Brucke RM500/RM501/RM800 robottiruohonleikkurin infopaketti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloitettu Aloitettu
Itsekkin hommasin tuon rm1200bt:n kun vanhasta rm501:sta meni muuntaja (ostoslistalla heti kun niitä ilmaantuu...). Tosiaan logiikka millä se pelaa on vähän eri, mutta tuntuu toimivan ihan hyvin. Huomasin kanssa, että tuolla 2ah akku oli aivan liian pieni (varsinkin kun mulla on se iso akku rm501:ssa). Hommasin sen 4ah version (34e) ja nyt tuntuu huomattavasti paremmalta.

Ajastimesta en osaa vielä sanoa sen tarkemmin kun iskin sen "niittämään" nurmikon 24h tässä alussa kun vähän rehotti... nyt pitäis katsoa sama aikataulu sille, että leikkais 00.00 - 06.00. Bluetooth toimii todella lyhyellä kantamalla ja alussa se ei vaan automaattisesti ottanyt yhteyttä. Nyt se tuntuu ottavan vähän pidemmältä ja automaattisesti. En tiedä mikä ihme siinä sitten on, koska käsittääkseni mitään päivityksiä ei ole tullut masiinaan saatikka softaan... Vähän ikävä rb501:n wifiä...tosin...onko jollain varmaa tietoa, että tuossa rm1200bt:ssä EI ole wifiä? Kun meinaan ikonit löytyy kuoresta ja jotenkin en yhtään ihmettelis, että olis joku lisenssi/softalukitus.

Summasummarum:

• Ihan ok laite.
  • Onkohan siinä wifiä jossain?
  • Kukaan nähnyt noita rm501 muuntajia myynnissä :) Näyttäis toimivan tuon 1200:n muuntaja myös.

Itsekkin hommasin tuon rm1200bt:n kun vanhasta rm501:sta meni muuntaja (ostoslistalla heti kun niitä ilmaantuu...). Tosiaan logiikka millä se pelaa on vähän eri, mutta tuntuu toimivan ihan hyvin. Huomasin kanssa, että tuolla 2ah akku oli aivan liian pieni (varsinkin kun mulla on se iso akku rm501:ssa). Hommasin sen 4ah version (34e) ja nyt tuntuu huomattavasti paremmalta.

Ajastimesta en osaa vielä sanoa sen tarkemmin kun iskin sen "niittämään" nurmikon 24h tässä alussa kun vähän rehotti... nyt pitäis katsoa sama aikataulu sille, että leikkais 00.00 - 06.00. Bluetooth toimii todella lyhyellä kantamalla ja alussa se ei vaan automaattisesti ottanyt yhteyttä. Nyt se tuntuu ottavan vähän pidemmältä ja automaattisesti. En tiedä mikä ihme siinä sitten on, koska käsittääkseni mitään päivityksiä ei ole tullut masiinaan saatikka softaan... Vähän ikävä rb501:n wifiä...tosin...onko jollain varmaa tietoa, että tuossa rm1200bt:ssä EI ole wifiä? Kun meinaan ikonit löytyy kuoresta ja jotenkin en yhtään ihmettelis, että olis joku lisenssi/softalukitus.

Summasummarum:

• Ihan ok laite.
  • Onkohan siinä wifiä jossain?
  • Kukaan nähnyt noita rm501 muuntajia myynnissä :) Näyttäis toimivan tuon 1200:n muuntaja myös.
Oiskohan tässä passeli muuntaja? Netzteil NT1.1-RC-20LI scheppach (DIY) PX-RRM-500Wi

Kannattaa googlailla jos löytyy esim. Grouw tai Scheppach brändeillä.

Näyttäis just identtiseltä. Tuolta kun ei saanut tilattua, mutta pienkonepisteellä oli niin nyt on matkalla. Pääsee vanhus möyrimään tuolla takapihalla. Leikkukorkeus kattoon ja koittaa olla kuuntelematta pahoja ääniä
:D
kiva et löyty muuntaja, toi pienkonepiste o aika luotettava. telläki on toi rm800 ja mietin et onks toi 1200:n muuntaja oikeesti yhteenospiva vai vaan sattumalta samanlainen? Kyl noi brucket taitaa olla vähän samaa perhettä keskenään.

kiva et löyty muuntaja, toi pienkonepiste o aika luotettava. telläki on toi rm800 ja mietin et onks toi 1200:n muuntaja oikeesti yhteenospiva vai vaan sattumalta samanlainen? Kyl noi brucket taitaa olla vähän samaa perhettä keskenään.
Mä kokeilin sitä mun rb501:n telakkaa tuolla 1200:n muuntajalla. Ainakin hörähti valot päälle. En sen koommin testannut kun halusin vaan diagnosoida, että kumpi on rikki. Joo pienkonepiste on ihan ok (itse suunnitellut heidän kaupan...).

Mulla on 2023 syksyllä ostettu RM501, johon on päivitetty 4 Ah akku ja 3 A laturi. Nyt on alkanut lataukset kestämään yleensä 3 h ja joskus ylikin. Toisinaan on kuitenkin ladannut normaalissa 2 h:ssa. Viime syksynä taisi ensimmäisen kerran alkaa lataukset kestämään 3 h:n luokkaa. Kuumuuskaan ei voi selittää asiaa ja viime syksynä tutkailin logia, enkä löytänyt sieltä mitään ihmettä. Mikähän tämän voisi aiheuttaa?

Sain siirrettyä päätöstä ja nyt olisi sekä 2.5Ah että 4.0Ah akku odottamassa, että kumpi asennetaan.
Olisikohan mitään järkeä jättää toinen akuista käyttämättömänä vara-akuksi hyllyyn vai meneekö se kuitenkin hyllyssäkin muutamassa vuodessa entiseksi ?

Laitoin lopulta tuon 4Ah akun kiinni RM501:seen.
Vaikka itsellä laturi onkin hitaampaa mallia niin ajastin leikkurin leikkaamaan nyt 4h päivässä eli yhden akullisen verran niin tulee vähemmän tuota laturiin ajelua kun ennen. Samalla pitäisi akunkin tykätä kun ei tule kuin yksi lataus sykli päivässä ja hitaampi latauskin säästää akkua. Uskoisin tuon yhden ajon riittävän omiin tarpeisiin. Pienempi akku saanee jäädä sisälle hyllyyn varaosaksi.

Laitoin lopulta tuon 4Ah akun kiinni RM501:seen.
Vaikka itsellä laturi onkin hitaampaa mallia niin ajastin leikkurin leikkaamaan nyt 4h päivässä eli yhden akullisen verran niin tulee vähemmän tuota laturiin ajelua kun ennen. Samalla pitäisi akunkin tykätä kun ei tule kuin yksi lataus sykli päivässä ja hitaampi latauskin säästää akkua. Uskoisin tuon yhden ajon riittävän omiin tarpeisiin. Pienempi akku saanee jäädä sisälle hyllyyn varaosaksi.
Jep. Vähemmän syklejä ja toinen on myös, että tuo vähän lisää painoa. Itse ainakin huomannut, että tuli vähemmän "runtua" kun sai vähän lisää painoa peffaan.

Aika arpapeliä on tuon Robotic Mower appin toiminta, välillä toimii päiviä hyvin ja välillä ei meinaa millään yhdistää. Leikkurille tehty oma 2,4ghz verkko, parina viime kesänä toiminut kyllä paremmin.

Aika arpapeliä on tuon Robotic Mower appin toiminta, välillä toimii päiviä hyvin ja välillä ei meinaa millään yhdistää. Leikkurille tehty oma 2,4ghz verkko, parina viime kesänä toiminut kyllä paremmin.
Ilmoittele jos keksit millä keinolla saat wifin toimimaan. Itse tässä miettinyt voisiko uudempi firmis auttaa, mutta foorumilla on aiemmin varoiteltu firmispäivityksistä. Tällä hetkellä versio 31300 ajossa.

Itsellä oli ainoa mahdollisuus lyödä kännykästä hotspotti päälle. Siihen se yhdistyi. Asuksen wlan-purkkiin ei mennyt sitten millään säädöllä. Edit kännykkää ollut samsung s22 ja s24.

Ps. Laiha lohtu... Tällä viikolla hajosi telakka. Tuli ostettua uudet langat ja vaikka mitä säätöä. E11 laitteessa. Näyttää torissa olevan ostetaan telakka -ilmoituksia auki. Täytynee siirtyä langattomiin. Pps. Jyväskylässä tulee ehkä tarjolle toimiva kone akkuineen toimivalla muuntajalla, telakalla joka lataa mutta ei anna rajalankaa.

Tietäjiä linjoilla? Orkkis RM500 herjaa E5- koodia eikä suostu mihinkään. Törmäys/nosto- anturi se kai herjaa... kukaan onnistunut korjaamaan/löytämään vastinosaa/kytkintä kopan tuplamagneettien haisteluun?

Robottiruohonleikkuri Brücke RM1200BT​

onko tästä kellään vielä kokemusta? onko vain uudelleen nimetty rm800 vai jotain uutta.
Eka robo-leikkuri mulla. Nyt viikon verran pyörinyt pihassa, n. 800m2. Suht tasaista, yksi alue, missä suurin n. 400m2 ja kaks pienempää. Rajalangan voi asentaa hyvin lähelle ja lähes 90-asteen kulmaan. Osaa leikata tosi siististi, eikä mitään ongelmaa. Pakollinen toi kännykkä App MowGenius. Suomenkielinen. Sillä tekee helposti ajastukset ja näkee laitteen tilan jos tarvetta. On ihan ovh. 379€ hinnan väärti!! Ostin Tokmannilta n. 290€. Tälle täydet 5/5 tähteä!!!

Eka robo-leikkuri mulla. Nyt viikon verran pyörinyt pihassa, n. 800m2. Suht tasaista, yksi alue, missä suurin n. 400m2 ja kaks pienempää. Rajalangan voi asentaa hyvin lähelle ja lähes 90-asteen kulmaan. Osaa leikata tosi siististi, eikä mitään ongelmaa. Pakollinen toi kännykkä App MowGenius. Suomenkielinen. Sillä tekee helposti ajastukset ja näkee laitteen tilan jos tarvetta. On ihan ovh. 379€ hinnan väärti!! Ostin Tokmannilta n. 290€. Tälle täydet 5/5 tähteä!!!
Samaa mieltä. Olen asentanut nyt kaksi tällaista leikkuria ja ensimmäisenä asennettu on ollut noin 2 viikkoa jatkuvassa ajossa. Tähän hintaan saa kyllä vastinetta rahalle, aika näyttää kauanko kestää. Huomionarvoisena mainittakoon, että hirveän monihyväisellä ja isolle pihalle ei varmaan paras valinta ja muoviset pyörät ovat aika liukkaat, sivusuuntaista kallistusta ei paljoa siedä. Ojanvierustat kannattaa lankoja vedettäessä tehdä varmanpäälle siten, että kallistusta ei juurikaan ole.

Viimeksi muokattu:
Huomionarvoisena mainittakoon, että hirveän monihyväisellä ja isolle pihalle ei varmaan paras valinta ja muoviset pyörät ovat aika liukkaat, sivusuuntaista kallistusta ei paljoa siedä. Ojanvierustat kannattaa lankoja vedettäessä varmanpäälle siten, että kallistusta ei juurikaan ole.
Tämä. Robo pyörähtää helposti rajalangalta ja pahimmilleen joutuu ulos alueelta ja leikkuu loppuu siihen. Myös kiihdyttäminen alamäkeen on ongelma, koska äkkijarrutus rajalangan kohdalla saa robon helposti luistelemaan langan yli. Tasaisella pihalla robo toimii suorastaan naurettavan hyvin.

Ostin myös tämän Rm1200 4ah akulla. Huomasin myös omalla maltillisen kaltevalla rinnetontilla ettei oikeen käännökset ja jarrutukset pysy hallussa kaltevilla alueilla. Rajoja joutunut hiukan korjailla. Latausasema sijoitus tuntuu olevan kans todella tarkka. Oma asema on aavistuksen kaltevan alueen vieressä. Robotti lähtee asemasta ja yrittää ajaa itsensä aseman takaa lähtevään lankaan mennessään ajamaan aluetoiminnalla määrätty aluetta. Tämä kaltevalla nurmi ohjaa käännöksen yli ja törmää asemaan ja lopettaa alueelle ajon ja jatkaa normi leikkausta.

Etupiha on määritelty omaksi alueeksi, mutta ehkä pihan kaltevuudesta johtuen se ei sinne yksin juuri eksy ja sinne viennin jälkeen ajaa sieltä itse pois aika nopeasti. Huomasin myös että robotti ei juuri kulje suoraan vaan kokoajan kaartaa aavistuksen vasemmalle. Kuusi päivää on nyt piha ollut työnalla ja noin 80% nurmesta leikannut. Ajoaika 07-23. Pitää varmaan laittaa vaan 24/7 niin saa valmista. Nopeampi laturi olis kiva. Eiköhän tämä asiansa lopulta aja, mutta kyllä naapurin äly botti alkoi näyttämään hyvältä tämän kanssa säätäessä.

Ostin myös tämän Rm1200 4ah akulla. Huomasin myös omalla maltillisen kaltevalla rinnetontilla ettei oikeen käännökset ja jarrutukset pysy hallussa kaltevilla alueilla. Rajoja joutunut hiukan korjailla. Latausasema sijoitus tuntuu olevan kans todella tarkka. Oma asema on aavistuksen kaltevan alueen vieressä. Robotti lähtee asemasta ja yrittää ajaa itsensä aseman takaa lähtevään lankaan mennessään ajamaan aluetoiminnalla määrätty aluetta. Tämä kaltevalla nurmi ohjaa käännöksen yli ja törmää asemaan ja lopettaa alueelle ajon ja jatkaa normi leikkausta.

Etupiha on määritelty omaksi alueeksi, mutta ehkä pihan kaltevuudesta johtuen se ei sinne yksin juuri eksy ja sinne viennin jälkeen ajaa sieltä itse pois aika nopeasti. Huomasin myös että robotti ei juuri kulje suoraan vaan kokoajan kaartaa aavistuksen vasemmalle. Kuusi päivää on nyt piha ollut työnalla ja noin 80% nurmesta leikannut. Ajoaika 07-23. Pitää varmaan laittaa vaan 24/7 niin saa valmista. Nopeampi laturi olis kiva. Eiköhän tämä asiansa lopulta aja, mutta kyllä naapurin äly botti alkoi näyttämään hyvältä tämän kanssa säätäessä.
Siellähä on siis se asetus, että se vetää sitä rinkiä niin voi olla, että sulla on se päällä niin silloin se mullakin kaarsi vasempaan.

Siellähä on siis se asetus, että se vetää sitä rinkiä niin voi olla, että sulla on se päällä niin silloin se mullakin kaarsi vasempaan.
Koitin päälle ja pois tätä asetusta. Selkeästi kääntyy tiukempaan kun laittaa sen päälle ja tekee ihan tiukkaa ympyrää, eli erottaa selvästi kun tämä moodi on päällä. Suoraan ajaessa se kaartaa jollain 20m matkalla jotain neljäs osa ympyrää vaikka spiraali asetus pois päältä.

Koitin päälle ja pois tätä asetusta. Selkeästi kääntyy tiukempaan kun laittaa sen päälle ja tekee ihan tiukkaa ympyrää, eli erottaa selvästi kun tämä moodi on päällä. Suoraan ajaessa se kaartaa jollain 20m matkalla jotain neljäs osa ympyrää vaikka spiraali asetus pois päältä.

Pientä kaartoa vasempaan on myös täällä, ei sinänsä haittaa kun kokonaisuus näyttää jo viikon ajelun jälkeen todella siistiltä.

Jep samaa kaartoa on täällä, ei sinänsä haittaa kun kokonaisuus näyttää jo viikon ajelun jälkeen todella siistiltä.
Toi helix on kyl aika mystinen. Mä oon nähny sen vaan satunnaisena, ei mitään logiikkaa millon se aklaa pyörii. Luulen et se on joku algoritmi mikä tarkistaa et onko ruoho pidemää tai jotaiin, mut en oo varma. Onks sulla kokemusta et se toimii paremmin jossain tietyssä kohdasssa?

Toi helix on kyl aika mystinen. Mä oon nähny sen vaan satunnaisena, ei mitään logiikkaa millon se aklaa pyörii. Luulen et se on joku algoritmi mikä tarkistaa et onko ruoho pidemää tai jotaiin, mut en oo varma. Onks sulla kokemusta et se toimii paremmin jossain tietyssä kohdasssa?

Ei hajua, välillä aloittaa pyörimisen heti rajan lähellä, törmää siihen ja jatkaa sitten suoraan normaalilla moodilla.

Ei hajua, välillä aloittaa pyörimisen heti rajan lähellä, törmää siihen ja jatkaa sitten suoraan normaalilla moodilla.
Oon kans miettiny et se varmaa tarkistaa ruohon pituutta tai jotain, mut ei oo mitään varmaa tietoo. Välil se vaa pyörii hetken ja jatkaa, en oo huomannu mitään selkeetä logiikkaa.

Oon kans miettiny et se varmaa tarkistaa ruohon pituutta tai jotain, mut ei oo mitään varmaa tietoo. Välil se vaa pyörii hetken ja jatkaa, en oo huomannu mitään selkeetä logiikkaa.
Millä se edes pystyis tarkasteleen sitä? Vai tarkoitatko leikkauskorkeutta?

Millä se edes pystyis tarkasteleen sitä? Vai tarkoitatko leikkauskorkeutta?
En mä tarkota mitään anturia vaan et se varmaa vertaa akun jännitettä tai pyörimisvastusta, tietää onko ruoho pidmepää. Mut ei oo mitään faktaa, ihan vaan mutuilua. Mitää mieltä oot tosta 4Ah akusta, onks se sun mielestä paempi kuin se 2Ah?

RM800, E13 vikakoodi. Lähtee latausasemalle ja lataa pienen ajan ja sitten antaa E13 koodin. Mikä on mahdollisesti vikana? 3A laturi on ainakin jo uudesta ääntänyt ja käynyt tosi kuumana.

Mistä uusi laturi jos semmosen tarvii?
Ja vissiin käy myös sillä 1.1A laturilla, mutta latausaja kasvaa?

En mä tarkota mitään anturia vaan et se varmaa vertaa akun jännitettä tai pyörimisvastusta, tietää onko ruoho pidmepää. Mut ei oo mitään faktaa, ihan vaan mutuilua. Mitää mieltä oot tosta 4Ah akusta, onks se sun mielestä paempi kuin se 2Ah?
Ite ostin 4ah akun ja vaihdoin toissapäivänä käyttöön. Nyt jaksaa kone pyörittää 2h x 2 päivässä. Riittää vähän turhankin hyvin omiin tarpeisiin. Voinee luopua tuosta toisesta leikkuukerrasta ja ajastaa vain aamuvarhain leikkaamaan.

Taapero sääti korkeuden 20mm asetukselle ja nyt on pihalla spiraaleja ympyröitä. Eli varmaan haistelee pituutta ja sitten alkaa pyörimään. Ehti ensimmäisen syklin eli 2h ajaa noin. Nurmikkokin näemmä paloi noilta alueilta.

Tais ihan ohjekirjassa lukea että se spiraali leikkaus aktivoituu kun leikkurin otto teho nousee tiety rajan yli riittävän pitkän aikaa.

Ehdottomasti parempi.

3kesää ajettu RM800 pyörittää leikkuupöytää, mutta molemmat ajomoottorit menivät samaan aikaan mykäksi. Moottoreista kuuluu hiljainen tök-tök-tök ja lämpeävät kun yrittävät pyöriä. Renkaat nykivät ihan vähän. Meniköhän emolevy, onko arvauksia? (Tuskin molemmat ajomoottoritkaan kerralla menivät)

Lisäys:
On jo testattu toisella toimivalla akulla.

Viimeksi muokattu:
3kesää ajettu RM800 pyörittää leikkuupöytää, mutta molemmat ajomoottorit menivät samaan aikaan mykäksi. Moottoreista kuuluu hiljainen tök-tök-tök ja lämpeävät kun yrittävät pyöriä. Renkaat nykivät ihan vähän. Meniköhän emolevy, onko arvauksia? (Tuskin molemmat ajomoottoritkaan kerralla menivät)
Onkohan moottorit tai vetopyörästö jumissa? Nämä pystyy muistaakseni purkamaan, puhdistamaan ja kasaamaan uusilla rasvoilla.

Rm501 ja telakka kaivettu 2vk sitten varastosta ja pistetty päälle. Oli kyll uskomattoman mutkaton homma kaivoin virta jatkojohdon pihalta jonka olin teipannu minigrip pussiin. Virtapiuha kiinni, telakkaan langat kiinni ja leikkuri telakkaan.

Heti kirjautuu wlaniin ja ilmestyi samantien känny sovellukseenkin aikatauluineen. Toivotaan että pelaa yhtä ongelmattomasti tämän kesän, kun viimeisen.

Brücke RMA1202. Toinen kannen kiinnitys/vaimennuskumi kadonnut takaa. Mistäköhän löytyisi vastaava varaosa?

PXL_20260608_154535029.jpg

Nyt on toiminut 5 päivää ongelmitta, poistin parituksen Sinisestä apista, tein uuden 2,4Ghz verkon ja vaihdoin Apin vihreään "Robotic-mower" äppiin. Näyttää olevan nykyään molemmissa sovelluksissa samat ominaisuudet, jos ei väliä kumpaa käyttää. Vihreään päädyin siksi, kun näytti päivityshistoria paremmalta Appstoressa vs. Sininen.

Viimekesänä hankittu Brucke RM-1202 sai siirtyä leikkaamaan pojan rivitaloasunnon nurmikkoa ja tilalle tuli Mammotionin Yuka Mini 2 1000, Lidar tekniikalla varustettu robo. Ei siksi että Bruckessa olisi ollut vikaa vaan sehän toimi loistavasti ilman mitään ongelmia. Mitä nyt pari kertaa hyökkäsi erään kiven päälle, ennekuin kivi eristettiin ympäriltä. Rajalangallisessa leikkurissa tuli vaan rajat vastaan, kun pihassa on tälläkin hetkellä 6 eri leikattavaa aluetta. Osan niistä sai leikata ihan käsin. Yksinkertaisella nurmikkoalueella missä ei ole useita eri alueita Brucke on loistoleikkuri.
Mutta nyt tuo useiden eri leikkuualueiden ongelma on poissa ja ihmetyksekseni saa seurata, kuinka nykyinen menee alueelta toiselle ja välillä käy lataamassa, jonka jälkeen jatkaa siitä mihin tehtävä jäi. Hienosti nämä robot ovat kehittyneet vuosien saatossa👍.

• Tykkää
Reactions: DIY
MAMMOTION LUBA mini AWD on itselläkin kiikarissa, mutta ei mahdu tämän vuoden budjettiin kun työnnettävä ruohonleikkuri tuli juuri uusittua. Brucke on hyvä peli hintaisekseen, mutta koska tontti on kompleksinen ja epätasainen niin vaikeita paikkoja riittää. Mietin jo että vetäisi rajalankaa myös alapihalle, mutta siinä joutuisi alittamaan ajotien ja avaisi uusia matopurkkeja eli jää kyllä tekemättä. Yläpihalla sama juttu, mutta navigoivalla leikkurilla nuo varmasti onnistuisi. Ainoa mitä ei voisi robolla ajatella leikattavan on teiden vierustat, on jotain käyttöä työnnettävällä jatkossakin.

Muistakaa sit että nää kiinaleikkurit on helvetinmoisia tietoturva aukkoja verkkoon että kantsii vähä kattoo mitä päästää verkkoon.

Pari viikkoa vanha RM1200bt on alkanut pitää aikamoista mekkalaa, pyörien laakeri/moottorista menossa paskaksi jotain?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=nUM7pFlp78U

Mulla piti tuollaista ääntä kerran ja sitten loppui. Ei mitään hajua, että mikä. Nyttemmin ollut sitten ihan hiljaa. Oliskohan vaan jotain roskaa jossain.

Mitäköhän avuksi kun vanha rm500 lopetti leikkaamisen E11 koodilla, mikä viittaa rajalankaan. Rajalankatesteri taas sanoo, että lanka on kunnossa.

Telakalta mulla on se vihreä ja punainen ledi lopettanut toimintansa jo vuosia sitten. Telakka kyllä lataa roboa mutta leikkaamaan ei suostu. Pakittaa kyllä telakalta ulos ja sitten lopettaa.

Mitäköhän avuksi kun vanha rm500 lopetti leikkaamisen E11 koodilla, mikä viittaa rajalankaan. Rajalankatesteri taas sanoo, että lanka on kunnossa.

Telakalta mulla on se vihreä ja punainen ledi lopettanut toimintansa jo vuosia sitten. Telakka kyllä lataa roboa mutta leikkaamaan ei suostu. Pakittaa kyllä telakalta ulos ja sitten lopettaa.

Omasta RM501 meni viime vuonna telakan elektroniikka sököksi. Diodi sieltä poksahti mustaksi. Epoksia täynnä niin ei viitsinyt alkaa sorvaamaan isommin vanhaa. Samaa herjasi, muistaakseni. Julasta tilasin vastaavan vehkeen elektroniikan, ja on hyvin pelittänyt.

Linkki: Piirilevysarja latausasemaan | No brand EMV | Jula

Pitäisi käsittääkseni toimia myös vahemmassa RM500 telakassa, jättää vain huomioimatta erillisen hidastusloopin liittimen, koska sitä ominaisuutta ei vanhemassa telakassa ole.

Viimeksi muokattu:
Nyt on vihreä robotic-mower sovellus käytössä ja sillä sain RM501 yhdistämään taas wifiin (kiitos vinkistä @teemusir).

Ilmeni uusi ongelma aloituspisteiden kanssa. Robotti tuntuu menevän aina 60 metrin aloituspisteeseen, vaikka sen frekvenssi on 20%. Muut aloituspisteet on 60%, 20% ja 0% frekvensseillä. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

Pari viikkoa vanha RM1200bt on alkanut pitää aikamoista mekkalaa, pyörien laakeri/moottorista menossa paskaksi jotain?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=nUM7pFlp78U

Samanlainen on oma RM500, 5 vuotta pyörinyt hyvin, toki on osaakin vaihdettu mutta nyt vasen rengas hurttaa ja ei jaksa pyöriä. Kaks neljästä ruuvista sain auki mutta 2 ei aukea.

Saakohan tähän mistä uuden takarenkaan moottorilla?

RM1200BT nyt jokusen viikon pyörinyt pihamaalla. Edelleen jää välillä jumikseen ja muutaman kerran eksynyt lankojen ulkopuolelle.

Eniten nyt ihmetyttää tuo terien toiminta. Tuntuu ettei siinä ole oikein mitään logiikkaa. Välillä pyörivät nurmen laidalta toiselle, välillä pyörii muutaman sekunnin ja sammuu.

Aplikaatio näyttää tuollaisia lukemia. Miten muilla? Nurmi on kyllä aivan ok kuosissa, ei sen puoleen. Mutta pitäisikö terien pyöriä kokoajan kun laitekin liikkuu?

IMG_1690.png

RM1200BT nyt jokusen viikon pyörinyt pihamaalla. Edelleen jää välillä jumikseen ja muutaman kerran eksynyt lankojen ulkopuolelle.

Eniten nyt ihmetyttää tuo terien toiminta. Tuntuu ettei siinä ole oikein mitään logiikkaa. Välillä pyörivät nurmen laidalta toiselle, välillä pyörii muutaman sekunnin ja sammuu.

Aplikaatio näyttää tuollaisia lukemia. Miten muilla? Nurmi on kyllä aivan ok kuosissa, ei sen puoleen. Mutta pitäisikö terien pyöriä kokoajan kun laitekin liikkuu?

IMG_1690.png
Mielestäni just nämä tämän valmistajan leikkurit kuuluis omaan lankaansa, koska esimerkiksi tämän langan aloituspostaus ei millään tavalla liity tähän kyseiseen leikkuriin, koska ei ole Sunseekerin laite. Brucke on ns. välikäden Brändi, jonka alla voi olla samassa tuotekategoriassa usean eri valmistajan vehkeitä. Sekava kuvio kaikenkaikkiaan.

Mieluummin joku voisi tehdä rm1200bt:lle oman keskustelun, ja tässä käsiteltäisiin vain sunseekerin valmistamia, joissa on wifi ja toimivat robotic-mower apilla. Kärkkäisen myymä Ducar D001 näyttäisi olevan sama laite kuin rm1200bt..
Tämä. Koska tämä ketju menee todella sekavaksi jos eri valmistajan laitteita ja niiden jekkuja ja ominaisuuksia aletaan samassa ketjussa perkaamaan läpi.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom