Canalys: Älypuhelinmarkkinat kutistuivat yli 10 % päättyneellä neljänneksellä, Samsung edelleen ykkönen

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 409
1651496066116.png


Markkinatutkimusyhtiö Canalys on julkaissut raportin vuoden ensimmäisen neljänneksen älypuhelinmarkkinoista. Raportin mukaan markkinoille toimitettiin yhteensä 311,2 miljoonaa puhelinta, joka on 11 % vähemmän kuin vuotta aiemmin. Syiksi laskulle mainitaan mm. komponenttien saatavuusongelmat, inflaatio, COVID sekä sota Ukrainassa. Samsung ja Apple kasvattivat etumatkaansa markkinoiden kärjessä (Q1 21 verrattuna), halliten nyt 24 ja 18 % osuutta markkinoista. Xiaomi oli selkeä kolmonen (13 %) ja kärkiviisikon täydentävät Oppo ja Vivo.

Lähde: Canalys Newsroom - Global smartphone market shrinks 11% in Q1 2022 as regional headwinds bite
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Inflaatio tosiaan alkaa näkyä parhaiten siten, että kaupasta loppuvat ne halvimmat tuotteet, myös puhelinkategoriassa. Sitten puhelimia ei vaihdeta enää niin tiuhaan.

Se on tosin hyvä asia, koska on järjetöntä ottaa käyttöön uusi puhelin joka 12 kk. Toivottavasti kehitys jatkuu samana! :thumbsup:
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
235
Joo minun puolesta uusien luurien myynti saisi pudota 90%
Se vaatisi kyllä kymmenkertaisen käyttöiän pidennyksen, mikä olisi aika koiva vaatimus. Riittäisikö vähän pienempi pudotus? :) Itselläni on edelleen käytössä Android-puhelin vuoden 2016 lopulta (alkuperäisellä akulla), ja menen sillä toistaiseksi. Olin jo vaihtamassa uuteen, kun käyttö alkoi olla niin jumittavaa huolimatta tehdastilaan palauttamisesta. Sitten löysin ohjelman, jolla saa poistettua Androidista kaikenlaista turhaa, ja puhelimestahan tuli nopeampi kuin uutena.
 
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
3
Android-puhelin vuoden 2016 lopulta (alkuperäisellä akulla), ja menen sillä toistaiseksi. Olin jo vaihtamassa uuteen, kun käyttö alkoi olla niin jumittavaa huolimatta tehdastilaan palauttamisesta. Sitten löysin ohjelman, jolla saa poistettua Androidista kaikenlaista turhaa, ja puhelimestahan tuli nopeampi kuin uutena.
Minulla on vastaava tilanne, tilan raivailu on kankeaa......

Mitähän ohjelmaa käytit?
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
235
Minulla on vastaava tilanne, tilan raivailu on kankeaa......

Mitähän ohjelmaa käytit?
Universal Android Debloater GUI:ta. Tuolla sivulla on linkki lataussivulle, mutta linkki on hiukan huomaamaton, joten laitan sen myös tähän. GitHub on tavalliselle ihmiselle (kuten minulle) aika sekava, joten kerron varmuuden vuoksi vielä, että lataussivulla sivulla näkyvät versionumerot ovat linkkejä, joista pääsee kunkin version varsinaiselle lataussivulle. Kannattaa tietysti valita viimeisin versio, mikäli ei ole mitään erityistä syytä valita muuta. Lataussivun alareunassa on osio "Assets", josta löytyvät ladattavat ohjelmatiedostot Linuxille, MacOS:lle ja Windowsille.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Universal Android Debloater GUI:ta. Tuolla sivulla on linkki lataussivulle, mutta linkki on hiukan huomaamaton, joten laitan sen myös tähän. GitHub on tavalliselle ihmiselle (kuten minulle) aika sekava, joten kerron varmuuden vuoksi vielä, että lataussivulla sivulla näkyvät versionumerot ovat linkkejä, joista pääsee kunkin version varsinaiselle lataussivulle. Kannattaa tietysti valita viimeisin versio, mikäli ei ole mitään erityistä syytä valita muuta. Lataussivun alareunassa on osio "Assets", josta löytyvät ladattavat ohjelmatiedostot Linuxille, MacOS:lle ja Windowsille.
Sitten kannattaa olla varovainen tämän kanssa, koska saattaa kadota ominaisuuksia joita oikeasti hyödyntää jos sokeasti alkaa poistelemaan kaikkea ohjelman näyttämää "turhaa".
Ja varmuuskopiot kuntoon! Koska aina on vaarana että sopivasti bitti menee vinoon...

Ja jatkot varmaan kannattaa kirjoitella vaikka tuonne:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 580
Viestejä
4 204 835
Jäsenet
70 919
Uusin jäsen
XJX0

Hinta.fi

Ylös Bottom