Bykskin vai Barrown GPU -Blokki 3080 EVGA FTW3 ULTRA?

Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Onko jollain kokemuksia GPU - blokeista otsikon mukaiselle näyttikselle? Tilasin kummankin Kiinasta valmistajalta, kun toimitusajat tuntuivat olevan epävarmoja.
Nyt kävi niin että kumpikin saapuu tänään. Pitäisi päättää kumpi menee koneeseen.
Onko kenelläkään kokemuksia tai valistuneita mielipiteitä ko - blokeista?
Itse alustavasti kallistuisin Barrown suuntaan ehkä.

Ohessa linkit kumpaankin blokkiin:
Bykski: Bykski N-EV3090FTW3-X EVGA RTX3090 FTW3 ULTRA GAMING GPU BLOCK
Barrow: US $96.78 10% OFF|Barrow RTX 3090 3080 GPU Water Block for EVGA 3090 FTW3, Full Cover 5v ARGB GPU Cooler, BS EV3090F PA|Fans & Cooling| - AliExpress
 
Liittynyt
04.01.2019
Viestejä
46
Hieman ohi aiheen: Mulle on tulossa Kiinasta myös Bykskin blokki, tosin en tiedä milloin mahtaa saapua. Kiinnostaako sua myydä tuota Bykskin blokkia, niin saisin nopeammin vehkeet vesille?
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Sain asennettua tuon Barrown ja lämmöt ei nouse kuin n. 45-47 asteen välille rasituksessa näin alustavissa testauksissa. Olen siis erittäin tyytyväinen. Eli Byksksin blokki voi mennä eteenpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Barrow jos toiminnallisuus menee ulkonäön edelle, Bykski jos ulkonäkö on tärkeä.

Barrowilla laitetaan lämpötyynyt myös VRM chokejen päälle, kun taas Bykskissä ei. Sinällänsä asialla ei oo väliä, mutta mahdollinen coilwhine vaimenee jos ne on puristuksissa lämpötyynyillä. Toki plussaa myös siitä et niillekkin on sit jotain jäähdytystä, vaikkeivät sitä välttämättä kai tartteiskaan.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Tuo ulkonäkökysymys on toki katsojan silmässä. Barrow on omaan silmään paremman näköinen. Toinen mikä menee taas Bykskille on se että siinä on mukana backplate. Barrowssa käytän EVGA:n omaa. vakiota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Toki joo, mun mielestä toi Barrowin blokki on ihan yksiselitteisesti ruma, siinä on pikkasen liikaa tota akryylia kun blokin pitää olla yhtä pitkä kun vakiojäähy, eikä asiaa auta sitä et siitä tulee kunnon sekasikiö siinä vaiheessa kun käytetään sitä vakiobackplatea.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
No onneksi kaikille halukkaille löytyy omanlaisia designeja. Kumpikin ajaa varmasti asiansa hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
No onneksi kaikille halukkaille löytyy omanlaisia designeja. Kumpikin ajaa varmasti asiansa hyvin.
Ajaa joo, ja hinnatkin on huomattavasti kohtuullisemmat verrattuna esimerkiks EK:n tuotoksiin. Vaikea perustella itelleen maksavansa tuplahintaa pitkälti samasta tuotteesta hyvin minimaalisella suorituskykyerolla.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Ajattelin itse laittaa sen blokin riserilla kiinni kohtapuoliin, niin saa sen vakiobackplaten piiloon ja RGB:tä loistamaan päin näköä ;-). Eikä aina tuota eroakaan ole. Mitä olen noita ilmoitettuja lämpöjä katsellut netistä niin omasta (lyhyestä) kokemuksesta tuo Barrown blokki EK:sta tai Alphacoolista ei eroa oikeastaan ollenkaan.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Päivityksenä Otin tuon Bykskin blokin käyttöön testimielessä, kun kummatkin omistan, niin huomasin että lämmöt ovat sillä matalammat 2-3 astetta ja se reagoi jäähdytykseen nopeammin, eli virtaus taitaa olla parempi. Ja onhan se asennettuna paremman näköinen oman backpaltensa ym. ansioista. Omalta osaltani täyden suositukset Bykskin EVGA FTW3 3080 / 3090 blokille.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
118
Lämmöt ei mitkään kovin kummoiset, EK:n blokilla pääsee max. 40c lukemiin helposti. Tämän todennut 5:llä eri kortilla ja ek:n blokilla, mm. 3080 tuffilla
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Lämmöt ei mitkään kovin kummoiset, EK:n blokilla pääsee max. 40c lukemiin helposti. Tämän todennut 5:llä eri kortilla ja ek:n blokilla, mm. 3080 tuffilla
Aika kova. Siis kunnolla kellotettuna myös? Pitääpä laittaa mieleen ja katsella jos niitä EK:n blokkeja jossain vaiheessa saa. Minulla 2070 Mhz ja muisti 10400 Mhz. Lämmöt nousee sinne 44 -45 pelatessa ja stress testeissä 46-48. Tosin on tuo suorituskyky nytkin ihan riittävä että en tiedä jaksaako vaihtaa.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
118
Aika kova. Siis kunnolla kellotettuna myös? Pitääpä laittaa mieleen ja katsella jos niitä EK:n blokkeja jossain vaiheessa saa. Minulla 2070 Mhz ja muisti 10400 Mhz. Lämmöt nousee sinne 44 -45 pelatessa ja stress testeissä 46-48. Tosin on tuo suorituskyky nytkin ihan riittävä että en tiedä jaksaako vaihtaa.
Kellotettuna, pelatessa lämmöt yleensä 35-38, 1kpl 480mm radeja käytössä
 
Liittynyt
04.01.2019
Viestejä
46
Kellotettuna, pelatessa lämmöt yleensä 35-38, 1kpl 480mm radeja käytössä
Tuo 480 on vissiin pelkästään näyttikselle? Miten kovin radin tuulettimet huutaa noilla lämmöillä? Mielenkiinnosta kyselen, pitäisi Bykskin blokki naittaa 3090 kanssa.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
118
Tuo 480 on vissiin pelkästään näyttikselle? Miten kovin radin tuulettimet huutaa noilla lämmöillä? Mielenkiinnosta kyselen, pitäisi Bykskin blokki naittaa 3090 kanssa.
myös prossu samassa, 8kpl gentle typhooneja ap-14 mallia ja oliskohan n.1000 kierrrosta noilla lämmöillä. Aquaero säätää tuulettimen veden lämpötilan mukaan joka pyritään pitämään max 32c
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
myös prossu samassa, 8kpl gentle typhooneja ap-14 mallia ja oliskohan n.1000 kierrrosta noilla lämmöillä. Aquaero säätää tuulettimen veden lämpötilan mukaan joka pyritään pitämään max 32c
Joo, tässä vaiheessa mä rupeen väittämään paskapuheeks. Yks 480mm radi, näyttis ja prossu samassa kierrossa, tuulettimia 6kpl ja max 1000rpm ja veden lämpötila max 32c ja kortti alle 40c?

Vertailun vuoks mulla on Mo-ra 420, jossa kiinni 4x 200mm Noctuaa pyörimässä 70% nopeuksilla. Vettä hyrskyttelee 2x D5 pumppua ja kierrossa on 5900X ja 3080. Hyvä että mullakaan on veden lämpötilat siinä 32c. Ja morahan on tosiaan kopan ulkopuolella niin siinä on sekin etu ettei se ota lämmintä ilmaa kotelon sisältä ollenkaan.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
118
Joo, tässä vaiheessa mä rupeen väittämään paskapuheeks. Yks 480mm radi, näyttis ja prossu samassa kierrossa, tuulettimia 6kpl ja max 1000rpm ja veden lämpötila max 32c ja kortti alle 40c?

Vertailun vuoks mulla on Mo-ra 420, jossa kiinni 4x 200mm Noctuaa pyörimässä 70% nopeuksilla. Vettä hyrskyttelee 2x D5 pumppua ja kierrossa on 5900X ja 3080. Hyvä että mullakaan on veden lämpötilat siinä 32c. Ja morahan on tosiaan kopan ulkopuolella niin siinä on sekin etu ettei se ota lämmintä ilmaa kotelon sisältä ollenkaan.
Sieppaa.JPG

Nämä täydellä rasituksella, pelatessa lämmöt alhaisemmat. Radi 900D-kotelon alaosassa lattiarajassa eristettynä muusta kotelosta.
Oikein lämpimänä päivänä tuulettimet 100% mutta silti vesi pysyy 32-32,5c, tarkoittaa päivää jolloin sisällä +26 tai enemmän
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Eipä noissa bykskin blokeissa sen kummempia lämpötila eroja ek:n malleihin ole. Itellä oli kolme päivää testissä, mutta myin kortin pois. 3080 suprim x kyseessä ja omasta myynti ilmotuksesta lainaus, kun en enään lukuja muistanut. "Lämmöt codin warzonessa oli kortilla 34c ja muistit 64c. Timespy lämmöt taisi olla 40c ja muisteilla 70c"

Uusi bykskin blokkin on tulossa tällä kertaa 3080 strixille ensi viikolla. Katellaan toimiiko yhtä hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660


Nämä täydellä rasituksella, pelatessa lämmöt alhaisemmat. Radi 900D-kotelon alaosassa lattiarajassa eristettynä muusta kotelosta.
Oikein lämpimänä päivänä tuulettimet 100% mutta silti vesi pysyy 32-32,5c, tarkoittaa päivää jolloin sisällä +26 tai enemmän
Minkä paksunen radi sulla siinä on? 60-80mm? Vissiin kuitenkin aika jötkäle kerta 900D kuitenkin kotelona. Minkä prossun kanssa oot ton parittanu?

Ja RTX käyttävät pelit tuntuu kurittavan korttia huomattavasti kovemmin mitä non-RTX, Metro Exoduksen oon todennu hyväks vakaustestiks ja se kanssa kurittaa korttia aika rankasti. Myös noi veden lämpötilasensorit on omien kokemusten mukaan aikalailla vaan siihen et niillä säädetään tuulettimet, tarkkaa lukemaa niistä ei saa millään. Mulla sensorit väittää et sisääntuleva vesi moralta on kuumempaa kun ulostuleva blokkien jälkeen, mikä nyt ei yksinkertasesti oo mahdollista ja täysin käsituntumalla testattavissa, ottaa kotelon ulkopuolella olevista letkuista kiinni ja tajuaa samontein et se ulostuleva on letkujenkin läpi huomattavasti lämpimämpää, kun taas sisäänmenevä on viileetä. Itellä yks phobyan kierteisiin suoraan menevä male to female sensori ja yks barrowin tulppamallinen. Toki ne on hyviä siihen et saa ees jotain ideaa missä mennään, ja niitten pitäis kokoajan kuitenkin näyttää jatkuvasti saman verran pieleen, et jos idlessä vaikka näyttää 26c ja rasituksessa sit 32c, niin sitä pystyy jokseenkin luotettavana pitämään et 6c nousee veden lämpö rasituksessa.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
118
Minkä paksunen radi sulla siinä on? 60-80mm? Vissiin kuitenkin aika jötkäle kerta 900D kuitenkin kotelona. Minkä prossun kanssa oot ton parittanu?

Ja RTX käyttävät pelit tuntuu kurittavan korttia huomattavasti kovemmin mitä non-RTX, Metro Exoduksen oon todennu hyväks vakaustestiks ja se kanssa kurittaa korttia aika rankasti. Myös noi veden lämpötilasensorit on omien kokemusten mukaan aikalailla vaan siihen et niillä säädetään tuulettimet, tarkkaa lukemaa niistä ei saa millään. Mulla sensorit väittää et sisääntuleva vesi moralta on kuumempaa kun ulostuleva blokkien jälkeen, mikä nyt ei yksinkertasesti oo mahdollista ja täysin käsituntumalla testattavissa, ottaa kotelon ulkopuolella olevista letkuista kiinni ja tajuaa samontein et se ulostuleva on letkujenkin läpi huomattavasti lämpimämpää, kun taas sisäänmenevä on viileetä. Itellä yks phobyan kierteisiin suoraan menevä male to female sensori ja yks barrowin tulppamallinen. Toki ne on hyviä siihen et saa ees jotain ideaa missä mennään, ja niitten pitäis kokoajan kuitenkin näyttää jatkuvasti saman verran pieleen, et jos idlessä vaikka näyttää 26c ja rasituksessa sit 32c, niin sitä pystyy jokseenkin luotettavana pitämään et 6c nousee veden lämpö rasituksessa.
60mm täyskupari radi. i7-8700K prossuna. Veden lämpötilasensori voi näyttää väärinkin, mutta kortin lämmöt kuitenkin max 40c joten veden lämpötila ei voi kovin paljoa 32:sta heittää. Lämmöt max 40 myös rt-peleissä
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Onhan tuossa varmasti eroja myös näytönohjainten välillä. Esim. 3080 EVGA FTW3 Ultra 450W biosilla ei varmasti käy yhtä viileänä kuin Vaikka Asuksen TUF. Ja tietty piirikohtaiset erot kaiken lisäksi. Varmasti identtisillä kokoonpanoilla voi varmastikin jonkinlainen ero löytyä EK:n ja Bykskin blokin välillä, mutta käytännössä kumpikin ajaa asiansa varmasti hyvin.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Molemmat varmasti hoitaa hommansa ja varmaan idettisillä seteillä ek:n blokki suoriutuu asteen pari paremmin, mutta hintaakin on lähes tuplat bykskin vastaavaan. Toki mukaan saa ohjeet mitä bykskillä ei tule ainakaan kunnollisia :rofl2:
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Kellähän tuota Bykskilläkin tosiaan pärjää. Tein 12 euron säädön ja vaihdoin conductonautin läpötahnan tilalle. 3D markin Timespyssa uusi maksimi GPU -score 19688. Ihan jees 3080:lle.Kellot oli 2100 ja lopussa putosi 2085 Mhz. Muisti 1331,5 ja lämmöt idle 25, 40 astetta alussa ja 45 testin lopussa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 658
Viestejä
4 187 691
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom