Kryptovaluuttakeskustelua (Bitcoin, Ethereum, Litecoin ja altcoinit)

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Onhan niissä normimaksuissakin välikädet jotka hyväksyy sen sun haluamas maksuvaihtoehdon kuten paytrail, suomen verkkomaksut jne...
Paypal on myös aika lähellä tuota, vaihtaa lennosta valuutasta toiseen riippuen mihin maahan maksaa.
Asiakkaan näkökulmasta se on ihan se ja sama mikä sen maksun vastaanottaa jos oma valuutta vain kelpaa ja tuote tulee perille.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
693
Yksi kaveri alkoi puhumaan Bitcoinista jo muistaakseni 2006-2007 aikana ja innostuin jo sen verran, että kokeilin mainausta markettiläppärillä. Silloin tosin totesin, että sähköön olisi mennyt se "tuotto" mainauksesta. Ei sitten tullut mieleen, että niitä kolikkoja olisi voinut ostaa kokeeksi sijoitusmielessä :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
29
Nyt meinaa jo itsellä ruveta polttelemaan kun tuli pitkästä aikaa vilkaistua kursseja tuolle leikkirahalle (~4100$), mutta on niitä jonkun verran säilynyt jo melkein viisi vuotta tuolla paperilompakossa niin katotaan vielä pari vuotta miten arvo kehittyy. :vihellys:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
29
Ei noilla nyt enää kehuskelemaan pysty kun melkein kaikki myin pari vuotta sitten kun kurssi oli jossain 1000$ kieppeillä. Loput mitä silloin jäi ajattelin pitää kunnes pyöreitä täyttää.
 

Exc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Joo-o, vähän harmittaa täälläkin kun seurannut Bitcoinin elämää aika kauan ja mietti taannoin, että voisihan sinne muutaman satasen laittaa sijoitusmielessä, tiedä vaikka saa jossain vaiheessa lomarahat vaikka.

No, vuosia nämä langat keikku MuroBBS:n yleisen "etusivulla" ja ei vaan tullut laitettua.

Lopulta joulukuussa 2013 laitoin, harmi vain, että laitoin vain 50e. Onhan se nyt toki jo 300e ja risat, mutta... :)
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 152
Tjoo. mutta viimeistään siinä vaiheessa kun arvosta MtGoxin hajotessa katosi noin 80% ja sitä seurannut useamman vuoden lama, niin jos joku on kaiken sen yli pitänyt coineja niin tässä vaiheessa sietääkin olla monimiljönääri. Arvostan ainakin itse, koska ei se ole helppoa ellei ole vain unohtanut koko hommaa. Tuskin näitä henkilöitä on kovinkaan paljoa. Lisäksi monet ovat menettäneet paljon huijauksissa, hakkeroinnissa jo vuosia sitten joka tapauksessa, itsekin tiedän monia jotka katkeroituvat ja lopettivat leikin jo 2013. Kestävyyslaji tämä on vaikka hullulta ehkä kuulostaa.
Joo, tuossa vaiheessa itsekin ajattelin, että Bitcoinin taru alkaa olla lopussa. Itse en ole Bitcoiniin koskenut, ja pysyn erossa jatkossakin, koska en ymmärrä touhua alkuunkaan. Perinteisesti mulle on käynyt kehnosti, kun olen mennyt hypen mukana ilman omaa tietoutta.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Tjoo. mutta viimeistään siinä vaiheessa kun arvosta MtGoxin hajotessa katosi noin 80% ja sitä seurannut useamman vuoden lama, niin jos joku on kaiken sen yli pitänyt coineja niin tässä vaiheessa sietääkin olla monimiljönääri. Arvostan ainakin itse, koska ei se ole helppoa ellei ole vain unohtanut koko hommaa. Tuskin näitä henkilöitä on kovinkaan paljoa. Lisäksi monet ovat menettäneet paljon huijauksissa, hakkeroinnissa jo vuosia sitten joka tapauksessa, itsekin tiedän monia jotka katkeroituvat ja lopettivat leikin jo 2013. Kestävyyslaji tämä on vaikka hullulta ehkä kuulostaa.
Tämä on ihan totta. Varmasti useampi ihminen on menettänyt rahaa näillä "leikkikolikoilla" kun varsinaisesti tienannut. Laitetaan rahaa ICO:ihin joista ei tulekaan mitään, ostetaan kalliilla ja myydään halvalla jne. Itsekin olen pyöritellyt ja pyöritän Bitcoinia ja muita altcoineja, kuitenkin sellaisilla rahasummilla ettei romahduksissa tarvitse myydä taloa, autoa ja syödä koiraa. Bitcoinin ja muuutaman altcoinin tulevaisuutta on minusta ihan mahdotonta ennustaa. Periaatteessa vain taivas on rajana mutta kovatkaan dipit eivät ole mahdottomia. Kuluneen hokeman mukaan ainakin osakkeiden nousumarkkinat alkavat olla kypsät, kun taksikuski antaa sijoitusvihjeitä. Sillä tarkoitetaan, että nousuvaraa ei enää ole, kun nousevat kurssit ovat houkutelleet markkinoille myös sijoittamista vähemmän tuntevia. En tiedä päteekö tämä kryptomarkkinoilla, mutta tällä hetkellä tilanne kuulostaa juuri tuolta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
159
Enpä olisi uskonut, että parin kuukauden aikana arvo olisi taas noussut 1kUSD:llä. Hauska muistella tuota MtGoxin tapahtumaa ja bitcoinin arvon laskua. Silloin kävi mielessä pari satkua laittaa, mutta jotenkin se vain unohtui kokonaan. Sitä päivää myös odotan, kun homma tulee rytinällä alas, vai tuleeko? :greedy:
 
Liittynyt
19.08.2017
Viestejä
2
Hei!


Olen uusi sijoittaja tässä bitcoin maailmassa ja näyttävästi bitcoin on laskussa niin haluaisin sijoittaa joihinkin muihin altcoineihin kehtaisiko joku avustaa minua mikä olisi hyvä ja halpa altcoin josta tekisin profiittia? :cigar2: "Edit" Minulla on vain hyvin vähän bitcoineja joten elkää antako minulle kalliita altcoineja mihin sijoittaa ja elkää turhaan kysykö "miksi sijoitan vähällä rahalla kun en tee profiittia" kyllä minä tiedustan tämän itse kokeleinpa vain tuuriani. :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.08.2017
Viestejä
2
Enpä olisi uskonut, että parin kuukauden aikana arvo olisi taas noussut 1kUSD:llä. Hauska muistella tuota MtGoxin tapahtumaa ja bitcoinin arvon laskua. Silloin kävi mielessä pari satkua laittaa, mutta jotenkin se vain unohtui kokonaan. Sitä päivää myös odotan, kun homma tulee rytinällä alas, vai tuleeko? :greedy:
Tällä hetkellä minun mielestäni näyttää siltä että BTC on tulossa pulkalla jyrkkään mäkeen, ja koko homma rysähtää seinään. Pitäisi hommata jonkinlainen hyvä altcoin mihin nopeasti sijoittaa ennen kuin on liian myöhäistä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 354
Pitäisi hommata jonkinlainen hyvä altcoin mihin nopeasti sijoittaa ennen kuin on liian myöhäistä.
Ongelma on tässä vähän se, että on hankala löytää edes siedettävää altcoinia sijoittamisen kannalta millään hyvillä perusteluilla, kun Ethereumia vastaan kilpaileminen on käytännössä mahdotonta.

Eli hyvä altcoini olisi sellainen, jolla on nimekäs/osaava kehittäjäporukka takana, hyvä mediahype, kohtuullisen paljon käyttäjiä ja jotain erikoisia (+ käyttäjiä palvelivia) teknisiä ratkaisuja johonkin ongelmaan.

Käytännössä tuo on arpalippujen ostamista. esim. CoinMarketCapin viikkolistan perusteella korkein nousija on kasvattanut arvoaan 1086.25% ja viikon laskija menettänyt -46.59%
Biggest Gainers and Losers | CoinMarketCap
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
12
Hei!


Olen uusi sijoittaja tässä bitcoin maailmassa ja näyttävästi bitcoin on laskussa niin haluaisin sijoittaa joihinkin muihin altcoineihin kehtaisiko joku avustaa minua mikä olisi hyvä ja halpa altcoin josta tekisin profiittia? :cigar2: "Edit" Minulla on vain hyvin vähän bitcoineja joten elkää antako minulle kalliita altcoineja mihin sijoittaa ja elkää turhaan kysykö "miksi sijoitan vähällä rahalla kun en tee profiittia" kyllä minä tiedustan tämän itse kokeleinpa vain tuuriani. :lol:
Nyt Kiinassa on ollut kovassa nousussa Binance.com-pörssi. Julkaisivat eilen, että ensi viikolla listoille saadaan DNT (district0x) sekä ICN. Näille saattaa myynnin alkaessa tiistaina ja keskiviikkona tulla bumppausta. Muita paljon esillä olevia altcoineja tällä hetkellä ovat ZRX (0x), OAX ja TNT.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 421
Bitcoin cash vahvassa nousussa. Ei harmita että en alkuviikosta hypännyt mukaan.. :facepalm: Tänään pikku potin laitoin 700$ kurssilla
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
59
Muistan itsekkin foorumilla törmänneen BitCoiniin alkutaipaleella.

Miten helppoa noiden mainaus oli alkuaikana vrt. nykyään?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 421
Muistan itsekkin foorumilla törmänneen BitCoiniin alkutaipaleella.

Miten helppoa noiden mainaus oli alkuaikana vrt. nykyään?
Edelleen yhtä helppoa näyttiksillä, mutta ei ole enää pitkään aikaan ollut kannattavaa kuin bitcoinin louhintaan suunnitelluilla ASIC piireillä.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
216
Bitcoinin mainaaminen näyttiksellä ei ole pitkään aikaan ollut tuottoisaa. Miinukselle jäät, jos joudut sähköt maksamaan ja mainaat bitcoinia näyttiksellä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
BTW, sanoin jo aiemmin jossain ja sanon sen nyt uudestaan: sijoittakaa Moneroon jos haluatte kryptovaluutalla tuottoja.
Kai edes pari tekkikäistä noudatti ohjettani toukokuussa? Pakko tulla toteamaan, että mitäs minä sanoin. Tänään on hyvä päivä Monerolle. Nyt te jotka tartuitte tilaisuuteen voitte ottaa mukavat pikavoitot ulos, nauttikaa. Kurssi siis pompahtanut +70% aamulla ja tähän vaikuttaa isosti se, että Etelä-Korean suurin virtuaalivaluuttapörssi Bithumb on listaamassa Moneron 27. elokuuta. Toki myös Kovri, RuffCT, pian saapuvat mobiililompakot yms ovat positiivisena taustalla.

Monero Price Jumps Over 40 Percent on Rumors It Will Soon Debut on Bithumb Exchange



Itse toki uskon edelleen ihan yhtä järkkymättömästi Moneron teknologiaan, en ole pikavoittoja haalimassa enkä realisoi mitään voittoja nytkään. Näen Moneron edelleen kovin aliarvostettuna teknologiaansa nähden. Vuoden päästä ollaan jo ihan toisenlaisissa hinnoissa - sijoittakaa vielä kun se on halpaa.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 068
Nähdäkseni moneron vajavainen tarjonta lompakoista on ollut iso syy hitaaseen laajenemiseen. Tähän asti tarjolla on ollut lähinnä full node ja mymonero, joka mielestäni on näin vanhalle kolikolle liian vähän. Toivottavasti nyt saadaan nuo mobiililompakot ja Ledger (hw-lompakko) toimimaan, niin käytettävyys paranee huomattavasti. Tämä on niitä harvoja kolikoita, joille bitcoinin lisäksi näen käyttöä myös tulevaisuudessa.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
23
Kai edes pari tekkikäistä noudatti ohjettani toukokuussa? Pakko tulla toteamaan, että mitäs minä sanoin. Tänään on hyvä päivä Monerolle. Nyt te jotka tartuitte tilaisuuteen voitte ottaa mukavat pikavoitot ulos, nauttikaa. Kurssi siis pompahtanut +70% aamulla ja tähän vaikuttaa isosti se, että Etelä-Korean suurin virtuaalivaluuttapörssi Bithumb on listaamassa Moneron 27. elokuuta. Toki myös Kovri, RuffCT, pian saapuvat mobiililompakot yms ovat positiivisena taustalla.

Monero Price Jumps Over 40 Percent on Rumors It Will Soon Debut on Bithumb Exchange



Itse toki uskon edelleen ihan yhtä järkkymättömästi Moneron teknologiaan, en ole pikavoittoja haalimassa enkä realisoi mitään voittoja nytkään. Näen Moneron edelleen kovin aliarvostettuna teknologiaansa nähden. Vuoden päästä ollaan jo ihan toisenlaisissa hinnoissa - sijoittakaa vielä kun se on halpaa.
Sijoitin kesäkuussa pikkusumman ihan vinkkisi perusteella, joten kiitos vaan ainakin toistaiseksi. Aika pitkään sai katsella alamäkeä, mutta toivotaan että suunta nyt muuttuu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Sijoitin kesäkuussa pikkusumman ihan vinkkisi perusteella, joten kiitos vaan ainakin toistaiseksi. Aika pitkään sai katsella alamäkeä, mutta toivotaan että suunta nyt muuttuu.
No niin, hienoa ja mukava kuulla. Alamäki on tietysti vähän suhteellinen käsite siitä riippuen, koska on itse lähtenyt mukaan sijoittamaan. Itse olen ensimmäiset Moneroni ostanut pitkälle viime vuoden puolella, joten omasta näkökulmastani kurssi on ollut vahvassa nousussa vuoden alusta ja nyt kesän ajan jopa todella tasainen. Etenkin kun vertaa moneen muuhun kryptovaluuttaan, joissa on nähty valtavia nousuja ja yhtä karmeita laskuja - koska suuri osa niistä perustuukin pelkkään spekulaatioon. Monerolla on kuitenkin taustallaan ihan oikea teknologia, joka on käyttökelpoinen ja ylivertainen kilpailijoihinsa nähden jo nyt. Mikään kryptovaluutta ei vain pääse lähellekkään sitä anonymiteettiä mikä Monerossa on.

Olet kuitenkin tehnyt hyvän päätöksen ja viimeistään nyt huomaat sen varmasti itsekin. Jos tavoittelit vain niitä pikavoittoja, niin nyt voi olla ihan hyvä hetki kotiuttaa ainakin osa voitoista - esimerkiksi edes omat takaisin. Silloinhan et voi menettää mitään vaikka jatkon kanssa kävisi kuinka. Jos kuitenkin uskot Moneron tulevaisuuteen pitkällä tähtäimellä niin suosittelen kylmiä hermoja ja käytännössä vaikka asian unohtamista. Älä stressaa turhia, pidä Monerosi visusti tallessa, mutta älä tee hätiköityjä päätöksiä vaikka kurssi pomppisi rajustikin. Kysy ennemmin itseltäsi; uskotko, että Monero on vuoden päästä arvokkaampi kuin se on nyt? Entä vuonna 2020? Sen jälkeen? Minä uskon, ellen omin silmin näe parempaa anonymiteettiä tarjoavaa kryptovaluuttaa. Jos sellainen tulee jossain vaiheessa, minulla on kyllä aikaa reagoida ja tehdä päätöksiä silloinkin. Me olemme Moneron kanssa vasta alussa, joten kannattaa totutella vuoristorataan ja pitää tiukasti kiinni. Tästä tulee vielä mukava kyyti!

PS. Kurssi on tänäänkin mukavassa nousussa. Kannattaa kuitenkin varautua korjausliikkeeseen viimeistään silloin, kun Bithumbissa alkaa Moneroiden vaihtaminen 27. elokuuta. Pikavoitot kannattaa kotiuttaa ennen sitä, jos niitä oli sijoituksellaan hakemassa. Muussa tapauksessa älä tee mitään, eli HODL!

PPS. Tässä on muuten Bithumbin kampanja, jonka pitävät Moneron lisäämisen kunniaksi;

 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
No niin, hienoa ja mukava kuulla. Alamäki on tietysti vähän suhteellinen käsite siitä riippuen, koska on itse lähtenyt mukaan sijoittamaan. Itse olen ensimmäiset Moneroni ostanut pitkälle viime vuoden puolella, joten omasta näkökulmastani kurssi on ollut vahvassa nousussa vuoden alusta ja nyt kesän ajan jopa todella tasainen. Etenkin kun vertaa moneen muuhun kryptovaluuttaan, joissa on nähty valtavia nousuja ja yhtä karmeita laskuja - koska suuri osa niistä perustuukin pelkkään spekulaatioon. Monerolla on kuitenkin taustallaan ihan oikea teknologia, joka on käyttökelpoinen ja ylivertainen kilpailijoihinsa nähden jo nyt. Mikään kryptovaluutta ei vain pääse lähellekkään sitä anonymiteettiä mikä Monerossa on.

Olet kuitenkin tehnyt hyvän päätöksen ja viimeistään nyt huomaat sen varmasti itsekin. Jos tavoittelit vain niitä pikavoittoja, niin nyt voi olla ihan hyvä hetki kotiuttaa ainakin osa voitoista - esimerkiksi edes omat takaisin. Silloinhan et voi menettää mitään vaikka jatkon kanssa kävisi kuinka. Jos kuitenkin uskot Moneron tulevaisuuteen pitkällä tähtäimellä niin suosittelen kylmiä hermoja ja käytännössä vaikka asian unohtamista. Älä stressaa turhia, pidä Monerosi visusti tallessa, mutta älä tee hätiköityjä päätöksiä vaikka kurssi pomppisi rajustikin. Kysy ennemmin itseltäsi; uskotko, että Monero on vuoden päästä arvokkaampi kuin se on nyt? Entä vuonna 2020? Sen jälkeen? Minä uskon, ellen omin silmin näe parempaa anonymiteettiä tarjoavaa kryptovaluuttaa. Jos sellainen tulee jossain vaiheessa, minulla on kyllä aikaa reagoida ja tehdä päätöksiä silloinkin. Me olemme Moneron kanssa vasta alussa, joten kannattaa totutella vuoristorataan ja pitää tiukasti kiinni. Tästä tulee vielä mukava kyyti!

PS. Kurssi on tänäänkin mukavassa nousussa. Kannattaa kuitenkin varautua korjausliikkeeseen viimeistään silloin, kun Bithumbissa alkaa Moneroiden vaihtaminen 27. elokuuta. Pikavoitot kannattaa kotiuttaa ennen sitä, jos niitä oli sijoituksellaan hakemassa. Muussa tapauksessa älä tee mitään, eli HODL!

PPS. Tässä on muuten Bithumbin kampanja, jonka pitävät Moneron lisäämisen kunniaksi;

Noita anonyymiteettiä tarjoavia altcoineja on jo aika paljon. Näin nopeasti tulee mieleen Zencash, Zcash, Zclassic ja Hush. Käsittääkseni tuo zkSNARK on tulossa myös Ethereumiin. Mikä tuosta Monerosta tekee paremman?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Noita anonyymiteettiä tarjoavia altcoineja on jo aika paljon. Näin nopeasti tulee mieleen Zencash, Zcash, Zcash classic ja Hush. Käsittääkseni tuo zkSNARK on tulossa myös Ethereumiin. Mikä tuosta Monerosta tekee paremman?
Tästä aiheesta on paljon hyvää keskustelua ja valmiita vertailuja ympäri nettiä. Toki suurin osa siitä on englanniksi, mutta kannattaa lukea niitä jos vain pystyy ja sitä kautta tutustua jos aihe oikeasti kiinnostaa. Siellä on nimittäin myös paljon minua fiksumpia kavereita selittämässä asiat varmasti oikella termeillä ja siten, että maallikkokin varmasti ymmärtää.

Näkisin itse, että vahvin tai ainakin tunnetuin kilpailija on tuo Zcash. Siitä on itsellekin jäänyt mieleen pari pointtia, jotka voin tähän nyt kirjoittaa auki ihan suomeksi:

- Monerossa siirto on aina täysin anonyymi eikä sitä pysty jäljittämään. Aina. Zcashissa reilusti suurin osa siirroista on niin sanottuja "läpinäkyviä" siirtoja, joiden tiedot on kaikkien nähtävillä siirtosummia myöten. Zcashilla voi tosiaan tehdä myös "suojatun" siirron, mutta se on hitaampaa ja sitä harvoin käytetään. Täten ne jotka tätä anonymiteettiä haluavat ja käyttävät, erottuvat paljon selvemmin muiden siirtojen joukosta. Tämä sotii sen periaatteita vastaan, että pyrittäisiin anonyymiin ja jäljittämättömään kryptovaluuttaan. Siirtojen seurannasta ja anonymiteetin mahdollisesta rikkomisesta tehdään helpompaa, kun tiedetään tarkalleen mihin siirtoihin tulee keskittyä.

- Moneroon on pian tulossa IP-tason anonymiteetti, joka siis piilottaa myös IP-osoitteen siirroista. Tätä teknologiaa kutsutaan nimellä Kovri I2P ja vastaavaa ei ole missään muussa kryptovaluutassa.

- Zcashin kryptografia on niin monimutkainen, että jopa Zcashin toimitusjohtaja on todennut ettei sitä ymmärrä vaan luottaa siltä osin työntekijöihinsä. Tämä on iso hälytysmerkki, jos edes johtaja ei ymmärrä. Itse asiassa, minulle hälytysmerkki on jo se, että tämän takana tosiaan on firma jolla on edes olemassa toimitusjohtaja. Lisäksi jos sitä teknologiaa ymmärtää niin harva, niin silloin myös itse koodia on tutkinut huomattavasti harvempi kuin yleisemmin ymmärrettyjä vastaavia.

- Sama toimitusjohtaja on todennut julkisesti Twitterissään, että Zcashista voidaan tehdä jäljitettävä siten, että WannaCry-tyyppiset hakkerit jäisivät kiinni virkavallalle. Samalla kuitenkin pidetään täysi anonymiteetti ja jäljittämättömyys. Tämä lausunto ei voi olla mitään muuta kuin paskapuhetta. Nämä kun eivät vain toimi yhdessä, joten tämä viittaa siihen, että tälle kryptovaluutalle suunnitellaan jonkinlaista takaovea tai sitten se ei vain oikeasti ole anonyymi ja jäljittämätön;

- Lopuksi voidaan palata tuohon, että kaiken takana on yritys. Heillä on käytössään myös "dev tax", joka on käytännössä sama asia kuin premine. 20% uusista kolikoista menee suoraan kehittäjien, tämän yrityksen taskuun.

Tässä nyt siis ainakin muutama pointti koskien tuota tunnetuinta kilpailijaa. Monero nyt vain on ihan oikeasti ylivertainen mitä tulee turvallisuuteen, anonymiteettiin ja jäljittämättömyyteen.

Vastikään eräs Reddit-käyttäjä järjesti "seurantakilpailun", jossa Moneroja oli siirretty lompakosta A lompakkoon B ja tehtävänä oli selvittää tuon lompakko B:n osoite mihin ne on siirretty. Palkintona oli 23 Moneroa, jotka olisivat siis tämän hetken arvolla noin $2000. Kukaan ei onnistunut tehtävässä. Kilpailu ollaan järjestämässä uudestaan isommalla palkintorahalla, lisää voit lukea täällä: Monero Tracking Challenge 1 - Results
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Tästä aiheesta on paljon hyvää keskustelua ja valmiita vertailuja ympäri nettiä. Toki suurin osa siitä on englanniksi, mutta kannattaa lukea niitä jos vain pystyy ja sitä kautta tutustua jos aihe oikeasti kiinnostaa. Siellä on nimittäin myös paljon minua fiksumpia kavereita selittämässä asiat varmasti oikella termeillä ja siten, että maallikkokin varmasti ymmärtää.

Näkisin itse, että vahvin tai ainakin tunnetuin kilpailija on tuo Zcash. Siitä on itsellekin jäänyt mieleen pari pointtia, jotka voin tähän nyt kirjoittaa auki ihan suomeksi:

- Monerossa siirto on aina täysin anonyymi eikä sitä pysty jäljittämään. Aina. Zcashissa reilusti suurin osa siirroista on niin sanottuja "läpinäkyviä" siirtoja, joiden tiedot on kaikkien nähtävillä siirtosummia myöten. Zcashilla voi tosiaan tehdä myös "suojatun" siirron, mutta se on hitaampaa ja sitä harvoin käytetään. Täten ne jotka tätä anonymiteettiä haluavat ja käyttävät, erottuvat paljon selvemmin muiden siirtojen joukosta. Tämä sotii sen periaatteita vastaan, että pyrittäisiin anonyymiin ja jäljittämättömään kryptovaluuttaan. Siirtojen seurannasta ja anonymiteetin mahdollisesta rikkomisesta tehdään helpompaa, kun tiedetään tarkalleen mihin siirtoihin tulee keskittyä.

- Moneroon on pian tulossa IP-tason anonymiteetti, joka siis piilottaa myös IP-osoitteen siirroista. Tätä teknologiaa kutsutaan nimellä Kovri I2P ja vastaavaa ei ole missään muussa kryptovaluutassa.

- Zcashin kryptografia on niin monimutkainen, että jopa Zcashin toimitusjohtaja on todennut ettei sitä ymmärrä vaan luottaa siltä osin työntekijöihinsä. Tämä on iso hälytysmerkki, jos edes johtaja ei ymmärrä. Itse asiassa, minulle hälytysmerkki on jo se, että tämän takana tosiaan on firma jolla on edes olemassa toimitusjohtaja. Lisäksi jos sitä teknologiaa ymmärtää niin harva, niin silloin myös itse koodia on tutkinut huomattavasti harvempi kuin yleisemmin ymmärrettyjä vastaavia.

- Sama toimitusjohtaja on todennut julkisesti Twitterissään, että Zcashista voidaan tehdä jäljitettävä siten, että WannaCry-tyyppiset hakkerit jäisivät kiinni virkavallalle. Samalla kuitenkin pidetään täysi anonymiteetti ja jäljittämättömyys. Tämä lausunto ei voi olla mitään muuta kuin paskapuhetta. Nämä kun eivät vain toimi yhdessä, joten tämä viittaa siihen, että tälle kryptovaluutalle suunnitellaan jonkinlaista takaovea tai sitten se ei vain oikeasti ole anonyymi ja jäljittämätön;

- Lopuksi voidaan palata tuohon, että kaiken takana on yritys. Heillä on käytössään myös "dev tax", joka on käytännössä sama asia kuin premine. 20% uusista kolikoista menee suoraan kehittäjien, tämän yrityksen taskuun.

Tässä nyt siis ainakin muutama pointti koskien tuota tunnetuinta kilpailijaa. Monero nyt vain on ihan oikeasti ylivertainen mitä tulee turvallisuuteen, anonymiteettiin ja jäljittämättömyyteen.

Vastikään eräs Reddit-käyttäjä järjesti "seurantakilpailun", jossa Moneroja oli siirretty lompakosta A lompakkoon B ja tehtävänä oli selvittää tuon lompakko B:n osoite mihin ne on siirretty. Palkintona oli 23 Moneroa, jotka olisivat siis tämän hetken arvolla noin $2000. Kukaan ei onnistunut tehtävässä. Kilpailu ollaan järjestämässä uudestaan isommalla palkintorahalla, lisää voit lukea täällä: Monero Tracking Challenge 1 - Results
Joo, olen aika paljon seurannut keskustelua noista anonyymeistä altcoineista ja erityisesti Zcashista sekä Zencashista. Tuo Monero on vain jäänyt oman tutkan ulkopuolelle, ehkä osittain sen takia että kolikko on vain junnannut paikallaan. Pitää tutustua tuohon tarkemmin ja uskon vahvasti näiden anonyymien kolikoiden tulevaisuuteen. :tup:

Itse näen tällä hetkellä suurimman potentiaalin Zencashissa (white paper), jossa on korjattu tai pyritään korjaamaan noita ZCashin ongelmakohtia. Kyseessä on kuitenkin vasta muutaman kuukauden ikäinen kolikko ja secure nodet ovat vasta alpha-testauksessa, joten saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tässä on muuten joku vanhempi vertailu Moneron ja Zencashin välillä: Monero v Zencash
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Oon tässä koittanut etsiä tietoa "how to start mining" jotain selkeää ohjetta, mutta olen aivan pihalla tästä..
Eli, mulla on sikäli houkutteleva tilanne että sähkö ei mulle toistaiseksi maksa mitään. Ajattelin ostaa Radeon Rx480 tai Vega56 näyttiksen ja alkaa vähän louhimaan... Bitcoineja nimenomaan. Ei Ethereum ole pois suljettu mutta luottaisin enemmän Bitcoiniin.

Käyttiksenä on Windows 10 mutta "Linux miehiä" enemmän olen, pysynkö Windowsissa, onko eroja (GPU ajurit?) tulosten suhteen kumpaa käyttistä käyttää? Onnistuuko VirtualBox kautta, virtuaalikoneella?

Ajattelin mahdollisimman "perinteistä" systeemiä enkä tajua noista eri lompakoista yms mitään, tai siis lol mistään muustakaan, haluaisin että ne bitcoinit on vain ja ainoastaan minun hallussani eli se Wallet tms, eikös sen voi pitää vaikka USB tikulla? Siis tarkoitan että en luovuta minun rahojani minnekään ulkopuolisen palvelun haltuun "pankkiin". En luota.

Mutta miten aloitan? joku sivusto..
Montako centtiä/euroa päivässä tuollaisella kohtuu tuoreella Radeonilla voisi louhia?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Bitcoineja ei louhita suoraan näyttiksellä. Vaikuttaa ettet ole edes yhtään googlannut asiaa kun tuo ja moni muu vastaus löytyy heti ensimmäisestä hakutuloksesta. Jos googletustaidot tai laiskuus on tuolla tasolla niin tulet ragequittaamaan ensimmäiseen oikeaan ongelmaan.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Helpoin tapa aloitella on nicehash. NiceHash Miner
Tuolta lataat minerin, annat sille bitcoin osoitteen ja laitat hommiin. Se vaihtelee mainattavaa kolikkoa sen mukaan millä on isoin tuotto mutta maksaa automaattisesti tulot bitcoineina antamaasi osoitteeseen.

Lompakoksi suosittelen electrumia, itse käyttänyt sitä jo pitkän aikaa ilman mitään ongelmia. Se salaus rimpsu kannattaa laittaa jonnekin visusti talteen sitten että saa kolikot takaisin jos kone sekoaa/käy joku muu mullistus.

Kuvassa näkyy oma tulos gtx 950+fx 6300 combolla:

 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Kannattaisi korjata tuo VirtualAllocin virheilmoitus, saisi muutaman kymmentä hashia enemmän.
Ei toinna kun en minä mainaa (sähkö maksaa liikaa jo muutenkin) :D Esimerkiksi vaan laitoin tuon kuvan et näkee miltä näyttää.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Helpoin tapa aloitella on nicehash. NiceHash Miner
Tuolta lataat minerin, annat sille bitcoin osoitteen ja laitat hommiin. Se vaihtelee mainattavaa kolikkoa sen mukaan millä on isoin tuotto mutta maksaa automaattisesti tulot bitcoineina antamaasi osoitteeseen.

Lompakoksi suosittelen electrumia, itse käyttänyt sitä jo pitkän aikaa ilman mitään ongelmia. Se salaus rimpsu kannattaa laittaa jonnekin visusti talteen sitten että saa kolikot takaisin jos kone sekoaa/käy joku muu mullistus.

Kuvassa näkyy oma tulos gtx 950+fx 6300 combolla:


NiceHash

Tän mukaan ilmeisesti tällä hetkellä RX480 kortilla saisi vajaa 2 dollaria päivässä eli tuollaisen 60 dollaria kuukaudessa.. pitää nyt tuollainen joku kortti sitten hommata.

Tosin ilmeisesti mun nykyisellä perunalla eli R9 280 kortilla (ei 280X) voisi tienata myös?


Bitcoineja ei louhita suoraan näyttiksellä. Vaikuttaa ettet ole edes yhtään googlannut asiaa kun tuo ja moni muu vastaus löytyy heti ensimmäisestä hakutuloksesta. Jos googletustaidot tai laiskuus on tuolla tasolla niin tulet ragequittaamaan ensimmäiseen oikeaan ongelmaan.
No se käsitys vahvasti nyt on mulla ollut että näytönohjaimella niitä louhitaan. Kiitos neuvoista kuitenkin, susta oli tosi paljon apua. Kiitos nöyrästi.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Melkein saman verran saa tolla mun prossulla (fx 6300 @ 4.2Ghz) päivässä kun mitä tuolla näyttikselläkin. Et jos sattuu olemaan joku järkevästi jähdytetty prossu niin laittaa senkin vaan samalla huutamaan.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Mitä ihmettä tuo Nicehash miner mahtaa tehdä, "Mining optimization" GPU lämmöt 76c vaikka Afterburnerin mukaan GPU load matalalla. WTF?

Asensin tuon Electrumin, eli nyt mulla pitäis olla sitten tollanen lompakko. Mutta ei tuolta nää sitä mun lompakon osoitetta selkeästi, se lienee tuo "Receiving Address" ? luonnollisesti.. Kyllä mä tämän opin. Ihme touhua kyllä.

edit: noniin nyt se jauhaa mun lompakkoon kai noita coineja :)

Mutta, miksi GPU usage ei nouse MSI Afterburner mukaan lainkaan?
Ja tuossa Benchmarkissa oli näkyvillä mielestäni jotain 11 MH/s lukemia, mutta nyt kun tuo konsoli aukesi tuohon, se näyttää n. 260 H/s

Ilmeisesti Afterburner ei osaa näyttää oikein tätä mainaus GPU loadia
 
Viimeksi muokattu:

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Se mainaa montaa eri coinia. Niissä on ihan eriluvut aina keskenänsä, ei vertaannollisia toisiinsa.
Tuosta loadista en osaa sanoa miksi ei näytä kun en koskaan ole sitä seuraillutkaan.

Electrumissa se receiving address toimii ja lisäksi siinä on pelkällä address nimellä oleva kohta jossa on monta osoitetta. Kaikki niistä on käytettävissä esim jos haluaa eritellä siirtoja jne.

https://i.gyazo.com/b90f418a1037690d89b205345dae4981.png
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Se mainaa montaa eri coinia. Niissä on ihan eriluvut aina keskenänsä, ei vertaannollisia toisiinsa.
Tuosta loadista en osaa sanoa miksi ei näytä kun en koskaan ole sitä seuraillutkaan.

Electrumissa se receiving address toimii ja lisäksi siinä on pelkällä address nimellä oleva kohta jossa on monta osoitetta. Kaikki niistä on käytettävissä esim jos haluaa eritellä siirtoja jne.

https://i.gyazo.com/b90f418a1037690d89b205345dae4981.png
1.22 euroa vuorokaudessa tuo nyt sitten tekee massia näköjään. :D
0.03 euroa ollaan jo tienattu!

Ja siis tämä on R9 280 perunalla, pitää hommata se RX480 se varmasti on huomattavasti parempi tässä.

Nyt pistin Core i7 860 myös jauhamaan samanaikaisesti, 1.51€/vrk tuo ilmeisesti tekee.

Ei nuo nicehash sivuston laskimet voi pitää paikkaansa, että RX480 tekisi 2 USD kun tuo meikän peruna tekee 1.22€ ? pakkohan rx480 nyt olla 2-3 kertaa tehokkaampi vähintään?
 
Viimeksi muokattu:

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Ei ne laskurit paikkaansa pidäkkään. Nuo lukemat myös heittelee sit välillä jos tulee jtn isompia heittoja kursseihin jne.
Saahan tuosta jokusen euron tienattua mikäli sähkö on ilmasta, jos siitä joutuu maksamaan niin ei enää ihan niin helpolla kannattavaa olekkaan.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
81
Mulla hyöty on lähinnä se että saa pidetyä rigeillä mökin ja kämpän lämpimänä talvella :) mutta kyllä siittä sähkölaskun jälkeen jää vähän ylikin ;)
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
1.22 euroa vuorokaudessa tuo nyt sitten tekee massia näköjään. :D
0.03 euroa ollaan jo tienattu!

Ja siis tämä on R9 280 perunalla, pitää hommata se RX480 se varmasti on huomattavasti parempi tässä.

Nyt pistin Core i7 860 myös jauhamaan samanaikaisesti, 1.51€/vrk tuo ilmeisesti tekee.

Ei nuo nicehash sivuston laskimet voi pitää paikkaansa, että RX480 tekisi 2 USD kun tuo meikän peruna tekee 1.22€ ? pakkohan rx480 nyt olla 2-3 kertaa tehokkaampi vähintään?
Mites tämä operaatio on sujunut? Annoitko vuorokauden ruksuttaa?
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Mites tämä operaatio on sujunut? Annoitko vuorokauden ruksuttaa?
En antanut, oon hommaamassa nyt MSI Radeon RX580 korttia. Tuo r9 280 vie 250 wattia ja käy aika kuumana tossa touhussa enkä jaksanut tässä olkkarissa kuunnella sitä huminaa.. myyn sen mieluummin ehjänä eteenpäin jollekin noista näköjään saa noin 80 euroa. Ja onhan se ihan ok pelikortti vielä, medium/high asetuksilla varmaan about kaikki pelit menee yli 60fps

Itse tosin maksoin siitä 35€ :)

ASUS Radeon R9 280 DirectCU II ja pakkaukset yms kaikki mukana.

Oon edelleen ihan pihalla tästä hommasta. Tuo nicehash on hyvä juttu mutta siis pitääkö minun vielä rekisteröityä erikseen johonkin? johonkin tein jonkun salasanankin.. varmaan fiksuinta ihan alusta tehdä nää hommat sitten kun on kunnon kortti hommattuna.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Ei sinne tarvii muuta kun pitää vaan sama bitcoin osoite siinä.

Tuossa on inffoa miten maksut tapahtuu:

Koodi:
All payments are fully automatic - as a seller all you have to do is to reach a certain threshold and you'll be then paid automatically.

Sellers are paid on PPS (Pay Per Share) system under the next schedule:
- Once per day for NiceHash-wallet unpaid balances, greater than 0.001 BTC.
- Once per day for external-wallet unpaid balances, greater than 0.1 BTC.
- Once per week for external-wallet unpaid balances, greater than 0.01 BTC.

Payments for external-wallet balances less than 0.01 BTC are (temporary) suspended due to unsustainable transaction fees.

Unpaid balances, lower than 0.0001 BTC are considered as leftover amounts and the only option for you to get these amounts paid out is to connect your miner long enough to reach unpaid balance higher than 0.001 BTC (for nicehash wallets) or 0.01 BTC (for external wallets) which will then be processed in full in the next payout process. Please also note that we are periodically discarding amounts, lower than 0.0001 BTC for all long term inactive miners. All balances from all algorithms are aggregated into a single payment.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Ei sinne tarvii muuta kun pitää vaan sama bitcoin osoite siinä.

Tuossa on inffoa miten maksut tapahtuu:

Koodi:
All payments are fully automatic - as a seller all you have to do is to reach a certain threshold and you'll be then paid automatically.

Sellers are paid on PPS (Pay Per Share) system under the next schedule:
- Once per day for NiceHash-wallet unpaid balances, greater than 0.001 BTC.
- Once per day for external-wallet unpaid balances, greater than 0.1 BTC.
- Once per week for external-wallet unpaid balances, greater than 0.01 BTC.

Payments for external-wallet balances less than 0.01 BTC are (temporary) suspended due to unsustainable transaction fees.

Unpaid balances, lower than 0.0001 BTC are considered as leftover amounts and the only option for you to get these amounts paid out is to connect your miner long enough to reach unpaid balance higher than 0.001 BTC (for nicehash wallets) or 0.01 BTC (for external wallets) which will then be processed in full in the next payout process. Please also note that we are periodically discarding amounts, lower than 0.0001 BTC for all long term inactive miners. All balances from all algorithms are aggregated into a single payment.
Joojoo.. Mutta siis hämää ettei mulla ole mitään loginia minnekään, siis www sivua, mistä voisin kytätä sitä mun "lompakkoa" ... ja siis se bitcoin osoite on varmaan se sekamelska mistä tässä aiemmin oli puhekin?

En enää muista mihin jonkun salasanan tallensin.. niitä englannin kielisiä sanojahan se antoi mulle jotka piti kirjoittaa paperille ylös, en tiedä mitä niilläkään tehdään? :D tyhmiä kysymyksiä varmasti, tiedän
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Statsit voi katsastaa tuolta ilman mitään kirjautumisia minnekään, vaihat tuohon vaan sen bitcoin osoitteen mitä käytät:

Koodi:
https://new.nicehash.com/miner/bitcoinoso
Electrum käyttää salasanaa kun aukaset sen ja kun lähetät coineja. Se pitkä sanarimpsu on sitä varten että voit käyttää sitä samaa lompakkoa muissa koneissa.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Statsit voi katsastaa tuolta ilman mitään kirjautumisia minnekään, vaihat tuohon vaan sen bitcoin osoitteen mitä käytät:

Koodi:
https://new.nicehash.com/miner/bitcoinoso
Electrum käyttää salasanaa kun aukaset sen ja kun lähetät coineja. Se pitkä sanarimpsu on sitä varten että voit käyttää sitä samaa lompakkoa muissa koneissa.

miten mä muuten nyt lasken tota sähkölaskua?
siis esim jos louhintakone vie vaikka 300 wattia eli 0.3 kilowattia
KW/h maksaa kai n. 12snt siirtomaksuineen
Eli meneekö se öö 0.3 x 24 x 0.12€ x 31 = 27€/kk ?
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Matematiikkaa en osaa mutta tuo lukema kuulostaa about oikealta. Noin puolet tuotoista häviää sähkölaskuun näin yleensä ajateltuna.

Itse en ole ikinä mainannut (lukenut kylläkin paljon asiasta), tarkoitus olisi hankkia kunnon kalustoa kunhan saadaan emännän kanssa isompi kämppä. Yksi huone olisi kokonaan minun käytössä niin siellähän saavat mölytä rauhassa :D
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Matematiikkaa en osaa mutta tuo lukema kuulostaa about oikealta. Noin puolet tuotoista häviää sähkölaskuun näin yleensä ajateltuna.

Itse en ole ikinä mainannut (lukenut kylläkin paljon asiasta), tarkoitus olisi hankkia kunnon kalustoa kunhan saadaan emännän kanssa isompi kämppä. Yksi huone olisi kokonaan minun käytössä niin siellähän saavat mölytä rauhassa :D
Mutta onko tämä Nicehash nyt sitten yhtä tuottoisaa, kuin että louhisi suoraan bitcoineja? Tämä kai louhii kaikenlaista ethereumia jne samanaikaisesti?

Ja ihmetyttää tämä että kuka tahansa voi nähdä mun bitcoinien määrän, jos ne tietää ton mun bitcoin osoitteen?
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Blockchainista näkee kaikki bitcoin osoitteet jotka on käytössä. Hankalempaa on vaan eritellä kenelle se osoite kuuluu :)
Bitcoineja itsessään on turha mainata, se ei tuota yhtään mitään vaikka olisi montakin näytönohjainta huutamassa. Tuo nicehash on helpoin tapa saada tuottoa.
Se valitsee vakiintuneemmista coineista sillä hetkellä tuottavimman mainattavaksi.
Seuraava aste on sitten ruveta katsomaan tulevia uusia coineja joita sikiää jatkuvasti, niistä arpoo mitkä menestyy vähän aikaa, mainata niitä ja myydä pois oikealla hetkellä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 421
On tää nyt ihan mahdotonta, joka paikassa RX580 kortit loppuun myyty. Perkele.
XFX Radeon RX 580, 306€ | Hinta.fi tuollainen kiinnostaisi mutta eihän noita mistään saa.
Ei rx kortteja ole saanut moneen kuukauteen kaupasta. Kesä/Heinäkuussa niitä ostettiin käytettynäkin 400e paikkeilla. Ne meni kyllä täysin hukkaan jolleivat isompaan farmiin menneet.

Paras kortti mh/w lukemaa tutkien on GTX 1070, niitä irtoaa edelleen 419e powerista. Gigantin toimitusaika samalla hinnalla on koko ajan venynyt, nyt jo 12.9 alkaen.

Ethereum nopeus 30-33,5 muistien valmistajasta ja lopullisesta kulusta riippuen. Sähköä 100-125w
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Ei rx kortteja ole saanut moneen kuukauteen kaupasta. Kesä/Heinäkuussa niitä ostettiin käytettynäkin 400e paikkeilla. Ne meni kyllä täysin hukkaan jolleivat isompaan farmiin menneet.

Paras kortti mh/w lukemaa tutkien on GTX 1070, niitä irtoaa edelleen 419e powerista. Gigantin toimitusaika samalla hinnalla on koko ajan venynyt, nyt jo 12.9 alkaen.

Ethereum nopeus 30-33,5 muistien valmistajasta ja lopullisesta kulusta riippuen. Sähköä 100-125w

Vega ketjussa joku sanoi ettei nyky sähkön hinnalla muka kannattaisi mainata V56 kortilla.
Kortti vie sähköä kuukaudessa 25-30 euroa ja tuottaa yli 100 euroa, en tiedä miten älykääpiö pitää olla ettei näe sitä kannattavana... Tietenkin jos laskee että kortin hinta mutta itse ajattelen niin että louhin sen kortin paskaksi ja otan takuusta uuden ja pistän avaamattomana myyntiin. Tai jos on kestävä kortti niin kyllähän sillä nyt pelaileekin vuosikausia vaikka ei enää jaksaisi louhiakaan.

Käsittääkseni jälleenmyyjä ei siinä varmaan menetä kuitenkaan mitään (paitsi vaiva ja aika) eikös AMD/Nvidia ne korvaa jos louhinta hajottaa kortin?

Käytän tuota Nicehash juttua, mitä mieltä siitä? Miten suuret erot nyt on sitten RX vs GTX korteilla? sähköä GTX vie toki paljon vähemmän.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 354
Tietenkin jos laskee että kortin hinta mutta itse ajattelen niin että louhin sen kortin paskaksi ja otan takuusta uuden ja pistän avaamattomana myyntiin.
Inno3d on jo lätkäissyt joihinkin kortteihin varoituksen, että takuu voi mennä jos korttia käyttää mainaukseen. Eri asia sitten että käykö tuollainen EU:ssa tai Suomessa.
http://www.pcgamer.com/cryptocurrency-mining-may-void-warranty-on-inno3d-gpus/

Käytän tuota Nicehash juttua, mitä mieltä siitä? Miten suuret erot nyt on sitten RX vs GTX korteilla?
Nicehash käyttää useaa eri louhintaohjelmaa ja asiakkaat ostavat haluttuja laskentasuoritteita haluamallaan tavalla, joten paha sanoa suoraan, että millaista tuottoa mikin kortti oikeasti tuottaa pitkällä aikavälillä. Nicehashin laskuria voi tietenkin käyttää, mutta se ei oikein osaa ennakoida miten markkinat käyttäytyvät
NiceHash
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Inno3d on jo lätkäissyt joihinkin kortteihin varoituksen, että takuu voi mennä jos korttia käyttää mainaukseen. Eri asia sitten että käykö tuollainen EU:ssa tai Suomessa.
http://www.pcgamer.com/cryptocurrency-mining-may-void-warranty-on-inno3d-gpus/


Nicehash käyttää useaa eri louhintaohjelmaa ja asiakkaat ostavat haluttuja laskentasuoritteita haluamallaan tavalla, joten paha sanoa suoraan, että millaista tuottoa mikin kortti oikeasti tuottaa pitkällä aikavälillä. Nicehashin laskuria voi tietenkin käyttää, mutta se ei oikein osaa ennakoida miten markkinat käyttäytyvät
NiceHash
No ei kai sitä tarvitse reklamaatiossa kertoa että on mainannut kortilla 24/7 ...
Itsellä tarkoitus kyllä silti koittaa pitää vehkeet kunnossa eli alivolttia ja alikelloa niin pysyy paremmin lämmöt kurissa. Harmittaa ettei noita radeoneita saa mistään prkl
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 113
Viestejä
4 195 997
Jäsenet
70 850
Uusin jäsen
kalmari69

Hinta.fi

Ylös Bottom