- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 1 182
Eli ongelmana on että tulostin hukkuu aina kun se on sammutettu ja sitten vaikka viikon päästä käynnistetään uudestaan tulostamista varten - tulostus ei onnistu koska "tulostin ei vastaa". Tulostin on Canon MG3600 Series ja sitä käytetään Windows 10 koneelta. Tulostin vaihdettiin uuteen (aiemmin oli Canon MG3500 series), mutta ei auta vaan sama ongelma jatkuu. Viittaa siis nettiyhteyden ongelmaan.
Tulostin näkyy koneella mutta ei vastaa. Kone ilmoittaa hetken aikaa että "tulostetaan" ja sitten "ei vastaa" ongelman. Ongelma ratkeaa yleensä kun käynnistää reitittimen uudelleen, ja nettiyhteyden palatessa tulostin löytyy ja tulostaminen onnistuu, ja toimii niin kauan kun tulostin on käynnissä. Reititin on tosi vanha, Thomson TG89vn tai joku sellainen. Voiko siinä olla varsinaisesti vikaa, vai olisko vaan joku asetus pielessä? Tulostin ja kone ovat kumpikin WLANin yli reitittimeen yhteydessä.
En ole kokeillut että toimiiko jos tulostin on langallisella yhteydellä reitittimessä, mutta tosiaan tämä ongelma alkoi yhtäkkiä ja on toiminut ennen ihan hyvin langaton yhteys tulostimessa.
Tulostin näkyy koneella mutta ei vastaa. Kone ilmoittaa hetken aikaa että "tulostetaan" ja sitten "ei vastaa" ongelman. Ongelma ratkeaa yleensä kun käynnistää reitittimen uudelleen, ja nettiyhteyden palatessa tulostin löytyy ja tulostaminen onnistuu, ja toimii niin kauan kun tulostin on käynnissä. Reititin on tosi vanha, Thomson TG89vn tai joku sellainen. Voiko siinä olla varsinaisesti vikaa, vai olisko vaan joku asetus pielessä? Tulostin ja kone ovat kumpikin WLANin yli reitittimeen yhteydessä.
En ole kokeillut että toimiiko jos tulostin on langallisella yhteydellä reitittimessä, mutta tosiaan tämä ongelma alkoi yhtäkkiä ja on toiminut ennen ihan hyvin langaton yhteys tulostimessa.