Bluetooth lähetin telkkariin?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Olisin ostamassa telkkaria mikä ei tue bluetoothia, mutta käytän aina TV:tä katsellessa joko Sony MDX 1000 tai Sennheiser MOMENTUM In-Ear Wireless kuulokkeita. Kummatkin tukevat aptX Low Latency joten lähettimen pitäisi myös tukea sitä. Onko täällä ihmisillä kokemuksia näistä? Tietokoneen kanssa olen käyttänyt tällaista: DG50- Leaf Minulla on vaan noita tikkuja hajonnut jo 2 kpl eikä kantomatka ole kovinkaan hyvä. Takuu on kuitenkin pelannut moitteettomasti.

Alla olevat esimerkiksi luultavasti toimisi hyvin, mutta jos joku on näitä enemmän tutkinut niin mielelläni kuulisin mielipiteitä etten osta väärää laitetta.

https://www.amazon.co.uk/Avantree-B...r=8-3&keywords=avantree+bluetooth+transmitter

Avantree Oasis Plus aptX HD LONG RANGE Bluetooth: Amazon.co.uk: Electronics
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
733
Onko sinulla tuollainen vai sattumaltako vaan löysit? Vaikuttaa ainakin myyntisivujen perusteella hyvältä ja jotain muutakin minulla on ugreeniltä ja muistaakseni se on ihan hyvä merkki.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta mielestäni paras mitä alista löytyy, myyntimäärien, hinnan ja palautteen perusteella. Toki jos kaipaa jotain lisäominaisuuksia niin joku toinen malli voi olla parempi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta mielestäni paras mitä alista löytyy, myyntimäärien, hinnan ja palautteen perusteella. Toki jos kaipaa jotain lisäominaisuuksia niin joku toinen malli voi olla parempi.
Sillä tuota katselinkin, että halvalta ja hyvältä vaikuttaa. Täytyypä laittaa tilaukseen.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
317
Tuossa näyttää olevan kohtuullisen kova viive. Ei tietenkään kaikkia häiritse enkä tiedä huomaisinko itsekään, mutta kun molemmista kuulokkeista ominaisuus löytyy niin mieluusti sitä hyödyntää kaiken.
Tuota viivettä ei kyllä huomaa käytössä. Meillä on tuo myös käytössä ja koitin tuota PC:llä ensin ja YouTube videoissa sekä peleissä ennen telkkariin siirtoa enkä saanut viivettä näkyviin (lipsync) mitenkään. Tosin itsellä on aptx jossa viive on pienempi eli en tiedä auttoiko se asiaan. Suosittelen kyllä itsekin tuota ratkaisua.

Kaikissa noissa 3.5mm -> BT on jonkin verran viivettä. Eroon taitaa päästä vain hommaamatta jonkin bt usb kalikan mitä TV tuskin tukee.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
Joissakin televisioissa voi viivettä myös säätää valikosta. Kannattaa tarkastaa asia.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
317
Näillä näkymin hommaan tämän: https://www.amazon.com/Avantree-Blu...pID=519NFq8s7pL&preST=_SY300_QL70_&dpSrc=srch ja ostan samalla uudet kuulokkeet Sony wh1000xm2. Saapahan tuon Aptx HD käyttöön. Ainakin netin mukaan olisi ihan korvin kuultava ero. Tietysti joutuu aina 3.5mm liittimen irrottamaan kun tietokoneella käyttää muttei tule edes viikottain TV:tä katsottua niin ei haittaa.
Testasin muuten juuri noilla kuulokkeilla jos merkitsee mitään :)

Tuossa Amazonin tuotteessakin sanotaan tuo sama viive:

NOTE: Slide HD/LL Priority switch to LL side. To achieve low latency (<40ms delay) your receiving device (headphones / speakers) must also support aptX Low Latency otherwise the connection may experience a 70-220ms delay. Most brands (e.g. Sony, bose headphones) doesn’t support aptX low latency. For a full list of supported devices please visit www.aptx.com)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Testasin muuten juuri noilla kuulokkeilla jos merkitsee mitään :)
En näe tuossa procrasterissa oikein mitään järkeä. Tuo aliexpressin laite on huomattavasti parempi sekä halvempi ja tuo linkkaamani on paras mitä löysin isommallakin budjetilla.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
317
En näe tuossa procrasterissa oikein mitään järkeä. Tuo aliexpressin laite on huomattavasti parempi sekä halvempi ja tuo linkkaamani on paras mitä löysin isommallakin budjetilla.
Asiasta toiseen. Nuo sonyt on audiopuolella vähän ehkä pettymys äänenlaadun osalta jos vertaa ihan perusluureihin (ihan esim. Akg 845bt) mutta toki noise cancelling ominaisuus on aivan mielettömän hyvä ja sitä tarvitsevalle ei juuri vaihtoehtoja löydy. Itse en sen takia juuri muita enää käytä. Samalla noissa on ominaisuutena äänien läpipäästökin jos haluaa käyttää avoimena tai hetkellisesti vain keskustella perheen kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Asiasta toiseen. Nuo sonyt on audiopuolella vähän ehkä pettymys äänenlaadun osalta jos vertaa ihan perusluureihin (ihan esim. Akg 845bt) mutta toki noise cancelling ominaisuus on aivan mielettömän hyvä ja sitä tarvitsevalle ei juuri vaihtoehtoja löydy. Itse en sen takia juuri muita enää käytä. Samalla noissa on ominaisuutena äänien läpipäästökin jos haluaa käyttää avoimena tai hetkellisesti vain keskustella perheen kanssa.
Itellä on tällä hetkellä ne ensimmäiset mallit (Sony MDX1000) niistä käytössä. Langattomuuden takia tulee melkeinpä pelkästään käytettyä niitä vaikka Beyerdynamic DT770 + JDS Labs The element on pöydällä. Ainakin netin perusteella noissa Aptx ja Aptx HD olisi merkittävä ero ja tuota jälkimmäistä ei moni laite tue. Oikeastaan ainoa minkä löysin on juurikin tuo linkkaamani avantree muutamia kännyköitä lukuunottamatta. Kannattaa ehkä sitä testata. Nuo on myös mielestäni mukavimmat kuulokkeet mitä olen kokeillut päässä. Välillä on tuntejakin putkeen päässä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
317
Itellä on tällä hetkellä ne ensimmäiset mallit (Sony MDX1000) niistä käytössä. Langattomuuden takia tulee melkeinpä pelkästään käytettyä niitä vaikka Beyerdynamic DT770 + JDS Labs The element on pöydällä. Ainakin netin perusteella noissa Aptx ja Aptx HD olisi merkittävä ero ja tuota jälkimmäistä ei moni laite tue. Oikeastaan ainoa minkä löysin on juurikin tuo linkkaamani avantree muutamia kännyköitä lukuunottamatta. Kannattaa ehkä sitä testata. Nuo on myös mielestäni mukavimmat kuulokkeet mitä olen kokeillut päässä. Välillä on tuntejakin putkeen päässä.
Joo tuon takia mullakin nämä on käytössä vaikka ei ole se paras nautinto korville niin kokonaisuutena ovat parhaimmat. Samalla reissukäytössä ovat koska nc, akunkesto, istuvuus yms. on kokonaisuutena sellainen, että ei vain muut pärjää.

Ainoa missä nämä ovat aivan hirvittävät on langallinen äänenlaatu. Onko näissä niin huonot elementit ja korjattu EQ:lla BT:n kautta vai kuinka. Onneksi tuosta ei tarvitse välittää kun PC:ssä on aptx lähetin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Ainoa missä nämä ovat aivan hirvittävät on langallinen äänenlaatu. Onko näissä niin huonot elementit ja korjattu EQ:lla BT:n kautta vai kuinka. Onneksi tuosta ei tarvitse välittää kun PC:ssä on aptx lähetin.
Olen miettinytkin onko mun korvissa jotain outoa kun langallisena kuullostaa älyttömän huonolle. Sinuna kuitenkin hommaisin tuollaisen aptx HD lähettimellä olevan. Saisit kaiken niistä irti. Kun googlettelin tuosta aptx hd vs aptx niin päätin ostaa uusimman mallin näiden nykyisten tilalle kun eron pitäisi niin huomattava olla. Kuitenkin niin paljon tulee käytettyä, että tuo pidempi akkukestokin kiinnostaisi äänenlaadun lisäksi.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
317
Olen miettinytkin onko mun korvissa jotain outoa kun langallisena kuullostaa älyttömän huonolle. Sinuna kuitenkin hommaisin tuollaisen aptx HD lähettimellä olevan. Saisit kaiken niistä irti. Kun googlettelin tuosta aptx hd vs aptx niin päätin ostaa uusimman mallin näiden nykyisten tilalle kun eron pitäisi niin huomattava olla. Kuitenkin niin paljon tulee käytettyä, että tuo pidempi akkukestokin kiinnostaisi äänenlaadun lisäksi.

Mulle riittää hyvin tuo perus apt-x enkä usko, että tuo hd korjaa nuita xm2:n ongelmia äänenlaadussa mitkä on lievä keski/yläpään tukkoisuus mistä en niin tykkää, mutta kaikkeen tottuu kun tarpeeksi kauan kuuntelee. Tuo tulee esille niin apt-x kuin aac:lla (iphone ja pc käyttö).
 
Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
24
Tyhmä kysymys, mutta miten nuo tuollaiset paritetaan kuulokkeiden kanssa? Siinä kun on tavallaan molemmissa päissä ”tyhmät” laitteet jotka vain odottavat että joku yhdistäisi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Tyhmä kysymys, mutta miten nuo tuollaiset paritetaan kuulokkeiden kanssa? Siinä kun on tavallaan molemmissa päissä ”tyhmät” laitteet jotka vain odottavat että joku yhdistäisi?
Molemmista laitteista laitetaan paritus tila päälle ja ne yhdistyy. Kerrankun ne on linkitetty niin yhdistyy aina automaattisesti.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 378
Onkos kukaan kokeillut tällaista?
€ 20,38 | EarRise Bluetooth 5.0 Audio Transmitter Receiver CSR8675 Aptx HD Adapter Optical Toslink/3.5mm AUX/SPDIF for Car TV Headphones
https://s.click.aliexpress.com/e/yFSMIZx
Näyttää ihan samalta kuin HiGoing-merkkisenä amazon.destä tilaamani. Toimii ihan ok, mutta ei ole kovin innokas automaattisesti yhdistämään laitteisiin virtojen kytkemisen jälkeen.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
322
Näyttää ihan samalta kuin HiGoing-merkkisenä amazon.destä tilaamani. Toimii ihan ok, mutta ei ole kovin innokas automaattisesti yhdistämään laitteisiin virtojen kytkemisen jälkeen.
Ok, kiitos tiedosta. Tarkoitus olisi käyttää töllön optisen outin kanssa kun pitää välillä saada kahdet bt-kuulokkeet samaan aikaan töllön äänille. Meinasin siis pitää aina päällä. Onnistuuko tuo vai sammuttaako ittensä jos ei ole mitään streamattavaa tai jos ei ole kuulokkeita parina?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 378
Ok, kiitos tiedosta. Tarkoitus olisi käyttää töllön optisen outin kanssa kun pitää välillä saada kahdet bt-kuulokkeet samaan aikaan töllön äänille. Meinasin siis pitää aina päällä. Onnistuuko tuo vai sammuttaako ittensä jos ei ole mitään streamattavaa tai jos ei ole kuulokkeita parina?
Sammuttaa itsensä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Tuo minun linkkaamani taas on vähän turhan innokas yhdistämään kuulokkeisiin :D Pitää aina muistaa ottaa virrat siitä pois kun käyttää kuulokkeita muissa laitteissa. Yhdistää myös erittäin nopeasti.

EDIT: Itse ostaisin tuon linkkaamani kyllä uudelleenkin. Siinä pystyy valitsemaan tuon yhdistää LL vai HD ensisijaisesti ja laitteen päältä näkyy mikä yhteys on käytössä. Maksaa tietysti muutaman kympin enemmän muttei tarvitse kikkailla.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
75
Etsi manuaali ja lue tarkasti läpi miten toimii kaksilla kuulokkeilla, voi olla, että siinä tapauksessa käyttää sbc:tä ja huulisynkka ei toimi. Itse huomaan huulisynkan puuttumisen tavallisella aptx:llä, saati sitten sbc:llä. Mun pitää ensin käynnistää kuulokkeet ja sitten lähetin, että menee low-latencyyn. lähettimeni samanlaisessa saippuakotelossa oleva vanhempi malli.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
322
Sammuttaa itsensä.
Ok, täytyy unohtaa tuo.

Tuo minun linkkaamani taas on vähän turhan innokas yhdistämään kuulokkeisiin :D Pitää aina muistaa ottaa virrat siitä pois kun käyttää kuulokkeita muissa laitteissa. Yhdistää myös erittäin nopeasti.

EDIT: Itse ostaisin tuon linkkaamani kyllä uudelleenkin. Siinä pystyy valitsemaan tuon yhdistää LL vai HD ensisijaisesti ja laitteen päältä näkyy mikä yhteys on käytössä. Maksaa tietysti muutaman kympin enemmän muttei tarvitse kikkailla.
Joo, vaikuttaa paremmalta. Tuolta sais myös pass-through:n vahvarille niin pääsis eroon ARCista ja harmony ois helpompi konffata. Tämä taitaa olla ihan vastaava purkki:

€ 27,73 42%OFF | NFC and 262ft/80m Long Range Bluetooth 5.0 Transmitter Receiver 3in1 Audio Adapter Low Latency aptX HD Optical RCA AUX 3.5mm TV
http://s.click.aliexpress.com/e/cNXGqXDm

Edit: toimiikohan tuo pass-through optisellakin eikä vain analogisella?

Edit2: toimii molemmilla mutta ei ristiin (rca-spdif)

Edit3: ei toimi dolby digital/dts läpivienti, eli se siitä ideasta...

Etsi manuaali ja lue tarkasti läpi miten toimii kaksilla kuulokkeilla, voi olla, että siinä tapauksessa käyttää sbc:tä ja huulisynkka ei toimi. Itse huomaan huulisynkan puuttumisen tavallisella aptx:llä, saati sitten sbc:llä. Mun pitää ensin käynnistää kuulokkeet ja sitten lähetin, että menee low-latencyyn. lähettimeni samanlaisessa saippuakotelossa oleva vanhempi malli.
Hyvä pointti. Jostain olin lukevinaan että jos molemmat kuulokkeet tukevat aptx LL:ää niin pitäisi toimia. Jos vain toinen tukee, tiputtaa molemmat SBC:lle. Kiinan ihmeiden manuaaleja on turha lueskella, siellä lukee vaan very good.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Laite toimii, käyttäjässä oli vika. Tvssä oli headphone äänet nollassa
 
Liittynyt
12.07.2020
Viestejä
5
Onko sinulla tuollainen vai sattumaltako vaan löysit? Vaikuttaa ainakin myyntisivujen perusteella hyvältä ja jotain muutakin minulla on ugreeniltä ja muistaakseni se on ihan hyvä merkki.
Itse hommasin juuri tuon adapterin. Muutaman viikon kesti tulla, mutta toimii todella hyvin Valcon vastamelukuulokkeiden kanssa. Hinta alle kahdenkympin. Ei haittaavaa viivettå
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
564
Mulla on liki 2 vuotta ollut Eksa BT-Lähetin/Vastaanotin/Bybass -laite ja kaikki sen liitännät käytössä. Toiminnassa ei ole ollut mitään ongelmia, lisäksi lähetin 20/50-metrinen, eli kuuluukin laajemmalle alueelle. Saatavuus voi olla huonoa, mutta ainakin Ebaystä löytyy.

Eksa

Edit: Tuo Eksa on BT5.0-laite, ei kannata enää mitään BT4-laitteita ostaa.
 
Viimeksi muokattu:

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
855
Lainataanpas ketjua, eli tarve olisi saada bluetooth-lähetin johon saa kahdet kuulokkeet yhtäaikaa kiinni. Onko mielipiteitä mikä näistä olisi hyvä ostos ja onko muita vaihtoehtoja näiden lisäksi?



 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
122
Lainataanpas ketjua, eli tarve olisi saada bluetooth-lähetin johon saa kahdet kuulokkeet yhtäaikaa kiinni. Onko mielipiteitä mikä näistä olisi hyvä ostos ja onko muita vaihtoehtoja näiden lisäksi?
Mihin päädyit?

Itse tarvitsin nyt BT lähetttimen joka ottaa optisen signaalin inputtina.
(Minulla kohtuullinen kuulonalenema niin muu perhe ei tykkää että TV:n huudettava jotta minä kuulen ja uusi TV:mme Sony KD-55X85J tukee kuuloke+TV samanaikaiseta ääntä vain optisien ulostulon kautta otan äänen TV:stä ulos.)

Vai onko jo 2022 loppuvuodesta jokin muu yhtä hyvä ja miellään halvempi ratkaisu olemassa?
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
564
Mihin päädyit?

Itse tarvitsin nyt BT lähetttimen joka ottaa optisen signaalin inputtina.
(Minulla kohtuullinen kuulonalenema niin muu perhe ei tykkää että TV:n huudettava jotta minä kuulen ja uusi TV:mme Sony KD-55X85J tukee kuuloke+TV samanaikaiseta ääntä vain optisien ulostulon kautta otan äänen TV:stä ulos.)

Vai onko jo 2022 loppuvuodesta jokin muu yhtä hyvä ja miellään halvempi ratkaisu olemassa?
Itselläni vastaava ja kaverillani tämä, hyvin toimii kaksilla kuulokkeilla samanaikaisesti:

BT-lähetin
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
122
Itselläni vastaava ja kaverillani tämä, hyvin toimii kaksilla kuulokkeilla samanaikaisesti:

BT-lähetin
Kiitos, tilasin nyt itselleni tuon kanssa - viikon kuluttua pitäisi tulla.

Toivottavasti vaan nyt sitten homma todellakin toimii kuten Sony help sivustot sanovat ja saadaan näin TV:stä ääni ulos muulle perheelle ja minulle kuulokkeisiin. (Vähän tylsää kun en pahemmin haluaa perheen kanssa nyt katsella TV:ä kun en vaan kuule...)
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
564
Kiitos, tilasin nyt itselleni tuon kanssa - viikon kuluttua pitäisi tulla.

Toivottavasti vaan nyt sitten homma todellakin toimii kuten Sony help sivustot sanovat ja saadaan näin TV:stä ääni ulos muulle perheelle ja minulle kuulokkeisiin. (Vähän tylsää kun en pahemmin haluaa perheen kanssa nyt katsella TV:ä kun en vaan kuule...)
Näissä on Class1 BT-lähetin, eli ääni kuuluu tosi kauas. Itse asun kerrostalon 2. kerroksessa, ja hyvin kuuluu esim. 30 metrin päässä olevalle roskahuoneelle asti. Yhteys katkeaa vain kohdassa, missä olen kolmen paksun betoniseinän takana. Kuulokkeet minulla on Bose QC35 ll, kaverillani Sony WH-1000XM4 2 kpl. Kaverin vaimolla oli aluksi jotkut vanhat BT-kuulokkeet, joiden kanssa yhteys ei toiminut.
 
Liittynyt
08.07.2022
Viestejä
11
kaverillani Sony WH-1000XM4 2 kpl.
Varmaan mainittukin mutta kannattaa muistaa että Sony XM4/XM5:t ei tue AptX-koodekkeja! (XM2/XM3 tukee perus AptX:a)
Jos haluaa Sonyn headsetillä hyvää äänenlaatua niin LDAC päälle niin huomaa todella eron verrattuna oletuskoodekkiin (SBC).
Itsellä 1x XM3, 2x XM4 ja 1x XM5. Bosen äänenlaatu ei ole ollut minun korvaan sopiva.

Näistä edellämainituista lähettimistä VAIN Fiio tukee LDACia! Muut tukee vain Apx-koodekkeja. Kannattaa ottaa huomioon investointia tehdessä.

(Android tukee suoraan LDACia mutta Windows ei tue LDACia eikä myöskään AptX-koodekkeja ilman tätä laitetta. En osaa sanoa onko Android-käyttis TV:ssä LDACia)

Bluetooth transmit SBC/aptX/aptX HD/aptX LL/LDAC
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
122
Kiitos, tilasin nyt itselleni tuon kanssa - viikon kuluttua pitäisi tulla.

Toivottavasti vaan nyt sitten homma todellakin toimii kuten Sony help sivustot sanovat ja saadaan näin TV:stä ääni ulos muulle perheelle ja minulle kuulokkeisiin. (Vähän tylsää kun en pahemmin haluaa perheen kanssa nyt katsella TV:ä kun en vaan kuule...)
FeinTech ABT00102 saapui tänään ja homma toimii kylläkin kuten pit - eli nyt saa BT:n yli ääntä kuulokkeisiin ja samalla TV pauhaa.

Tosin nyt ongelma että TV kuuluu nykyisiin kuulokkeisiini sisäänja kun BT:n kautta oli vähän viivettä ei se äänimailma ole enää hauska. :thumbsdown: (Kun TV:n laittoi mutelle niin en huomannut lipsync ongelmaa testatessani yhdellä TV-sarjalla :geek:)

Joten seuraavaksi etsittävä riittävän hyvät BT vastamelukuulokkeet jotta TV:n ääni ei kuulu korviini, vaan vain kuulokkeiden kautta kuuluva ääni - mielellään vieläpä halvat ;)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 583
Viestejä
4 195 445
Jäsenet
70 752
Uusin jäsen
Nurmine

Hinta.fi

Ylös Bottom