bios ei löydä kovoa

Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
18
Elikkäs ongelma on että kasasin koneen käytetyistä osista (listaan alle) ja nyt kun yritän asentaa windowsia niin järjestelmä ei löydä yhtäkään kovalevyä. kokeiltu on kahdella eri levyllä mutta ei mitään eloa. powerina on corsair puolimodulaarinen ja myyjä ei ollut varma antoiko minulle väärästä powerista satavirtajohdon. voisiko tämä olla syy kun tuntuu että ei ole mitään eloa kovossa ja bios ei sitä löydä. merkki on sama mutta malli ja teho on eri. rupee käpy palaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 959
Unohtuiko listaus?
Oletko kytkenyt kovalevylle molemmat johdot data ja virtajohdon ja onko kovelevy toimiva ja kunnossa?
Koska johto on moduulaarisesta powerista, on kyllä mahdollista, että johto ole powerille oikea ja ei siksi toimi.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
18
amd fx-6300
msi gtx960 oc 2gb
m5a97 r2.0
8gb ripjaws 1600mhz
corsair hx620w
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 809
Onko emolevyn bios nollattu? Ja tunnistaako bios ne kovalevyt? Pyöriikö kovalevy kun sitä kuuntelee?

edit:
Näköjään bioskaan ei tunnistanut. Kokeile että ne virta kaapelit on varmasti pohjassa sieltä virtalähteestä ja oikeassa paikassa ja oikein päin. Mittaa vaikka yleismittarilla tuleeko jännitettä. Paitsi niistä sata virtakaapeleista ei taida saada mitattua ollenkaan.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
18
edellinen omistaja oli kuulemma nollannu ennenkuin myi mulle. bios ei tunnista mitään kovoa ja en ainakaan kuule/tunne että kovokaan lähtisi käyntiin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 809
Ehkä ne sata virtajohdot siinä powerissa on sitten väärät. Eikä kiintolevylle tule ollenkaan sähköä. Jos laittaa korvan kiinni kiintolevyyn, niin pitäisi siitä kyllä kuulua ääni kun levy lähtee pyörimään.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
18
tähän tulokseen olen itsekkin tullut. kovo ei lähde käyntiiin. ei uskoisi että johtuisi tästä mutta kun ei ole standardeja niin ei voi toisaalta ihmetelläkkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 959
tähän tulokseen olen itsekkin tullut. kovo ei lähde käyntiiin. ei uskoisi että johtuisi tästä mutta kun ei ole standardeja niin ei voi toisaalta ihmetelläkkään.
Modulaarisen powerin irroitettavat johdot taitaa olla niitä tietokoneen ainoita osia, johon ei löydy yhteistä standardia.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 227
tähän tulokseen olen itsekkin tullut. kovo ei lähde käyntiiin. ei uskoisi että johtuisi tästä mutta kun ei ole standardeja niin ei voi toisaalta ihmetelläkkään.
Saat vielä pelastettua tilanteen, jos käytät molex -> sata liitintä.



Ei ideaalitilanne, mutta toimii.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
583
Onko toista konetta millä testata toimiiko nuo levyt? Jos tuossa nyt on piuhat missä järjestyksessä sattuu niin pahimmassa tapauksessa levyt on entiset. Suunnilleen noin kävi itsellä tuossa ~14v takaperin kun kiireessä asentelin uutta levyä koneeseen, tyrkkäsin perään piuhan missä oli +5v ja +12v linjat vaihdettu päittäin hiljaisemman tuulettimen takia. Nätit savut siitä ainakin lähti jos ei muuta :dead:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 959
Todella jos johto on väärin kytketty (ei powerin originaali), ei adapterilla saada kuin vahinkoa aikaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 206
Viestejä
4 330 436
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom