Back 4 Blood - Coop FPS Left 4 Dead -tekijöiltä

Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
675
Kakkos act tuli pelattua helpoimmalla vaikeus tasolla läpi randomien kanssa. Ei oikein toimi kun pelaajat tykkää jousta minne sattuu yksin (avoimilla kartoilla). Sitten tulee scriptattuja boss/mutaatio spawneja, joita vastaan joutuu taistelemaan yksin/kaksin... nooh pikku hiljaa nuita parempia kortteja saa ostettua niin helpottuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Pikaisesti kerkes muutaman kentän mennä bottien kanssa, huomenna vois kunnolla. Hyvät fiilikset sai tuostakin, harkinnassa pelin osto oikeasti.

L4D2 maistui 10 vuotta sitten kuin puuro hullulle ja yks kesä meni käytännössä siinä, sen salaisuus piili Realism versus pelimuodossa


Eli näky apustukset selviytyjiltä pois, zombit eivät laonneet uzi sarjasta kuin heinä vaan olivat enempi "zombeja". Tunnelma ja painostus kasvoi, aivan mahtava pelimuoto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
En nyt oikein päässy sisälle tähän. Pelimekaniikat nyt on sitä tuttua vanhaa Leftistä, mutta nyt jotenkin tuo meno on paljon enemmän adhd josta en välitä tippaakaan.
Ja sitten nuo korttipakkajutut sun muut. Varmaa jollekin Z-sukupolvelle uppoaa mutta ei kyllä vanhaa gubbea jaksa kinostaa tippaakaa joku korteilla leikkiminen kun tuonkin olis voinu hoitaa paljon paremmin kuten esim ostettavina upgradeina tjsp.
Sit myös tuo että saat kaksi "runia" yrittää vetää kamppista läpi, sit on alotettava alusta, mikähän logiikka tuossakin on vai mitä en nyt tajunnu?

Todella sekavaa settiä ainakin näin äkkituntumalta.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
675
No nyt on perus vaikeudella juoni tullut pellattua läpi. Pari viimestä tehtävää vaatii hieman etukäteen tietämistä mitä ja miten pitäisi tehdä. Nopeus ainakin on valttia act 3 viimeisessä tehtävässä, ja tartunnoista vapautumis kortti ja sähkölamauttimia mukaan, ei kannata jäädä ammuskelemaan kaikkia monstereita. Vikassa tehtävässä sentään pystyy valitsemaan itselle sopivamman aseen, LMG aika hyvin toimii omasta mielestä tässä tehtävässä vastaan tulevien weak pointien ampumiseen (paljon lisä damage kortteja) ja ryhmä kotrollointiin, melee asekin ehkä voisi toimia hordejen kanssa. Pitäisi kyllä pystyä koko pelissä omat aloitus aseet valitsemaan, kerta rajoitettu ja vetojärjestetty korttipakka pitää olla etukäteen valittu.

Tulipa vastaan pelaaja joka jostain syystä oli poistanut push to talk asetuksen, ja tietysti kaikenlaiset tausta äänet huusi taysillä niin kokoajan peittyi pelin äänet. Nooh asetuksista voice volume nollille niin hiljeni, mutta samalla hiljeni osa peli maailman äänistä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
72
Erinomaisesti toiminut cooppailu peli kerrankin heti julkaisusta lähtien (toisin kuin ascent) ja sopivasti tuotu uudistuksia leftareihin nähden mm ne kortit on erittäin iso plussa, todellakin kannattaa tehdä act 4 varten omansa pakka ja eri pelityyleihin löytyy niin monta kombinaatiota että hirvittää.

Ainoa miinus tulee todellakin tästä niin surkeasta pelaajapoolista servereillä että oksat pois, välillä joutuu mutelle laittaan porukkaa mikä ny on vielä pientä siihen verrattuna että koitappa randomien kanssa mennä astetta vaikeemmalla vaikeustasolla mitään actia lävitse niin se on kuin hakkais päätä seinään, osa ei kuuntele yhtään vaikka kuinka yrittää neuvoa, toisten kanssa pelityylit ei kohtaa sitten millään tai sitte se että heti lähetään veke kun kuolee / failataan ekan kerran vaikka pystyttäis herättään henkiin / kokeileen uuden kerran mut ei botit enään jäljellä prkl ja ne osaa mitään.

Onneksi sentään tuolla helpoimmalla vaikeustasolla sentään pääs jokasen actin läpi kerralla osittain randomien ja bottien touhutessa omiaan.
Tuskin tulee vaikeemmalla vaikeustasolla päästyä varsinkaan kerrasta läpi acteja mutta toivoakin on sillä viime yönä jopa 4 kenttää päästiin putkeen astetta vaikeemmalla (vaikka ei näillä kavereilla ollut mikrofoneja niin vähän vaikeahkoksi meni kommunikointi kun räiskinnän tiimellyksessä kirjottelevat chattiin sitten) ja nyt ei tarvi alottaa aina siitä ekasta kentästä runia vaan pääsee vähän pidemmältä jatkaan kun joka toisesta kentästä pääsee alotteleen toisin kuin helpommalla voi alottaa jokasesta kentästä minkä on läpäissyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Onks tässä minkäänlaista end gamea? Eli kun koko setti vedetty läpi niin onko se siinä? Eikun uudestaan pelaamaan samaa?
Leftarissa oli sentään custom mappeja niin paljon että ei loppunu uusi pelaaminen koskaan..
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Onks tässä minkäänlaista end gamea? Eli kun koko setti vedetty läpi niin onko se siinä? Eikun uudestaan pelaamaan samaa?
Leftarissa oli sentään custom mappeja niin paljon että ei loppunu uusi pelaaminen koskaan..
Ei. Peli on repetetive korttikokoelmasi kasvatusgrinderi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
Tämä peli kannattaa sitten ehdottomasti pelata suoraan pre-made porukalla ja vähintään Veteranilla, jos vain mitenkään mahdollista. Korttipakan kehittely ja peli maistuu erittäin maukkaalta, kun uutta tulee sopivaan tahtiin ja pelityyliä pääsee muokkamaan niiden vääjäämättä loppuvien yllättävän haastavien runien välillä. Ite en ole päässyt vielä Act1:n loppuunkaan, mutta hyvin maistuu.

Todennäköisesti peli on suunniteltu niin, että eka läpipeluukerta lämmitellän & kerätään OK kortit helpoimmalla, mutta tutulla porukalla tuo ei kyllä ole mielestäni paras tapa pelata peli läpi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
842
Vaikeustaso kantsii luonnollisesti valita sen mukaan et miten hyviä pelaajia porukassa on :) ite oon pelannu ny helpoimmalla eikä todellakaan oo mitään läpikävelyä edes act 1.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Tämä vaikutti kyllä niin mitäänsanomattomalta rahastukselta kun betaa pelailtiin kavereiden kanssa, että ostamatta jää. Harmi sinänsä, hyviä cooppipelejä ei ole ikinä liikaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
842
Tämä vaikutti kyllä niin mitäänsanomattomalta rahastukselta kun betaa pelailtiin kavereiden kanssa, että ostamatta jää. Harmi sinänsä, hyviä cooppipelejä ei ole ikinä liikaa.
Täähän on gamepassissakin et sieltä pääsee pikkurahalla testaamaan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
Ilman kavereita ei kyllä kannattaa pelata. Kukaan random ei osaa pelata yhtään ja ottaa kuitenkin veteran vaikeustason ilmeisesti suoraan, kun siinä väitetään, että sopii tottuneille fps pelaajille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
842
Onkohan tässä minkäänlaista matchmakingia, kun ilmeisesti peli pitää kirjaa siitä minkä tason pelaaja pelaaja on, vai lasketaankohan tuo suoraan tapetuista vihollisista/käytetystä ajasta..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Onkohan tässä minkäänlaista matchmakingia, kun ilmeisesti peli pitää kirjaa siitä minkä tason pelaaja pelaaja on, vai lasketaankohan tuo suoraan tapetuista vihollisista/käytetystä ajasta..
Ei se ainakaan toimi jos on. Ihan pyörätuoliporukkaa tuli tiimiin jatkuvalla syötöllä, ammuskellaan kaikki linnut ja snitchit jne. Oikeastaan voisi sanoa, että recruit-vaikeustason ulkopuolelle ei ole juuri asiaa ilman omaa neljän pelaajan joukkuetta. Ehkä 1/30 yritystä tuli sellaista pelaajaa, että lainkaan pääsi etenemään.

Recruit sitten taas niin helppo, että voi vaikka yksin juosta koko kampanjan läpi kunhan, jos on edes etäisesti kova pakka.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
Tuli viimein ostettua 25e kun ei täydellä hintaa huvittanut, kyllä kun pienen porukan saa läjään niin pelaaminen on varmasti hauskaa, yksin tuntuu ettei oikein onnistu. Tavoite ainakin kerran vetää joka acti läoi. Vaikuttaa ihan hyvälle pelille kun l4d kun tuli pelattua ihan pirusti.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Steamin puolen pelaajat nähneet jo tämän keksikertaisen viritelmän, onneksi jo betassa huomasin ettei tässä päästä left 4 deadia edes lähelle ja jätin ostamatta. PvP oli omalla kohdalla se eniten tyritty asia. Kovasti odotin tätä sillä Leftiksen versusta tuhansia tunteja tullut pelailtua.
Ja kuten näkyy, Leftiksen pelaajamäärä on taas kasvussa.

Back 4 Blood - Steam Charts
Left 4 Dead 2 - Steam Charts

Toisaalta, oikea mainospuhe tämän kanssa olisi ollut tämä:
"Cooperative first-person shooter from the creators of Left 4 Dead Evolve".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Noniin, tulipahan ostettua tämä.
Ihan mukavaa leftarifiilistelyhän tämä on. Ei ihan samaan jostain syystä pääse, mutta ihan kivaa oli pelata. En muistanu kuinka ikävä mulla oli putkipommia.

Toi korttisysteemi on vaan jumalattoman hämärä.. en tiiä oonko tullu vanhaks mut mä en tajuu siitä mitään.. on niin monessa paikassa ja erilaisia classeja ja sitten jotan omia pakkoja ja sitten voi tehdä pakkoja mutta missään ei selkeästi sanota esim mikä pakka milloinkin on käytössä. Ja sitten ennen kenttää pitää valita valmiista korteista joku. En kyllä tajuu noista mitään. Periaatteessa ymmärrän ton mutta toi on niin sekavasti toteutettu systeemi että tipuin jo heti alussa kärryiltä.

Pitää tutkia ja jatkaa pelaamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Se korttisysteemi oli juurikin yksi asia itellä miksi en tästä sitten jaksanu innostua, sen lisäksi että se paras pelimuoto eli versus on jätetty kokonaan pois.
Joskus alelaarista vitskalla, jos sillo vielä kiinnostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Se korttisysteemi oli juurikin yksi asia itellä miksi en tästä sitten jaksanu innostua, sen lisäksi että se paras pelimuoto eli versus on jätetty kokonaan pois.
Joskus alelaarista vitskalla, jos sillo vielä kiinnostaa.
Mä pelasin jokusen tuhat tuntia leftari kakkosta mutta en edes avannu versus pelimuotoa joten sen puuttuminen ei itteä haittaa. En tykkää pelaa ihmispelaajia vastaan. Tykkään enemmän coopeista ja tää on sitä puhtaimmillaan.

Jopa botit tässä on kohtalaisen fikusja ja osaa kantaa tavaraa mukana. Toisin kuin WWZ jossa ne on ihan idiootteja eikä osaa tehdä mitään eikä kantaa mitään mukana.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Noniin, tulipahan ostettua tämä.
Ihan mukavaa leftarifiilistelyhän tämä on. Ei ihan samaan jostain syystä pääse, mutta ihan kivaa oli pelata. En muistanu kuinka ikävä mulla oli putkipommia.

Toi korttisysteemi on vaan jumalattoman hämärä.. en tiiä oonko tullu vanhaks mut mä en tajuu siitä mitään.. on niin monessa paikassa ja erilaisia classeja ja sitten jotan omia pakkoja ja sitten voi tehdä pakkoja mutta missään ei selkeästi sanota esim mikä pakka milloinkin on käytössä. Ja sitten ennen kenttää pitää valita valmiista korteista joku. En kyllä tajuu noista mitään. Periaatteessa ymmärrän ton mutta toi on niin sekavasti toteutettu systeemi että tipuin jo heti alussa kärryiltä.

Pitää tutkia ja jatkaa pelaamista.
Itse tuossa talvella kaverin kanssa ostettiin ja "pelattiin läpi" tuossa jonkin aikaa sitten.
Kortit olivat alkuun todella sekavat, mutta pakat mitä käytät perus pelissä ovat siellä campaing kohdassa johon pystyt sen about 15 eri pakkaa tehdä. Käytännössä teet pakat eri ase tyypeille tai jonkin erikoisemman alan mukaan kuten medic tai melee tyyppi jne.

Alkuun niitä pakan kortteja ei ole vaan niitä ostetaan aina pelien välissä sieltä supply lines kohdasta ansaituilla pisteillä. Eli alkuun pakat ovat aivan sitä itseään eikä mitään logiikkaa.

Pelin alussa valitset pakan millä se pelikerta pelataan ja valitset kortteja tuosta omasta pakasta kunnes se loppuu. Kortit joita voit valita on muistaakseni aina viisi ensimmäistä joista valitaan. jokaisen "episodin" tai epäonnistumisen jälkeen valitaan yksi lisää. Pakkaa ei voi vaihtaa kesken peli kerran.

Lisäksi siellä on niitä poltettavia kortteja mutta niitä ei alkuun ole ja niihin ehtii tutustua peliä pelatessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Itse tuossa talvella kaverin kanssa ostettiin ja "pelattiin läpi" tuossa jonkin aikaa sitten.
Kortit olivat alkuun todella sekavat, mutta pakat mitä käytät perus pelissä ovat siellä campaing kohdassa johon pystyt sen about 15 eri pakkaa tehdä. Käytännössä teet pakat eri ase tyypeille tai jonkin erikoisemman alan mukaan kuten medic tai melee tyyppi jne.

Alkuun niitä pakan kortteja ei ole vaan niitä ostetaan aina pelien välissä sieltä supply lines kohdasta ansaituilla pisteillä. Eli alkuun pakat ovat aivan sitä itseään eikä mitään logiikkaa.

Pelin alussa valitset pakan millä se pelikerta pelataan ja valitset kortteja tuosta omasta pakasta kunnes se loppuu. Kortit joita voit valita on muistaakseni aina viisi ensimmäistä joista valitaan. jokaisen "episodin" tai epäonnistumisen jälkeen valitaan yksi lisää. Pakkaa ei voi vaihtaa kesken peli kerran.

Lisäksi siellä on niitä poltettavia kortteja mutta niitä ei alkuun ole ja niihin ehtii tutustua peliä pelatessa.
Mutta mä en tajua kun siellä on ne eri hahmoluokat joilla on ne valmiit pakat ja niitä voi muokkaa ja tehdä uusia, niin mistä mä näen mikä pakka ja hahmoluokka mulla milloinkin on käytössä? Mielestäni en sellaista missään nähnyt..
Ja mitä on poltettavat kortit?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Multakin jäi vain kokeiluun aikanaan kun huomasin ettei left 4 deadin Versus-pelimuotoa vastaavaa ollut, ainakaan samalla laadulla.
Tätä mainostivat kovasti Leftiksen jatkeena mutta se näkyi ainoastaan pysäytyskuvissa, pelaten huomasi ettei ollut lainkaan sitä samaa napakkaa L4D2 menoa mitä pelasin yli 3000h tuntia (Versus-modea vain).

Ja sama mullakin tuo korttipakkahommeli, liian sekavaan suuntaan lähtivät viemään.
Toki tästä jo kauan aikaa, voihan tuo versuskin olla nyt parempi kokemus. Jos sitä on kehitelty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Ja mitä nää kaikki tässä on? Missä niitä käyetetään ja mistä mä tiedän mikä pakka mulla on milloinkin käytössä ku niitä on miljoonia erilaisia?
b4b.jpg


Ja mitä noi Supply Linesit on ja mitä ne tekee ja mihin ne vaikuttaa? Nyt mä oon vaan naputellu niitä auki mutta mulla ei ole mitään käryä mihin ne vaikuttaa.. on tää kyllä niin sekavaa
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
Itteä lähinnä ärsytti, että välillä pelissä sai valita 50 korttia ja pakassa on 15 korttia. Loput sitten niitä +50 health. En kyllä koskaan tajunnut mikä sen valittavien korttien määrän ratkaisee.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Ja mitä nää kaikki tässä on? Missä niitä käyetetään ja mistä mä tiedän mikä pakka mulla on milloinkin käytössä ku niitä on miljoonia erilaisia?


Ja mitä noi Supply Linesit on ja mitä ne tekee ja mihin ne vaikuttaa? Nyt mä oon vaan naputellu niitä auki mutta mulla ei ole mitään käryä mihin ne vaikuttaa.. on tää kyllä niin sekavaa
Campaign on se perus peli ja pakat sinne. Swarm pakat on PvP puolelle jossa ei ole pelaajia ollut aikoihin ( ellei nyt päivitys ole tuonut). Training on vaan testiä varten ja voit kokeilla erilaisia kompoja (kaikki kortit auki).
Burn cards taas on ne poltettavat kortit jotka antavat sille yhdelle runille jonkun bonuksen, ei tarvitse käyttää eikä niitä tarvitse mitenkään rakentaa.
Mutta mä en tajua kun siellä on ne eri hahmoluokat joilla on ne valmiit pakat ja niitä voi muokkaa ja tehdä uusia, niin mistä mä näen mikä pakka ja hahmoluokka mulla milloinkin on käytössä? Mielestäni en sellaista missään nähnyt..
Ja mitä on poltettavat kortit?
Tuo on ilmeisesti jokin uusi päivitys. Ennen ei ollut mitään hahmoluokan pakkoja vaan ne tehtiin itse.

Mutta pelin alussa missä valitaan hahmo millä pelataan valitaan myös pakka ( niistä campaing deck pakoista) ja tätä pakkaa käytetään niin kauan kun ACT on läpi tai kuolemia on tarpeeksi. Pakasta valitaan alkuun vähän vaikeustasosta riippuen 1-5 korttia ja aina episodin tai kuoleman jälkeen saa yhden lisää. Valittavat kortit tulee siinä järjestyksessä, kuin mitä olet ne pakkaan luonut.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Itteä lähinnä ärsytti, että välillä pelissä sai valita 50 korttia ja pakassa on 15 korttia. Loput sitten niitä +50 health. En kyllä koskaan tajunnut mikä sen valittavien korttien määrän ratkaisee.
Jos menee keskeneräiseen peliin niin saat valita niitä kortteja niin monta kuin muut siihen mennessä ehtineet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 313
Viestejä
4 157 007
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom