Brucke RM500/RM501/RM800 robottiruohonleikkurin infopaketti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloitettu Aloitettu
RM500 mallisen leikkurin akku alkaa kuolla nyt kolmen kesän jälkeen. Mistähän kannattaisi lähteä uutta akkua etsimään? Tokmanni ei taida enää myydä uusia akkuja.
 
Omalla alueellaan tuo mun rm1200bt leikkuri leikkaa aivan kyllä kokoajan. Säädin ihan matalaksi leikkuukorkeuden niin tulee koko matkalla seurattavaa leikkuujälkeä. Törmätessään se mun mielestä sammuttaa hetkeksi leikkuumoottorin ja sitten lähtee taas pyörimään.
Kävin vaihtamassa uuteen laitteeseen. Toimii nyt aivan erilailla. Törmätessään tosiaan sammuu leikkuu ja jatkuu hetken päästä taas.
 
RM500 mallisen leikkurin akku alkaa kuolla nyt kolmen kesän jälkeen. Mistähän kannattaisi lähteä uutta akkua etsimään? Tokmanni ei taida enää myydä uusia akkuja.
Kyllä pitäisi vielä olla vielä verkkokaupasta saatavilla.

 
Mistä löytyisi uusi terän ruuvi RM 501 leikkuriin? Leikkuri oli kadottanut yhden terän ruuveineen kevään ensimmäisellä leikkuukerralla.
 
Mistä löytyisi uusi terän ruuvi RM 501 leikkuriin? Leikkuri oli kadottanut yhden terän ruuveineen kevään ensimmäisellä leikkuukerralla.
Googlaa din 923 m4x8 olakeruuveja. En osaa sanoa suoraan mistä löytyisi helpoiten.
 
  • Tykkää
Reactions: JNV
Verkkosovitin 3A robottiruohonleikkuriin Onko kellään tietoa, että käykö tuo laturi RM1200BT -malliin? Laitoin koneen leikkaamaan ja kiinni 4Ah akun. Kauan kyllä jaksaa jauhaa yhdellä latauksella, mutta vastaavasti lataus tietysti kestää kauemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa laittaa vähän kierrelukitetta ruuveihin, jos ei niissä ole jo valmiina sitä.
 
Täytyypä käydä nuo tarviketerät ensin testiin josko niiden ruuvit sopisi. Aika iso hintaero noilla kahdella.
Sinnehän ne Julan tarviketerät sujahtivat. 20260520_190043.jpg
 
Lähtipä rm1202 takuuhuoltoon, ensin män moottori jumiin, rupes pyörimään kun aikansa pöytää käsi vemppasi ees taas, samalla rupesi pitämään melkosta kolinaa. Ei mainannu lähtiä pyörimään herkistelyn jälkeenkään ekalla kokeilulla.
 
Onkos kukaan laittanut home assistantiin näitä. Rm501 kyseessä ja aattelin onko joku hyvä intekraatio millä vois hallita?
 
Onko jollain tietoa onko tämä Julan kone sama kuin Brucke rma1202? Ainakin ulkonäkö on samaa, mutta Julan koneessa ei kerrota mikä akku vehkeessä on. Laturi on nähtävästi 3A.
Näyttäis olevan sunseekerin mallia eli samaa mitä tokmanni möi bruckena mutta en tiedä mikä tekoäly siellä ollu kirjottelemassa tuote selostusta kun lukee RM-b HOME 500 moneen otteeseen.
 
Moikka
Osaisko joku jelpata miten tossa V3 saa ajettua noi rajat manuaalisesti ? En löydä semmosta asetusta , tulee vaan herja mikä kuvassa. Kiitos

IMG_4543.png
 
Täytyy pohtia tilaisko sitä sitten sen isomman akun vai normin 🤔 Tokmannin Clubi-iltaa odotellessa.

Sain siirrettyä päätöstä ja nyt olisi sekä 2.5Ah että 4.0Ah akku odottamassa, että kumpi asennetaan.
Olisikohan mitään järkeä jättää toinen akuista käyttämättömänä vara-akuksi hyllyyn vai meneekö se kuitenkin hyllyssäkin muutamassa vuodessa entiseksi ?
 
Suosituksia? Rm 1200bt joka maksoi 290€ tokmannilta vai sitten Julan samaa vastaava mutta ultraäänisensoreilla, jonka saa 450€.
 
Suosituksia? Rm 1200bt joka maksoi 290€ tokmannilta vai sitten Julan samaa vastaava mutta ultraäänisensoreilla, jonka saa 450€.
Ei nämä ole lähellekään "samaa vastaava". Vasta edellisellä sivulla eroja puitiin. Tuo ensin mainittu ei tainnut myöskään olla Sunseekerin tekele?

E: ota se Julan RM1200
 
Sain siirrettyä päätöstä ja nyt olisi sekä 2.5Ah että 4.0Ah akku odottamassa, että kumpi asennetaan.
Olisikohan mitään järkeä jättää toinen akuista käyttämättömänä vara-akuksi hyllyyn vai meneekö se kuitenkin hyllyssäkin muutamassa vuodessa entiseksi ?
Mistä RM501:een 4 Ah akku?
 
Moi!

Tuli hommattua Tokmannilta RM1200BT malli. Leikkailee perus toiminnolla ok, mutta en kyllä millään saa tuota iOS sovellusta lisäämään laitetta. Qr koodi ei toimi ja BT listauksessa ei koskaan näy mitään mihin se ottaisi yhteyttä. Olenko ihan toope vai mikähän nyt mättää?

Tuo aloituksen käyttöopas auttoi säätämään kellonajan mutta muuten tuntuu että robon oma käli toimii aavistuksen verran eri tavalla. Esim. pin koodin vaihto ei vaan ota tarttuakseen...
 
Tulipas tilattua brucken RM1200BT. Meidän pihassa parisen kymmentä omenapuuta ja marjapuskaa, eli nämä täytyy ilmeisesti kiertää rajalangalla?! Tokmanni myy ei oota rajalangan jatkoliittimien suhteen. Löytyykö Julasta moisia, jotka käy?
 
Tulipas tilattua brucken RM1200BT. Meidän pihassa parisen kymmentä omenapuuta ja marjapuskaa, eli nämä täytyy ilmeisesti kiertää rajalangalla?! Tokmanni myy ei oota rajalangan jatkoliittimien suhteen. Löytyykö Julasta moisia, jotka käy?

Ei tarvi rajata erikseen esim puita, se vaan töksäyttää sitä päin, kääntyy ja jatkaa hommia. Paitsi jos ne on kovin lähekkäin niin parempi sitten ehkä kiertää koko rykelmä.
 
Moi!

Tuli hommattua Tokmannilta RM1200BT malli. Leikkailee perus toiminnolla ok, mutta en kyllä millään saa tuota iOS sovellusta lisäämään laitetta. Qr koodi ei toimi ja BT listauksessa ei koskaan näy mitään mihin se ottaisi yhteyttä. Olenko ihan toope vai mikähän nyt mättää?

Tuo aloituksen käyttöopas auttoi säätämään kellonajan mutta muuten tuntuu että robon oma käli toimii aavistuksen verran eri tavalla. Esim. pin koodin vaihto ei vaan ota tarttuakseen...
No nyt sain sentään pin koodin vaihdettua. Se oli oikein selitetty mukana tulleessa ohjekirjassa vaikka, joka oli hieman tosiaan ei tavalla kuin tämän langan ekassa manuska linkissä. Joka toisaalta selitti pvm ja kellon asetuksen paremmin kuin mukana tullut. 😅

Vielä kun saisi sen BT yhteyden. Pitänee koittaa android puhelimella vielä...
 
Tänään asettelin brüken pihaan. Pienen rajalankafiksauksen jälkeen näyttää sinkoilevan ihan ok. Oli muuten uudessa rajalangassa solmu! Sen kun sain avattua, meni koko korppi entistä enemmän sotkuun ja sitä selvittelin kolme tuntia! 🥹

No mutta. Eka robotti, ihan semi-ok fiilikset. En noin halvalta vehkeellä ihan hirveästi odottanutkaan.

Latasin myös tuon sovelluksen ja sitä äsken vilkuilin. Siellä näkyi virhelokissa ”hallin alustusvirhe”, mitähän mahtaa meinata? Ts, vaatiiko toimenpiteitä?

C8089DB8-E6CF-4FC9-8794-17C8C7E6A9A0.jpeg
IMG_1475.png
 
Tänään asettelin brüken pihaan. Pienen rajalankafiksauksen jälkeen näyttää sinkoilevan ihan ok. Oli muuten uudessa rajalangassa solmu! Sen kun sain avattua, meni koko korppi entistä enemmän sotkuun ja sitä selvittelin kolme tuntia! 🥹

No mutta. Eka robotti, ihan semi-ok fiilikset. En noin halvalta vehkeellä ihan hirveästi odottanutkaan.

Latasin myös tuon sovelluksen ja sitä äsken vilkuilin. Siellä näkyi virhelokissa ”hallin alustusvirhe”, mitähän mahtaa meinata? Ts, vaatiiko toimenpiteitä?

C8089DB8-E6CF-4FC9-8794-17C8C7E6A9A0.jpeg
IMG_1475.png
Just asensin samanlaisen brysken rajalankoja. Huomenna jatkuu asennus loppuun.

Ensimmäistä kertaa ikinä rajalankoja asentelin ja aloin miettimään, että kuinka helposti toi kaapeli hajoaa jos on vähän kireällä jostain kohdasta? Silloinhan toi kaapeli kiristyy jos lisäilee jälkeenpäin ankkureita...
 
Moi!

Tuli hommattua Tokmannilta RM1200BT malli. Leikkailee perus toiminnolla ok, mutta en kyllä millään saa tuota iOS sovellusta lisäämään laitetta. Qr koodi ei toimi ja BT listauksessa ei koskaan näy mitään mihin se ottaisi yhteyttä. Olenko ihan toope vai mikähän nyt mättää?

Tuo aloituksen käyttöopas auttoi säätämään kellonajan mutta muuten tuntuu että robon oma käli toimii aavistuksen verran eri tavalla. Esim. pin koodin vaihto ei vaan ota tarttuakseen...
Iphonella toimii MowGenius -niminen sovellus, Robotic Mower ei löytänyt leikkuria.
 
Tänään asettelin brüken pihaan. Pienen rajalankafiksauksen jälkeen näyttää sinkoilevan ihan ok. Oli muuten uudessa rajalangassa solmu! Sen kun sain avattua, meni koko korppi entistä enemmän sotkuun ja sitä selvittelin kolme tuntia! 🥹

No mutta. Eka robotti, ihan semi-ok fiilikset. En noin halvalta vehkeellä ihan hirveästi odottanutkaan.

Latasin myös tuon sovelluksen ja sitä äsken vilkuilin. Siellä näkyi virhelokissa ”hallin alustusvirhe”, mitähän mahtaa meinata? Ts, vaatiiko toimenpiteitä?

C8089DB8-E6CF-4FC9-8794-17C8C7E6A9A0.jpeg
IMG_1475.png
Samat kokemukset rajalangan kanssa, eniten meni aikaa sen perkaamiseen 😁
 
Tänään asettelin brüken pihaan. Pienen rajalankafiksauksen jälkeen näyttää sinkoilevan ihan ok. Oli muuten uudessa rajalangassa solmu! Sen kun sain avattua, meni koko korppi entistä enemmän sotkuun ja sitä selvittelin kolme tuntia! 🥹

No mutta. Eka robotti, ihan semi-ok fiilikset. En noin halvalta vehkeellä ihan hirveästi odottanutkaan.

Latasin myös tuon sovelluksen ja sitä äsken vilkuilin. Siellä näkyi virhelokissa ”hallin alustusvirhe”, mitähän mahtaa meinata? Ts, vaatiiko toimenpiteitä?

C8089DB8-E6CF-4FC9-8794-17C8C7E6A9A0.jpeg
IMG_1475.png
Eiköhän kyse ole HALL-anturista. Virtakatkoa näyttäisi ehdottavan ensimmäiseksi.
 
Eiköhän kyse ole HALL-anturista. Virtakatkoa näyttäisi ehdottavan ensimmäiseksi.
Ilmeisesti hoiti boottauksen ihan itse, koksa oli löytänyt takaisin latausasemalle ja nyt aamulla lähti taas liikenteeseen. Trampoliinin jalkaan oli jäänyt nalkkiin, siihen pitänee jotain keksiä.
 
No nyt sain sentään pin koodin vaihdettua. Se oli oikein selitetty mukana tulleessa ohjekirjassa vaikka, joka oli hieman tosiaan ei tavalla kuin tämän langan ekassa manuska linkissä. Joka toisaalta selitti pvm ja kellon asetuksen paremmin kuin mukana tullut. 😅

Vielä kun saisi sen BT yhteyden. Pitänee koittaa android puhelimella vielä...
Onko sovellus sama robotic mover? Jos on niin mistä kohtaa sovellusta yrität yhdistää?
 
Just asensin samanlaisen brysken rajalankoja. Huomenna jatkuu asennus loppuun.

Ensimmäistä kertaa ikinä rajalankoja asentelin ja aloin miettimään, että kuinka helposti toi kaapeli hajoaa jos on vähän kireällä jostain kohdasta? Silloinhan toi kaapeli kiristyy jos lisäilee jälkeenpäin ankkureita...
Ei ne nyt kovin helposti poikki mene. Itse olen vetänyt alkuun suurpiirteisesti ja lopuksi käynyt langan läpi lyöden löysiin kohtiin lisää ankkureita.
 
Ensimmäistä kertaa ikinä rajalankoja asentelin ja aloin miettimään, että kuinka helposti toi kaapeli hajoaa jos on vähän kireällä jostain kohdasta? Silloinhan toi kaapeli kiristyy jos lisäilee jälkeenpäin ankkureita...
Et saa vedettyä liian piukalle omin voimin ilman apuvälineitä.

Laittakaahan viestiä, jos bongaatte jostakin alkuperäistä isomman akun Brucke RM500 -leikkuriin.
 
Onkohan RM1200BT leikkuriin saatavilla nopeampaa laturia? Tekis mieli ostaa 4a akku mutta kolmen tunnin latausaika on melko pitkä…
 
Kävin vaihtamassa uuteen laitteeseen. Toimii nyt aivan erilailla. Törmätessään tosiaan sammuu leikkuu ja jatkuu hetken päästä taas.
Itsellä myös nyt muutaman päivän ollut brucke RM1200BT ja on samaa ongelmaa mitä sinulla oli alkuun, eli leikkaa muutaman metrin ja lopettaa leikkuun parin metrin matkalta ja taas leikkaa pari metriä.
Itselle lähi tokmanneissa ei valitettavasti ole saatavuutta tällä hetkellä, niin en saa suoraan vaihto kampetta.

Olen yrittänyt kaivella nettistä tuohon mahdollisia ohjelmisto päivityksiä, jos tuo johtuisi sellaisesta.. mutta en ole toistaiseksi löytänyt mitään.

Omassani on sovelluksen mukaan laiteohjelmisto versiot 1= v1.0.7 ; 2= V1.0.5 ; 3= v1.1.0
ja "perustiedot" valikossa jokin "arm versio" 01.00.07-Nov 29 2025-23:28:35

Toinen asia minkä huomannut, niin leikkuri leikkaa vain yhden akullisen asetetun aikataulu ajan puitteissa vaikka aikaa vielä olisi useammallekkin leikkuulle.
Äkkiseltään tuntuu mahdottomalta pitää luvattua 1200m2 aluetta leikattuna noin, että 2x päivässä robo käy 1h leikkaamassa.
 
Onkohan RM1200BT leikkuriin saatavilla nopeampaa laturia? Tekis mieli ostaa 4a akku mutta kolmen tunnin latausaika on melko pitkä…
Vähän samaa mietin. Tuntuu koko ajan olevan laturissa tuolla 2ah akulla. Ja leikkaa ehkä kerran ja menee sitten lataukseen. Hmm. Appi ei ihan selkein ole.
 
Voiko joku selittää miten tuo rm1200bt helix leikkaus toimii? Missä vaiheessa robo ymmärtää alkaa pyörimään ympyrää? Tuntuu että aivan random hommaa missä sattuu aloittamaan tuon.
 
Voiko joku selittää miten tuo rm1200bt helix leikkaus toimii? Missä vaiheessa robo ymmärtää alkaa pyörimään ympyrää? Tuntuu että aivan random hommaa missä sattuu aloittamaan tuon.
Toi helix-jtutu on kyllä vähän mysteeri. Mä oon nähny sen vaan satunnaisena, ei mitään logiikkaa millon se alkaa pyörii. Luulen et se on joku algoritmi mikä tarkistaa et onko ruoho pidemää tai jotaiin, mut en oo varma. Onks sulla kokemusta et se toimii paremmin jossain tietyssä kohdassa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 358
Viestejä
5 248 612
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom