Black screen ongelma pelatessa

mkoivisto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
104
Semmoinen ongelma että päivitin konetta niin peleissä tulee satunnaisesti mustaa ruutua, noin 10-40min välein ja se kestää 1-2 sek. Saattaa näkyä myös vaakasuora vihree palkki.

Huomasin että näytönohjain Asus GTX 670 Mini käy aika kuumana lämmöt noin 85 astetta, vaihdoin tahnat ja ei auttanut lämpöihin. Alikellotin muistia -500Mhz ja corea -100MHz, nyt on näyttiksen lämmöt 65 astetta pelatessa ja musta ruutu tulee 1-2h välein.

Onkohan tuo näyttis entinen? Vai onko ideoita mistä voisi johtua. Ensi viikolla ajattelin vaihtaa nuo näytönohjaimen muistien lämpötyynyt jos se auttaisi.

Windowsissa tätä ei tapahdu, tai saattaa youtube kaatua ja valittaa näyttiksen ajureita kun eventvwr:llä katsoo.

DDU:lla monesti poistettu näyttiksen ajurit ja asennettu uudestaan, testattu myös vanhempia ajureita.

Testattu myös kaikki osat vakiokelloilla ja bios defaulteilla mutta tulee samaa ongelmaa. Vaihdettu myös HDMI kaapeli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 191
Minulla oli mITX-kotelossa ihan sama näytönohjain, ja se hädin tuskin ylitti 50 astetta rasituksessa:


Mitä tahnaa siihen laitoit ja puhdistitko näytönohjaimen siilin ja tuulettimen - sekä tarkistit, että se vielä pyörii kunnolla? Onko kuvaa Afterburnerin profiileista?
 

mkoivisto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
104
upload_2017-8-6_1-52-40.png




Putsasin tuulettimen ja siilen, puhtaita ovat. Piirinsarjan päälle laitoin Gelid Solutionsin GC-Extremeä. Idle lämmöt windows 10 käytössä 35-45 astetta.

Ja osat ovat pöydällä ilman koteloa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 191
Minulla oli vaan vähän pienemmät idle-lämmöt, 35-40 astetta. Sinulla pomppaa sitten lämpötilat kaksinkertaisiksi normaaliasetuksilla rasituksessa.. Minulla nousee vaan 10-15 astetta.. Myin kyllä tuon koneen jo.

Minä laitoin Arctic Cooling MX-5:ää väliin ja vähän sivuillekin, kun siinä oli entistäkin tahnaa laitettu.

Kyllä nyt veikkaan, että siinä on huono kontakti tai vanhan tahnan jämiä. Tuuletin on riittävä ja 77% on paljon.

--

edit: ei taida tuo halvin accelero riittääkään
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 579
Viestejä
4 215 693
Jäsenet
71 080
Uusin jäsen
TonyR

Hinta.fi

Ylös Bottom