Canon LBP-810 x64 ajuri?

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
198
Toivoton tapaus tämä Canon korporaatio. Hyvä tulostin (vanha kylläkin), ei ajureita kuin ainoastaan x32 Wista/ Win 7. Saan kylläkin tuon pelittämään Win 10 32 bittisessä, mutta haluaisin tämän toimivan myös 64 bittisessä. Ajureita ei löydy eikä niitä ole koko maailmassa ja Canon ei suostu tekemään ajureita x64.

Onko täällä tietotaitoisia kuinka muutan noita ajureita x64:ksi, vai onko tuo mission impossible?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
198
Nope. Kaikki linkit antavat tuon x32 ajuripaketin, joka minulla jo on. Olen metsästänyt näitä x64 aina silloin tälloin. Tämä tulostin on noin 10 vuotta vanha, mutta edelleen aivan pätevä ja tähän saa edullisesti mustekasetteja. Silloin kun tämä tuli markkinoille (2009 ?), Canon ei tarjonnut x64 ajureita millekään käyttöjärjestelmälle (XP, Vista, Win 7). Tuossa vanhemmassa läppärissä Win 10 32 bit toimii, kunhan asentaa ajurit ilman digitaalista allekirjoitusta.

Kiertäkää kaukaa Canonin tuotteet. Niiden vehkeille ei pitkää tukea saa.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
509
LBP-810 ei tue PCL-tulostuskieltä vaan on ns. GDI- eli windows-tulostin.

Sille on kuitenkin olemassa reverse-engineerattu avoimen lähdekoodin ajuri, jonka voi varmaan (jollain työmäärällä) kääntää mille arkkitehtuurille tahansa. Se on tosin vuodelta 2004, joten se saattaa tarvita pientä viilailua että se menee siististi nykyisistä kääntäjistä läpi. Siispä yksi vaihtoehto (jos Linux-osaamista löytyy) voisi olla Raspberry Pi, johon kääntäisi tuon ajurin käyttökuntoon.

Tuo reverse-engineerattu ajuri syö pbmraw-bittikarttadataa, ja CUPS-tulostuspalvelinsoftasta löytyy kyllä keinot muuntaa mikä tahansa CUPSin tuntema tiedostoformaatti pbmraw:iksi. CUPS ja tuo ajuri pystyyn RasPiin, printteri USB-piuhalla RasPiin kiinni, RasPi verkkoon ja tulostimen jako päälle, ja hep, sinulla on mm. IPP-verkkotulostusprotokollaa ymmärtävä LBP-810 verkkoprintteri johon voi tulostaa vaikka iPadista jos siltä tuntuu.

Mutta tosiaan, jos koodaustaitoa ei löydy itseltä eikä joltain kaverilta jonka kanssa ongelmaa voisi tutkia yhdessä, sitten mahdollisuudet ovat aika heikot.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
198
Kiitos kaikille vastanneille. Täytyy tyytyä tuohon Win 10 x86 läppäriin, jossa tuo toimii. Eihän nykypäivänä paljoa tarvitse ainakaan minun tulostella. Muistikkuun filut ja tulostamaan...

Hieman off topic, mutta tämä tulostin puhuu samalla äänellä kuin ennen junissa se nainen; "Lisää paperia tulostimeen, tarkista mahdollinen paperitukos, sulje tulostimen kansi jne." Ajureita löytyy myös muille kielille ainakin venäjäksi, espanjaksi ja lontooksi.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
389
Nope. Kaikki linkit antavat tuon x32 ajuripaketin, joka minulla jo on. Olen metsästänyt näitä x64 aina silloin tälloin. Tämä tulostin on noin 10 vuotta vanha, mutta edelleen aivan pätevä ja tähän saa edullisesti mustekasetteja. Silloin kun tämä tuli markkinoille (2009 ?), Canon ei tarjonnut x64 ajureita millekään käyttöjärjestelmälle (XP, Vista, Win 7). Tuossa vanhemmassa läppärissä Win 10 32 bit toimii, kunhan asentaa ajurit ilman digitaalista allekirjoitusta.

Kiertäkää kaukaa Canonin tuotteet. Niiden vehkeille ei pitkää tukea saa.
En omista Canonia itse, mutta Canonin puolustukseksi sanottakoon että kyseessä melkein 19 vuotta vanha (!!) tulostin joten kohtuutonta melkein vaatia jotain Win10 x64 ajureita kun laitteen julkaisuhetkellä on luvattu suportti Windows 98 / 2000 ja XP:lle, jonka jälkeenkin Canon vielä tukenut laitetta Vista ja 7 ajureilla!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 441
Viestejä
4 233 291
Jäsenet
71 223
Uusin jäsen
Jore79

Hinta.fi

Ylös Bottom