tuossa herjassa: "Näytä tiedot"?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Oletko katsonut, mitä näyttää tuossa herjassa: "Näytä tiedot"?
Toki. Siinä vaan on liukuvalikko jossa on turvallisuustasot maksimista nollaan. Jos en halua että tuo systeemi näkyy, niin sitten pitäisi antaan chromen hyväksyä kaikki toiminnot mitään kyselemättä - ei suositeltava. Enkä ole edes kokeillut.

Kun nyt muistaisi mistä syystä tuo on edes alunperin tullut, mutta kun ei muista.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Kokeile seuraavaa.
"What you wanna do its start by clicking the start menu, finding the Google Chrome icon, right-click the icon, click properties, then the compatibility tab, then Change settings for all users and UNCHECK "Run this program as an administrator". Save all the settings, and your good to go! I just did it on windows 7 64-bit home and I havent seen any problems with it."
Google Chrome in Windows 7 prompts UAC
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Kokeile seuraavaa.
"What you wanna do its start by clicking the start menu, finding the Google Chrome icon, right-click the icon, click properties, then the compatibility tab, then Change settings for all users and UNCHECK "Run this program as an administrator". Save all the settings, and your good to go! I just did it on windows 7 64-bit home and I havent seen any problems with it."
Google Chrome in Windows 7 prompts UAC
Nyt jännän äärellä. Ainoa mitä tämä hyväksyi, oli että admin jutut näytti katoavan, eli ilmoitusta ei enää tullut. Toisaalta nyt näyttää että mikä hyvänsä ulkopuolinen taho saattanee voida tehdä muutoksia koneeseen ilman että itse tiedän asiasta, tai jos F-secure huomauttaa.
Menee vähän tietoturva-asiaksi tässä kohtaa, ja näistä olen huolissani, ettei mitään bugeja asennu koneelle. Tosin ei tämä muistaakseni ole mistään ihmeemmästä varoittanutkaan, kun en oudoilla sivuilla käy. Mitenhän tässä nyt käy kun vähän avasin ovet vissiin kaikille, tai sitten en. Saatana näitä vehkeitä...;)
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Siis se on nyt turvallisempi ilman korotettuja oikeuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Siis se on nyt turvallisempi ilman korotettuja oikeuksia.
Jää nähtäväksi, mä nyt olen varovaisesti vilkaissut vähän kaikkea. Chrome ainakin aukeaa ilman tuota ilmoitusta. Toisaalta en taas sitten pääse/löydä enää sitä mistä sen turvatason voi säätää. Joten vähän ristiriitaisissa tunnelmissa. F-securekin sanoo että kaikki ok, paitsi "selaimen laajennusta ei ole käytössä tai se on poistettu käytöstä" Mitä tarkoittaakin.. Ennen tuota ei ole muistaakseni nähnyt.

Kunhan nyt ei vaan kävisi mitään:nb:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 339
Viestejä
4 194 931
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom