Battlefield V

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Aika paljon kommentteja "paskaa, poistoon meni". Noilla kommenteilla ei kyllä ole itselle ainakaan mitään painoarvoa. Olisi kiva kuulla jotain perustelujakin aiheeseen.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Osa kirjoittajista on vielä kertonut, että aiempia pelejä tuli myös pelattua vain 10h tai muuta nimellistä.

Miksi siitä pitää tulla tänne erikseen kertomaan, että ostamatta jää? En minäkään joka pelin kohdalla käy foorumissa kirjoittamassa, että eipä voisi tämä peli vähempää kiinnostaa ja muutenkin tuntui huonolta... Hohhoi... :)
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Ei minulle tulisi mieleenkään mennä kieltämään tai "ihmettelemään" jonkun muun kritisointia
Silti tartut mielipuolisen paatoksellisesti (ja tahallaan väärin ymmärtäen) minun sivuhuomautukseeni siitä, miten minua kummastutti miksei ole enemmän porukkaa kenelle tämä peli on selkeä askel parempaan? :D Ei mua kiinnosta jos porukka ei pelistä pidä, ei kai se minulta ole pois? Mulla on silti ihan yhtä hauskaa. Mieluusti toki kyllä lukisin sitä positiivistakin ajatusta muilta betasta tykänneiltä. :)
 

Deussu

Premium-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
653
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Osa kirjoittajista on vielä kertonut, että aiempia pelejä tuli myös pelattua vain 10h tai muuta nimellistä.

Miksi siitä pitää tulla tänne erikseen kertomaan, että ostamatta jää? En minäkään joka pelin kohdalla käy foorumissa kirjoittamassa, että eipä voisi tämä peli vähempää kiinnostaa ja muutenkin tuntui huonolta... Hohhoi... :)
Se on sitä lähimmäisenrakkautta, että kun on työntänyt kätensä paskaan, niin varoittaa muita kanssaihmisiä, että tuosta saattaa alkaa käsi haisemaan :)
 

Topsu7

Bwoah
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
208
Beta oli vitun hyvä mielestäni, paria muutosta vaan kaipaa. Harmi vaan että Codin Blackout vie varmaan aika paljon peliaikaa tulevaisuudessa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Silti tartut mielipuolisen paatoksellisesti (ja tahallaan väärin ymmärtäen) minun sivuhuomautukseeni siitä, miten minua kummastutti miksei ole enemmän porukkaa kenelle tämä peli on selkeä askel parempaan? :D Ei mua kiinnosta jos porukka ei pelistä pidä, ei kai se minulta ole pois? Mulla on silti ihan yhtä hauskaa. Mieluusti toki kyllä lukisin sitä positiivistakin ajatusta muilta betasta tykänneiltä. :)
Aloin ihmettelemään, kun en ollu sun kommenttia omasta mielestä lainannu... Sitte huomasin, että siinä oli sunkin kommentin alku missä olin tukkeumaa lainannu... Se oli puhdas vahinko eikä ollut siis mitään sun kommenttia vastaan.

Se "mielipuolinen paatos" oli siis vaan siihen tukkeuman viestiin . :D
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Aloin ihmettelemään, kun en ollu sun kommenttia omasta mielestä lainannu... Sitte huomasin, että siinä oli sunkin kommentin alku missä olin tukkeumaa lainannu... Se oli puhdas vahinko eikä ollut siis mitään sun kommenttia vastaan.

Se "mielipuolinen paatos" oli siis vaan siihen tukkeuman viestiin . :D
Kaikkea sattuu.. :D
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Se on sitä lähimmäisenrakkautta, että kun on työntänyt kätensä paskaan, niin varoittaa muita kanssaihmisiä, että tuosta saattaa alkaa käsi haisemaan :)
Ei se ikävä kyllä ihan noin mene. Jos ei tykkää niin ei tykkää, aika moni muu kuitenin tykkää kovinkin paljon.
 

Deussu

Premium-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
653
Ei se ikävä kyllä ihan noin mene. Jos ei tykkää niin ei tykkää, aika moni muu kuitenin tykkää kovinkin paljon.
Joo mutta kyse onkin odotuksien täyttymisestä, kun geneeristä CoD-kopiota myydään Battlefieldinä. :tdown:
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Bäfä on aina muistuttanut enemmän sitä mitä PUBG on tänään, välillä vaan pitää juosta kaks minuuttia, että pääsee ampumaan ja kuolemaan tai ottaa se kyyti. Sillon se kuoleminen vituttaa, sitä on skarppina, tuntuu että omalla elämällä on merkitystä ja se vihu ei ole heti siinä takaisin. Vaikka itse taistelu onkin nopeatempoista ja tehokasta, varsinkin HC modeissa, niin se juttu oli aina siinä nimellisessä rauhallisuudessa ennen taistelua. Sillon ne taistelutkin tuntui tärkeämmiltä kun tiesi että se vihollinen ei tuu takas ihan äkkiä ja sitä syö kuoleminen samalla tavalla.
Veit kirjaimet näppäimistöltäni,

Ajattelin itse tuota samaa kun kirjoittelin fiiliksiä nykyisistä bäföistä, että ennen bäfät oli vähän kuin PUBG nykyään. Varsinkin Bäfä2 aikaan ja sen modeissa ennemminkin välttelit ampumista jos tilanne ei itsellesi/squadille vaikuttanut suotuisalta. Monta kertaa vaan piiloteltiin ja toivottiin ettei tankki/heko/isompi ryhmä nää sinua tai ryhmääsi. Piti ollan sen verran tilannetajua ettei ruvennut räiskimään "turhaan". Nyt bäfässä on ihan sama vaikka koitat ampua sitä kaukana näkyvää yksittäistä hahmoa kun sillä ole mitään merkitystä kuoletko kun paljastat itsesi. Eikä paljoa tarvitse perääntyä taistelusta, sitäkin joutui vanhoissa bäföissä tekemään, että squadleaderi pysyisi hengissä. Jännä sinäänsä, että tähän suuntaan on menty vaikka PUBG nauttii melkoista suosiota ja tämmöiselle "sodalle" olisi senkin valossa tilausta.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Täytyy kyllä sanoo, että mun mielestä Battlefieldeissä on hyvin suuri ero CODeihin...
No pari väsynyttä tankkia, särkyvät talot taikka typerät animaatiot ei tee riittävän suurta eroa COD:iin jos peruspelaaminen on run and gunia. COD:ssa sentään kentät on järkevämmät tähän touhuun niin ei vituta ihan niin paljon pelata kun pystyt jotenkin hahmottamaan ja hallitsemaan tilannetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Veit kirjaimet näppäimistöltäni,

Ajattelin itse tuota samaa kun kirjoittelin fiiliksiä nykyisistä bäföistä, että ennen bäfät oli vähän kuin PUBG nykyään. Varsinkin Bäfä2 aikaan ja sen modeissa ennemminkin välttelit ampumista jos tilanne ei itsellesi/squadille vaikuttanut suotuisalta. Monta kertaa vaan piiloteltiin ja toivottiin ettei tankki/heko/isompi ryhmä nää sinua tai ryhmääsi. Piti ollan sen verran tilannetajua ettei ruvennut räiskimään "turhaan". Nyt bäfässä on ihan sama vaikka koitat ampua sitä kaukana näkyvää yksittäistä hahmoa kun sillä ole mitään merkitystä kuoletko kun paljastat itsesi. Eikä paljoa tarvitse perääntyä taistelusta, sitäkin joutui vanhoissa bäföissä tekemään, että squadleaderi pysyisi hengissä. Jännä sinäänsä, että tähän suuntaan on menty vaikka PUBG nauttii melkoista suosiota ja tämmöiselle "sodalle" olisi senkin valossa tilausta.
Ei mikään ihme että jengi häviää jos tuolla menttaliteetillä pelaa. Jokainen kuolema on tiketti pois omalta tiimiltä ja kun niitä on tarpeeksi mennyt niin peli on pelattu :)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
No pari väsynyttä tankkia, särkyvät talot taikka typerät animaatiot ei tee riittävän suurta eroa COD:iin jos peruspelaaminen on run and gunia. COD:ssa sentään kentät on järkevämmät tähän touhuun niin ei vituta ihan niin paljon pelata kun pystyt jotenkin hahmottamaan ja hallitsemaan tilannetta.
Tähän sellainen välihuomio, että uusimmassa codissa on myös PUBG:sta ja monesta muusta nykypelistä tuttu battle royale -pelimuoto ja juuri meneillään olevan betan perusteella pirun toimiva sellainen kaiken lisäksi. Se tulee varmasti verottamaan bäfän pelaajakuntaa osaltaan.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Ei mikään ihme että jengi häviää jos tuolla menttaliteetillä pelaa. Jokainen kuolema on tiketti pois omalta tiimiltä ja kun niitä on tarpeeksi mennyt niin peli on pelattu :)
No itse pyrin välttämään noin pelaamista, mutta onhan se nyt ihan selkeää, että näin pelataan koska peli itsessään ei rankaise siitä tarpeeksi. Luuletko, että jonnet laskee tikettejä pelatessaan? Eihän tuolla muuta tehdäkkään kun sniputellaan kentän toiselle puolelle, juostaan aukeiden läpi yms. muuta shaibaa. Yrität itse kiertää johokin niin squadilainen spawnaa sinuun ja lähtee juoksemaan kohti pauketta samalla itse ilmaan ampuen. Tänks, oon ryöminyt viimeiset 5min....

Tähän sellainen välihuomio, että uusimmassa codissa on myös PUBG:sta ja monesta muusta nykypelistä tuttu battle royale -pelimuoto ja juuri meneillään olevan betan perusteella pirun toimiva sellainen kaiken lisäksi. Se tulee varmasti verottamaan bäfän pelaajakuntaa osaltaan.
Tulee viemään pelaajia bäfältä ja itsekkin aion tsekata COD:in Blackoutin betan. PUBG:n en ole pelannut, eikä aikomus ole sitä pelata.
 
Viimeksi muokattu:

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Veit kirjaimet näppäimistöltäni,

Ajattelin itse tuota samaa kun kirjoittelin fiiliksiä nykyisistä bäföistä, että ennen bäfät oli vähän kuin PUBG nykyään. Varsinkin Bäfä2 aikaan ja sen modeissa ennemminkin välttelit ampumista jos tilanne ei itsellesi/squadille vaikuttanut suotuisalta. Monta kertaa vaan piiloteltiin ja toivottiin ettei tankki/heko/isompi ryhmä nää sinua tai ryhmääsi. Piti ollan sen verran tilannetajua ettei ruvennut räiskimään "turhaan". Nyt bäfässä on ihan sama vaikka koitat ampua sitä kaukana näkyvää yksittäistä hahmoa kun sillä ole mitään merkitystä kuoletko kun paljastat itsesi. Eikä paljoa tarvitse perääntyä taistelusta, sitäkin joutui vanhoissa bäföissä tekemään, että squadleaderi pysyisi hengissä. Jännä sinäänsä, että tähän suuntaan on menty vaikka PUBG nauttii melkoista suosiota ja tämmöiselle "sodalle" olisi senkin valossa tilausta.
Osittain totta joo, mutta kun tarkemmin ajattelee niin ainakin itse pelaan aika samalla tyylillä tätä kuin esim BC2:stakin. Eli koko ajan liikkeellä valtaamassa lippuja ja/tai aiheuttamassa häiriötä vastustajalle. BC2 tuli monesti veljen kanssa pelatessa hypättyä mönkkäriin ja kaasuteltua täysillä etulinjan läpi lipulle, kyydistä ulos ja jostain ikkunasta sisään "turvaan". Ja tämä vaikka lipun ympäristö olisikin täynnä vihollisia, sen hauskempaahan se on. Oikein ajoitettuna tällaiset iskut kääntää pelin päälaelleen kun lipun puolustamisen sijaan vastapuoli keskittyykin ihan johonkin muuhun. Mun mielestä juuri nämä jutut saavat itselle paremman mielen kuin K/D ration kyttääminen, jolla ei loppujen lopuksi ole paskankaan väliä bäfissä, vaan oman tiimin voitto. Mulle on ihan sama onko K/D 1:10 vai 10:1, kunhan saa olla touhuamassa ja vaikuttamassa pelin kulkuun.

Ja tuossa mielestäni V on onnistunut juurikin tiimipelaamisen painottamisella. Ihan helvetin nautinnollista juosta medicillä porukan tukena hyökkäyksissä, syöksyä ikkunoista sisään ja ulos, heittää savukranaattia tulituksen keskelle ja käydä nostamassa sieltä keskeltä tiimiläinen henkiin, jne jne. Liikkuminen on sujuvaa ja tuntuu luontevalta, sekä välimatkat sopivia siihen että koko ajan on tekemistä oli se sitten omien auttamista, vihujen tappamista tai lippujen valtaamista. Ja mikä tärkeitä, on olo että voi ihan yksinkin vaikuttaa taistelun etenemiseen omilla teoillaan, eikä vaan olla pelkästään tappamassa muita tai juosta snipujen ruokana.

Mitä sitten tulee siihen eeppisyyteen, niin ehkei ihan päästä samaan kuin esim BC2 (tai sitten aika on kullannut muistot), mutta omat hetkensä tässä vitosen betassakin oli. En nyt muista missä muussa pelissä olisi tankki tullut seinästä sisään kun itse on mökissä sisällä, tai joutunut olemaan hetken sokkona betonipölypilvessä kun kerrostalon kulma on sortunut niskaan tulituksen seurauksena. Äänimaailmaa vielä hieman paremmaksi niin en kyllä keksi valittamista.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Osittain totta joo, mutta kun tarkemmin ajattelee niin ainakin itse pelaan aika samalla tyylillä tätä kuin esim BC2:stakin. Eli koko ajan liikkeellä valtaamassa lippuja ja/tai aiheuttamassa häiriötä vastustajalle. BC2 tuli monesti veljen kanssa pelatessa hypättyä mönkkäriin ja kaasuteltua täysillä etulinjan läpi lipulle, kyydistä ulos ja jostain ikkunasta sisään "turvaan". Ja tämä vaikka lipun ympäristö olisikin täynnä vihollisia, sen hauskempaahan se on. Oikein ajoitettuna tällaiset iskut kääntää pelin päälaelleen kun lipun puolustamisen sijaan vastapuoli keskittyykin ihan johonkin muuhun. Mun mielestä juuri nämä jutut saavat itselle paremman mielen kuin K/D ration kyttääminen, jolla ei loppujen lopuksi ole paskankaan väliä bäfissä, vaan oman tiimin voitto. Mulle on ihan sama onko K/D 1:10 vai 10:1, kunhan saa olla touhuamassa ja vaikuttamassa pelin kulkuun.

Ja tuossa mielestäni V on onnistunut juurikin tiimipelaamisen painottamisella. Ihan helvetin nautinnollista juosta medicillä porukan tukena hyökkäyksissä, syöksyä ikkunoista sisään ja ulos, heittää savukranaattia tulituksen keskelle ja käydä nostamassa sieltä keskeltä tiimiläinen henkiin, jne jne. Liikkuminen on sujuvaa ja tuntuu luontevalta, sekä välimatkat sopivia siihen että koko ajan on tekemistä oli se sitten omien auttamista, vihujen tappamista tai lippujen valtaamista. Ja mikä tärkeitä, on olo että voi ihan yksinkin vaikuttaa taistelun etenemiseen omilla teoillaan, eikä vaan olla pelkästään tappamassa muita tai juosta snipujen ruokana.

Mitä sitten tulee siihen eeppisyyteen, niin ehkei ihan päästä samaan kuin esim BC2 (tai sitten aika on kullannut muistot), mutta omat hetkensä tässä vitosen betassakin oli. En nyt muista missä muussa pelissä olisi tankki tullut seinästä sisään kun itse on mökissä sisällä, tai joutunut olemaan hetken sokkona betonipölypilvessä kun kerrostalon kulma on sortunut niskaan tulituksen seurauksena. Äänimaailmaa vielä hieman paremmaksi niin en kyllä keksi valittamista.
Itse olen sattunut niille servuille missä vajukit snaippaa menemään ja omia autetaan sen verran, että jäädään kaatuneen viereen snaippaaman. Ei paljoa HC medikit hyppinyt ikkunoista sisään nostelemaan.
 

Tpa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
274
Loistava peli tulossa kunhan eivät tee BF1 virhettä ja eivät tuo 32.sia servuja cq pelimuotoon.. Tuo 64 meinaa olla liian ahdh.ta omaan makuun
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 173
Joo mutta kyse onkin odotuksien täyttymisestä, kun geneeristä CoD-kopiota myydään Battlefieldinä. :tdown:
Siis mikä tuosta tekee CoD kopion?
CoDit on aina ollut päätöntä juoksemista, yksikään BF ei ole ollut samanlaista ravaamista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Se huvittaa kun ihmiset tästä ovat valittaneet että adhd meininkiä kun samalla muistuu mieleen se että BF4 pasautetaan singolla helikopteri paskaksi ja hypätään heti perään kerrostalosta nakellen c4:ia alas ja räiskien kyväärillä samalla... :D
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
Ja kyllä, tuo aseiden parantelu on melkein suoraan CoDista lainattu. Battlefield ei koskaan edes ole ollut kasuaalia räiskintää kummempaa, jos nyt Battlefield 2:sen modeja halua laskea mukaan. Kasuaalia räiskintää suhteellisen todellisella/uskottavalla asetelmalla kuitenkin sopivalla määrällä realismia. Nämä muiden tekijöiden kanssa ovat lisänneet immersiota (miksi käytän tätä sanaa??).
Itsekään en tykkää aseiden parantelusta, typerää kikkailua. En tykkää 3 ja 4 meiningistäkään, kakkosessa oli parempi. Unlockasit muutaman pyssyn ja se siitä. Ei se kummempaa vaatinut. Ja BF on omasta mielestä sellainen SC-peli (semicore). Ei ihan kasuaalein konsoliräiskintä muttei mikään ArmA tai Red Orchestrakaan. Juuri sopiva balanssi minulle.

V:ssä on hyvää se, että aseen lisäosat eivät muokkaa sen performanssia eli ovat täysin kosmeettisia. Saisi pysyäkin niin, niin voisivat käyttää niitäkin mikromaksuihin.

Upgrade-systeemin saisivat poistaa kokonaan. Tekee muutamasta aseesta naurettavan ylivoimaisen.


Ja ne jotka tykkäsivät nelosen pyssyttelystä tykkäävät hernepyssyistä. Niissä aseissa ei ollut rekyyliä, ne eivät eronneet mitenkään toisistaan. Ja jollain pirun rynkyllä pystyi tappamaan tuosta vain kaukanakin olevat sniput. Sekö sitten on hyvä? Muokkasivat siinä yhdessä vikoista isoista pätseista hieman paremmaksi, se jossa tuli isohertsiset servut ynnä muuta kivaa meille PC-pelaajille.

Ykkösessä on sentään selvät erot aseissa, toki lisäksi joitain aivan päättömiä kikkailuja lisäksi.

Ja Battlefieldistä puhuttaessa pääalustan tulisi olla PC, tämä sarja on ollut PC:n kruununjalokivi CoDin ollessa se konsoliräiskintä. Harmittaa vieläkin että puskivat BC2:n PC:lle, meni väärään suuntaan tämä sarja (juurikin CoDin apinointiin, tämä vitonen erottaa taas BF:n ja CoDin).



Ja tähän on tulossa isompia karttoja, julkaisussa ainakin yksi iso ajoneuvokartta ja toinen hieman pienempi. Sitten näitä inffi-mappeja. Varmasti julkkarin jälkeen tulee lisää ajoneuvoille tarkoitettuja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Paljon hyviä mietteitä Battle(non)sense:ltä.



Toivottavasti tulisi se toinen beta, tekisi mieli päästä kokeilmaan lisää ennen julkaisua.
Täysin samoilla linjoilla Battlenonsensen kanssa.
Eipä tosiaan yksikään Frostbite engine BF ole tarjonnut yhtä paljon tiimipeliin panostavaa gameplayta mitä BFV.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
No se on sääli. Toisaalta en ihmettele, kun konsoli alustana. Metro varmaan harvoja mapoeja, joka jollain tavalla vetoaa konsolipelaajiin. Kuten jo aiemmassa viestissä sanoin, niin 3 ja 4 ei ikinä ollu konsoleilla suosittuja ja suuri syy siihen oli se, että suurin massa konsolipelaajista tykkää juuri tommosesta aivottomasta metron tyylisestä menosta.

One lähti ihan selvästi kalastelemnaan konsolipelaajia ja siinä ilmeisesti aika hyvin onnistuikin. Jotenki tuntuu, että 4:n jälkeen DICE lähti juuri konsolimassojen perään... Ehkä EA:lla oli tähän osansa. V on askel parempaan suuntaan, mutta saa nähdä minkälainen lopoutuotos sieltä tulee.
Mielestäni tälläiset konsolipelaaja vs. PC pelaajat vastakkainasettelut voisi jättää pois. Ei ne mapit tai peli siitä parane oli sitten mikä alusta tahansa. Battlefield on ollut alaspäin menossa PC:en BF2:en jälkeen joka oli vielä Dicen peli ilman EAta vaikka EA olikin julkaisijana. Konsolit ei ole vieneet esim. pelaajamääriä pois vaan PC:llä on ollut 64 pelaajan servut aina vaikka konsoleilla vähemmän. Dice on peliinsä tunkenut tuota ylimääräistä sälää eikä konsolipelaajat. One mitään lähtenyt kalastelemaan konsolipelaajia, kun samaa huttua se on ollut BF3:estakin lähtien.

Metrot sekä esim tuo BF V:en kaupunkikenttä kun ei vain edusta mitään Battefieldiä itsessään, mutta ymmärrän kyllä miksi halutaan vaihtelua ja aseisiin tappoja...

Paras tapa on äänestää näitä pelejä lompakolla ja johan se on nähnyt jo pitkään kuinka kuraa EA:n alla olleet pelit ovat olleet Dicen Frostbite enginellä jota tungetaan joka ikiseen peliin ja näyttävät myös samalta. Starwars Battlefrontit kuraa, BF1 ja BF V myös kuraa. BF3 ja BF4 ei kuitenkaa mitään täydellisiä olleet PC:en BF2:en jälkeen.

BF3 / BF4:essa olleet BF2 mapit (Karkand jne) eivät vain olleet samoja enää kaiken ylimääräisen roskan takia.

Meillä ei ole ollut kunnon commanderiakaan BF2:en jälkeen enää joka pystyi ohjaamaan ja edes teoriassa mahdollisti strategisemmman pelin nykyisen päättömän lippujuoksun tai jopa squad leaderin paremmat komennot tai voicella ohjaamiset. BF3:essa tätä yritettiin mutta ratkaisu oli todella heikkoa. Positiivinen puoli oli että PC:llä pääsi olemaan konsoleidenkin commanderina. Sekin siis olisi toiminut konsoleilla, jos olisi haluttu se paremmin tehdä koko peliin.

BF2:en jälkeen pelistä tai useasta mapista on puuttunut strateginen lippupuolustus eli esimerkiksi se, että tietyltä lipulta sai tankin tai kopterin. Nykyään tuo kaikki rauta löytyy basesta niin on lähes yhdentekevää lipuilla ja peliä sekoittaa jatkuva rautajono.

Karkand ei nyt ehkä ole paras mappi strategiseen commanderin toimintaan sen puollonkaulan takia ja yhtä aivoton tuokin oli jo tuolloin, mutta esimerkkinä mitä commanderin työ on ollut kun Battlefield eli kulta-aikojaan:



P.S. BF V:en (beta) ohjauskin inputlageineen on ihan saatanasta vs. BF4 (konsolilla), joten alaspäin on menty tästäkin.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Mielestäni tälläiset konsolipelaaja vs. PC pelaajat vastakkainasettelut voisi jättää pois. Ei ne mapit tai peli siitä parane oli sitten mikä alusta tahansa. Battlefield on ollut alaspäin menossa PC:en BF2:en jälkeen joka oli vielä Dicen peli ilman EAta vaikka EA olikin julkaisijana. Konsolit ei ole vieneet esim. pelaajamääriä pois vaan PC:llä on ollut 64 pelaajan servut aina vaikka konsoleilla vähemmän. Dice on peliinsä tunkenut tuota ylimääräistä sälää eikä konsolipelaajat. One mitään lähtenyt kalastelemaan konsolipelaajia, kun samaa huttua se on ollut BF3:estakin lähtien.

Metrot sekä esim tuo BF V:en kaupunkikenttä kun ei vain edusta mitään Battefieldiä itsessään, mutta ymmärrän kyllä miksi halutaan vaihtelua ja aseisiin tappoja...
No mapit on toki samat, mutta ihan turha väittää, että BF3 ja 4 eivät olisi olleet huomattavasti parempia PC:llä kaikilta muilta osin.

One oli aivan totaalisesti eri peli, mitä BF3 ja 4. Ajoneuvojen rooli aivan mitätön ja taktinen eteneminen / koukkaukset melkein mahdottomia ja vihuja koko ajan selustassa, kun mappien suunnittelu tuntui jääneen ihan puoilitiehen. Melkein joka paikasta näki joka paikkaan ja sniputuksen ez mode teki sen, että snipuhelvetti oli 100x vs BF3 / 4.
Ampuminen ihan naurattavaa nappi pohjassa menoa, vaikka eihän se 3:ssa ja 4:ssakaan mitään kummosta skilliä vaatinu. Niissä kuitenkin piti vähän pidemmällä matkalla sentään burstittaa.

Kyllä tuo one oli nimenomaan samaa sarjaa Battlefrontien kanssa. Suunniteltu inffi juoksuun munat vaahdossa ja nappi pohjassa.

V on sentään huomattavasti paremman tuntunen kun one, varsinkin temmon, ampumisen ja tiimipelin osalta. Kunhan siihen tulisi vielä kunnon isoja vehicle mappeja ja tankkeja saisi vähän ketterämmäksi/nopemamiksi ja tornin nopeammin kääntyväksi. Tankin ylägunnerillekin joku suojautumismekanismi olisi pakko saada, kun eihän sinne kukaan mene, kun on heti kuula kallossa. Nyt tankin takapuoli on täysin ilman vartiointia/suojaa.

Betan mapit ei itteä hirveesti innostanu. Rotterdam inffinä ihan jees, mutta narvik oli jotenkin tylsä. Ainoastaa siellä siltalipulla oli hyviä vääntöjä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Se huvittaa kun ihmiset tästä ovat valittaneet että adhd meininkiä kun samalla muistuu mieleen se että BF4 pasautetaan singolla helikopteri paskaksi ja hypätään heti perään kerrostalosta nakellen c4:ia alas ja räiskien kyväärillä samalla... :D
Ei tuo ole sitä, mitä esim. minä tarkoitan ADHD menolla Ehkä parmepi sana olisi aivoton meno, sillä sitä esim. juuri one on. Ei tartte miettiä mitään ku juoksee vaan muiden mukana. BF3:ssa ja 4:ssa oli juuri tuollaisia rambo hetkiä ja ne oli ihan ("Only in Battlefield" TM) parhautta siinä. Tommosia ei juuri Onessa koe ja sen voi todeta ihan vaan vertailemalla onesta ja 4:sta tehtyjä epic moments videoita. Noiden vastapainoksi 3:ssa 4:ssa oli sitten rauhallisiakin hetkiä. Edettiin suojasta suojaan kohti seuraavaa lippua tai sitten otettiin ajoneuvo alle jolla mentiin seuraavalle lipulle tai jäätiin puolustamaan sitä vallattua lippua. 3:ssa ja 4:ssa niistä lipuista oli oikeesti jotain hyötyäkin, kun niiltä sai lisää ajoneuvoja ja joissain kartoissa vain tietyltä lipulta sai jonkun tietyn ajoneuvon.

Onessa mennään kun kanat laumassa lipulta lipulle ja vihuja spawnaa vähän väliä selustaan. Ihan turha edes kuvitella, että yksin tai kaverin kanssa pääsisi huomaamatta mihinkään koukkamaan. Eipähän tarvii miettiä... 3:ssa ja 4:ssa ne taistelut monesti keskittyi niille tärkeille lipuille jolloin tappiolla ollessa saattoi mukavasti päästä valtaamaan syrjäsempiä lippuja ja sieltä sai sitten ajoneuvoja, joilla pääsi auttamaan omaa tiimiä avainlippujen takaisin valtaamisessa. Tämmöisiä mahdollisuuksia erilaisiin lähestymistapoihin itse kaipaisin batllefieldiin takaisin, mutta se ei välttis vielä V:nkään kohdalla ainakaan täysin tule tapahtumaan, sillä tuo 3:n ja 4:n vapaus pohjautui hyvin pitkälti monipuolisiin/tehokkaisiin ajoneuvoihin ja gadgetteihin, joita pystyy hyödyntämään aika mielikuvituksellisillä tavoilla.

3:n ja 4:n jälkeen one tuntui aivan uskomattoman tylsälle ja yksinkertaiselle. Kaikki pärjääminen pohjautui reaktiuonopeuteen ja tähtäyksen tarkkuuteen. Itse aseen hallinta ei onessa vaadi mitään taitoa.

Tuosta systeemistä, missä vain spwan ruudusta pääsee ajoneuvoihin, en tykkää kyllä yhtään. Itellä jää senkin takiua ajoneuvojen käyttö paljon vähemmälle, ku ei jaksa kökkiä jossain spawn ruudussa minuuttitolkulla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Mielestäni tälläiset konsolipelaaja vs. PC pelaajat vastakkainasettelut voisi jättää pois. Ei ne mapit tai peli siitä parane oli sitten mikä alusta tahansa. Battlefield on ollut alaspäin menossa PC:en BF2:en jälkeen joka oli vielä Dicen peli ilman EAta vaikka EA olikin julkaisijana. Konsolit ei ole vieneet esim. pelaajamääriä pois vaan PC:llä on ollut 64 pelaajan servut aina vaikka konsoleilla vähemmän. Dice on peliinsä tunkenut tuota ylimääräistä sälää eikä konsolipelaajat. One mitään lähtenyt kalastelemaan konsolipelaajia, kun samaa huttua se on ollut BF3:estakin lähtien.

Metrot sekä esim tuo BF V:en kaupunkikenttä kun ei vain edusta mitään Battefieldiä itsessään, mutta ymmärrän kyllä miksi halutaan vaihtelua ja aseisiin tappoja...

Paras tapa on äänestää näitä pelejä lompakolla ja johan se on nähnyt jo pitkään kuinka kuraa EA:n alla olleet pelit ovat olleet Dicen Frostbite enginellä jota tungetaan joka ikiseen peliin ja näyttävät myös samalta. Starwars Battlefrontit kuraa, BF1 ja BF V myös kuraa. BF3 ja BF4 ei kuitenkaa mitään täydellisiä olleet PC:en BF2:en jälkeen.

BF3 / BF4:essa olleet BF2 mapit (Karkand jne) eivät vain olleet samoja enää kaiken ylimääräisen roskan takia.

Meillä ei ole ollut kunnon commanderiakaan BF2:en jälkeen enää joka pystyi ohjaamaan ja edes teoriassa mahdollisti strategisemmman pelin nykyisen päättömän lippujuoksun tai jopa squad leaderin paremmat komennot tai voicella ohjaamiset. BF3:essa tätä yritettiin mutta ratkaisu oli todella heikkoa. Positiivinen puoli oli että PC:llä pääsi olemaan konsoleidenkin commanderina. Sekin siis olisi toiminut konsoleilla, jos olisi haluttu se paremmin tehdä koko peliin.

BF2:en jälkeen pelistä tai useasta mapista on puuttunut strateginen lippupuolustus eli esimerkiksi se, että tietyltä lipulta sai tankin tai kopterin. Nykyään tuo kaikki rauta löytyy basesta niin on lähes yhdentekevää lipuilla ja peliä sekoittaa jatkuva rautajono.

Karkand ei nyt ehkä ole paras mappi strategiseen commanderin toimintaan sen puollonkaulan takia ja yhtä aivoton tuokin oli jo tuolloin, mutta esimerkkinä mitä commanderin työ on ollut kun Battlefield eli kulta-aikojaan:

P.S. BF V:en (beta) ohjauskin inputlageineen on ihan saatanasta vs. BF4 (konsolilla), joten alaspäin on menty tästäkin.
Frostbite engine nyt vaan sattuu olemaan yksi parhaista pelimoottoreista isomman pelaajamäärän fps peleihin. Miksi eivät siis käyttäisi sitä? :confused:

Henkilökohtaisesti en commanderia enää haluaisi. Nelosessa sitä kokeiltiin ja peli olisi ollut parempi ilman. Peruspelaajan taidot eivät riitä tiimipelaamiseen, niin miksi jonkun pitäisi olla ohjaamassa samassa läjässä liikkuvaa tiimiä :D

Peli kaipaisi kunnon opastusta pelaajille ja pakollisia tutoriaaleja.

Ajoneuvojen rooli aivan mitätön ja taktinen eteneminen / koukkaukset melkein mahdottomia
On totta ettei BF1 ajoneuvot ole yhtä kovia tappokoneita kuin BF3/4, mutta kyllä yksi hyvä tankki pystyi silti pelin kääntämään. Eli rooli kaikkea muuta kuin mitätön.

Ampuminen ihan naurattavaa nappi pohjassa menoa, vaikka eihän se 3:ssa ja 4:ssakaan mitään kummosta skilliä vaatinu. Niissä kuitenkin piti vähän pidemmällä matkalla sentään burstittaa.
Ei varmaa olla pelattu samaa peliä? Jokaisella BF1 classilla on optimi taisteluetäisyys. Et todellakaan ammu assaultin aseilla medium matkaa pidemmälle ilman lyhyitä bursteja. Medic on ainut luokka jolla voi taistella jokaisella matkalla, mutta se on myös haastavin käyttää, koska se ei dominoi mitään matkaa. Lisäksi aseiden joukossa on kunnon skill kanuunoita, joita perus pelaaja ei hallitse yhtään, mutta parhaimmat voivat dominoida niillä.

BF 3&4 assault/medic vie melkein jokaisella matkalla ja aseet on helppoja käyttää. Kävin hetki sitten nelosta pelaamassa ja parin matsin jälkeen aseet tuntuivat laser pyssyiltä :D

Kaikki pärjääminen pohjautui reaktiuonopeuteen ja tähtäyksen tarkkuuteen. Itse aseen hallinta ei onessa vaadi mitään taitoa.
:facepalm:

E: Tykkäsin myös kolmosesta ja nelosesta enemmän. Se ei silti tee ykkösestä täyttä ripulia,vaikka onkin pelisarjan huonoin (tai ehkä tylsin osa).

Ettei ole ihan offtopic niin, BFV aseet tuntuvat ehkä parhaimmilta koko pelisarjan aikana. Toivottavasti eivät rupea vähentämään rekyyliä yms turhaa.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Frostbite engine nyt vaan sattuu olemaan yksi parhaista pelimoottoreista isomman pelaajamäärän fps peleihin. Miksi eivät siis käyttäisi sitä? :confused:

Henkilökohtaisesti en commanderia enää haluaisi. Nelosessa sitä kokeiltiin ja peli olisi ollut parempi ilman. Peruspelaajan taidot eivät riitä tiimipelaamiseen, niin miksi jonkun pitäisi olla ohjaamassa samassa läjässä liikkuvaa tiimiä :D

Peli kaipaisi kunnon opastusta pelaajille ja pakollisia tutoriaaleja.


On totta ettei BF1 ajoneuvot ole yhtä kovia tappokoneita kuin BF3/4, mutta kyllä yksi hyvä tankki pystyi silti pelin kääntämään. Eli rooli kaikkea muuta kuin mitätön.
Itse en kokenut ikinä BF onessa mitään hirveetä uhkaa tankeista. Ei niitä hirveesti missään näkyny/kuulunu. No en sitä tainnu pelatakkaan kun 20h, joten ehkä en vaan sattunut hyvän tankkikuskin tielle. Ite en juuri tankeilla onea pelaillu, juurikaan tuon typerän vain spawn ruudusta tapahtuvan ajoneuvoihin menon takia.

Ei varmaa olla pelattu samaa peliä? Jokaisella BF1 classilla on optimi taisteluetäisyys. Et todellakaan ammu assaultin aseilla medium matkaa pidemmälle ilman lyhyitä bursteja. Medic on ainut luokka jolla voi taistella jokaisella matkalla, mutta se on myös haastavin käyttää, koska se ei dominoi mitään matkaa. Lisäksi aseiden joukossa on kunnon skill kanuunoita, joita perus pelaaja ei hallitse yhtään, mutta parhaimmat voivat dominoida niillä.

BF 3&4 assault/medic vie melkein jokaisella matkalla ja aseet on helppoja käyttää. Kävin hetki sitten nelosta pelaamassa ja parin matsin jälkeen aseet tuntuivat laser pyssyiltä :D
Oli juu vähän jyrkästi sanottu tuo "ei mitään taitoa", mutta ainakin supportin aseiisa oli se systemi, että nappi pohjassa rekyyli pieneni. Eikö sitä sitten ollu noissa assult aseissa? Ja kyllä ne sniput oli onessa mun mielestä liian helpoksi tehty, minkä takia niitä oli ihan jumalattomasti jopa 3:n ja 4:n verrattuna. :darra:

E: Tykkäsin myös kolmosesta ja nelosesta enemmän. Se ei silti tee ykkösestä täyttä ripulia,vaikka onkin pelisarjan huonoin (tai ehkä tylsin osa).
Niin tuohan on vaan minun henk koht. kokemus Onesta. Itse kuitenkin 3:sta ja 4:sta pelasin kumpaakin satoja tunteja vs BF one joku 20h. Eli minulle se oli aika ripulia. Toki paljon on jengiä jotka Onesta tykkää, joten onhan siinä jotain pakostikkin hyvinkin tehty.

Ettei ole ihan offtopic niin, BFV aseet tuntuvat ehkä parhaimmilta koko pelisarjan aikana. Toivottavasti eivät rupea vähentämään rekyyliä yms turhaa.
Toivotaan, että eivät vähennä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
No ainakin supportin aseiisa oli se systemi, että nappi pohjassa rekyyli pieneni. Eikö sitä sitten ollu noissa assult aseissa? Ja kyllä ne sniput oli onessa mun mielestä liian helpoksi tehty, minkä takia niitä oli ihan jumalattomasti jopa 3:n ja 4:n verrattuna.

Itse en kokenut ikinä BF onessa mitään hirveetä uhkaa tankeista. Ei niitä hirveesti missään näkyny/kuulunu. No en sitä tainnu pelatakkaan kun 20h, joten ehkä en vaan sattunut hyvän tankkikuskin tielle. Ite en juuri tankeilla onea pelaillu, juurikaan tuon typerän vain spawn ruudusta tapahtuvan ajoneuvoihin menon takia.
Joo supportin aseissa on tuo hiukan typerä systeemi. Se ei kuitenkaan ole mitenkään selvästi nähtävissä. Millään muulla classilla tuota mekaniikkaa ei ole.
Snipujen kohdalla olet ihan oikeassa. Sweet spot mekaniikka on huono keksintö.
Kohtuu harvassa oikeasti hyvät ajoneuvo pelaajat. Omassa peliporukassa on kuitenkin useampia, jotka vetivät tankeissa tai lentokoneissa yli 50/0 matseja.

Ykkönen ei tosiaan ole joka osa alueella niin huono kuin sanotaan. Reilu 400h tuli ykköstä pelattua ja varmaan alle 10% tuosta ajasta pelasin yksin. Eli peli oli ihan OK hyvässä porukassa, mutta huono yksin.

Mutta voidaan palata keskustelemaan BFV:sta :D
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Joo supportin aseissa on tuo hiukan typerä systeemi. Se ei kuitenkaan ole mitenkään selvästi nähtävissä. Millään muulla classilla tuota mekaniikkaa ei ole.
Snipujen kohdalla olet ihan oikeassa. Sweet spot mekaniikka on huono keksintö.
Kohtuu harvassa oikeasti hyvät ajoneuvo pelaajat. Omassa peliporukassa on kuitenkin useampia, jotka vetivät tankeissa tai lentokoneissa yli 50/0 matseja.

Ykkönen ei tosiaan ole joka osa alueella niin huono kuin sanotaan. Reilu 400h tuli ykköstä pelattua ja varmaan alle 10% tuosta ajasta pelasin yksin. Eli peli oli ihan OK hyvässä porukassa, mutta huono yksin.

Mutta voidaan palata keskustelemaan BFV:sta :D
Eiköhän se olisi jo aika... :oops:
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Itse toivon, että seuraavassa betassa olis joku isompi mappi, missä olis enemmän vehicelejä, mutta taitaa olla aika epätodennnäköistä. Onkohan tähän tulossa mitään miehistönkuljetusajoneovoja?
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 312
Niin, max hz PC servuillahan on peräti 144 Hz. Tosin siinä kohtaa pelaajamäärä taisi olla rajoitettu 24. 60Hz saa jo sitten max pelaajamäärän.
60Hz on melko sopiva, ja sitä kaikki servut on missä itse pelaan.

Oli se koko BF4 CTE kuvio hieno homma, ja sen myötä nähtiin kaikenlaisia parannuksia. Tickrate toki varmaan se isoin.
Onhan se karua että aluksi se oli sen 10 Hz. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Battlenonsense on testaillu melkein jokaisen battlefieldin netcoden. Pieni yhteenveto:

Battlefield 2 & Bad Company 2 (Gunfire delay)
bf2 bfbc2.png


BF3 (10/30Hz)
BF3.png


BF1 (60/60Hz) & Incursions (120/120Hz) & BF4 (60/60Hz)
bf1 + inc + cs.png

bf4 2.png


Harmi ettei saanu tehtyä BFV betasta testejä.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Konsoleiden ja PC:n vastakkain asettelu vihamielisesti tai paremmuudesta kiistely on turhaa, mutta on niillä ihan erilainen tapa kontrolloida peliä ja PC:lle saa potentiaalisesti isompia karttoja sun muuta kivaa. BF 4:ssä näkyi ero viissiin jo ihan aseiden tasapainotuksessa, että miten kehittäjä lähestyi konsoliversiota ja miten PC:tä, yleensä on parempi näet tehdä tällaisessa pelissä kummatkin versiot eri tavalla. Samoin voi sanoa jostain Doomista, kun siitä tehtiin oma versio Nintendo Switchille, ettei sitä ihan samalla tavalla voi kääntää vain alennetuilla visuaaleilla tälle alustalle tehokkaammilta konsoleilta, jotka ovat aina kiinni televisiossa.

BF 3 ja 4 olivat tosiaan sellaisia rennompia räiskintöjä nekin, missä räiskiminen on rentoa, mutta liikkuminen vielä suhteellisen jäyhää ja ajoneuvoilla melko vahva läsnäolo. Minulle kelpaa aika monenlaiset pelit kunhan ne ovat uskollisia omalle tyylilleen ja kehitetään tällä periaatteella. Voin pelata ihan simulaatioitakin tai sitten todella nopeatempoisia ja rennon lennokkaita räiskintöjä kuten Titanfall 2. Battlefieldeistä kuitenkin konseptina kakkosen koko paketti komentajineen, jättimäisine kenttineen ja ajoneuvoineen kuulostaa kaikilta hauskimmalta. En tiedä komentaisinko itse, mutta mieluusti noudattaisin kyllä käskyjä.

On sääli etten ollut Battlefield 2:n aikaan vielä koko pelisarjaa pelannut ja toivon kovasti että tulisi joku uusi Battlefield samalla tyylillä tai vastaavan lainen peli toiselta kehittäjältä. Hyvinkin vanhoja yksinpelejä voin aina pelata näin nykypäivänäkin, mutta vanhempiin moninpeleihin palaaminen on hieman työlästä.

Battlefield 1 ja V jakavat lopulta eniten samaa DNA:ta keskenään, niin kuin jakoivat myös 3 ja 4 keskenänsä. 1:ssä ja V:ssä tietynlainen "konsolimaisuus" heijastuu lävitse ja porukka putoaa aika helposti. Kaikista eniten tämä näkyy karttasuunnittelussa, karttojen koossa, pelimuodoissa, sekä siinä miten ajoneuvot ovat toteutettu ja miten hahmo ylipäätän liikehtii. Tuo tuntuma on aika lennokas ainakin 4:n jälkeen ja ei oikein miellytä minua. Vastakkain asettelua erikseen ei tarvitse järjestää, mutta on selvää että rennompaa menoa, missä on aika kova tempo ja mihin on helpompi päästä sisään, arvostaa ne jotka pitävät 1:stä ja V:stä. 3 ja 4 ovat jossain edeltä mainittujen ja 2:n välimaastossa, ehkä hiukan lähempänä kuitenkin 1:stä ja V:tä, paha sanoa.

Absoluuttisesti kuitenkin haluaisin tuon 2:n tyylisen pelin, koska tiedän että nautin tuollaisesta rauhallisesta ja taktisesta sotimisesta, missä piileskelläänkin usein ja komentaja messuaa taustalla. Peukut pystyyn että tällainen vielä nähdään jossain muodossa!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Konsoleiden ja PC:n vastakkain asettelu vihamielisesti tai paremmuudesta kiistely on turhaa, mutta on niillä ihan erilainen tapa kontrolloida peliä ja PC:lle saa potentiaalisesti isompia karttoja sun muuta kivaa. BF 4:ssä näkyi ero viissiin jo ihan aseiden tasapainotuksessa, että miten kehittäjä lähestyi konsoliversiota ja miten PC:tä, yleensä on parempi näet tehdä tällaisessa pelissä kummatkin versiot eri tavalla. Samoin voi sanoa jostain Doomista, kun siitä tehtiin oma versio Nintendo Switchille, ettei sitä ihan samalla tavalla voi kääntää vain alennetuilla visuaaleilla tälle alustalle tehokkaammilta konsoleilta, jotka ovat aina kiinni televisiossa.

BF 3 ja 4 olivat tosiaan sellaisia rennompia räiskintöjä nekin, missä räiskiminen on rentoa, mutta liikkuminen vielä suhteellisen jäyhää ja ajoneuvoilla melko vahva läsnäolo. Minulle kelpaa aika monenlaiset pelit kunhan ne ovat uskollisia omalle tyylilleen ja kehitetään tällä periaatteella. Voin pelata ihan simulaatioitakin tai sitten todella nopeatempoisia ja rennon lennokkaita räiskintöjä kuten Titanfall 2. Battlefieldeistä kuitenkin konseptina kakkosen koko paketti komentajineen, jättimäisine kenttineen ja ajoneuvoineen kuulostaa kaikilta hauskimmalta. En tiedä komentaisinko itse, mutta mieluusti noudattaisin kyllä käskyjä.

On sääli etten ollut Battlefield 2:n aikaan vielä koko pelisarjaa pelannut ja toivon kovasti että tulisi joku uusi Battlefield samalla tyylillä tai vastaavan lainen peli toiselta kehittäjältä. Hyvinkin vanhoja yksinpelejä voin aina pelata näin nykypäivänäkin, mutta vanhempiin moninpeleihin palaaminen on hieman työlästä.

Battlefield 1 ja V jakavat lopulta eniten samaa DNA:ta keskenään, niin kuin jakoivat myös 3 ja 4 keskenänsä. 1:ssä ja V:ssä tietynlainen "konsolimaisuus" heijastuu lävitse ja porukka putoaa aika helposti. Kaikista eniten tämä näkyy karttasuunnittelussa, karttojen koossa, pelimuodoissa, sekä siinä miten ajoneuvot ovat toteutettu ja miten hahmo ylipäätän liikehtii. Tuo tuntuma on aika lennokas ainakin 4:n jälkeen ja ei oikein miellytä minua. Vastakkain asettelua erikseen ei tarvitse järjestää, mutta on selvää että rennompaa menoa, missä on aika kova tempo ja mihin on helpompi päästä sisään, arvostaa ne jotka pitävät 1:stä ja V:stä. 3 ja 4 ovat jossain edeltä mainittujen ja 2:n välimaastossa, ehkä hiukan lähempänä kuitenkin 1:stä ja V:tä, paha sanoa.

Absoluuttisesti kuitenkin haluaisin tuon 2:n tyylisen pelin, koska tiedän että nautin tuollaisesta rauhallisesta ja taktisesta sotimisesta, missä piileskelläänkin usein ja komentaja messuaa taustalla. Peukut pystyyn että tällainen vielä nähdään jossain muodossa!
Onhan meillä Arma 3 ja squad
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Lisäks pitäis tulla se World War 3... joka siis koittaa täysin imitoida BF3/4. Saas nähdä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Battlefield 1 ja V jakavat lopulta eniten samaa DNA:ta keskenään, niin kuin jakoivat myös 3 ja 4 keskenänsä. 1:ssä ja V:ssä tietynlainen "konsolimaisuus" heijastuu lävitse ja porukka putoaa aika helposti. Kaikista eniten tämä näkyy karttasuunnittelussa, karttojen koossa, miten ajoneuvot on toteutettu ja miten hahmo ylipäätän liikehtii. Tuo tuntuma on aika lennokas ainakin 4:n jälkeen ja ei oikein miellytä minua. Vastakkain asettelua erikseen ei tarvitse järjestää, mutta on selvää että rennompaa menoa, missä on aika kova tempo ja mihin on helpompi päästä sisään, arvostaa ne jotka pitävät 1:stä ja V:stä. 3 ja 4 ovat jossain edeltä mainittujen ja 2:n välimaastossa, ehkä hiukan lähempänä kuitenkin 1:stä ja V:tä, paha sanoa.
Omasta mielestä BF3 on frostbite Bäfistä nopeatempoisin ja BFV tai BF1 hidastempoisin.

Liikkumisnopedet:
BF3: kävely 4m/s, juoksu 6,5 m/s ja perkillä juoksu 7,15m/s
BF4: kävely 4m/s, juoksu 6,5 m/s ja perkillä juoksu 7,15m/s
BF1: kävely 3,4m/s, juoksu 6,035m/s

BF1 ja BFV on lisäksi peliä hidastavia animaatioita. BFV tempoa hidastaa myös pieni panosmäärä ja hitaat revivet.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Grafiikat niin rumat ettei vaan yksinkertaisesti pysty.
Squadissa on mielestäni melko miellyttävät grafiikat. Jotkut animaatiot ehkä vähän hassuja välillä. Visuaalista ilmettä pitää myös suunnitella osaavan henkilön kanssa jolla on silmää. Homma ei toimi niin että koodataan efektiä moottoriin ja laitetaan kaikki päälle ja homma paketissa.

Frostbite 3 on yksi maailman edistyneimmistä pelimoottoreista monella tavalla, mutta eipä tuo Battlefield V oikein miellyttänyt silmää, vaikka ottikin pois päältä esimerkiksi kohinaefektin. Siinä ei oikein ole sellaista yhdenmukaisuutta ja monessa kohtaa tulee hieman sellainen yököttävä fiilis kun katsoo taloja, niiden rakenteita ja mitä nyt löytyykin ympäristöstä.

Visuaalisuus on eri ihmisille toki eri ja olen huomannut että jotkin ihmiset kiinnittävät pelien grafiikoissa välittömästi huomiota muihin asioihin mitä itse, mutta laitanpa nyt vielä tämänkin naulan arkkuun, etten pitänyt grafiikoistakaan tässä vitosessa, minkä tosin aiemmin jo tänne kirjoitin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
253
Grafiikoista puheenollen, aikaisemminkin jo maininnut, mutta TAA on täyttä paskaa. Reshadella ajoin lumasharpenin päälle nii sai vähän terävyyttä peliin. En tajunnut kokeilla resolution scalea vaikka siitä mainittiinkin. On vaan kumma jos ei tähänkään keksi muuta AA metodia kuin TAA ja FXAA.

Ja tosi moni valittanut pienistä mapeista (jotkut viitaten CoDimaisuuteen) ja onhan heti launchissa tulossa ainakin pohjois afrikan tankkisota mappia minkä pitäis olla ISO. En nyt muista oliko muitten mappien koosta vielä mainintaa, mutta kyllä Beta mappeja isompia on kuitenki tulossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Grafiikoista puheenollen, aikaisemminkin jo maininnut, mutta TAA on täyttä paskaa. Reshadella ajoin lumasharpenin päälle nii sai vähän terävyyttä peliin. En tajunnut kokeilla resolution scalea vaikka siitä mainittiinkin. On vaan kumma jos ei tähänkään keksi muuta AA metodia kuin TAA ja FXAA.

Ja tosi moni valittanut pienistä mapeista (jotkut viitaten CoDimaisuuteen) ja onhan heti launchissa tulossa ainakin pohjois afrikan tankkisota mappia minkä pitäis olla ISO. En nyt muista oliko muitten mappien koosta vielä mainintaa, mutta kyllä Beta mappeja isompia on kuitenki tulossa.
Onhan tuo ihme kun betan perusteella tuomitaan, vaikkakin kyseessä on tarkoitus löytää bugit ja korjata ne ennen julkaisua. Ei betan tarkoitus varmastikaan ollut tehdä mitään kattavaa esittelyä pelistä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
253
Onhan tuo ihme kun betan perusteella tuomitaan, vaikkakin kyseessä on tarkoitus löytää bugit ja korjata ne ennen julkaisua. Ei betan tarkoitus varmastikaan ollut tehdä mitään kattavaa esittelyä pelistä.
Nimenomaan. En tiedä sitten johtuuko Steamin vallanneesta "Early access" villityksestä, mutta porukka odotti jo Alphasta valmista peliä? Sitten kitistiin kun on paska, mikään ei toimi ja ei tällästä voi julkasta vaikka Alpha buildi oli toukokuulta :facepalm: Noh, se on varmaan nykymaailma ja omasta mielestä Early Access mikä pilannu tälläsen "vanhanaikaisen" Alpha/Beta testausvaiheen.

Itse jään odottelemaan mahdollista toista betaa ja tunnustelen vielä lompakon nyörejä, koko kuvaa katsellessa kuitenki vaikuttaa minulle toimivalta mätöltä jälleen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Onhan tuo ihme kun betan perusteella tuomitaan, vaikkakin kyseessä on tarkoitus löytää bugit ja korjata ne ennen julkaisua. Ei betan tarkoitus varmastikaan ollut tehdä mitään kattavaa esittelyä pelistä.
EA:n/Dicen tekemiset tuntien nämä alphat ja betat ovat puhtaasti demoja. Lopullinen peli ei tällä aikataululla tule muuttumaan merkittävästi suuntaan eikä toiseen. Tämä on nähty monta kertaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
EA:n/Dicen tekemiset tuntien nämä alphat ja betat ovat puhtaasti demoja. Lopullinen peli ei tällä aikataululla tule muuttumaan merkittävästi suuntaan eikä toiseen. Tämä on nähty monta kertaa.
Itse en ainakaan tuomitse ennen julkaisua. En toki ennakkotilaa mutten tuomitsekaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: BOT

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 177
Grafiikoista puheenollen, aikaisemminkin jo maininnut, mutta TAA on täyttä paskaa. Reshadella ajoin lumasharpenin päälle nii sai vähän terävyyttä peliin. En tajunnut kokeilla resolution scalea vaikka siitä mainittiinkin. On vaan kumma jos ei tähänkään keksi muuta AA metodia kuin TAA ja FXAA.
Resolution Scale kannattaa näissä aina nostaa 120%, muuten on todella "sumean" ja epätarkan näköistä. Sama oli jo nelosessa ja ykkösessä. Ainakin 1440p pelatessa ero on huomattava.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 316
Eipä tarvitse tätäkään peliä ostaa julkaisussa, sen verran keskeneräiseltä beta vaikutti. Hyvä että BF1:sen pahinta ADHD-jonneilua oli saatu pykälä taaksepäin ja tiimipelille oli saatu selvästi lisää painotusta.

Ei tämä ihan toivoton yritys ole, toisaalta ykkösen jäljiltä riman ylittäminen ei ole mikään kummoinen suoritus. Jäädään odottelukannalle mikäli nämä jo aiemmin esille tuodut puutteet saataisiin pikapikaa korjattua. Siihen asti BF4 Classic modessa saa tarjota BF-annostuksen jos tarve vaatii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Voi olla ihan mutua mutta eikös tuo beta ollut jotain vanhempaa buildia ja (merkittävästi) jäljessä työstettävästä versiosta? Erikoista lukea noita kommentteja betan bugisuudesta, itselläni ei hirveästi tapahtunut mitään suurempia. Kerran taisi betassa esiintyä se squad-bugi (ei pysty vaihtamaan) ja respawn-bugi (jää 9s kohdalle). Omat kokemukset betasta olivat ihan positiiviset, joskin tietysti paljon on vielä kehitettävää. En nyt kuitenkaan liian ankaraa tuomiota viitsisi tehdä täydestä pelistä itse betaan perustuen. Eiköhän tuo tule ostettua jo julkaisussa, tarjoaahan tuo oletettavasti huomattavasti parempaa vastinetta rahoille kuin esim. BF1 kiitos premium-passin puutteen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 039
Viestejä
4 193 245
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom