Ongelma: Satunnaisesti (mahdollisesti auki olevien ohjelmien määrästä riippuen) sammuttaessa / uudelleenkäynnistäessä kone pukkaa bluescreeniä virhekoodilla KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x0000001e. Toimii normaalisti pelatessa ja työpöytäkäytössä.
Milloin ilmeni: Ensimmäisen kerran aamulla, kun kone oli ollut pelkässä internet- ja spotify käytössä. Siitä lähtien satunnaisesti päivän mittaan, kun konetta on tarvinnut boottailla toisen ongelman selvittämisen yhteydessä.
Mitä on koitettu tehdä:
Toivottavasti joku osaa auttaa, sillä itse hakkaan jo päätä seinään googlailun kanssa.
Milloin ilmeni: Ensimmäisen kerran aamulla, kun kone oli ollut pelkässä internet- ja spotify käytössä. Siitä lähtien satunnaisesti päivän mittaan, kun konetta on tarvinnut boottailla toisen ongelman selvittämisen yhteydessä.
Mitä on koitettu tehdä:
- BIOS, sekä kaikki mieleen juolahtaneet ajurit päivitetty.
- HCI memtestiä pyöritetty, 0 virheilmoitusta.
- Kovojen kunto tarkastettu CrystalDiskInfolla.
-
- Muistit: Corsair Vengeance LPX DDR4
- Minidumpit liitteenä.
- Mielestäni koneeseen ei ole viime päivinä tullut muita päivityksiä, kuin MSI Afterburnerin päivitys. Päivitin sen ongelmia edeltäneenä päivänä, mutta kun olen boottailua kokeillut Afterburner suljettuna, on ongelma yhä olemassa.
- Ensimmäisen BSODin jälkeen tuli joku Windows-päivitys, mutten löytänyt Updaterin historiasta mitään mainintaa tästä.
- Windows 10 Pro versio 1709.
Toivottavasti joku osaa auttaa, sillä itse hakkaan jo päätä seinään googlailun kanssa.
Liitteet
Viimeksi muokattu: