Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Sen takia kaikki pelaakin vain medicillä tai assaultilla. Turha käyttää niitä huonoja classeja, kun voi käyttää hyviä. Sen takia tykkäänkin tästä uudesta suunnasta, kun voi pelata mitä classia vaan, kun saat silti parhaat aseet käyttöön eikä ne oo lukittuna yhdelle tai kahdella classille.
Ne parhaat aseet tosin oli nimenomaan medicillä ja assaultilla :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
602
Kyllä itsellä ja kavereilla tuli bfv kaikilla classeilla pelattua, supportina haulikot oli kova sana että saisi tähän tulla mielestäni classiin lukittut aseet. En betassa tykännyt ideasta että kaikille classeille saisi samat aseet, ei tulisi vaihtelua niin paljon.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
906
BR kiinostais kyllä enemmän kuin tämä ihan vain koska Firestorm oli vikoineenkin erinomainen.

AI vihut epäilyttää isosti, kun open betassa ne oli aivan onnettomia.

Eipä siinä, arvostellaan vasta kokeilemisen jälkeen. Toivottavasti yllättää positiivisesti.
Mikään ei estä heitä tuomasta BR myöhemmin vaikka f2p:nä. Muistaakseni Ea konferenssi puhelussa mainittiin ilmais osiosta tms.

Edit: Voi myös olla että apex on jo ea:n br eivätkä halua kilpailla omien tuotteiden kesken.
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Eiköhän tämä hauskaa neppailua ole, normaalin Battlefieldin kaverina.




Erityisesti pidän siitä, ettei noita kaikkia tunnista oleva semmonen spesialisti. :lol:
Eikös tuo ole vanha squad deathmatch muutamalla tehtävällä "nappaa levyn ja poistu alueelta"? En näe tälle pelimuodolle suurta suosiota ellei jokaisella ole squadin verran pelikavereita. Tuntemattomien kanssa on suorastaan uskomatonta että pelimuoto kantelee päivästä toiseen.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Eikös tuo ole vanha squad deathmatch muutamalla tehtävällä "nappaa levyn ja poistu alueelta"? En näe tälle pelimuodolle suurta suosiota ellei jokaisella ole squadin verran pelikavereita. Tuntemattomien kanssa on suorastaan uskomatonta että pelimuoto kantelee päivästä toiseen.
Onhan deathmatch nyt ihan erilainen pelimuoto?

Deathmatchissä spawnataan uudelleen, eli kuolema ei merkkaa oikein mitään. Pelataan kokoajan samoilla aseilla joita ei voi upgreidata. Ei pelata AI vihuja vastaan ja kuten sanoitkin, ei ole mitään muita objectiveja kuin tappaa muita pelaajia (tai muiden squadien/tiimien pelaajia).
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 348
Toivottavasti tohon tulee duo ja trio-modet myös. Oma peliporukka kun on 4 henkeä, mutta kaikki eivät ole aina paikalla. Jos messiin tulee joku aina jotain random igoreita niin ei se nyt hauskaa ole.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Eiköhän tämä hauskaa neppailua ole, normaalin Battlefieldin kaverina.




Erityisesti pidän siitä, ettei noita kaikkia tunnista oleva semmonen spesialisti. :lol:
Tämä muoto voisi ollakin ihan mielenkiintoinen, kunhan saavat teknisesti pelin korjattua. Hunt: Showdownia tullut pelattua lähes tuhat tuntia, ja tämän moodin perusidea muistuttaa hyvin pitkälti Hunttia. Vaatii tosiaan myös kahden ja kolmen hengen tiimit kuten aiemmin kirjoitettu.

 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
817
otin Intian EA kaupasta VPNllä, olisko ollut 34eur, ei näy vielä luottokorttiveloitusta mutta peli näkyy ostettuna EA appissa
Onko tämä kuinka käytetty keino ostaa halvemmalla? Sanktioita tai rajoituksia jos ostaa jostain valtameren takaa VPN:llä? Mulle uusi aiheena..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
34
Onko tämä kuinka käytetty keino ostaa halvemmalla? Sanktioita tai rajoituksia jos ostaa jostain valtameren takaa VPN:llä? Mulle uusi aiheena..
Jotenkin en näe että EAn kokoinen pulju ei ole kovin kiinnostunut monitoroimaan pienen porukan VPN:n ostoksia, ja selvittämään että asuuko henkilö nyt vakituisesti Intiassa ja välillä käy Suomessa. Ei nyt liity aiheesseen, mutta Netflix taisi ratkaista asian takavuosina niin, että alkoi blokkaamaan VPN IP-osoitteita, jätetään kortti EAlle :). Itse ostin BF1 aikaan lisenssin etelä-afrikan Originista, eivät kyselleet jälkeenpäin.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Tästä varsin hyvä Frägijaakon kooste noista edellisistä. Käy läpi tuon specialist videon, sekä tuon open beta artikkelin videoineen.

Käyttöliittymän muutokset betaan verrattuna vaikuttaa hyvältä, plus toki kaikki nuo mitä puuttui kuten commoroset jne. Etenkin tuota lipun osoittamisen komentoa kaipasti kyllä kovasti, paljon kivempi kuin yrittää sohia sitä lippua ja sitten se toimii tai ei toimi. Yleensä ei toiminut.




Pari spesialistia vaikuttaa kyllä vähän rikkinäiseltä...... mutta katsotaan miten on käytännössä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
295
Hyvä jos kompassin/suunnan saa näkymään aina ruudun alareunassa, commorose tulee toivottavasti sisältämään tarpeelliset komennot, eikä pelkästään jotain BR-moden turhia huutoja.
Dicen "haluamme teidän uskovan meidän oppineen betasta jotain" -tekstissä peliin lisätään liukumiseen strafe input, missä ei ole minusta mitään järkeä. Haluan sliden kokonaan valinnaiseksi. Lisäksi muutoksia yleiseen liikkumiseen, mikä tarkoittaa myös toivottavasti lisää inertiaa liikkeisiin. Myös entry/exit animaatioita lyhennetty ja jotain poistettu kokonaan, mikä huolestuttaa jonkin verran.

Mutta mitä spesialisteihin tulee, nyt olen vielä skeptisempi niitä kohtaan. Tuntuu että koko spesialisti-systeemi on repäisty vaan suoraan Hazard Zonen neljän henkilön yksilösuorittamisesta siksi, että tuon tyylin pelit vetävät populaa. Oikeasti tuntuu että kukaan ei tee squadilla tai koko tiimillä enää mitään, vaan kaikki ovat vaan oman elämänsä supersotilaita.

Totta puhuen tuntuu henk.koht. aika murskaavalta nähdä Bäfän menevän tällaiseksi kikkailuksi. En ole silti vieläkään valmis heittämään toivoa kaivoon, vaan katsotaan jos portal olisi se pelastus.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Tästä varsin hyvä Frägijaakon kooste noista edellisistä. Käy läpi tuon specialist videon, sekä tuon open beta artikkelin videoineen.

Käyttöliittymän muutokset betaan verrattuna vaikuttaa hyvältä, plus toki kaikki nuo mitä puuttui kuten commoroset jne. Etenkin tuota lipun osoittamisen komentoa kaipasti kyllä kovasti, paljon kivempi kuin yrittää sohia sitä lippua ja sitten se toimii tai ei toimi. Yleensä ei toiminut.




Pari spesialistia vaikuttaa kyllä vähän rikkinäiseltä...... mutta katsotaan miten on käytännössä.
Hyviä muutoksia. Kaikki tosin tuntuivat olevan sellaisia mitkä ovat itsestään selvyyksiä Battlefield-peleissä, aika vähän sellaisia aitoja muutoksia joita pelaajat toivoivat.

Ja huhhuh, pitikö tähänkin peliin nyt änkeä joku helvetin wallhack-operaattori? En näe yhtään skenaariota, jossa tuon olemassaoloa tulisin jotenkin kiittelemään. Nuo itsestään ohjautuvat kranaatit voivat hyvin tasapainotettuna olla kiva lisä, ehkä hyvällä koordinaatiolla saa taitavan kopterikuskinkin tiputettua.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
116
Hyvältä vaikuttaa, ei mitään yllätyksiä noissa "lisäyksissä". Betan jälkeen odotinkin, että kartta jne muut puuttuvat perus setit olivat vain siitä beta buildista pois mutta olivat tulossa anyway.

Betakin maistui, innolla odottaen julkaisua!

Paitsi into noista specialisteista. Vaikuttaa olevan muutama suhteellisen OP osa noista... Kaikki muut, kuten noi revivet, saa vielä muokattua julkaisun jälkeenkin, mutta noita specialisteja ei varmaan kauheasti voida muokkailla jälkeen päin. Eikä siinä mitään jos noi wallhackki operattorit saa ehkä 1-2 kertaa pelissä käytettyä tuota ja range joku 5m tyylisesti, mutta kun jos niitä on se 25kpl vastustan joukkoeessa niinniin... Ja sitten toi miten erottaa vihut omista nopeasti, jos kaikki samoja wingsuitti specialisteja.

Ja vähän jännittää leaderboardsin puolesta, betassa sitä ei näkynyt eikä uusissa videoissa....

Mutta eiköhän se siitä selviä kun pääsee peleille!
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Se kiva näissä specialisteissa, että on normaalia enemmän leluja joilla leikkiä tuolla hiekkalaatikolla. Riskinä tietty sitten että balansointi voi mennä vituiksi ja siellä on jotain ylivoimaisia sankareita seassa.

Toi wallhack kieltämättä vähän epäilyttävä. Toki jos senkin balansoi niin, että voi käyttää yhden kerran per elämä ja kestää 1sec niin sitten se tuskin pilaa peliä.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
69
Itselle oli beta niin järkyttävä kokemus että taitaa jäädä hyllyyn julkkarissa. Teknisesti peli toimi hyvin mutta gameplay ei napannut yhtään vaikka vedettiin täydellä squadilla.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Toi wallhack kieltämättä vähän epäilyttävä. Toki jos senkin balansoi niin, että voi käyttää yhden kerran per elämä ja kestää 1sec niin sitten se tuskin pilaa peliä.
Heitän hatusta kestoksi 3-5 sekkaa (kerkeää katsomaan ympärilleen) ja 60 sekuntia cd. Videot oli niin lyhyitä ettei niissä oikein ehtinyt näkemään efektin kestoa. Pitkähkö cooldown tuollaisessa pitää olla ettei mene spämmiksi, kertakäyttöisenä se on taas liian hyödytön.

Smart kranut kuulosti ihan fiksuilta kun käyttöä löytyy sekä jalkaväkeä että ajoneuvoja vastaan.

Jackfragsin videossa mentiin nopeasti ohi siitä aseen kustomoinnista, siellä näkyi esimerkiksi tähtäimiä iso määrä joista kai kolme voi valita plus-valikkoon pelin aikana vaihdettavaksi.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Heitän hatusta kestoksi 3-5 sekkaa (kerkeää katsomaan ympärilleen) ja 60 sekuntia cd. Videot oli niin lyhyitä ettei niissä oikein ehtinyt näkemään efektin kestoa. Pitkähkö cooldown tuollaisessa pitää olla ettei mene spämmiksi, kertakäyttöisenä se on taas liian hyödytön.
Joo siis pointtina lähinnä, että jos toi on ylivoimainen/kaikki pelaa sillä ekassa versiossa niin sitten voidaan nerffata helvettiin.

Melkoisen haasteen ovat asettaneet itselleen näillä Dota heroilla, toivottavasti niillä on joku pätevä tyyppi hoitamassa tätä tasapainotusta. Aika iso riski, että peli saa kovaa kritiikkiä, jos julkaisuversiossa on balanssi viturallaan. Itelleni ei sinänsä niin väliä vaikka alkuun oiskin vähän kuralla, kunhan a) säätävät tuota hyvälle mallille päivityksissä ja b) Portalista löytyy hyvin pelejä perinteisillä classeilla (tai jotain muuta toimivaa).
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Jackfragsin videossa mentiin nopeasti ohi siitä aseen kustomoinnista, siellä näkyi esimerkiksi tähtäimiä iso määrä joista kai kolme voi valita plus-valikkoon pelin aikana vaihdettavaksi.
Tässä video missä noi näkyy.
Eli voi itse pykää ton quick attachment / plus menu härpäkkeen haluamistaan osista.




Tossa vielä tarkennuksia:

- There are multiple slots per attachment type that you can assign different items into, drawn from an extensive pool of weapon specific attachments that unlock as you play more with the weapons.
- Anything assigned into slot 1, those closest to the centre, is your effective spawned setup.
- When you deploy with the weapon in hand, you’ll always be set up with your preferred attachments.
- This can be accessed from the Collections Screen on the main menu, and from within the deploy screen during gameplay.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Itelleni ei sinänsä niin väliä vaikka alkuun oiskin vähän kuralla, kunhan a) säätävät tuota hyvälle mallille päivityksissä ja b) Portalista löytyy hyvin pelejä perinteisillä classeilla (tai jotain muuta toimivaa).
Sama juttu, mutta kyllä todella paljon pitää nerffata että tuo silti tuntuu järkevältä lisäykseltä peliin. Parempi olisi ottaa pois kokonaan. Ja jos oikein käsitin (iso jos), niin Portalin avulla serverin ylläpitäjä voi myös poistaa tietyt operaattorit käytöstä. Joten jos ei virallista fixiä tuohon tule, niin eiköhän pian löydy servereitä joissa tuo on poistettu käytöstä kokonaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Sama juttu, mutta kyllä todella paljon pitää nerffata että tuo silti tuntuu järkevältä lisäykseltä peliin. Parempi olisi ottaa pois kokonaan. Ja jos oikein käsitin (iso jos), niin Portalin avulla serverin ylläpitäjä voi myös poistaa tietyt operaattorit käytöstä. Joten jos ei virallista fixiä tuohon tule, niin eiköhän pian löydy servereitä joissa tuo on poistettu käytöstä kokonaan.
Itsellä täysin toivo sen varassa että Portaliin tulee vankasti servereitä joissa pyörii oikea Battlefield.
 

UGo

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
34
Minulle beta maistui hyvin ja se oli hauskaa, mutta kieltämättä vanhan classisysteemin puuttuminen mietitytti. Nyt kun on asiaa ehtinyt vähän pidemmälle ajattelemaan niin onhan tuo specialistien tuominen aika ristiriidassa aiemman Battlefield perimän kanssa. Tässä on kyllä merkittävä paradigman muutos, koska aina aiemmin bäfässä pelaaja on ollut vain yksi kasvoton taistelija ja työmuurahainen suorittamassa omaa rooliasi. Nyt ollaan ihan eri tavalla yksilöitä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
891
Eipä sillä ole mitään väliä minkä sukupuolisia hahmoja peleistä löytyy. Eikä siitä kenenkään pitäisi mieltään pahoittaa jos oma gender ei ole edustettuna. Kyseessä on peli jolla ei ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
192
Mitä enemmän seuraa keskustelua tämän pelin ympärillä, sitä enemmän mun mielessäni pyörii kysymys: Kenelle tätä peliä oikein tehdään? Vaikea kuvitella, että kohderyhmä olisivat ne, joiden ensikosketus bäfään on tapahtunut BF1942 ja BF2:n aikoihin, josta se innostus on sitten seurannut BC2, BF3 ja BF4 asti. Vai onko kohderyhmä niille, jotka herättävät koko kerrostalon kun striimissä suorittavat jonkun ihan mahdottoman tempun? Tuleekohan peliin ominaisuus, jossa sun pitää pyytää anteeksi kanssapelaajalta tämän pyytäessä, jos onnistut niittaamaan sen vaikka 6 kertaa putkeen vaan siksi, kun hän teki läjän vääriä ratkaisuja putkeen? Jos peli ei suju, onko käytössä "safe space"?

Rakkauskirje Battlefield faneille -idea ei nyt mielestäni oikein kohtaa tässä. Ja jos peli on ollut pitkälle Battle Royale pohjainen ja sitten ihan viime hetkellä vaihdettu Conquestiin (teemalla 'No Pera sen tossa keksi'), niin hieman hurjalle kuulostaa. (offtopic) Toisaalta ensimmäisen C&C:n piti olla pirates of the caribbean -tyylinen setti, mutta muuttivat sen ennenkuin ensimmäistäkään koodiriviä oltiin tehty -> lopputuloksen tietää jokainen (offtopic).

Mun mielestäni paras ratkaisu näihin sukupuolikysymyksiin olisi se, että kun käynnistät Bäfän ekaa kertaa, niin luot itsellesi hahmon jossa määrittelet sen fyysiset ominaisuudet. Sen jälkeen voit sitten valita haluamasi spesialistin, eli Boris -spesialisti löytyy, mutta ulkonäöltään on sitten sellainen kuin kukin pelaaja on itse halunnut. Tällöin vältytään siltä mahdolliselta pakottamiselta, että jos haluat pelata jotain tiettyä spesialistia, niin sen ulkonäkö onkin sitten pakotettu tiettyyn muottiin ja se ei vaan sulle sovi. Tällöin vältytään myös siltä, että 128 täysin identtistä Borista sotivat keskenään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Väärä diagnoosi. Ei ole kyllä mitään epävarmaa mutta ihmetyttää pikkusen tämä nouseva trendi :rofl:
Eipä sillä ole mitään väliä minkä sukupuolisia hahmoja peleistä löytyy. Eikä siitä kenenkään pitäisi mieltään pahoittaa jos oma gender ei ole edustettuna. Kyseessä on peli jolla ei ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa.
Silti näitä riittää ketkä pahottaa mielensä kun pelissä on edustettuna myös muita sukupuolia. Saisivat pitää ahdasmieliset turpansa tukossa.
Mun mielestäni paras ratkaisu näihin sukupuolikysymyksiin olisi se, että kun käynnistät Bäfän ekaa kertaa, niin luot itsellesi hahmon jossa määrittelet sen fyysiset ominaisuudet. Sen jälkeen voit sitten valita haluamasi spesialistin, eli Boris -spesialisti löytyy, mutta ulkonäöltään on sitten sellainen kuin kukin pelaaja on itse halunnut. Tällöin vältytään siltä mahdolliselta pakottamiselta, että jos haluat pelata jotain tiettyä spesialistia, niin sen ulkonäkö onkin sitten pakotettu tiettyyn muottiin ja se ei vaan sulle sovi. Tällöin vältytään myös siltä, että 128 täysin identtistä Borista sotivat keskenään.
Eli perinteiset classit käyttöön ja niiden ulkoasua voi sitten muokata. Kuten BF5:ssä oli.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 412
Mun mielestäni paras ratkaisu näihin sukupuolikysymyksiin olisi se, että kun käynnistät Bäfän ekaa kertaa, niin luot itsellesi hahmon jossa määrittelet sen fyysiset ominaisuudet. Sen jälkeen voit sitten valita haluamasi spesialistin, eli Boris -spesialisti löytyy, mutta ulkonäöltään on sitten sellainen kuin kukin pelaaja on itse halunnut. Tällöin vältytään siltä mahdolliselta pakottamiselta, että jos haluat pelata jotain tiettyä spesialistia, niin sen ulkonäkö onkin sitten pakotettu tiettyyn muottiin ja se ei vaan sulle sovi. Tällöin vältytään myös siltä, että 128 täysin identtistä Borista sotivat keskenään.
Hieno idea. Tuossa vaan jää EAlta rahat saamatta kun ensin tekevät läjän tylsiä ja rumia hahmoja ja sen jälkeen julkaisevat jonkun coolin assassin kidin jolla on näkymättömyysviitta niin kaikkien Veetien on pakko ostaa se kun ei halua pelata vanhana parrakkaana venäläismiehenä.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Ihmettelen minäkin noita hahmoja, jotka sitä paitsi vaikuttaa huonosti ääninäytellyiltä. EA:n tarkoitushan luulisi olevan rahan tekeminen ja että pelin myynti olisi erinomainen. Nyt vaikuttaa siltä että moni tulee pettymään, tavalla taikka toisella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 115
Eikö tämäkin, kuten aikaisemmatkin Battlefieldit, ole FPS-moninpeli. Eli peli jossa ammutaan toisia pelaajia. Kusivehkeitä ei käytetä, eikä niitä pääse sovittamaan yhteen missään vaiheessa peiä, joten pelihahmon sellaisilla, niiden identifioinnilla tai mieltymyksillä erilaisiin sellaisiin ei pitäisi olla hevonvitunkaan merkitystä.

Ei edes tarinaa, tai yksinpeliä jossa pääsisi toteuttamaan panseksuaalisia fantasioitaan. Maailmassa on jotakin pahasti vialla jos pelin keskustelussa pitää omia päähänpinttymiään tuoda esille.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Kyllä pelaajia kiinnostaa myös ne hahmot ja mahdollinen juoni tai tarina taustalla. Tässähän ei sellaista varsinaisesti ole, mutta moni noita on ihmetellyt. Taisin itse laittaa merkille tämän nykymenon jo Rainbow Six: Siegen julkaisussa, mitä ihmeellisempiä satuhahmoja.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
891
Mistälähtien pelien on pitänyt miellyttää kaikkia ihmisiä? Eikö kehittäjät saa itse päättää minkälaiset hahmot haluavat peliinsä luoda. Mahdollinen ostaja päättäköön kiinnostaako se häntä vai ei.

Eihän elokuviinkaan palkata miehiä naisen rooliin vain että se olisi tasa-arvoista.

Jotenkin tuntuu että nykyään yritetään oikein etsimällä etsiä asioita mistä saa mielensä pahoittaa.

Kaikkia ei voi/pidäkään yrittää miellyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
No mitä hyötyä sen sukupuolettomuus tuo peliin? Ihan sama mitä mieltä asiasta olet, mutta tää nyt on ihan oppikirjaesimerkki mainostempauksesta eikä yhtään mitään muuta.
Mitä haittaa siitä on pelissä? Mitä hyötyä peliin tuo että kaikki hahmot on miehiä? Miksi joidenkin on aina alettava ulisemaan näistä? Monessa pelissä hahmonsa saa varsin vapaasti muokata joten kaikki öyhöttäjät saa pelata edelleen sillä machomiehellä jos niin haluaa. Antakoot samalla muiden pelata miten haluaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Rakkauskirje Battlefield faneille -idea ei nyt mielestäni oikein kohtaa tässä. Ja jos peli on ollut pitkälle Battle Royale pohjainen ja sitten ihan viime hetkellä vaihdettu Conquestiin (teemalla 'No Pera sen tossa keksi'), niin hieman hurjalle kuulostaa. (offtopic) Toisaalta ensimmäisen C&C:n piti olla pirates of the caribbean -tyylinen setti, mutta muuttivat sen ennenkuin ensimmäistäkään koodiriviä oltiin tehty -> lopputuloksen tietää jokainen (offtopic).
Paras idea tähän rakkauskirje hommaan olisi community hosted serverit.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 412
No mitä hyötyä sen sukupuolettomuus tuo peliin? Ihan sama mitä mieltä asiasta olet, mutta tää nyt on ihan oppikirjaesimerkki mainostempauksesta eikä yhtään mitään muuta.
Niinkuin @LaDeX jo kysyi, mitä haittaa siitä on?

Oletan että olet valkoinen hetero cis-mies. Olet tottunut näkemään ympärilläsi fiktiivisiä hahmoja jotka kuvastavat sinua jollain tavalla. Harvoin joudut pelaamaan peliä jossa et saisi olla oman sukupuolesi hahmo.

Kun taas joku ei-binäärinen hän ei ole ehkä koskaan saanut pelata omakuvaa kuvastavalla hahmolla. Nyt sellaiseen on mahdollisuus ja tällainen henkilö voi olla siitä ihan onnellinen.

Onko jonkun muun onni sinulta pois? Pelissä nuo sukupuolet tai sukupuolettomuudet ei kuitenkaan mitenkään vaikuta peliin paitsi taistatarinassa ja loressa joten miksi siitä pitäisi välittää.

Mainostempaus? Ajatella että pelifirma haluaa saada mahdollisimman ison pelaajakunnan ympärilleen eikä pelkästään änkyräkonservatiiveja jotka haluaa pelkkää man-on-man toimintaa koska niin on ollut ja aina tulee olemaan.

Lopuksi vielä haluaisin sanoa että specialistit vittuun koko pelistä ja kasvottomat ja hahmottomat classi-ukot/akat/ja-kaikki-siltäväliltä takas.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
647
Mitä haittaa siitä on pelissä? Mitä hyötyä peliin tuo että kaikki hahmot on miehiä? Miksi joidenkin on aina alettava ulisemaan näistä? Monessa pelissä hahmonsa saa varsin vapaasti muokata joten kaikki öyhöttäjät saa pelata edelleen sillä machomiehellä jos niin haluaa. Antakoot samalla muiden pelata miten haluaa.
En mä sanonutkaan, että siitä on haittaa. Mutta keskustelu alunperin lähti siitä, että tää on vaan mainostempaus ja sen vain vahvistin kysymällä, että mikä hyöty tällä muutoksella nyt yhtäkkiä saavutetaan pelillisesti. Sulla tuntuu olevan asian kanssa jokin hirveä agenda päällä, vaikka kukaan ei ole ulissut siitä, että joutuisi pelaamaan jollain muulla kuin machomiehellä.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Itse aion jatkaa ihan samaa linjaa kuin aiemmin Battlefield-peleissä, ellei tämä lähde nyt ihan käsistä tämä uusi peli. Eli pelaan sellaisella sotilaan näköisellä hahmolla, jonka löytäisi 100% mahdollisuudella jokaiselta oikealta taistelukentältä, ja joka ampuu muita pyssyllä. Jätän siis nämä kaikki muut sankarit sitten muille. Harmi jos tämä tarkoittaa, etten käytä sankari-aseenani medic-ruiskuja, non-binary dildoja, sosiaalisen median postausta, cancelointia tai muita poliittisten agendojen oman elämän hero-taitoja. Ja pidätän oikeuden t-bagata näille erikoissankareille niin kauaa kuin huvittaa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 036
Aseita, välineitä, kulkuneuvoja mallinnettu, ääniä nauhoitettu, kartoissa maastoa, varjoja, fysiikkaa mallinnettu. Kaikkeen nähty vaivaa, aikaa ja rahaa jotta pelikokemus olisi realistinen muttei kököllä tapaa inho-realistinen. Sitten pelaat erikoisjoukkojen sotilasta joka on sukupuoleton, kehopositiivinen, mahdollisesti istumassa keskellä tietä ilmastomuutosta vastaan. Ei sovi ja todella mautonta, pelkkää ajan hengen mukaista myötäilyä.

Ei sinänsä haittaakaan ole, eikä keneltäkään pois. Pelkästään mautonta.
Yhtä mautonta oli myös irokeesirobotit sun muut Pari CoDia taaksepäin. Onhan näitä.

Erityyppiset hahmot sopi hyvin aikoinaan 8bit Nintendon Ica Hockey peliin, laiha luisteli kovaa ja läski lämäs niin että tuntu. Pitäähän hahmoissa olla syvyyttä ja vaihtelua mutta jos jostain joukkojen kuljetusajineuvosta nousee yhdessä isoimmista ”sotapeleistä” (joojoo ei ole simulaattori / strategiapeli) jonkun tyyppinen sirkusporukka jonka olemus kielii lähinnä mielenterveys ongelmista niin onhan sekin nyt hiukan omituista :hmm:

Vähän kärjistettynä :giggle:
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Minkähänlainen ääninäyttely tuommoisella "non-binäärisellä" hahmolla mahtaa olla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
En mä sanonutkaan, että siitä on haittaa. Mutta keskustelu alunperin lähti siitä, että tää on vaan mainostempaus ja sen vain vahvistin kysymällä, että mikä hyöty tällä muutoksella nyt yhtäkkiä saavutetaan pelillisesti. Sulla tuntuu olevan asian kanssa jokin hirveä agenda päällä, vaikka kukaan ei ole ulissut siitä, että joutuisi pelaamaan jollain muulla kuin machomiehellä.
Kommenteista päätellen monella tuntuu olevan agenda että peleissä ei saa olla edustettuna kuin miehiä.
Itse aion jatkaa ihan samaa linjaa kuin aiemmin Battlefield-peleissä, ellei tämä lähde nyt ihan käsistä tämä uusi peli. Eli pelaan sellaisella sotilaan näköisellä hahmolla, jonka löytäisi 100% mahdollisuudella jokaiselta oikealta taistelukentältä, ja joka ampuu muita pyssyllä. Jätän siis nämä kaikki muut sankarit sitten muille. Harmi jos tämä tarkoittaa, etten käytä sankari-aseenani medic-ruiskuja, non-binary dildoja, sosiaalisen median postausta, cancelointia tai muita poliittisten agendojen oman elämän hero-taitoja. Ja pidätän oikeuden t-bagata näille erikoissankareille niin kauaa kuin huvittaa.
Aseita, välineitä, kulkuneuvoja mallinnettu, ääniä nauhoitettu, kartoissa maastoa, varjoja, fysiikkaa mallinnettu. Kaikkeen nähty vaivaa, aikaa ja rahaa jotta pelikokemus olisi realistinen muttei kököllä tapaa inho-realistinen. Sitten pelaat erikoisjoukkojen sotilasta joka on sukupuoleton, kehopositiivinen, mahdollisesti istumassa keskellä tietä ilmastomuutosta vastaan. Ei sovi ja todella mautonta, pelkkää ajan hengen mukaista myötäilyä.

Ei sinänsä haittaakaan ole, eikä keneltäkään pois. Pelkästään mautonta.
Yhtä mautonta oli myös irokeesirobotit sun muut Pari CoDia taaksepäin. Onhan näitä.

Erityyppiset hahmot sopi hyvin aikoinaan 8bit Nintendon Ica Hockey peliin, laiha luisteli kovaa ja läski lämäs niin että tuntu. Pitäähän hahmoissa olla syvyyttä ja vaihtelua mutta jos jostain joukkojen kuljetusajineuvosta nousee yhdessä isoimmista ”sotapeleistä” (joojoo ei ole simulaattori / strategiapeli) jonkun tyyppinen sirkusporukka jonka olemus kielii lähinnä mielenterveys ongelmista niin onhan sekin nyt hiukan omituista :hmm:

Vähän kärjistettynä :giggle:
Tiedoksenne että jenkkiarmeijassa palvelee tälläkin hetkellä miehiä, naisia, transsukupuolisia jne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 391
Viestejä
4 159 574
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom