• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut BF Finnair Avios +30 - 50%, 10% tasopisteet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oovee
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
69
Tuote: Finnair Avios
Tarjoushinta:+30-50% bonus avioksia ja 10% ostoksesta tasopisteinä.
Normaalihinta:
Kauppa:Finnair shop
Voimassa: 30.11.2025
Linkki:

Kommentti tarjouksesta:
Osta Avioksia 19–30.11.2025 välillä ja saat jopa 50 % bonus-Avioksia. Eikä siinä kaikki: saat myös 10 % tasopisteitä. Vuosittainen 200 000:n Avioksen ostoraja on nollattu – tartu tilaisuuteen!

Normaalisti ei taida saada tuota tasopiste bonusta. Jos pisteille on tarvetta ja silver taso jo häämöttää..
 
Onko noita oikeasti missään tilanteessa järkevää ostaa? Hinnat tuntuu bonuksenkin kanssa ihan järkyttävän kovalta suhteessa siihen mitä pisteillä saa
 
Onko noita oikeasti missään tilanteessa järkevää ostaa? Hinnat tuntuu bonuksenkin kanssa ihan järkyttävän kovalta suhteessa siihen mitä pisteillä saa
Yleensä silloin, kun tarvitaan pisteitä X määrä että saadaan taso pidettyä tai seuraavan reissun pisteitä puutuu hiukan. Itse ostin kerran jälkimmäisestä syystä.
 
Onko noita oikeasti missään tilanteessa järkevää ostaa? Hinnat tuntuu bonuksenkin kanssa ihan järkyttävän kovalta suhteessa siihen mitä pisteillä saa
Näitä ostamalla saa nykyisten pisteiden voimassaoloa jatkettua, eli kun tulee piste tapahtuma niin nykyiset pisteet ovat myös pidempään voimassa. Esim ostamalla 1000 pistettä aikaisemmin kerättyjen pisteiden voimassa olo sai 18kk lisäaikaa.
 
Onko noita oikeasti missään tilanteessa järkevää ostaa? Hinnat tuntuu bonuksenkin kanssa ihan järkyttävän kovalta suhteessa siihen mitä pisteillä saa
Joskus on. Vaikkapa goldin voimassa pitämiseksi, saa yhden kaukolennon bisneskorotuksen ja kaikkea muuta joka on ihan rahanarvoista.
 
Voisko nämä tarjoukset jättää ilmoittamatta, ei taida edes prosentin kymmenystä väestöstä kiinnostaa kun niin harvat nykyään lentää säännöllisesti :rolleyes:
 
Näitä ostamalla saa nykyisten pisteiden voimassaoloa jatkettua, eli kun tulee piste tapahtuma niin nykyiset pisteet ovat myös pidempään voimassa. Esim ostamalla 1000 pistettä aikaisemmin kerättyjen pisteiden voimassa olo sai 18kk lisäaikaa.

No toki tuo. Itse olen vaan ostanut pisteillä lahjakortteja jos ei ole lentoja tullut.

Joskus on. Vaikkapa goldin voimassa pitämiseksi, saa yhden kaukolennon bisneskorotuksen ja kaikkea muuta joka on ihan rahanarvoista.

Avios konvertointi tasopisteeksi on 1/3 eli jos vaikka puuttuu 10k tasopistettä goldiin niin pitäisi ostaa n. 30k aviosta. Tarjouksessa ~500€... lähinnä melko kallista touhua jos ei puutu kuin pari pistettä jostain rajasta.
 
Ei noilla tasoilla ja pisteillä ylipäätään kannata pelleillä ellei tee ainakin viisi kaukomatkaa vuodessa. Tämä rajaa kohdeyleisön hyvinkin eksklusiiviseen työmatkaajien joukkoon.

Normaalille ihmiselle joka tekee vuodessa sen max. yhden kaukomatkan ja ehkä yhden reissun Eurooppaan noilla ei tee mitään.
 
Ei noilla tasoilla ja pisteillä ylipäätään kannata pelleillä ellei tee ainakin viisi kaukomatkaa vuodessa. Tämä rajaa kohdeyleisön hyvinkin eksklusiiviseen työmatkaajien joukkoon.

Normaalille ihmiselle joka tekee vuodessa sen max. yhden kaukomatkan ja ehkä yhden reissun Eurooppaan noilla ei tee mitään.
Ei taida edes tehdä yhtä kaukomatkaa kymmeneen vuoteen normaali ihminen, tai sitten omat piirit ei ole normaaleja :lol: muutoma tehnyt matkan jenkkeihin tai aasiaan, ja näistäkin on yli 10v

Euroopassa osa ei ole käynyt ikinä ja osa ehkä kerran kymmeneen vuoteen, osa vanhemmista sukulaisista sitten useammin jossain Kanarialla. Nuoremmat töissä olevat ei sitten suurin osa matkustele ikinä, kun ei ole näillä Suomen palkoilla varaa

Toki tämä varmaan riippuu missä asuu, täältä savosta on jo oma hommansa päästä etelän kentille ja takaisin niin rajoittaa intoa, kun lennot voi maksaa enemmän Helsinkiin kuin Helsingistä Eurooppaan

Itse olen lentänyt 15v sisällä noin 5x ja muutoin ei ikinä(köyhä suku). Nyt on tullut Lontoossa käytyä 3x viiden vuoden sisällä ja aina tulee mietittyä noita avioksia että miten helvetisti pitäs lentää että niistä mitään iloa on.

Esim Kuopiosta Lontooseen on noin 500-600€ per naama lentojen osalta edestakaisin ja hyvä jos saa jonkun nuudelikupin ostettua koneessa pisteillä niin onhan toi ihan vitsi näillä määrillä
 
Ei noilla tasoilla ja pisteillä ylipäätään kannata pelleillä ellei tee ainakin viisi kaukomatkaa vuodessa. Tämä rajaa kohdeyleisön hyvinkin eksklusiiviseen työmatkaajien joukkoon.

Normaalille ihmiselle joka tekee vuodessa sen max. yhden kaukomatkan ja ehkä yhden reissun Eurooppaan noilla ei tee mitään.
No kylläpä vaan tekee, varsinkin jos puhutaan aviosten ostamisesta niin niiden hinta/hyötysuhde ln käytännössä sama lensit sitten kerran tai kymmenen kertaa vuodessa.

Oikean elämän esimerkkinä valitsin random pälvälle lennot helsinki-tokio-helsinki välille, hinta lentopalkintona 60k aviosta+verot eli tällä tarjouksella hieman vajaa 1150e, samat lennot rahalla 1350e. Tossahan säästää kuka tahansa 200e hankkimalla lennot avioksina. Suuremman säästön voi vielä tehdä varaamalla lennot alempaan luokkaan ja korottamalla avioksilla businekseen.
 
Laskeskelin että silver-tasolle päästäkseni mun pitäs pistää 1500€ tiskiin. Ja silverillä saa etuja tai alennuksia eduista joita en tarvitse.

Goldilla oikeasti tekee jotain, mutta se ei ole tavallisen pulliaisen tavoitettavissa.

Lennon maksaminen avioksilla yllä olevasta esimerkistä päätellen voisi olla järkevää. Mutta ei kyllä perse kestä ostaa nyt pisteitä matkaan, jota en vielä edes harkinnut.
 
Voisko nämä tarjoukset jättää ilmoittamatta, ei taida edes prosentin kymmenystä väestöstä kiinnostaa kun niin harvat nykyään lentää säännöllisesti :rolleyes:
Ootko tosissas? :geek: Omassa kaveripiirissä kaikki (jopa työttömät) käy vähintään sen kuukauden Thaimaassa vuodessa ja seuraa innokkaasti travel-streamaajia Henkanmaailma ym. Ite sain yhdellä lennolla Goldin hommattua 2022, kaksi mannerten välistä bisnes lentoa ym. kymmenet lounge entryt. Nyt tosiaan muuttunut revenue perusteiseksi toi tasojen saanti mutta edelleen siihen voi bonustarjouksia tulla mitkä helpottaa. Yli 10v lentopisteitä kerännyt ja pääasiallisesti sen kerran vuodessa lentänyt. Tämä mahdollista vaikka työttömälle kunhan ei alkoholiin ja tupakkaan rahoja tuhlaa.
 
Joo kyl tästä on ihan hyvä ilmottaa, vaikka on joka vuosi aina tarjolla. Mä lennän vuodessä pari kertaa HEL-BKK välin ja nyt tuli euroopan lentoja joku 40 (noin 20 matkaa) tähän vuoteen. Ja ei en lennä töiden takia, vaan ihan pelkästään vapaa-ajan juttuja. Pisteet kannattaa käyttää lähes aina tasokorotuksiin, niillä saa mun mielestä parhaan hyödyn.
 
Pisteitä saa helposti kerättyä myös hommaamalla Aktia Finnair Visan.
6 € / kk ja pisteitä kertyy alkaen 1 avios per 1 €. Ja jos pystyy käyttämään 1500 € per kk, saa vielä 500 tasopistettä kaupan päälle.
Luottoraja kannattaa laittaa mahdollisimman korkeaksi, sillä pisteitä kertyy enintään luottorajaan saakka per kk.
 
Tilanne myös muuttuu kummasti jos on puoliso saatikka lapsia. Kun otatkin ne Tokion lennot viidelle, alkaa pistekertymä ja säästöt kummasti kiinnostaa. Lapset yleensä myös upgradetaan aikuisten luokkaan ilmaiseksi jos tilaa on, ihan kokemusperusteinen fakta.
 
Nopeasti tarkasteltuna pitäisi käyttää 270000 aviosta, että saisi yhden meno-paluu economylennon Chicagoon mikä maksaisi noin 4000 euroa. Ostamalla lippu ihan rahalla se maksaa noin 1200 euroa, kalliilta vaikuttaa.
 
Nopeasti tarkasteltuna pitäisi käyttää 270000 aviosta, että saisi yhden meno-paluu economylennon Chicagoon mikä maksaisi noin 4000 euroa. Ostamalla lippu ihan rahalla se maksaa noin 1200 euroa, kalliilta vaikuttaa.
Millähän tätä katsoit? Vilkasin nopeasti Finnairin apista ja esim huhtikuulle koko kuukaudella pistelennoista halvimmat 60k pisteitä ja kalleimmat 87k pisteitä.
 
Millähän tätä katsoit? Vilkasin nopeasti Finnairin apista ja esim huhtikuulle koko kuukaudella pistelennoista halvimmat 60k pisteitä ja kalleimmat 87k pisteitä.
Finnairin sivuilta kokeilin varat lentoa joulukuun puoliväliin, sitten sillä Avios-sliderilla olisi tarvinnut noin 270k aviosta, että sen loppusumman olisi saanut nollaan. Ehkä tuossa meni jotain väärin, tai sitten se lento olisi vain ihan liian pian.
 
Eikös pääkäyttötarkoitus noissa ole lunastaa lentopalkintoja eikä maksaa osaa normilipusta? Kiinteät pistemäärät (max 30K/suunta economyssä + pieni lisämaksu) eli eivät kärsi dynaamisesta hinnoittelusta.
Viime vuoden vastaava tarjous oli kylläkin paljon parempi eli aviokset tuplana
 
Finnairin kanssa kannattaa myös muistaa, ettei ole enää lainkaan sama yhtiö kuin ennen ja lentäminen nykyään käytännössä omalla vastuulla:

Jossain oli joku juttu myös, että olisi jollain laatumittaristolla Euroopan huonoin lentoyhtiö. En uskalla itse enää viime kokemusten jälkeen tuolla lentää.
 
Finnairin sivuilta kokeilin varat lentoa joulukuun puoliväliin, sitten sillä Avios-sliderilla olisi tarvinnut noin 270k aviosta, että sen loppusumman olisi saanut nollaan. Ehkä tuossa meni jotain väärin, tai sitten se lento olisi vain ihan liian pian.

Ne avios lennot tulee varata sieltä lentopalkinto välilehdeltä. Noi mannerten väliset on käytännössä aina flat rate 60k aviosta menopaluu. Lentopalkintolentoja on toki rajoitetusti tarjolla
 
Nää avios keskustelut on kyllä joka kerta yhtä huvittavia kun jengi joka ei ole ikinä lentänyt tai käyttänyt avioksia tulee pätemään kuinka ne on kusetusta tavallisille ihmisille kun piccolo skumppa lennolla maksaa 9k aviosta ja nönnönöö. Jos et tarvi älä osta tai jos et osaa käyttää niin perehdy vähän asiaan.
 
Onko noita oikeasti missään tilanteessa järkevää ostaa? Hinnat tuntuu bonuksenkin kanssa ihan järkyttävän kovalta suhteessa siihen mitä pisteillä saa
Minä reissasin viime kuussa Japaniin business meno ja economy paluu -yhdistelmällä vähän yli tuhannella eurolla, kun ostin alennusmyynnistä pisteitä. Economy-economy-yhdistelmä on aika lailla saman hintainen, ajankohdasta riippuen. A350:n business-penkki oli mukavaa luksusta 13 tunnin lennolla. Pelkkä business yhteen suuntaan olisi 1500-2500 euroa rahalla ostettuna, ja siihen vielä ~500€ economy-paluu päälle.
 
Tasopisteet voi tietysti jossain tilanteessa olla kiva lisä, mutta on nää ostettavat pisteet kyllä naurettavan kalliita tarjouksestakin. Millään pistemäärällä ei pääse samaan pisteitä eurolla -suhteeseen kuin Amexin liittymispisteissä, joissa saa kuitenkin lounge-edut & co. mukaan samaan rahaan.
 
Ei noilla tasoilla ja pisteillä ylipäätään kannata pelleillä ellei tee ainakin viisi kaukomatkaa vuodessa. Tämä rajaa kohdeyleisön hyvinkin eksklusiiviseen työmatkaajien joukkoon.

Normaalille ihmiselle joka tekee vuodessa sen max. yhden kaukomatkan ja ehkä yhden reissun Eurooppaan noilla ei tee mitään.
Ei kai tuo työmatkaamista vaadi. Aika vähän tulee työmatkoja lennettyä, muutama vuodessa korkeintaan ja niistäkin vain joskus yksi on kaukolento. Sen sijaan ihan vapaa-ajan reissaamista vähän keskittämällä goldin saa ihan hyvin pidettyä voimassa. Etenkin kun käyttää syksyn tuplapistekampanjan kaltaiset hyödyksi, siitäkin ostin parit Aasian lennot.

Kerran kuussa yritän ainakin käydä Suomen ulkopuolella ja ei siihen nyt ihmeellisiä tarvita. Etenkään kun ei joudu makselemaan lasten tai muiden lippuja.
 
Finnairin kanssa kannattaa myös muistaa, ettei ole enää lainkaan sama yhtiö kuin ennen ja lentäminen nykyään käytännössä omalla vastuulla:

Jossain oli joku juttu myös, että olisi jollain laatumittaristolla Euroopan huonoin lentoyhtiö. En uskalla itse enää viime kokemusten jälkeen tuolla lentää.
Niin. Finnairissa sama homma ku kalevien omituisella DC-3 fanituksella, ihan sama mitä sontaa on niin sitä vaan pakkofanitetaan koska muutkin, vaikka muut toimittaisivat saman palvelun roimasti laadukkaammin.

Nykyisin huomaa että Finnairia väkisin pidetään jotenkin arvossaan, vaikka jättää asiakkaat pulaan pahemmin kuin vaikka Easy-Jet tai Ryanair, kun lento peruttu. Hieman kuin Nokia, vain nimi jäljellä ja löysää vetistä ripulia kyseinen firma. Just tätä kehitystä vastaan haraavaa väkeä, luulevat että Finnair on jotenkin hyvä juttu, elävät menneisyydessä. :kahvi:

Ostaisin ennemmin vaikka Wizzairin kausikortin 500e ja pyörisin ympäriinsä, koneetkin parempia ja niitä on enemmän... naurattaahan sen Finnairin nykytilanne. Jengi panostaa muutoinkin johonkin bisnisluokkaan ja sit majotus on alalaarin hotelli jossa lihapullia ja ruisleipää, ainiin ja fatserin sinistä. :rofl: Laitan rahat ennemmin majoitukseen.

Risteilyllä paremman hyttiluokan käsittääkin, lentokoneesa merkitys täysin mielikuvia.

Nää avios keskustelut on kyllä joka kerta yhtä huvittavia kun jengi joka ei ole ikinä lentänyt tai käyttänyt avioksia tulee pätemään kuinka ne on kusetusta tavallisille ihmisille kun piccolo skumppa lennolla maksaa 9k aviosta ja nönnönöö. Jos et tarvi älä osta tai jos et osaa käyttää niin perehdy vähän asiaan.
Ehkä suurin ongelma on tuo kyseinen lentoyhtiö, en käsitä kuinka siihen viitsii kukaan alistua.
 
Viimeksi muokattu:
Onko noita oikeasti missään tilanteessa järkevää ostaa? Hinnat tuntuu bonuksenkin kanssa ihan järkyttävän kovalta suhteessa siihen mitä pisteillä saa

En ole pisteitä ostanut, mutta pisteisiin kyllä sinänsä tyytyväinen. Varsinkin pitkillä lennonilla mahdollisuus ostaa upgrade on wörtti etuus.

Samoin se, että pisteillä + rahalla saa lentoja. Nytkin olisi Rovaniemeltä Helsinkiin maksanut 170 euroa yhteen suuntaan lentää. Pisteitä + 30 euroa hoiti homman. Ei tunnu yhtä pahalta.
 
Minä reissasin viime kuussa Japaniin business meno ja economy paluu -yhdistelmällä vähän yli tuhannella eurolla, kun ostin alennusmyynnistä pisteitä. Economy-economy-yhdistelmä on aika lailla saman hintainen, ajankohdasta riippuen. A350:n business-penkki oli mukavaa luksusta 13 tunnin lennolla. Pelkkä business yhteen suuntaan olisi 1500-2500 euroa rahalla ostettuna, ja siihen vielä ~500€ economy-paluu päälle.
Ostitko upgraden lentoon pisteillä vaiko suoraan business-lipun? Paljonko meni pisteitä ja rahaa yhdensuuntaiseen business-lippuun?
 
Ostitko upgraden lentoon pisteillä vaiko suoraan business-lipun? Paljonko meni pisteitä ja rahaa yhdensuuntaiseen business-lippuun?

Näistä löytyy suorat taulukot ja paljon keskustelua tuolta lentopistekeskustelusta, miten niitä kannattaa kikkailla, ostella ja siirrellä.

Economylento on 30t pojoa ja businessa 62,5t. Jos ostat tarjouksesta siis 2100€/150t pistettä, jää eurohinnaksi lennoille 420/875€/suunta (tasopisteet ja kenttämaksut toki lisäksi).
 
Viimeksi muokattu:
Ostitko upgraden lentoon pisteillä vaiko suoraan business-lipun? Paljonko meni pisteitä ja rahaa yhdensuuntaiseen business-lippuun?
Ostin premium economy -menolipun pisteillä, koska siinä vaiheessa business oli loppuunmyyty kyseisille päiville. Laitoin jonoon matkustusluokan korotuksen pisteillä, ja sain siitä vahvistuksen 30 päivää ennen lentoa. Ostin erikseen economy-paluulipun pisteillä. Kaikkien verojen ja pisteiden ostojen jälkeen rahaa meni noin 1025 euroa. Minulla oli jonkin verran pisteitä kertynyt ennalta Finnair Visa -luottokortin käyttämisestä, mutta suurimman osan ostin.
 
En ole pisteitä ostanut, mutta pisteisiin kyllä sinänsä tyytyväinen. Varsinkin pitkillä lennonilla mahdollisuus ostaa upgrade on wörtti etuus.

Samoin se, että pisteillä + rahalla saa lentoja. Nytkin olisi Rovaniemeltä Helsinkiin maksanut 170 euroa yhteen suuntaan lentää. Pisteitä + 30 euroa hoiti homman. Ei tunnu yhtä pahalta.
Niin.. kuinka paljon sä sit käytit pisteitä 30€ lisäksi
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 405
Viestejä
5 045 418
Jäsenet
80 884
Uusin jäsen
jv72

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom