BMW E39 gsm-autopuhelin, mitkä akut käy ja kielen vaihto?

Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Kaverin autossa kyseinen luuri ja kokeiltiin sitä niin syö joko 2 AA paristoa tai akkua. Eneloopeilla kokeiltiin että toimii. Mietin vaan että puhelin luultavasti lataa itsensä auton sähköistä telakassa ollessaan niin millaiset akut tuossa kuuluisi olla? Nimh vai nicd? Vai lataako ollenkaan niin silloin menis perus paristotkin. Enemmän kyllä olen sen kannalla että lataa autosta. Täytyis vaan tietää minkä tyypin akut tuossa kuuluis olla latausta ajatellen.

Myös se jäi kysymysmerkiksi että miten tuosta itse puhelimesta saisi vaihdettua kielen saksasta englanniksi. Auton kielenä muuten on englanti. En tiedä että pitäisikö esim autocomilla pistää mittariston kieli englanniksi samaan aikaan kun puhelin on päällä että myös puhelimen kieli vaihtuisi.

Googletettu on mutta ei ole oikein löytynyt vastauksia. Akun tyyppiä kun koittaa tuolle puhelimelle etsiä niin löytyy vain auton tavallisia akkuja.
 
NiMH ja NiCD latautuvat käytännössä samoilla latureilla, eli sama kummat sinne laittaa. Periaatteessa NiCD toimii paremmin pakkasessa, mutta käytännössä riippuu kennosta.
 
Kaverin autossa kyseinen luuri ja kokeiltiin sitä niin syö joko 2 AA paristoa tai akkua. Eneloopeilla kokeiltiin että toimii.
Kokeilitteko myös SIM-kortilla?

Noin vanha syö varmaan vielä 5V kortteja, joten uudet eivät niiden kanssa välttämättä toimi ja saattaa joutua etsimään vanhan kortin jostain sekä operaattorin joka suostuu avaamaan liittymän sille vanhan kortin ID:lle.
 
Kokeilitteko myös SIM-kortilla?

Noin vanha syö varmaan vielä 5V kortteja, joten uudet eivät niiden kanssa välttämättä toimi ja saattaa joutua etsimään vanhan kortin jostain sekä operaattorin joka suostuu avaamaan liittymän sille vanhan kortin ID:lle.
Juu tiedossa on. Kontissa olevalle sim paikalle pitäis ilmeisesti käydä uudempi kortti.
 
Mitä hyötyä tuosta laitoksesta on nykypäivänä verrattuna perus älypuhelimeen?
 
Ainakin muutama vuosi sitten autopuhelinta sai käyttää ajon aikana eikä siitä tullut sakkoja, mikä lienee nykytilanne?
 
Pitääkö siitä olla jotain hyötyä? Joillakin nyt vaan on sellainen ajatus, että autossa olevien laitteiden tulee toimia, oli niistä hyötyä tai ei.
Sinänsä ihan fiksu periaate. Toisaalta siitä simmistä yleensä juoksee myös kuukausimaksu ja normaalisti hyödyttömistä asioista ei kannata keräillä itselleen juoksevia kuluja.

Mutta mukavahan näiden kanssa on sinänsä värkätä ja jos syystä tai toisesta älypuhelin ei ole jatkuvasti taskun pohjalla niin sitten hommassa saattaa olla järkeäkin.

Ainakin muutama vuosi sitten autopuhelinta sai käyttää ajon aikana eikä siitä tullut sakkoja, mikä lienee nykytilanne?

Autopuhelin saattaa tarjota myös huomattavasti paremman hands free-kokemuksen jos se on integroitu toimimaan esim. auton äänentoistojärjestelmän kautta -> paljon ajavalle ehkä riittävä syy ottaa se ylimääräinen liittymä.
 
Pitääkö siitä olla jotain hyötyä? Joillakin nyt vaan on sellainen ajatus, että autossa olevien laitteiden tulee toimia, oli niistä hyötyä tai ei.
Sitä minä tässä juuri pohdin, onko kyseessä mainitsemasi ajatus vai saako siitä jotain hyötyä.
 
Lopulta löyty kovan googlettamisen jälkeen jopa varaosakoodi jonka avulla useampi kuva joissa kaikissa nimh. Eli eikun ikean akut tilalle. Saapahan samalla puheaikaa lisää kun kapasiteetti kasvaa. Alkuperäiset ilmeisesti olleet 1300mAh. Kaveri ei ole vielä vaan päättänyt että laittaako Ikean litet vai pro akut tuohon.

Oikeastaan kokeilunhalusta tuohon meinattiin prepaidiä ja kännikuskin hommia kun tekee nii on autoon oma numero. Ei tarvii kyytiläisten soitella omaan puhelimeen jos sittenkin kyytiä puheluita kun on jo nukkumassa [emoji16]
 
Ja onhan nyt tuollainen vanhan ajan autopuhelin älyttömän tyylikäs. Lisänä käsittääkseni ihan täysin laillinen käyttää ajon aikana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 638
Viestejä
4 537 573
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
KeisariLoL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom