Canon Pixma MG5450S ei tulosta tekstimustaa PGBK

Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
5
Alkaa olla lähellä, että printterin seuraava kohtalo on Office Spacesta tuttu. Vanha Canon Pixma MG5450S ei nimittäin tulosta enää mitään PGBK-musteella (pigment black, tavallisen mustan tekstin muste). Muilla musteilla tulee testiprintillä ihan normaali tulos. Musteet ovat Bubprintin kasetteja, Saksan Amazonista.

Seuraavat temput olen kokeillut:
  • Edellinen lähes tyhjä mustesäiliö on vaihdettu uuteen ja uudesta tulee mustetta ulos kun vähän puhaltaa ilmareikään.
  • On ajettu cleaning ja deep cleaning useita kertoja. Ei mitään vaikutusta.
  • Olen huuhdellut lämpimällä vedellä tulostuspään ja antanut kuivua päiviä. Ei vaikutusta.
  • Olen puristanut ruiskulla vettä ja isopropyylialkoholia tulostuspäästä kaikkien musteiden suuttimista läpi. Kyllä ne nesteet sieltä läpi tulee, ehkä suunnilleen samalla tavalla muista väreistä ja PGBK:sta.
  • Olen puristanut ruiskulla edellisten pesuoperaatioiden jälkeen ilmaa läpi. Kyllä se ilmakin sieltä suuttimen kautta ulos tulee.
Mutta millään näistä ei ole vaikutusta, testitulosteella tulee nätisti muut värit, mutta paperi jää valkoiseksi siitä mikä pitäisi tulla PGBK:lla. Jos yritän tulostaa ihan tekstiä ja printer preferenceistä pistän vielä nimenomaan plain paper ja grayscale (=PGBK-tulostus), tulee vain tyhjiä sivuja. Mustetta ei tule yhtään paperille saakka.

Missä tukos voi vielä olla?

IMG20231015191130.jpg - IMG20231015191140.jpg - IMG20231015191204.jpg - IMG20231015191214.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 449
Viestejä
4 199 852
Jäsenet
70 908
Uusin jäsen
Biurpo

Hinta.fi

Ylös Bottom