BitDefender Total Security -> F-Secure TOTAL

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Päätin sitten ottaa riskejä ja kokeilla taas F-Securen tuotteita.

Tavoitteena on saada turva Windows, Mac ja Android -vehkeisiin, ja F-Securessa on nyt tuo VPN mukana tuossa TOTAL-paketissa (vaikka se vähän arvoks onkin).

Aloitin Macista. Siirsin BitDefender.app sovellusen roskakoriin, ja ihmettelin että olipas helppoa: mitään uninstalleria ei käynnistynyt. Mutta näin näitä Applessa on poistettu...

Asensin F-Securen SAFE -sovellluksen, ja asensin F-Securen Freedome -sovelluksen ja boottasin.

Ja bootin jälkeen blank white screen! Ei muuta. Siitä tuli tiiliskivi.

Jaa-a.

Olisi varmaan kannattanut opiskella BitDefenderin poistamisesta etukäteen, eikä vasta myöhässä ;D

Onko tietoa? Onko siihen joku poisto-sovellus erikseen?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Ja onhan mulla siis clonezillalla tehty levykopio olemassa, ja TimeCapsulessa reaaliaikaiset lisäksi. Ei peli mitenkään katastrofi ole, mutta ei silti mennyt tämä ihan okei.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Kiitti. Otin nyt ton tiiliskiven taas esiin viikonlopuksi, ja ensi hommiksi palautan siihen Time Capsulesta tilanteen per 20.9.2017. Teen sitten ton uninstallin oikein.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Oho. Kestää 16 tuntia palauttaa tuo (WiFi:n kautta viereisessä huoneessa olevasta TimeCapsulesta. No, onneksi on pöytäkone erikseen..
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Eipä vakuuta tämä F-Securen väkerrys edelleenkään... Eiköhän se ole BitDefender uusi lisenssi maksetava vain.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Eipä vakuuta tämä F-Securen väkerrys edelleenkään... Eiköhän se ole BitDefender uusi lisenssi maksetava vain.
Mikä vikana? Sehän on ihan yleinen tieto, että kaksi antivirusta samassa koneessa vetää sen täysin solmuun. Ja tuosta mokasta voi syyttää lähinnä käyttäjää itseään.

Ja jos ei pelaa tuon jälkeen kunnolla, niin siellä on suurella todennäköisyydellä edelleen jämiä siitä toisesta antiviruksesta. Niiden siivoaminen vaan tahtoo olla hankalaa kun homma on mokattu alkuvaiheessa. Jos antivirus softalle ei ole omaa putsaus softaa niin sen poisto kokonaan tuossa vaiheessa on yleensä hyvin työlästä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Juu ei mulla tuota ongelmaa nyt ole ja sen takia en ole pettynyt. Kyllä tämä toimii, mutta käyttäjäkokemus ei ole lähellekään samanlainen, ominaisuuksia myöden.

AV-comparatives testasi näitä taas ja BitDefender näytti taas pääsevän puhtain paperein ainoana koko joukosta, ja F-Securella oli huomasti (eniten) vääriä positiivisia ja ei tunnistanut kaikkia pöpöjä.

Siksi olen tyytymätön. BitDefenderin suhteen olen ollut tyytyväinen, kunhan nyt päätin tsekata taas miten kotimainen pärjää nykyään.

Mutta tässä on nyt tämä kokeilujakso, jonka katson läpi ja päätän sitten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 476
Viestejä
4 163 490
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom