Ratkaistu BFV ja DLSS Kysymys/ongelma

Foxy

• Artisti •
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
326
Nyt pitää kysyä yleisöltä kun kaverille kilauttaminen ei auta, Olen uusi RTX korttien maailmassa ja nyt on mystinen asia johon en löydä netistä mitään, kyseessä vain ja ainoastaan BFV pelissä tapahtuva asia.

Pelaan Fullscreen, RTX2080Ti, 3440x1440, DX12 ja DXR ON

DLSS asetusnappi on harmaana ja jäänyt "ON" asentoon eikä sitä saa millään pois, olen siinä uskossa, että se on päällä pelissä koska saan noin 80FPS kaikki ihan kaakossa DXR mukaan lukien?

Muistan lukeneeni, että sen saa käyttöön vasta kun pelaa suuremmilla resoilla, mutta en ole kuullut että se jäisi päälle eikä sitä saisi pois päältä?

kaipaisin selvennystä, vai voiko se olla että kyseinen kortti vetää tällä resolla melkein 100FPS kaikki tapissa DXR päällä ilman DLSS:ää, jotenkaan en jaksa uskoa? On vaikea nähdä pelistä onko DLSS päällä vai ei kun ei ole vertauskohtaa. Netisä hakemalla löytää paljon keskusteluja siitä, että sitä ei saa päälle, mutta entäs jos sitä ei saa pois päältä?




PS. Toivottavasti laitoin ongelman oikeaan osioon, softa ongelma.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Onhan näyttikselle asennettuna uusimmat ajurit?

Tämmöinen kuitenkin löytyi, jos haluat olla varma, että se on pois päältä:
You can manually disable it by doing the following:
  1. Exit BFV
  2. Open Windows Explorer.
  3. Navigate to C:\Users\<username>\Documents\Battlefield V\settings
  4. Edit the file PROFSAVE_profile
  5. Find the line that looks like this: GstRender.DLSSEnabled 1
  6. Changed that line to look like this: GstRender.DLSSEnabled 0
  7. Launch BFV.
 

Foxy

• Artisti •
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
326
Kiitos, kokeilempas tuota! Vähän arvasinkin että joudun menenään sen manuaalisesti poistamaan. Silti ei kerro syytä tuolle miksi se on harmaana itse valikossa, olisi kuitenkin kiva tietää joku syykin tälle? Onko kenties BFV bugi?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Mitä tuossa katsoin, niin ainakin näyttiksen ajurit pitäisi olla uusimmat ja Windowsissa uusimmat päivitykset (Kymppi vähintään versiota 1809 + päivitykset). Kympissä näet version painamalla WIN + R ja kirjoittamalla winver
Jollain myös lähtenyt toimimaan laittamalla PhysX:n käyttämään näyttistä.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 134
Mä luulen, että jos se on harmaana niin se on pois päältä.

Voit tarkistaa asian pelissä kun laitat consolesta Render.DrawScreenInfo 1

Pitäis näkyä ylälaidassa kaikenlaista tietoa, esim onko DLSS päällä.
 

Foxy

• Artisti •
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
326
Mä luulen, että jos se on harmaana niin se on pois päältä.

Voit tarkistaa asian pelissä kun laitat consolesta Render.DrawScreenInfo 1

Pitäis näkyä ylälaidassa kaikenlaista tietoa, esim onko DLSS päällä.
Kiitos, tuo olikin hyödyllinen komento, näköjään DLSS onkin pois päältä kokoajan (eli niinkuin pakosti onkin jollet pelaa 4K) :hmm: En ihan vain odottanut saavani 80fps kaikki maksimeissa ilman DLSS:ää kun monessa paikkaa ollut juttua, että DXR on himo raskas ja resokin on kohtalaisen suuri niin saan odottaa noin 40 tai max 60fps ko. pelissä. Noh, ehkä ihan positiivinen yllätys kumminkin. Kiitos auttaneille.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Kiitos, tuo olikin hyödyllinen komento, näköjään DLSS onkin pois päältä kokoajan (eli niinkuin pakosti onkin jollet pelaa 4K) :hmm: En ihan vain odottanut saavani 80fps kaikki maksimeissa ilman DLSS:ää kun monessa paikkaa ollut juttua, että DXR on himo raskas ja resokin on kohtalaisen suuri niin saan odottaa noin 40 tai max 60fps ko. pelissä. Noh, ehkä ihan positiivinen yllätys kumminkin. Kiitos auttaneille.
Joo, näköjään on tällaiset vaatimukset BF V:ssä:

DLSS is available with the following GPUs, with ray tracing turned on, at the resolutions listed below:

  • 3840x2160: All RTX GPUs
  • 2560x1440: RTX 2060, 2070, and 2080
  • 1920x1080: RTX 2060 and 2070
Tuo DLSS kun tosiaan vaatii valmiiksi pureskellut datat erikseen jokaiselle resoluutiolle ja näitä ei löydy kun muutamille. Ja en nopeasti kiinnittänyt huomiota, että sinulla ei ollutkaan 4K resoluutio käytössä vaan 3440x1440
 
Viimeksi muokattu:

Foxy

• Artisti •
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
326
Juup aikamoista selvittelyä tämänkin kanssa hah :D, Silti kohtalaisen raskas resoluutiohan tämäkin on ollut peleille. Näemmä joo Nvidia on treenannut tuon syväoppimisen vai tietyille resoille, olisihan se kiva saada tulevaisuudessa muillekkin, ja varmaan joskus saakin.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Juup aikamoista selvittelyä tämänkin kanssa hah :D, Silti kohtalaisen raskas resoluutiohan tämäkin on ollut peleille. Näemmä joo Nvidia on treenannut tuon syväoppimisen vai tietyille resoille, olisihan se kiva saada tulevaisuudessa muillekkin, ja varmaan joskus saakin.
Kyllähän tuo kieltämättä aikasen hyvin toimii tuolla resolla ja asetuksilla, sekä RTX ON :tup:

Ei vaan omalla 2070:lla moiseen pysty :)

Oma resoluutiosi vaan valitettavasti sen verran harvinainen, että tulee varmaan perässä DLSS:sä. Tosin kannattaa muistaa, että tuo DLSS huonontaa kuvaa. DLSS X2:sta odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 172
Viestejä
4 325 195
Jäsenet
72 173
Uusin jäsen
metsapuro

Hinta.fi

Ylös Bottom