BSOD ongelma uuden kokoonpanon kanssa.

Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
16
Moi!

Kasasin uuden tietokoneen ja nyt on vastassa poikkeuksellisen sitkeä ongelma "Video scheduler internal error" BSOD:n kanssa.

Kone toimii muuten täysin moitteetta, mutta näytönohjaimen ajureiden asentamisen jälkeen näyttö alkaa vilkkumaan, kone jäätyilee ja lopulta tulee yllä mainittu BSOD.

Kokoonpano:

Asus Prime B350-Plus (uusin bios)
Ryzen 2200g
Corsair 8gb 3000mhz
Asus 1050Ti 4gb
Samsung 500gb SSD


Entistä erikoisemmaksi tilanteen tekee se, että olen koittanut myös ottaa 1050Ti:n irti ja käyttää tietokonetta prosessorin vega ohjaimella, jolla myös ilmenee sama ongelma. Kone toimii aina niin kauan, kunnes asennan ryzenille tarkoitetut GPU ajurit tai 1050Ti:n ajurit. Muut tarvittavat ajurit olen myös asentanut, esim. chipset yms. Olen kokeillut uusimpia ajureita sekä useampaa vanhempaa versiota ajureista. Windowsissa on uusimmat päivitykset. Olen myös poistanut aina vanhat ajurit ennen uusien asentamista, käyttänyt vain yksiä ajureita kerrallaan (2200g tai 1050Ti) ja koittanut usemman kerran asentaa windowsin uudestaan. Olen ottanut näytönohjaimen irti ajureiden asennuksen jälkeen ja laittanut sen jälkeen uudestaan kiinni.

Omasta mielestäni tuntuu, että nyt on käännetty kaikki kivet ja biossiakin olen yrittänyt tutkia jos sieltä jotain löytyisi. Olisi hienoa jos jollain olisi kokemusta asiasta ja voisi auttaa.. muussa tapauksessa lähetän koneen huoltoon, jossa fiksummat saavat tutkia asiaa. Kiitos kaikesta avusta!
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itsellä oli 2400G kanssa vastaavaa ongelmaa. Oletko 1050 Ti kortin kanssa laittanut integroidun Vegan disabloiduksi? Lisäksi ainakin julkaisun yhteydessä piti käyttä nimenomaan Nvidian ajuriversiota 391.01 jotta toimi.

Integroidun Vegan kanssa kun kokeilin niin käytössä itsellä oli emolevyn ajureista viimeisin linkitetty ajuri, ei viimeisin mitä AMD tarjosi sivuillaan.

Kokeile näillä vinkeillä ja muista vetää DDU kautta kaikki AMD ja Nvidia ajurit sileäksi, sen jälkeen asenna Ryzen ajuripaketti Vega disabloituna ja siihen päälle sitten tuo kyseinne Nvidian ajuriversio.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
16
Kiitos tästä vinkistä, aion testata tätä heti huomenna!

Osaatko auttaa miten saan disabloitua vegan? En onnistunut löytämään kyseistä asetusta emolevyni biossista. Löysin vaan kohdan, jossa voi valita ensisijaisen display vaihtoehdon ja tähän laitoin PCI-e.

Olen käyttänyt myös DDU:ta, mutta kokeilen vielä uudelleen ja tällä kertaa tuolla ajuriversiolla minkä mainitsit. Mitä tarkoitat tuolla "viimeisimmällä linkitetyllä ajurilla"? Asuksen sivuilta löytyvää ajuria?

Suuret kiitokset vaivannäöstä, kirjoittelen huomenna miten kävi!
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
@Tomali Joo tarkoitan sitä versiota joka on emon sivuilla. Kaikissa ajureissa ei ole tukea integroidulle Vegalle, joten varminta kokeilla tuolla jos sen Vegan haluat saada käyttöön. Sitten kun toimii niin voit katsoa päivitystä, olikohan niin että 18.5.1 ajureissa oli myös tuki integroidulle Vegalle. Tästä oli juuri juttua tuolla uutisten puolella, että missä ajureissa tuki on ja missä ei.

Omassa MSI B350 GAMING PLUS lankussa joka on tuon 2400G kiven parina, niin siinä ei alunperin ollut tuota optiota poistaa integroitua käytöstä. Tuli sitten myöhemmällä BIOS päivityksellä vasta, mutta en osaa sanoa miten tuossa Asuksen lankussa on.

Katsoin nuo ajurit, niin tosiaan jos vedät DDU:lla ajurit pois, sen jälkeen sitten ajat chipset ajurit sisään:

Version 5.12.0.38 2018/04/18372.43 MBytes
AMD Chipset driver
AMD AM4 Chipset Driver V5.12.0.38 for Windows Win10 64bit. (AMD package version is V17.40.3765, VGA driver version is V23.20.840.0)
Tämän jälkeen sitten joko Nvidian 391.01 ajurit taikka Asuksen sivuilta löytyvät Radeon ajurit Vegalle (riippuen kummalla kortilla meinaat mennä):

Version 23.20.768.12 2018/02/06568.69 MBytes
AMD Graphics Driver
AMD Graphics Driver V23.20.768.12 (AMD package 17.40.2011) for Windows Win7 64bit & Win10 64bit. (Only support Bristol APU)
Jos päädyt käyttämään Vegaa ja toimii näillä "vanhemmilla ajureilla", niin ajurit voi kokeilla päivittää uudempaan suoraan sieltä ajurin omasta päivityksestä, niin pitäisi sitten ainakin tulla sellaiset ajurit jotka myös tukee integroitua Vegaa tai sitten kokeilemalla 18.5.1 ajureita manuaalisesti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 056
Viestejä
4 211 183
Jäsenet
71 006
Uusin jäsen
Eip

Hinta.fi

Ylös Bottom