Bluescreen windows asennuksessa

Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
Joo tosiaan ollu hieman bluescreen ongelmia tässä uuden koneen oston jälkeen ja nyt vetäsin puhtaan asennuksen ja tulee bluescreeniä asennuksen aikana, että en kerkee asentaan edes windowsia loppuun. Mikähän vois olla ratkaisu?

Ja tosiaan dpc watchdog violation bluescreeni.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 955
Joo tosiaan ollu hieman bluescreen ongelmia tässä uuden koneen oston jälkeen ja nyt vetäsin puhtaan asennuksen ja tulee bluescreeniä asennuksen aikana, että en kerkee asentaan edes windowsia loppuun. Mikähän vois olla ratkaisu?

Ja tosiaan dpc watchdog violation bluescreeni.
Laitatko vähän tarkempia tietoja kokoonpanosta?
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
Screenshot_20230210_164539_Chrome.jpg
Noi osat + aio vesijäähy.

Pääsin nyt vihdoin ehkä 10 yrityksellä windowsiin saakka mutta sama bluescreen sielä silti varmaan vielä on tuloillaan kuitenkin, tosiaan datatronicin kasaama kone 3060ti näyttistä lukuunottamatta, minkä ostin väliaikaseks, oon päivittämässä sen lähiaikoina viel.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 955
Noi osat + aio vesijäähy.

Pääsin nyt vihdoin ehkä 10 yrityksellä windowsiin saakka mutta sama bluescreen sielä silti varmaan vielä on tuloillaan kuitenkin, tosiaan datatronicin kasaama kone 3060ti näyttistä lukuunottamatta, minkä ostin väliaikaseks, oon päivittämässä sen lähiaikoina viel.
Pääsetkö biosiin? Kokeile ladata oletus asetukset, jos onnistuu. Ja F8 käynnistyksessä ja kokeilla meneekö Windowsiin Safe Modessa.
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
Oon nyt siis ihan windowsis ja kaikki toimii tällä hetkellä ainakin, biosin oletusasetuksii laittaminen vois olla kyl iha hyvä kokeilla
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 955
Oon nyt siis ihan windowsis ja kaikki toimii tällä hetkellä ainakin, biosin oletusasetuksii laittaminen vois olla kyl iha hyvä kokeilla
DPC viittaisi johonkin ajuri tms ongelmaan tosin. Jos ei kone kaadu, niin uusimmat piirisarja ajurit AMD:n sivuilta jne asennella myös. Ja tarvittaessa päivittää uusin bios versio.
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
7600x ei löydy omia ajureita mitä oon ihmetellyt ja chipset ajurit on päivitetty
 
Liittynyt
13.12.2022
Viestejä
92
Itsellä paukkui sinistä windowsin asennuksessa, kun muistien kanssa oli häikkää. En tosin muista mitä virhettä sininen ruutu näytti.
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
Itsellä paukkui sinistä windowsin asennuksessa, kun muistien kanssa oli häikkää. En tosin muista mitä virhettä sininen ruutu näytti.
sitä oon miettiny, et voiko uus rauta olla viallista jo, tammikuussa tosiaan kasattu kone. Tullu myös tässä memory management bluescreeniä yms vaikka ja mitä
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 458
sitä oon miettiny, et voiko uus rauta olla viallista jo, tammikuussa tosiaan kasattu kone. Tullu myös tässä memory management bluescreeniä yms vaikka ja mitä
Oletko kokeillut eri slotteihin laittaa kampoja tai vaihtaa päittäin kampoja keskenään?
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
Oletko kokeillut eri slotteihin laittaa kampoja tai vaihtaa päittäin kampoja keskenään?
en oo mitään fyysisesti tehnyt koneelle, kaikennäköstä kyllä kokeillut päivitellä ja tehdä, mutta ei vaikutusta, tai oikeestaan pahentanut vaan :D tota muistien pyörittelyä kokeilla. toimiko ne eri slotit samanlailla? miten ne menikään
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 458
en oo mitään fyysisesti tehnyt koneelle, kaikennäköstä kyllä kokeillut päivitellä ja tehdä, mutta ei vaikutusta, tai oikeestaan pahentanut vaan :D tota muistien pyörittelyä kokeilla. toimiko ne eri slotit samanlailla? miten ne menikään
Eli jos omistat 2 kampaa, niin laitat #1 ja #3 tai #2 ja #4 slotteihin kammat. Sitten vielä slottien kesken vaihdat kampoja.
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
20230306_211548.jpg

Hyvää iltaa,

tosiaan ongelmat ei ole loppunut ja tässä muutaman päivän aikana on ollut käynnistysongelmia (windowsiin boottaus). Huomaisin, että windowsiin pääsi boottaamaan, kun otti kaikki usb laitteet koneesta irti. Usb laitteet kiinni se jäi vaan bootlooppiin ja dram valo vilkahti aina kun kone käynnisty uudelleen, eikä edennyt mihinkään, biosiin pääsi kyllä ja laitoin default asetuksiin --> ei ollut vaikutusta sillä. Tänään ei tosiaan noita ongelmia ole juuri enää ollut, mutta dcp watchdog violation bluescreeniä tuli sen sijaan. Ajoin ton Windowsin muistin diagnostiikka ohjelman, josta tuli ko. tulos.

Bluescreenview kertoo bsod koodiksi 0x00000133 ja caused by address nvme.sys+b118 ja ntoskrnl.exe+429380. Missähän ongelma voisi olla? Rameissa vai ssd:ssä vai missä? Biosia en oo uskaltanu päivittää, mutta paljon kaikkee muuta tässä on kyllä yritetty tehdä. 3kk vanha kone ja datatronicin kasaama näyttistä lukuunottamatta.

Tampereen alueella saa tulla myös auttamaankin, jos on innokkaita korjaajia :D
 

Liitteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 180
Memtestiä tai Windows Memory Diagnosticia nyt ensi alkuun kampa kerrallaan ja eri slotteissa oletusasetuksilla jos jaksaa, tai sitten vain yhteyttä ja takuuseen myyjälle huoltoon.

Todennäköisesti vika vaikuttaisi olevan muistissa tai mahdollisesti emolevyn muistisloteissa.
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
joo, toi memtesti ei jotenkin houkuttele, mutta wmd voidin ajella muisteilla ja eri sloteissa
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
Memtestiä tai Windows Memory Diagnosticia nyt ensi alkuun kampa kerrallaan ja eri slotteissa oletusasetuksilla jos jaksaa, tai sitten vain yhteyttä ja takuuseen myyjälle huoltoon.

Todennäköisesti vika vaikuttaisi olevan muistissa tai mahdollisesti emolevyn muistisloteissa.
joo, toi memtesti ei jotenkin houkuttele, mutta wmd voidin ajella muisteilla ja eri sloteissa
 
Liittynyt
16.06.2022
Viestejä
383
Windowsin riittää, kun se jo näyttää vikaa muisteissa olevan. Uusilla tarkistuksilla voit löytää sen viallisen kamman.
 
Liittynyt
16.06.2022
Viestejä
383
jees hyvä näin, onkohan vika siis rameissa vai mahdollisesti ssd?
Muisteissa on vikaa. Tai muistipaikassa, mutta luultavasti itse muistikammassa. Tai kammoissa. Sitten kun saat siihen selvyyttä, voi miettiä, onko jokin ongelma myös NVMe:sä. Voi olla, että se Bug check 0x133 on vain seuraus muistiongelmasta.

Voit kuitenkin valmiiksi jo ladata CrystalDiskInfon tai Adata SSD toolboxin. Tuolla Adatan omalla toolboxilla voit tarvittaessa päivittää myös Adatan ssd levyjen firmwaren.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
Muisteissa on vikaa. Tai muistipaikassa, mutta luultavasti itse muistikammassa. Tai kammoissa. Sitten kun saat siihen selvyyttä, voi miettiä, onko jokin ongelma myös NVMe:sä. Voi olla, että se Buck check 0x133 on vain seuraus muistiongelmasta.

Voit kuitenkin valmiiksi jo ladata CrystalDiskInfon tai Adata SSD toolboxin. Tuolla Adatan omalla toolboxilla voit tarvittaessa päivittää myös Adatan ssd levyjen firmwaren.
jees kiitoksia!
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
Muisteissa on vikaa. Tai muistipaikassa, mutta luultavasti itse muistikammassa. Tai kammoissa. Sitten kun saat siihen selvyyttä, voi miettiä, onko jokin ongelma myös NVMe:sä. Voi olla, että se Bug check 0x133 on vain seuraus muistiongelmasta.

Voit kuitenkin valmiiksi jo ladata CrystalDiskInfon tai Adata SSD toolboxin. Tuolla Adatan omalla toolboxilla voit tarvittaessa päivittää myös Adatan ssd levyjen firmwaren.
Crystaldiskinfo näyttää 100% hyvä ja lämpötila 52 astetta, et vissii tän puolesta ssd iha toimiva kampe
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
En saa konetta postaan ramkammat 1/3 sloteissa. Eikö ton pitäs lähtee toimii iha normisti kuitenki ilman et tekee mitää
 
Liittynyt
16.06.2022
Viestejä
383
Pitäisi toimia näin. Jos ei toimi, niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä ostopaikkaan. NVMe itsessään on kunnossa niin se ei ainakaan aiheuta ongelmaa. Ehkä ajurissa voisi olla jotain, mutta vaikea sanoa, kun ei tiedä johtuuko se virhe muistiongelmista.

Onko sulla muuten muita SSD-levyjä koneessa kiinni, kuin tuo Adatan?

MSi muistipaikat.jpg


PRO B650-P WIFI
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
Pitäisi toimia näin. Jos ei toimi, niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä ostopaikkaan. NVMe itsessään on kunnossa niin se ei ainakaan aiheuta ongelmaa. Ehkä ajurissa voisi olla jotain, mutta vaikea sanoa, kun ei tiedä johtuuko se virhe muistiongelmista.

Onko sulla muuten muita SSD-levyjä koneessa kiinni, kuin tuo Adatan?



PRO B650-P WIFI
ajurit oli myös viimeisimmät et niissä ei ainakaan päivitettävää ollut.
Ton ohjeen mukaanhan ei siis pitäisi edes toimia DIMMA1 ja DIMMB1 sloteilla vai? Laitoin datatronicille viestiä jo, että miten toimitaan.
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
sitä en oo uskaltanu tehä :D mutta vaikuttaako se muka "laitteisto-ongelmaan" mun mielestä se kuulostaa enemmänkin fyysiseltä ongelmalta

Edit. Datatronit vastas "
Kuulostaa siltä että keskusmuisteissa voisi olla jotakin vikaa.

Suosittelen lähettämään keskusmuistit meille takaisin niin laitetaan takuutestaukseen meidän huoltoon."
 
Liittynyt
12.09.2017
Viestejä
14
sitä en oo uskaltanu tehä :D mutta vaikuttaako se muka "laitteisto-ongelmaan" mun mielestä se kuulostaa enemmänkin fyysiseltä ongelmalta

Edit. Datatronit vastas "
Kuulostaa siltä että keskusmuisteissa voisi olla jotakin vikaa.

Suosittelen lähettämään keskusmuistit meille takaisin niin laitetaan takuutestaukseen meidän huoltoon."
Ymmärtääkseni noissa ensimmäisissä bios versioissa oli ongelmia muistien kanssa, mutta tiedä sitten.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 741
Ilmeisesti et koittanut kampa kerrallaan -> jos se testi paljastaa kumpiko kampa on viallinen -> ei tarvisi kuin laittaa se viallinen kampa datatronicille ja kone olisi käytettävissä koko ajan.
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
Ilmeisesti et koittanut kampa kerrallaan -> jos se testi paljastaa kumpiko kampa on viallinen -> ei tarvisi kuin laittaa se viallinen kampa datatronicille ja kone olisi käytettävissä koko ajan.
kokeilin A2 slotissa molemmat kammat erikseen ja sama virhe tuli molemmille.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 741
silloin vaikuttaa siltä, että vika on jossain muualla kuin muisteissa. (ihan todennäköisyyksien vuoksi et molemmat kammat olis paskana)
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
mikähän voi olla et kone ei postannu ku kammat oli 1 ja 3 sloteissa.
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44

Biossin päivitys on simppeli toimenpide.

Mutta tosiaan kun kasauspalvelulla olet koneen ostanut niin ongelman kyllä saa siirrettyä datatronicille. Ensin muistit ja jos ne on kunnossa niin sitten koko kone sinne.
Näin ajattelin joo, ja tosiaan alusta saakka ollu ongelmia, ja luulin alkuun, että on oman toiminnan takia tullu kaikki viat ja ettei oo oikeita ajureita yms. mut kyl oon yrittäny ihan kaiken mahdollisen tehdä. Muistaakseni tein myös ton windowsin muisti diagnostiikka homman aikasemmin 1-2kk sit mut sillon ei vielä antanu erroria.

Biosi pitää kyllä jossain kohtaa päivittää, kun näissä msi lankuissa on se 53sec windowsiin boottaus aika mikä on ihan helvetin pitkä :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 180
mikähän voi olla et kone ei postannu ku kammat oli 1 ja 3 sloteissa.
Oma veikkaus on tässä vaihessa emolevy. Kun olet uudeestaan yhteydesä @Datatronic iin niin kannattaa mainita tämä ketju, että mitä olet jo testannut/ehdotettu. Jos itsellä ei ole mahdollisuuksia tehdä tarkempia testejä niin itse varmaan palauttaiisin koko koneen sinne testeihin.
 
Liittynyt
18.12.2022
Viestejä
44
Oma veikkaus on tässä vaihessa emolevy. Kun olet uudeestaan yhteydesä @Datatronic iin niin kannattaa mainita tämä ketju, että mitä olet jo testannut/ehdotettu. Jos itsellä ei ole mahdollisuuksia tehdä tarkempia testejä niin itse varmaan palauttaiisin koko koneen sinne testeihin.
Selkee joo, sama se on periaatteessa koko kone palauttaa, kun en sitä voi käyttää ilman muisteja muutenkaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 268
Viestejä
4 189 466
Jäsenet
70 716
Uusin jäsen
ileesu

Hinta.fi

Ylös Bottom