BenQ:n ja muiden näyttöjen laatu

Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
Hellurei

En nyt tiedä kuuluuko tämä tänne, tai onko tämä oikea paikka keskustella (voi siirtää oikeaan, jos olen ihan väärällä paikalla), mutta ajattelin tuoda omia näkökulmiani ja kokemuksia BenQ:n laadusta nykypäivänä:

Tammikuussa 2018 hommasin itselleni BenQ:n SW271 näytön, johon n. 4kk ostosta ilmaantui iki-ihanan ominaisuus: Displayport-liitännän pätkiminen. Ajoittain näyttö kadottaa DP signaalin sekunnin murto-osaksi, jonka vuoksi näyttö käy mustana ja palaa signaaliin. Tätä tapahtui vaihtelevasti kerran päivässä useita kertoja minuuttiin. BenQ Nordic päätti että tämä vaihdetaan uuteen monitoriin, homma bueno, käy minun puolesta. Tämä uusi näyttö ei omannut tuota vikaa, mutta noin 7kk vaihdosta näyttöön ilmaantui 5 kuumaa pikseliä, sekä valovuoto oli törkeän huono. Myöskin näytön taustavalon homogeenisuutta testatessa tuli esille yli 15% delta% heitot kirkkaudessa 110 sekä 300 cd/m² asetuksilla. BenQ Nordic taas päätti että vaihdetaan taas kerran uuteen.

Nyt sitten käytössä on kolmas unitti, joka omaa parhaimmat puolet molemmista maailmoista: Displayport pätkii, valovuoto on tosi voimakasta näytön vasemmassa reunassa ja valoisuuden homogeenisuus on tosi huonoa (paikoin jopa delta% on yli 20). Muutenkin paketti oli aika runnottu, teipit piti pakettia pohjasta juuri ja juuri kasassa, joka sitten petti kun paketin tyhjänä nosti ilmaan. Paketti oli muutenkin pohjastaan kastunut, kiitos FedExin touhujen todennäköisesti.

Tässä sitten taistellaan BenQ:n kanssa. Olen pyytänyt tästä pelleilystä ja menetetystä ajasta kompensaatiota, koska tässä menee turhaan minulta aikaa aina testata jokainen liitänät eri johdolla, sekä pakata ja hommata väli missä näytön ehtisi laittaa kuljetukseen (FedEx kun alueellani ei voi hakea kuin klo 8-16 välillä, jolloin sattumoisin olen töissä). BenQ:n kompensaatioehdotuksena oli joko neljäs unitti tai vaihto PV3200PT-näyttöön, joka on Jimmsillä hinnoiteltu halvemmaksi kuin SW271, ja muutenkin speksattu huonommaksi.

Ajattelin, että tähän voi myös kertoa omia kokemuksia, samalla kun pidän itse avaan tätä prosessia ja mitä siinä tapahtuu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 187 372
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom