Bootissa viesti "BIOS is updating"

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
275
Tänään koneen käynnistyessä tuli viesti ruudulle:"BIOS is updating. (Vastaava kuin kuvassa)

Tämän jälkeen sammui itsekseen ja boottasi normaalisti. BIOS näyttää versio 1005 vuodelta 2019, en muista mikä siinä ollut paketista otettaessa. Netti kertoi että w10 voi päivittää jotain uefiin/biosiin, onko kellään kokemusta samanlaisesta tapahtumasta?
Emolevy Asua X570 ROG Gaming-F ja Windows 10.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 024
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta muistaakseni olen jossakin UEFI-pohjaisessa biosissa nähnyt vivun, jossa voidaan laittaa offille sellainen ominaisuus, että käyttöjärjestelmä tekisi päivityksiä BIOS:iin. Mielestäni vähän kyseenalainen seikka, sillä lähtökohtaisesti vanhallakin BIOS:lla pärjää koneen elinkaaren loppuun ja ne, jotka haluavat uudempaa BIOS-versiota (esim. Z390-emoille Resizable BAR-tuen) osaavat myös sen asentaa itse BIOS:n sisäisestä päivitysmenuusta.

Eli vastustan kyllä tätä Windows 10:ssä ja 11:ssa olevaa henkeä, jossa asenteena on se, että kyllä me Mikkiksellä tiedämme sen, mikä on sinulle parhaaksi, ilman että kysymme sinulta mitään. Asentuiko tuohon sitten nyt se uusin BIOS-versio?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
275
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta muistaakseni olen jossakin UEFI-pohjaisessa biosissa nähnyt vivun, jossa voidaan laittaa offille sellainen ominaisuus, että käyttöjärjestelmä tekisi päivityksiä BIOS:iin. Mielestäni vähän kyseenalainen seikka, sillä lähtökohtaisesti vanhallakin BIOS:lla pärjää koneen elinkaaren loppuun ja ne, jotka haluavat uudempaa BIOS-versiota (esim. Z390-emoille Resizable BAR-tuen) osaavat myös sen asentaa itse BIOS:n sisäisestä päivitysmenuusta.

Eli vastustan kyllä tätä Windows 10:ssä ja 11:ssa olevaa henkeä, jossa asenteena on se, että kyllä me Mikkiksellä tiedämme sen, mikä on sinulle parhaaksi, ilman että kysymme sinulta mitään. Asentuiko tuohon sitten nyt se uusin BIOS-versio?
Ei asentunut, uusin tarjolla on 2022 toukokuulta. Joku netissä sanoi että sähkökatkos joskus antanut tämänlaisen viestin, sunnuntaina oli ukkosta ja talossa maadoittamattomat pistokkeet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 858
Viestejä
4 206 636
Jäsenet
70 991
Uusin jäsen
Blankd

Hinta.fi

Ylös Bottom