Bluetooth audion prioriteetti androidissa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannes
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
36
Minua on jo vuosia vaivannut androidin (käsittääkseni iphonessa toki samaa) tapa käsitellä bluetooth audiolaitteita.

Esimerkki: Minulla on bluetooth nappikuulokkeet korvilla, joista kuuntelen audiota. Menen autoon -> puhelin yhdistää automaattisesti autoon ja audio siirtyy sinne, koska se on uusin liittyjä -> Painan manuaalisesti "mediasisältö" ja vaihdan takaisin kuulokkeisiin. -> Poistun autosta ja yhteys autoon katkeaa, audio kuuluu edelleen napeista kuten haluan -> Saavun uudestaan autolle jolloin taas auto hyppää kuulokkeiden yli ja toisto katkeaa.

Onko tapaa, jolla puhelimelle saisi kerrottua, että jos kuulokkeet on yhdistettynä, sen yli ei kävellä? Ja jos ei ole kuulokkeita yhdistettynä, jokin muu laite saa kaapata audion.

Tai edes sellainen asetus, että ensimmäisenä yhdistetty laite pysyy toistolaitteena, kunnes yhteys katkeaa tai toisin valitaan.

Viimeisin puhelin jonka kanssa olen tätä tuskaillut on Galaxy S23.
 
Käsittääkseni LE Audiota tukevilla laitteilla onnistuu priorisointi ja muuta ihan suorilta. En ole kokeillut käytännössä, koska omista laitteista vain sonyn wf-1000XM5 kuulokkeet on tarpeeksi modernit moiseen. Android Auto varmaan se mikä tuota rasitusta taustalla aiheuttaa. Ehkä jo appsi voisi olla ratkaisu. Esim: Bluetooth Audio Connect Widget - Apps on Google Play
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 871
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom